Gönderen Konu: YENİ TİP EHLİYETLER  (Okunma sayısı 32016 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ TİP EHLİYETLER
« Yanıtla #140 : Mart 28, 2022, 19:14:25 »
Ben yenilediğim zaman otomobil sınıfı için 10 yıl süre verilmişti,süre sonunda yeniden sağlık raporu gerekiyor,günü geçmiş ise ceza yazılır veya ikaz edilir,kullanılan araç ve ehliyet sınıfı tutmaz ise herhalde ikaz ve ceza yazılır.Ehliyeti kimlik üzerine yükletmedim,yakında kimlik üzerine kredi kartı gibi özellikleri olan  yükleme yapılacağı söyleniyor.Kaybedildiğinde sakıncalı olabilir,bir diğer konu en son kaç yaşına kadar sağlık raporu ile araç kullanılabilecek?
Tokay Ceritoğlu

Toyota Club Türkiye

Ynt: YENİ TİP EHLİYETLER
« Yanıtla #140 : Mart 28, 2022, 19:14:25 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ TİP EHLİYETLER
« Yanıtla #141 : Mart 28, 2022, 19:53:31 »
Ben yenilediğim zaman otomobil sınıfı için 10 yıl süre verilmişti,süre sonunda yeniden sağlık raporu gerekiyor,günü geçmiş ise ceza yazılır veya ikaz edilir,kullanılan araç ve ehliyet sınıfı tutmaz ise herhalde ikaz ve ceza yazılır.Ehliyeti kimlik üzerine yükletmedim,yakında kimlik üzerine kredi kartı gibi özellikleri olan  yükleme yapılacağı söyleniyor.Kaybedildiğinde sakıncalı olabilir,bir diğer konu en son kaç yaşına kadar sağlık raporu ile araç kullanılabilecek?
Malesef ülkemiz kanunlarına göre ehliyet almak için (doktor raporu farketmiyor) yaş sınırı yoktur,sağlık raporu alabildiğiniz sürece (Yolcu tipi hava araçları hariç tüm dünyada sınır 63 yaştır)araç kullanmak için ehliyet alabiliyorsunuz,
Yalnız yolcu taşımacılığı için bir düzenleme yapıldı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürlüğü tarafından 14.09.2021 tarihinde yapılan düzenlemeyle, COVID 19 Tedbirleri Kapsamında karayolu taşımacılığında ağır ticari araç sürücü ihtiyacını karşılamak amacıyla 65 olan yaş sınırını 69 yaş sınırına çekti.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ TİP EHLİYETLER
« Yanıtla #142 : Mart 28, 2022, 20:40:16 »
Ben 70 yaşında iken ehliyeti acele ederek değiştirdim,10 yıl süre verdiler,yani 80 yaşımda olursam süre bitiyor,bu gün yenileme başvurusu yapsaydım yine yaşa bakmadan 10 yıl süre verilecekti,ancak ben o zaman 80 olunca direksiyonu bırakacağım diye aklımdan geçiriyordum,çok uzak değil o günleri görürsem önce kendi melekelerimi kendim imtihan edip ona göre uzatma yoluna gidebilirim diye değerlendiriyorum,inat edip cana kast etmenin sorumluluğunu almak bizim yapacağımız iş değil.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ TİP EHLİYETLER
« Yanıtla #143 : Mart 28, 2022, 23:18:47 »
Ben 70 yaşında iken ehliyeti acele ederek değiştirdim,10 yıl süre verdiler,yani 80 yaşımda olursam süre bitiyor,bu gün yenileme başvurusu yapsaydım yine yaşa bakmadan 10 yıl süre verilecekti,ancak ben o zaman 80 olunca direksiyonu bırakacağım diye aklımdan geçiriyordum,çok uzak değil o günleri görürsem önce kendi melekelerimi kendim imtihan edip ona göre uzatma yoluna gidebilirim diye değerlendiriyorum,inat edip cana kast etmenin sorumluluğunu almak bizim yapacağımız iş değil.
Keşke her vatandaş sizin gibi akılcı düşünceye sahip olsa :alkis: :alkis: :alkis:
Malesef trafikte aracın burnunu bile zor gören,artık melekeleri zayıflamış ani karar verme yetileri kaybolmuş sürücüler dolu,sizi canı gönülden tebrik ederim.

Mesaj Birleştirildi: [time]Mart 28, 2022, 23:22:23[/time]
Avrupa'da veya dünyanın diğer bölgelerinde araç kullanma üst yaş sınırı varmıdır ama böyle bir yönetmelik olmalı ve çok ciddi kurumca sıkı bir denetim yapılmalı sonuçta insan hayatı söz konusu ve bazı durumlarda geri dönüşü olmayan olaylar yaşanmakta,artık trafik kurallarıda havacılık kuralları gibi çok kati olmalı ve uygulanmalı,kimsenin hayatı ucuz değil kimse bir başkasının canına kast etmemeli.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ TİP EHLİYETLER
« Yanıtla #144 : Mart 29, 2022, 18:57:44 »
Yenş teknolojiler ile bu da sorun olmaktan uzaklaşıyor. Ayrıca sigorta açısından 20'li yaşlar daha riskli.

Süre bitince mi ehliyet yenilenecek (yeni ehliyetler) bitmeden son ay içinde mi?
B sınıfı 19 sene olup, D'den beş sene sonunda bu iznini kaybeden hangi araçları kullanabilecek, hangilerini kullanamayacak yasal olarak?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '13
  • 227 kere teşekkür etti
  • 187 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ TİP EHLİYETLER
« Yanıtla #145 : Mart 29, 2022, 21:32:01 »
Yenş teknolojiler ile bu da sorun olmaktan uzaklaşıyor. Ayrıca sigorta açısından 20'li yaşlar daha riskli.

Süre bitince mi ehliyet yenilenecek (yeni ehliyetler) bitmeden son ay içinde mi?
B sınıfı 19 sene olup, D'den beş sene sonunda bu iznini kaybeden hangi araçları kullanabilecek, hangilerini kullanamayacak yasal olarak?
Yıl sonuna kadar yenilenmesi gerekiyor. 2023 yılında eski ehliyet ile araç kullanana cezai yaptırımı olacak.

Yeni ehliyeti olup da süresi biten de süresi bitmeden yenilenmesi gerekir. Süresi bittikten sonra ehliyetsiz olarak işlem görecektir. Müracaat sonrası posta aşamasında verilen belge sürücü belgesi gelene kadar sürücü belgesi yerine geçecektir.

Hem B hem de D sınıfı ehliyete sahip olan kişi D sınıfı ehliyet süresi biter ve yeniletmez ise sadece B sınıfı araçları kullanabilecek. Ehliyetini yeniletmeden D sınıfına dahil bir araç kullanırsa sürücü belgesiz araç kullanmaktan işlem yapılacak.

https://www.google.com/amp/s/www.gazetevatan.com/amp/galeri/ehliyetlerde-yeni-donem-gecersiz-sayilacak-5-yil-karari-son-tarih-2028774

https://www.lojiport.com/service/amp/gecerlilik-suresi-dolan-ehliyetlerde-surucu-ehliyetsiz-sayilabilecek-111382h.htm

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ TİP EHLİYETLER
« Yanıtla #146 : Mart 30, 2022, 13:17:07 »
Ocak 2022 de eksoz ve vize muayenesine girdiğimde,eksoz muayenesinden geçer geçmez,Çevre ve Şehircilik Bakanlığından ileti geldi ,' olumlu ' diye..Şimdi günlük koşuşturma içinde kimsenin aklına ehliyet süresinin bitiş tarihi gelmez normal olarak,madem devletin anında her şeyden haberi oluyor,o zaman ehliyet sürelerinin bitimine örneğin 1 ay kala ileti gönderilebilir,ikaz edilebilir,gerekiyorsa her şey den olduğu gibi 3-5 kuruş masrafı da vatandaştan alınabilir,iletiden sonra eğer vatandaş başvuru yapmamışsa kontrol da ceza yazılabilir,daha kötüsü vatandaş olası bir kaza,hasar,ölümcül olaylarda yüzbinlerce liralık masraf altına girmemiş olur,sigorta şirketleri ile tazminat vs sorun yaşamaz.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ TİP EHLİYETLER
« Yanıtla #147 : Mart 31, 2022, 17:58:43 »
Bilgiler herkese faydalı olacaktır.

Ehliyeti olan ancak kullanım tarihi geçeni ehliyeti yokmuş gibi değerlendirmek doğru olmaz, aynı şey değiller. Mesela ehliyet son kullanma tarihinden 1 gün önce araç kullanabilen birisi, ilgili tarihten 1 gün sonra araç kullanmayı muhtemelen unutmayacaktır.
Asıl yapılması gereken, trafik bilgisinin belli periyotlarla ölçülmesidir. Sadece sağlık kontrolü çok rasyonel ve efektif değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '13
  • 227 kere teşekkür etti
  • 187 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ TİP EHLİYETLER
« Yanıtla #148 : Mart 31, 2022, 19:10:13 »
Bilgiler herkese faydalı olacaktır.

Ehliyeti olan ancak kullanım tarihi geçeni ehliyeti yokmuş gibi değerlendirmek doğru olmaz, aynı şey değiller. Mesela ehliyet son kullanma tarihinden 1 gün önce araç kullanabilen birisi, ilgili tarihten 1 gün sonra araç kullanmayı muhtemelen unutmayacaktır.
Asıl yapılması gereken, trafik bilgisinin belli periyotlarla ölçülmesidir. Sadece sağlık kontrolü çok rasyonel ve efektif değil.
Burada devlet mantığını iyi değerlendirmek gerekir. Devlet sürücülerin 5 veya 10 yılda bir sağlık kontrolünden geçirilmesini ve sürüş bilgilerini tazelemesini mi istiyor, yoksa 5 yılda bir bu işlemden devlet kasasına gelir gelmesini mi? Bence ikinci şık ön planda. Bu nedenle süresi geçenlere ceza kesmek devlet için daha mantıklı görünüyor. Ya değilse tüm bilgilerin olduğu devlet süre bitim öncesi bilgilendirme mesajı göndermesi çok basit bir işlem.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ TİP EHLİYETLER
« Yanıtla #149 : Mart 31, 2022, 20:35:01 »
Burada devlet mantığını iyi değerlendirmek gerekir. Devlet sürücülerin 5 veya 10 yılda bir sağlık kontrolünden geçirilmesini ve sürüş bilgilerini tazelemesini mi istiyor, yoksa 5 yılda bir bu işlemden devlet kasasına gelir gelmesini mi? Bence ikinci şık ön planda. Bu nedenle süresi geçenlere ceza kesmek devlet için daha mantıklı görünüyor. Ya değilse tüm bilgilerin olduğu devlet süre bitim öncesi bilgilendirme mesajı göndermesi çok basit bir işlem.
Aslında herşey telekomünikasyon alt yapısının sağlıklı oturtulmasıyla alâkalı, zamanında atılan adımlar doğru takip edilirse herşey sorunsuz işler,aslında içinde herşeyi barındıran MERNİS sistemi bu işlerin ve diğer her türlü vatandaşlık işlemlerinin düzgün takibi için geliştirilen sistemdir (seksenler dizisindeki 46 Basri gibi) gün gelicek (o gün gelirse bizler görebilirsek) herşey bu MERNİS sistemi üzerinden yapılabilecek şuanda belirli işlemler yapılabiliyor,
Örneğin;
X hastahanede çekilen film sonucunuzu başka bir hastanedeki doktor sistem üzerinden görüntüleyebiliyor bunun gibi diğer işlemlerde yapılabilir,günümüzde otomasyon sistemleri ile ağ üzerinden bilgilendirme iletileri paylaşılabilir ve kişiye uyarı niteliğinde iletilmiş olur,kişi önceden önlemini alır sorunsuz hayatına devam edebilir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ TİP EHLİYETLER
« Yanıtla #150 : Nisan 01, 2022, 17:49:32 »
Burada devlet mantığını iyi değerlendirmek gerekir. Devlet sürücülerin 5 veya 10 yılda bir sağlık kontrolünden geçirilmesini ve sürüş bilgilerini tazelemesini mi istiyor, yoksa 5 yılda bir bu işlemden devlet kasasına gelir gelmesini mi? Bence ikinci şık ön planda. Bu nedenle süresi geçenlere ceza kesmek devlet için daha mantıklı görünüyor. Ya değilse tüm bilgilerin olduğu devlet süre bitim öncesi bilgilendirme mesajı göndermesi çok basit bir işlem.
Bizlerin doğru yaklaşımı, devletimizi ve karar alıcıları doğru yönlendirmek için. Özel şöför, makam aracı vb kullanım ile bazı detaylar gözden kaçabilir bence Erhan Bey. Doğru noktalara vurgu şart. Burada bunu da yapmaya çalışıyoruz diye düşünüyorum.
Örneğin dikkatimi çekiyor, popüler hale gelen bisiklet yolları. Oysa durumları çok kötü bu yolların. Yani kurumlar bunları yapıyor ancak bunun başka yönleri ihmal ediliyor gibi.
Ehliyette trafik bilgisi, alınan puana göre belli aralıklar ile değerlendirilmeli. Kim neyi ne kadar biliyor, ne kadarını unuttu ortaya konmalı. Bunlar için teferruata da gerek yok, pratik bir şekilde bu değerlendirmeler yapılabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '13
  • 227 kere teşekkür etti
  • 187 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ TİP EHLİYETLER
« Yanıtla #151 : Nisan 01, 2022, 22:41:30 »
Bizlerin doğru yaklaşımı, devletimizi ve karar alıcıları doğru yönlendirmek için. Özel şöför, makam aracı vb kullanım ile bazı detaylar gözden kaçabilir bence Erhan Bey. Doğru noktalara vurgu şart. Burada bunu da yapmaya çalışıyoruz diye düşünüyorum.
Örneğin dikkatimi çekiyor, popüler hale gelen bisiklet yolları. Oysa durumları çok kötü bu yolların. Yani kurumlar bunları yapıyor ancak bunun başka yönleri ihmal ediliyor gibi.
Ehliyette trafik bilgisi, alınan puana göre belli aralıklar ile değerlendirilmeli. Kim neyi ne kadar biliyor, ne kadarını unuttu ortaya konmalı. Bunlar için teferruata da gerek yok, pratik bir şekilde bu değerlendirmeler yapılabilir.
Yazdıklarınız kültür seviyesi yüksekte konumlanmış ülkeler için doğru. Olması gereken bu. Ancak bizde okul diplomaları bile sadece o belgeye sahip olunması için veriliyor. Bugün üniversitelerde mezun olan gençlerin çoğu okuduğu bölümle ilgili teorik bilginin yüzde 10'una bile sahip değil ki pratik bilgiyi saymıyorum bile.

Ehliyet konusunda iddialıyım ki, bugün ben dahil ehliyeti olanları herhangi bir ön çalışma yapmadan yeniden sınava alsınlar yüzde 70'i ehliyeti alacak yeterli bilgiye sahip olmadığı görülebilir. Bırakın eski ehliyet sahiplerini 3 yıllık ehliyeti olanların bile yüzde 60'ı trafik levhaları ile ilgili soruları cevaplayamaz. Maalesef ki her yerde olduğu gibi trafik eğitimimiz de göstermelik.

Her konuda olduğu gibi. Bunun da ön şartı düzgün bir eğitim ve öğretim sisteminin olması ve bu sistemin iktidarlar tarafından kurcalanmaması ile düzelebilir.

Bir taksici ile diyalogumu anlatayım. Yaya geçidinde bir kadın karşıdan karşıya geçmeye çalışırken içinde bulunduğum taksici kadına yol vermedi, üstüne birde kadına kızdı. Bende "yol vermen gerekirdi. Yaya geçidine inmiş bir yaya varsa durup yol vermelisin" dedim.  Vay " kokanalar kırıta kırıta karşıya geçecekler diye ben yol verip bekleyecek miyim, yol araçların, araç yoksa o zaman geçebilir" diye bir sürü laf söyledi. Bu adama ben ne diyebilirim daha.

 Yaya geçidinde yayaya yol verme işi epey bir süre daha istediğiniz cezayı kesin gene de oturmaz.

Bisiklet yolları ile ilgili tamamen size katılıyorum. Birkaç iyi düzenlenmiş yer harici kaldırımdan bozma betonları maviye boyama ile bisiklet yolları yaparak göstermelik yerler yapıyorlar. Yeni yerleşim yerlerinde bile zamanında planlaması yapılmadığı için yollardan şerit eksilterek düzenleme yapıyorlar.

Ülkemizde azda olsa bisiklete binme kültürü var ve yavaş yavaş çoğalıyor, ancak arabaya binenler birden kendilerinin ya da yakınlarının da yaya veya bisikletli olduğunu unutup araç içerisinde canavara dönüşüyorlar. İş gene dönüyor dolaşıyor eğitime çıkıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ TİP EHLİYETLER
« Yanıtla #152 : Nisan 02, 2022, 12:07:13 »
Aynı fikirdeyim Erhan Bey, bunların temelden başlayıp, irade ile düzeltilmesi, sadece şeklen değil, içerik olarak da doğru bir temele oturması gerekiyor.
Bilinçli insanlarda bir yılgınlık var, tam tersine akıl yolunda bir olunup, yanlışlar doğruya çevrilmeli. Zaten çoğu yanlış yapan kısa sürede düzelecektir, direnen azınlık ise düzelmek zorunda kalacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ TİP EHLİYETLER
« Yanıtla #153 : Nisan 02, 2022, 20:34:21 »
Yazdıklarınız kültür seviyesi yüksekte konumlanmış ülkeler için doğru. Olması gereken bu. Ancak bizde okul diplomaları bile sadece o belgeye sahip olunması için veriliyor. Bugün üniversitelerde mezun olan gençlerin çoğu okuduğu bölümle ilgili teorik bilginin yüzde 10'una bile sahip değil ki pratik bilgiyi saymıyorum bile.

Ehliyet konusunda iddialıyım ki, bugün ben dahil ehliyeti olanları herhangi bir ön çalışma yapmadan yeniden sınava alsınlar yüzde 70'i ehliyeti alacak yeterli bilgiye sahip olmadığı görülebilir. Bırakın eski ehliyet sahiplerini 3 yıllık ehliyeti olanların bile yüzde 60'ı trafik levhaları ile ilgili soruları cevaplayamaz. Maalesef ki her yerde olduğu gibi trafik eğitimimiz de göstermelik.

Her konuda olduğu gibi. Bunun da ön şartı düzgün bir eğitim ve öğretim sisteminin olması ve bu sistemin iktidarlar tarafından kurcalanmaması ile düzelebilir.

Bir taksici ile diyalogumu anlatayım. Yaya geçidinde bir kadın karşıdan karşıya geçmeye çalışırken içinde bulunduğum taksici kadına yol vermedi, üstüne birde kadına kızdı. Bende "yol vermen gerekirdi. Yaya geçidine inmiş bir yaya varsa durup yol vermelisin" dedim.  Vay " kokanalar kırıta kırıta karşıya geçecekler diye ben yol verip bekleyecek miyim, yol araçların, araç yoksa o zaman geçebilir" diye bir sürü laf söyledi. Bu adama ben ne diyebilirim daha.

 Yaya geçidinde yayaya yol verme işi epey bir süre daha istediğiniz cezayı kesin gene de oturmaz.

Bisiklet yolları ile ilgili tamamen size katılıyorum. Birkaç iyi düzenlenmiş yer harici kaldırımdan bozma betonları maviye boyama ile bisiklet yolları yaparak göstermelik yerler yapıyorlar. Yeni yerleşim yerlerinde bile zamanında planlaması yapılmadığı için yollardan şerit eksilterek düzenleme yapıyorlar.

Ülkemizde azda olsa bisiklete binme kültürü var ve yavaş yavaş çoğalıyor, ancak arabaya binenler birden kendilerinin ya da yakınlarının da yaya veya bisikletli olduğunu unutup araç içerisinde canavara dönüşüyorlar. İş gene dönüyor dolaşıyor eğitime çıkıyor.

Çözüm basit, ceza aslında. Şehirlerarasına koydukları polisleri şehiriçine koysalar hem devlet daha çok kazanır hem trafik çok daha rahat olur.
Almanya'da bilet okutacak turnikeler yoktur, biletsiz biri de rahatça otobüse, trene binebilir. Ama bir Alman vatandaşı biletsiz binerse siciline işler diye bilet alıyor kendisi işaretletiyor büyük ihtimal kontrol olmayacak olmasına rağmen.
Bir anımı anlatmak istiyorum. Düsseldorf'da aylık biletler haftasonları ve akşam 7den sonra ek 1 yetişkin ve 3 çocuğunu da kapsıyor. Tek biletle yoğun vakitler dışında arkadaş ya da eşinle tek biletle seyahat edebiliyorsun. Bir festival çıkışında gece 12'de 1 adam yanıma geldi ve benim biletimle birlikte seyahat edip edemeyeceğini sordu. Eşimle birlikte olduğumdan durumu açıkladım ve olumlu yanıt verememiştim. Festival zamanı herkes zaten kendi halinde, kontrol gece hiç olmuyor ama bu Alman yine de kurala uymak istiyordu. Bunun da temel sebebi ceza korkusunun yerleşmiş olması. Maalesef bu durum bizde hiç yok. Tam tersine kurala uyanlar cezalandırılıyor. Bu noktada çok güzel videoyla da yorumumu bitirmek istiyorum.

Hakan abi senin aşırı iyimser yorumunu gördüm. Videoyu izlemeni şiddetle tavsiye ediyorum. :)

Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ TİP EHLİYETLER
« Yanıtla #154 : Nisan 04, 2022, 17:28:33 »
Rasyonel diyelim Mutlu, doğru şeyler konusunda farklı ikna çeşitleri mevcut. Bunlar doğru sıra ile hayata geçirilebilir. Kuralsızlığın bir sistem oşması kimsenin nihai yararına değil.