Gönderen Konu: TDI-TSI Farkı  (Okunma sayısı 7759 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 137000
  • Model Yılı: '06
  • 134 kere teşekkür etti
  • 26 kere teşekkür edildi
TDI-TSI Farkı
« : Ocak 17, 2016, 23:16:37 »
TDI-TSI Farkı güç olarak nasıl anlaşılır? Mesela 1.6 octavia tdı dsg 110 hp 250 tork max hız 198 fakat 1.4 jetta tsı 125 hp 190 tork max hız 210 yazıyor.Dizel daha fazla güç sunmaz mı? Turbo olması fark ediyor mu? Yakıt durumları farklı mesela tdı km de kaç kuruş yakar, tsı kaç kuruş yakar? güç için dizel diyordum ama bu teknik veriler kafamı karıştırdı.yardımcı olabilme şansınız var mı?
Birgün gelecek,bir gün kalacak...

Toyota Club Türkiye

TDI-TSI Farkı
« : Ocak 17, 2016, 23:16:37 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: TDI-TSI Farkı
« Yanıtla #1 : Ocak 17, 2016, 23:43:47 »
1.6 tdi a3 kullanıcısı ve çok kısada olsa 1.4 tsi 122 hp golf kullanan biri olarak . Tsi motor tdi dan kesinlikle daha seri fakat tdi motorunda performansı fazlası ile tatminkar . Ben a3 1.6 tdi s-tronic şansıman ile şehir içi 4,5- 6 lt arası yakıt tüketimi elde ederken 1.4 tsi golf kullanan arkadaşım aracını yakıt yüzünden satıp yerine fiorino aldı . Golf 1.4 tsi 10 lt nin  altına zor düşüyordu eğer o seriliğinin tadına varma isterseniz de çok rahat 12 lt leri görüyordu en son dayanamadı ve aracı sattı .

Benim tavsiyem kesinlikle TDİ .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • Toyota Club Tr
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '08
  • 50 kere teşekkür etti
  • 30 kere teşekkür edildi
Ynt: TDI-TSI Farkı
« Yanıtla #2 : Ocak 17, 2016, 23:48:25 »
Düz yolda tsi daha canlı olacaktır (beygirden dolayı), rampada ise tdi (torktan dolayı). Dizel daha fazla güç sunar ancak çevirecegi devir sayısı sınırlıdır, bunun yanında tsi motorlardada gücüne göre kompresör+turbo (cift beslemeli) mevcut, bu yüzden 1500 devirlerde max tork sunmaya baslarki buda rampalarda dahi oldukça atik hale getiriyor aracı. Tsi tdidan yaklaşık 1,5 kat daha fazla yakar. Su an 1.4 tsi aracim sakin kullanımda (şehiriçi) 8lt spor kullanımda 12lt yakıyor. Komsumun 1.6 tdi ise sakin kullanımda (şehiriçi) 5lt spor kullanımda 8-9lt yakıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: TDI-TSI Farkı
« Yanıtla #3 : Ocak 18, 2016, 10:10:37 »
TDI-TSI Farkı güç olarak nasıl anlaşılır? Mesela 1.6 octavia tdı dsg 110 hp 250 tork max hız 198 fakat 1.4 jetta tsı 125 hp 190 tork max hız 210 yazıyor.Dizel daha fazla güç sunmaz mı? Turbo olması fark ediyor mu? Yakıt durumları farklı mesela tdı km de kaç kuruş yakar, tsı kaç kuruş yakar? güç için dizel diyordum ama bu teknik veriler kafamı karıştırdı.yardımcı olabilir şansınız var mı?

İşin sırrı yakıttadır. Mazot daha geç parlayan ve patlayarak yanan bir yakıt. Bu dizel motorlu araçlara da karakteristik olarak güç olarak yansımakta.

Dizel daha fazla güç=tork sunar ancak beygiri benzinli araçtan daha düşük olabilir. Ancak günümüzde öyle dizel araçlar üretiliyor ki benzin kadar performanslı ve daha güçlü.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 137000
  • Model Yılı: '06
  • 134 kere teşekkür etti
  • 26 kere teşekkür edildi
Ynt: TDI-TSI Farkı
« Yanıtla #4 : Ocak 18, 2016, 21:12:59 »
dizel güç demek ama tsı  fazla yakıt mı demek ?
Birgün gelecek,bir gün kalacak...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Ynt: TDI-TSI Farkı
« Yanıtla #5 : Ocak 18, 2016, 21:15:58 »
Tsi motorun tork değeri kağıt üstünde düşük olsa da, düşük devirlerden çok yüksek devirlere kadar geniş bir aralıkta maksimum torka çok yakın bir tork sağladığı için daha seridir.
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '15
  • 18 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: TDI-TSI Farkı
« Yanıtla #6 : Ocak 18, 2016, 22:19:21 »
Dizel araç daha güçlüdür diye bişey tamamen yanlıştır.Atmosverik benzililerle turbo dizel motorları kıyaslamayın bugün 1.6 turbo dizellerden alınan güç 1.0 1.2 motorlu benzinlilerde alınabiliyo benzin daha kolay yanan kaliteli bi yakıttır mazotun saflaştırılmış hali denilebilir eğer dizel daha güçlü daha iyi olsa performas araçlarının hepsi benzinli olmazdı demi ? Ve yokuştaki olaya gelirsek benzinli araçlar gücünü yüksek devirlerde üretirler genelde alt devirler cansızdır bundan dolayı yokuşlarda sürücüler bayıldığından şikayet ederler ama dizellerin güçlü olduğu devirler alt devirlerdir bundan kolay yokuş çıkarlar.Eğer benzinli araçla yokuş çıkarken 5000 devir ve üstü giderseniz dizel gibi rahat çıktığını bayılmadığını görürsünüz ama fazla yakıt olarak size geri döner.Dizel ekonomi benzinli motor kalitedir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: TDI-TSI Farkı
« Yanıtla #7 : Ocak 19, 2016, 00:50:20 »
Yanlışların hangi birini düzelteyim bilemedim.

Güç nedir, beygir ile tork nedir. Forumda detaylıca konuşuldu. Dizelin turbo ve sıkıştırma oranının yüksekliğinden ötürü torku vardır, bayılmamayı ilk hızlanmayı atik yapmayı sağlar. Yanıltıcı bir güçtür benim için. En önemli özelliği torkunu çok düşük devirden itibaren verebildiği için yokuşlarda bayılma olmaz.

Benzin dizelden daha geç tutuşur. Oktan sayısını biliyorsanız böyle bir şey denemez. Kimyasal formülleri ikisinin de farklıdır. Dizel kolay tutuşur, kendi kendine tutuşma sıcaklığı düşüktür. Saflaştırılmış hali, geç patlama gibi bir saçmalık da söz konusu değildir.

Benzinli atmosferik araçların yüksek devirde yokuş çıkılması gerekmeksinin sebebi torkunu yüksek devirde vermesinden ötürüdür. Turbolu benzinli motorlarla bu tork dağılımı daha düzgün ve daha alt devirlerden itibaren sağlanmaya başlıyor.

Dizel motorlardan alınan güç daha düşük hacimli benzinli motorlardan alınıyor. Doğru çünkü ikisinin çalışma prensini farklı. Birinde tork var ötekinde tork yok. Biri yakıt ekonomisi sunuyor öteki sunamıyor.

Tsi motorlar da düşük devirlerde dizel gibi aşırı doldurma fakir karışım olarak çalışsa da dizel motor ekonomisine erişmeleri zor.

Elma ile armut kıyaslaması olmuş
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: TDI-TSI Farkı
« Yanıtla #8 : Ocak 19, 2016, 00:58:28 »
Mutlu öyle deme forumda bazi 1.33 arkadaslar var 1.4 d4d ile ayni yaktigini dizel alanlarida işi bilmemekle itham edenler de var
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: TDI-TSI Farkı
« Yanıtla #9 : Ocak 19, 2016, 07:35:24 »
Mutlu öyle deme forumda bazi 1.33 arkadaslar var 1.4 d4d ile ayni yaktigini dizel alanlarida işi bilmemekle itham edenler de var

Abi adam 90 ile gidiyordur 4.7 Lt yakıyordur. Dizeli olan adam 120 ile gidiyordur 5.5 lt yakıyordur. Aynı koşullarda benzinli daha fazla lt yakıt yakar. Öte yandan parasal olarak eğer 1.33 de lpg varsa dizelle yarışabilir.
Benim mazda lpg ile dizel mazda ile başabaş parasal olarak yakmada. Tabi son dizel indirimlerinden sonra zor da.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 19 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
TDI-TSI Farkı
« Yanıtla #10 : Ocak 19, 2016, 09:20:50 »
Aynen mazot fiyatı bayağı bir düştü iyi oldu :) bu arada ben 90 ile giderken uzun yolda eğim yoksa 3.5 litrelere kadar düşüyorum. 120 ile 4 litre civarlarını görüyorum 1.4d4d motorda. Şehir içi çok yoğun olmayan Muğla trafiğinde en fazla performanslı kullandığım zamanlar 5.6 litre gördüm tabi çok yoğun değil buranın trafiği, büyük şehirlerde artar tahminim bu değerler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: TDI-TSI Farkı
« Yanıtla #11 : Ocak 19, 2016, 10:26:55 »
Benzin uçucudur ve mazota oranla daha erken yanar. Mazot ise daha koyu bir yakıttır ve benzinli bir motora oranla yanması için daha yüksek bir basınç ve sıkıştırma oranı gereklidir. Bu yüzden dizel motorlarda buji yoktur. Bu yüzdendir ki mazot için özel tasarlanmış yakıtı atomize ederek bunu yüksek basınç ile püskürten enjektörler mevcuttur.

Mazot evet patlayarak yanar. Bunun herkes tarafından en anlaşılır açıklaması budur. Mazotun bu yapısı gereği yanması için sıkıştırma ile elde edilmiş yüksek basınçlı bir ortam gereklidir. Bu yüzdendir ki mazotlu araçların benzine oranla kendine has bir motor sesi vardır.

Kafa karışıklığına gerek yok. Benzin dolu bir kabın yanına yanan bir bez parçası ile yaklaşır ve sonucu basit bir şekilde görülür. Ancak aynı şekilde yanan bir kibrit çöpü mazot dolu bir kaba atıldığında kibrit sönecek mazot yanmayacaktır. Mazotun parlama oranı benzine göre daha düşüktür ve yüksek basınca ihtiyaç duyar.

Burada bazı arkadaşlara nacizane bir tavsiyem var. Toplum ısı ile sıcaklık farkını bilmeyebilir. Julyen, kalori, santigrad, fahrenheight terimlerini bilmeyebiilr. Ne güzel demiş atalarımız: Ne kadar bilirsen bil, senin bildiğin karşıdakinin anladığı kadardır. Burada önemli olan bir olguyu karşı tarafa en etkili bir şekilde anlatmaktır. Karşıdaki aslında sıcaklık dediğinde o konusuna göre ısıdan bahsetmektedir. Burada karşıdaki kişileri alçaltacak ifadeler kullanmak doğru değildir. Aynı konudan LPG montaj uzmanı Mehmet ÖZENÇ'de kendi  konu başlığında bu hususa değinmiştir.

Evet her bilim dalına ait terim ve jargonlar konuşulabilir ve bunları öğrenmek elbette doğru olanıdır. Ancak karşıdaki vatandaşın anlatmak istediğine yok sen ısı diyorsun öbürü sıcaklık, sıcaklık olacak ısı değil gibi tavırlar ve diğer insanlar cahil bir tek bu sözü sarfeden kişi bilge gibi yaklaşılırsa bu hoş bir durum değildir. İnsanların kolayca anlatmak istediği şeyleri SAÇMALIK diye tabir etmek bu sözü sarfeden kişinin aslında asıl bilinmesi gerekenden oldukça uzak olunduğunun en büyük kanıtıdır.

İlim ilim ilmektir.
İlim kendini bilmektir.
Sen kendini bilmezsen,
Bu nice okumaktır?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: TDI-TSI Farkı
« Yanıtla #12 : Ocak 19, 2016, 11:40:18 »
Ben daha bilgiliyim gibi bir tavıra asla girmedim, ama elma ile armut karşılaştırmalarında da tepkimi belirtmem normaldir. Önce dizel ve benzinli motor ayrımı özellikleri vs öğrenilir. Ondan sonra sorulur,başka forumlarda da özelliğine bakmadan güç istiyorum diye konu açan bir sürü kişi var. Tepkim bunadır.

Günümüzdeki her motorda atomizasyon kullanılıyor. Yakıt hava karışımının daha iyi olması, daha iyi yanma, ve daha iui emisyon değerleri için. Haliyle 2 kaptaki benzin ve dizelin yanmasıyla motor içindeki yanma farklu olacaktır. Oktan sayısı ve setan sayısı bilinen değerler duyulnuştur illaki bit yerde. Bilimsel açıklamalarını da araştırarak bulabilirsiniz.
Benzinin vuruntu oluşturmaması için yakıtın zor yanması istenir. Dizelde ise tam tersi kendi kendine tutuşma sıcaklığı daha düşük olsun istenir. Bunlar da sıcaklıkla orantılıdır. Ayrıca yanmanın sağlanması için de belirli oranda yakıt hava karışımının değerlerinin içinde olmak gereklidir aksi takdirde boğulur yanmaz.

Uçuculuk ise soğukta ilk çalışma özelliğini gösterir. Uçuculuk ve parlamayı motor içinde ateşlemeyle karıştırmamak lazım.

Dizel araçlarda dikkat edilirse motor soğukken traktör sesi çıkar, daha sonra gittikçe azalır. Bunun da nedeni püskürtülen yakıtın hemen yanamayıp vuruntuya yol açmasıdır. Sıkıştırma sonunda sıkışan havanın sıcaklığı istenilen değerde değildir çünkü. Ama motor ısındıktan sonra vuruntu fazla olmadan daha düzgün bir yanma gerçekleşir ve bu traktör sesi kalmaz.

Eski araçlarda enjektörler atomize edemiyordu dizeli ve kötü yanma ve kurum elde ediliyordu. Emisyon, yakıt ekonomisi için yapılanları dizel için gereklilik saymamak gerekir

Bir ekleme yapayım. Mazotun taşınması benzine oranla daha tehlikelidir. Olası bir kazada çarpışma enerjisinin mazotun bulunduğu metalin sıcaklığını yükseltmesi sonucu mazot kendi kendine ateşlenebilir.

Sıcaklık ısı konusunda da... Bir şey öğrenilecekse hakkıyla öğrenilmeli. Bilmemek değil öğrenmemek ayıptır.

Mazot benzinin saflaştırılmış hali gibi birşeye saçmalık demişim. O zaman siz de hangi bilgiye dayanarak böyle birşeu söylüyorsunuz onu öğrenelim. Rafineride üretim aşamalarında benzinin saflaştırılarak mazot elde edilmesi gibi birşeu görmedim ben.

Diğer bilgiler için.

http://www.mazdagaraj.com/konular/4409-buji-ateslemeli-ba-motor-yakitlarindan-beklenen-ozellikler.html

http://www.mazdagaraj.com/konular/4410-kendiliginden-ateslemeli-ka-motor-yakitlarindan-beklenen-ozellikler.html
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.