Gönderen Konu: Yeni Corolla Motordaki Tekleme  (Okunma sayısı 2678 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '14
  • 13 kere teşekkür edildi
Yeni Corolla Motordaki Tekleme
« : Ocak 16, 2016, 05:34:48 »
Merhabalar,

Daha önce 2-3 sorum olmuştu bilenler bilir arabalardan pek anlamadığımı.

Araba 2014 corolla, 1.6 benzin. Bugün arabayı çalıştırdıktan sonra havalar biraz soğuk olduğu için (klimayı hemen açmam gerekiyordu) klimayı açmadan önce park modunda el freni falan çekiliyken gazı sonuna kadar kökledim. Yani bağırttırdım arabayı. Devir göstergesi kırmızı bolgeye geldiğinde (son ikisi kırmızı bölge, devir sayisini hatirlamiyorum ama 7-8 olabilir) arabada durduğu yerde tekleme oldu. Hani özel egzozlar taktırırlar da egzoz tükürüyormuş gibi ses çıkarır ya, işte öyle bir ses ve arabada ivmelenme isteği oldu.  Kesik kesik titremeye başladı. Sonra ise gün boyu herhangi bir problem yaşamadım. Bu doğal mıdır onu sormak istedim.

Aslında bunu yapmamın bir diğer sebebi de arabayı hep çok sakin modda kullanmam. 120yi geçmem pek. Hele şehir içi zaten 80 i geçemiyorum yoğunluktan. Araba bir değişik hareket görsün de atıl kalmasın diye düşündüm.


Teşekkürler.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Touch

Toyota Club Türkiye

Yeni Corolla Motordaki Tekleme
« : Ocak 16, 2016, 05:34:48 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Motordaki Tekleme
« Yanıtla #1 : Ocak 16, 2016, 09:05:14 »
Merhabalar,

Daha önce 2-3 sorum olmuştu bilenler bilir arabalardan pek anlamadığımı.

Araba 2014 corolla, 1.6 benzin. Bugün arabayı çalıştırdıktan sonra havalar biraz soğuk olduğu için (klimayı hemen açmam gerekiyordu) klimayı açmadan önce park modunda el freni falan çekiliyken gazı sonuna kadar kökledim. Yani bağırttırdım arabayı. Devir göstergesi kırmızı bolgeye geldiğinde (son ikisi kırmızı bölge, devir sayisini hatirlamiyorum ama 7-8 olabilir) arabada durduğu yerde tekleme oldu. Hani özel egzozlar taktırırlar da egzoz tükürüyormuş gibi ses çıkarır ya, işte öyle bir ses ve arabada ivmelenme isteği oldu.  Kesik kesik titremeye başladı. Sonra ise gün boyu herhangi bir problem yaşamadım. Bu doğal mıdır onu sormak istedim.

Aslında bunu yapmamın bir diğer sebebi de arabayı hep çok sakin modda kullanmam. 120yi geçmem pek. Hele şehir içi zaten 80 i geçemiyorum yoğunluktan. Araba bir değişik hareket görsün de atıl kalmasın diye düşündüm.


Teşekkürler.
Aracı ilk çalıştırmada tam gaz çalıştırmak pek iyi değil.ilk çalıştırmada atılan çiğ benzin egzozda birikmiş daha sonrada sıcak gaz çıkışından dolayı egzozda patlamış olabilir.
Ayrıca aracınızı durduğu yerde değil seyir halındeyken arasıra düşük km yüksek devir kullanırsanız biriken partikülleri oluşan sıcaklıkla yakıp dışarı atabilirsiniz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '15
  • 50 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Motordaki Tekleme
« Yanıtla #2 : Ocak 16, 2016, 09:07:11 »
bundan önceki aracımda otamatik gaz kesici vardı 3000 devirden sonra boştayken pedalı kırsanda gazı keserdi.
bunun gibi bir sistem araç zarar görmesin diye gazı kesmiş olabilir.

(Yakıtında sıkıntı olabilir)
(hava soğuk hava filtresinden biraz nemlenme sonucu su damlacığı mı gitti diyecem ama çok düşük bir ihtimal)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Motordaki Tekleme
« Yanıtla #3 : Ocak 16, 2016, 09:35:55 »
Vw grubunun yeni nesil benzinli araçlarında rolantide dip gazda yapsanız araç 3000 deviri geçmiyor. Motoru koruma amaçlı sanırsam. Aynı şekilde araç seyir halinde de aynı devire gelirseniz araçta o anda teklemeye benzer bir sarsıntı vuruntu olur.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Motordaki Tekleme
« Yanıtla #4 : Ocak 16, 2016, 10:34:04 »
Soğuk motora yapılan dip gaz motoru bitirir öldürür. Ustamın arabasında şahit oldum. Ödünç verdiği araba sabah soğuk havada dip gazla segman sesiyle günü bitirip ertesi gün sıfır motor yapıldı.
Tevfik bey, 7bin -8bin (redline) soğuk motorda çok tehlikeli. Yazık olur arabanıza. E160 modelde ilk motor yaptıracak kişi böyle giderse siz  olabilirsiniz. Garanti dışı bir uygulama olur. 70bin liralık arabanın motorunu da 15binden aşağı yapmazlarda.
Canınız çok sıkılır Tevfik bey. Selametle.
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Motordaki Tekleme
« Yanıtla #5 : Ocak 16, 2016, 10:52:02 »
Motor benzinli olduğundan partikül birikme sorunu oluşmaz.

Düzenli enjektör temizleyici kullanın.

Her 10.000km'de MAF sensörünü temizleyin.

Motorunuz fabrika çıkışındaki gibi kalacaktır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '15
  • 50 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Motordaki Tekleme
« Yanıtla #6 : Ocak 16, 2016, 11:17:15 »
Motor benzinli olduğundan partikül birikme sorunu oluşmaz.

Düzenli enjektör temizleyici kullanın.

Her 10.000km'de MAF sensörünü temizleyin.

Motorunuz fabrika çıkışındaki gibi kalacaktır.

tekin bey bu enjektör temizleyici kaç bin km bir yapılmalı araç motoru için kısa ve uzun vadede bir fayda sağlar mı acaba.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • beyaz inci
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1400
  • Model Yılı: '15
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Motordaki Tekleme
« Yanıtla #7 : Ocak 16, 2016, 20:22:34 »
Merhabalar,

Daha önce 2-3 sorum olmuştu bilenler bilir arabalardan pek anlamadığımı.

Araba 2014 corolla, 1.6 benzin. Bugün arabayı çalıştırdıktan sonra havalar biraz soğuk olduğu için (klimayı hemen açmam gerekiyordu) klimayı açmadan önce park modunda el freni falan çekiliyken gazı sonuna kadar kökledim. Yani bağırttırdım arabayı. Devir göstergesi kırmızı bolgeye geldiğinde (son ikisi kırmızı bölge, devir sayisini hatirlamiyorum ama 7-8 olabilir) arabada durduğu yerde tekleme oldu. Hani özel egzozlar taktırırlar da egzoz tükürüyormuş gibi ses çıkarır ya, işte öyle bir ses ve arabada ivmelenme isteği oldu.  Kesik kesik titremeye başladı. Sonra ise gün boyu herhangi bir problem yaşamadım. Bu doğal mıdır onu sormak istedim.

Aslında bunu yapmamın bir diğer sebebi de arabayı hep çok sakin modda kullanmam. 120yi geçmem pek. Hele şehir içi zaten 80 i geçemiyorum yoğunluktan. Araba bir değişik hareket görsün de atıl kalmasın diye düşündüm.


Teşekkürler.
Soğukta yapılan işlem yanlış..... Araçta bi problem yok 7000 devirde zaten motor koruma diğer tabirle devre kesici devreye girer ve devri otomatik olarak düşürür amaç sadece motoru korumak .. İyi sürüşler
Beya z inci

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Motordaki Tekleme
« Yanıtla #8 : Ocak 17, 2016, 00:09:12 »
tekin bey bu enjektör temizleyici kaç bin km bir yapılmalı araç motoru için kısa ve uzun vadede bir fayda sağlar mı acaba.

Şehir içi ağırlıklı kullanılan araçlarda her 5 bin km'de,
Şehirdışı kullanılanlarda 10 binde bir.

Özellikle araç yeni ise, kısa vadede hiç bir şey anlaşılmaz. Bu üründen kullanılmadığında dahi kısa vadede araçta kötü yönlü bir değişim olduğu görülmez taa ki yaşanmaya başlanacağı zamana kadar.

Uzun vadede, aracın motor çalışma düzeninde herhangi bir bozulma olmadığı, hala fabrikadan yeni çıkmış kadar sağlıklı çalıştığı gözlemlenir.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '15
  • 50 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Motordaki Tekleme
« Yanıtla #9 : Ocak 18, 2016, 12:26:06 »
Şehir içi ağırlıklı kullanılan araçlarda her 5 bin km'de,
Şehirdışı kullanılanlarda 10 binde bir.

Özellikle araç yeni ise, kısa vadede hiç bir şey anlaşılmaz. Bu üründen kullanılmadığında dahi kısa vadede araçta kötü yönlü bir değişim olduğu görülmez taa ki yaşanmaya başlanacağı zamana kadar.

Uzun vadede, aracın motor çalışma düzeninde herhangi bir bozulma olmadığı, hala fabrikadan yeni çıkmış kadar sağlıklı çalıştığı gözlemlenir.

Teşekkürler tekin bey bu tip katkılara pek itibar etmesem de yorumunuzu göz önüne alarak ilk 5000 de kullanacağım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 195 kere teşekkür etti
  • 199 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Motordaki Tekleme
« Yanıtla #10 : Ocak 18, 2016, 14:21:27 »
Motor benzinli olduğundan partikül birikme sorunu oluşmaz.

Düzenli enjektör temizleyici kullanın.

Her 10.000km'de MAF sensörünü temizleyin.

Motorunuz fabrika çıkışındaki gibi kalacaktır.

tekin bey bende aracımın maf sensörü ve boğaz kelebeğini temizlemek istiyorum. her 10.000 de bir de maf temizliği önermişsiniz. aracım 45.000 km de lpg li herhangi bir sıkıntım yok yinede temizlemem ilerisi için faydalı olur mu? boğaz kelebeğini de 10.000 de bir mi temizlemek gerekir? bunun yanında temizlemede kullanılacak spreyler neler? teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Motordaki Tekleme
« Yanıtla #11 : Ocak 18, 2016, 15:57:55 »
tekin bey bende aracımın maf sensörü ve boğaz kelebeğini temizlemek istiyorum. her 10.000 de bir de maf temizliği önermişsiniz. aracım 45.000 km de lpg li herhangi bir sıkıntım yok yinede temizlemem ilerisi için faydalı olur mu? boğaz kelebeğini de 10.000 de bir mi temizlemek gerekir? bunun yanında temizlemede kullanılacak spreyler neler? teşekkürler.

Araç her nekadar LPG'li olsada MAF sensöründen hava geçmeye devam ediyor, sağlığını korumak için her 10 binde temizlenmesinde fayda var.

Rölantide aşırı dalgalanma olmadığı sürece boğaz kelebeği temizliği yapmaya gerek yok.

Kaliper, Boğaz kelebeği yada Karbüratör temizleyici denen spreylerden kullanabilirsiniz. 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 195 kere teşekkür etti
  • 199 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Motordaki Tekleme
« Yanıtla #12 : Ocak 18, 2016, 16:01:47 »
Araç her nekadar LPG'li olsada MAF sensöründen hava geçmeye devam ediyor, sağlığını korumak için her 10 binde temizlenmesinde fayda var.

Rölantide aşırı dalgalanma olmadığı sürece boğaz kelebeği temizliği yapmaya gerek yok.

Kaliper, Boğaz kelebeği yada Karbüratör temizleyici denen spreylerden kullanabilirsiniz.

aşırı dalgalanma olarak devir aralığı verebilirmisiniz. hani örneğin +/- 300 olursa aşırı demektir gibi. birde map adı verilen sensörün temizleme aralığı varmıdır? sensör temizliği için kullanılacak malzeme nedir? teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '14
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Motordaki Tekleme
« Yanıtla #13 : Ocak 20, 2016, 22:23:18 »
Hepinize değerli yorumlarınız için teşekkür ediyorum. Arabaya çok sık bu işlemi uygulamıyorum, şöyle bir şey var, araba ilk çalıştığında biraz yüklenmezsem günün ilk saatleri çok atıl kalıyor. Biraz zorlayarak (abartmadan) ilk çalışmayı yaparsam, vitese takıp gaza basmadan park yerinden kolaylıkla çıkabiliyorken, önceden biraz zorlamasam illa ki gaz istiyor. Araba normal seyirde zaten hiçbir zaman 3.5 devire yaklaşmıyor otomatik vites atıyor.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Touch

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Motordaki Tekleme
« Yanıtla #14 : Ocak 21, 2016, 16:58:03 »
aşırı dalgalanma olarak devir aralığı verebilirmisiniz. hani örneğin +/- 300 olursa aşırı demektir gibi. birde map adı verilen sensörün temizleme aralığı varmıdır? sensör temizliği için kullanılacak malzeme nedir? teşekkürler.

Normal değer şöyledir: Rölanti devri (X) +- 50d/d, bunun üzerideki dalgalanmalar devir sayısına göre aşırı demek olur.

MAF sensörün temizleme aralığını kendi aracım için her 10 bin km'de bir olarak uyguluyorum.
Temizlik ürünleri olarak; Kaliper yada Contact temizleyicilerdir.

... araba ilk çalıştığında biraz yüklenmezsem günün ilk saatleri çok atıl kalıyor. Biraz zorlayarak (abartmadan) ilk çalışmayı yaparsam, vitese takıp gaza basmadan park yerinden kolaylıkla çıkabiliyorken, önceden biraz zorlamasam illa ki gaz istiyor.

Bu 2 işleme ihtiyacınız var gibi görünüyor.

Düzenli enjektör temizleyici kullanın.

Her 10.000km'de MAF sensörünü temizleyin.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)