Gönderen Konu: 2013 avensis 2.0 m.drive s hakkında  (Okunma sayısı 811 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Efe Fatih
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '15
  • 11 kere teşekkür edildi
2013 avensis 2.0 m.drive s hakkında
« : Ocak 04, 2016, 18:07:56 »
forumdaki tüm arkadaşlara öncelikle selamlar;

2000 yılından bu tarafa sahip olduğum tüm ''binek'' araçları yazarak başlama istiyorum bunlar;
Suzuki swift gti 1992  1.3 benzin
Peugeot 307 2003 1.6 benzin
Suzuki grand vitara 2006 2.0 benzin
seat ibiza 2008 1.4 tdi
Mercedes benz 260e  1987 2.6 benzin
opel çorsa 2004 1.4 benzin
vw passat 2006 2.0 tdi
Mercedes benz 2007 e200 benzinli
BMW e60  2008 2.0 dizel
skoda superb 2011 2.0 tdi 4x4
Renault Laguna 2011 2.0 dci
vw passat 2012 2.0 tdi
skoda fabia 2011 1.2 benzin (hanımın aracı idi ancak düz vites kullanamadığı için kendim kullandım bir dönem)
skoda superb 2014 1.6 tdi
ve 2015 şubat ayından bu tarafa kullandığım avensis 2013 2.0 benzinli cvt otomatik avensis

meslek olarak hem turizm otobüsçülüğü hemde sanayicilik yapmaktayım, yaşım39.
70.000 kilometreyi geride bıraktım Toyota ile ve tüm izlenimlerimi aktarmak istediğim için üye oldum bu güzel foruma (malesef hayatında içine binmemiş adamların olumlu yada olumsuz yorumları ilgili kişileri çok etkiliyor)
Kullandığım araç Toyota türkiye nin en dolu aracı olduğunu hatırlatır ve direk eksi yanlarından başlayayım ki sonra aracı rahatça bi öveyim. :)

EKSİLERİ
-Otoyolda rüzgar sesi (aşırı olmamakla beraber biraz sileceklerden ve birazda kapılardan geliyor ve aracın içinde serme mıcır yol hariç hiçbir ses olmadığı için sadece bu sesi duyuyorsunuz)
mukaise etmek istersek e60, e200, superb ve Laguna'dan ses'li, b6 ve b7 passattan sessiz diyebilirim (superb de ziebart ses yalıtımı mevcuttu)
-Araç hız sabitleme ile d modu ile  ilerlerken rampalarda sürat kaybetmemek için çok gereksiz vites ufaltıyor ancak bunu sadece devir saatinden ve 4000 deviri geçti ise hoş bir motor sesi ile anlıyorsunuz. (manual'de sıkıntı yaşanmıyor)
-Uzun yolda sırtımı Laguna gibi avensis de ağrıtıyor ve çözüm olarak şişen sırt desteği bu problemi biraz azaltıyor.
- aracı kullanırken her iki dirseğimide rahatça bir yere koyamıyorum. sağ dirseğim kesinlikle orta konsola değmiyor ve sol dirseğimi cam kenarına koyduğumda direksyonu saat 11 gibi tutuyorum yada kapıdaki dirsekliğe koyarak saat 7 gibi tutabiliyorum. sağ kol ile araç maksimum 20 dakika kullanabiliyorum.  (boyum 1.94cm yani biraz sıkıntılıyım ama bu konuda superb çok rahattı.)
-Farları bi passat yada superb gibi değil ancak gece sürüşü için yeterli
-touch & go bilgi ekranı araç sürüş bilgilerini göstermesi gayet başarılı ancak Rehber'den numara aramak ve navigasyonu kullanmak biraz zahmet'li (rehberde çok numara var ise bide)
-touch & go ekran vw grubu ekranları gibi (colombus-bolero) hassas değil
-touch & go nun Tek cd alabiliyor olması
-Orta konsolun tek bardak yeri bulundurması
-Konforlu sinyal özelliğinin olmaması
-El freni tuşu'nun ters çalışması (basarak tutuyor çekerek salıyor ancak ne hikmet ise kullanıcı'nın dizini hesaba katmamışlar sanki)
-Koltuk ısıtmaları alman üreticiler gibi 5 dakikada sıcacık olmuyor. Belli bir ısıya kadar geliyor ve biraz daha zaman alıyor.
-D modunda iken F1 diye tabir edilen vites kulakçıkları ile aracın viteslerini değiştirdikten sonra 1 dakika mevcut vites te kalıyor, daha sonra tekrar d moduna alıyor ve spor kullanıma müsaade etmiyor. (vites topuzundan m mod'da ise sorun yok)
-Yan aynalarda karartma olmaması (yorgunluk arttıkça ise yarıyor ama şimdi hatırlıyorum da arkandan uzunları yakıp gelsede araç farkına biraz geç varıyordun bu sistemde)

GELELİM ARTILARINA :)
-120 km ile giderken ses seviyesi'nin bindiğim en sessiz araç olduğunu göstermesi (yukarıda yazılı araçlar için)
-Kışın araç soğuk iken bozuk yola girdiğinde bir iki çıtırtı çıkıyor ama yazın ve kabin sıcakken içeride çıt yok.
-Harika bir süspansyon sertliği var. orjinal'de 215/55/17 olan ebattlar ile muhteşem bir yumuşaklık sağlıyor. Mercedes e ile birlikte bindiğim en konforlu süspansyona sahip. (şu an altında 225/55/17 alpin5 var ve tek kelime ile olağan üstü diyebilirim.
-Aracın yola tutunması, direksyon tepkileri, yan rüzgarlar, fren mesafesi gibi toplu bütün konular ile alakalı konuşmak gerekirse hiçbir sıkıntı yaşamadığımı söylemek isterim. (aldığımda good year excellence vardı ve Ev'den önce lastikçime giderek michelin primacy3 ile değiştirttim)
-Araç içi trim seslerine karşı takıntımı azaltan tek araba bu şu anda benim için. (2014 model 20.000 km de 5.25 BMW ile birkaç seyahatim oldu ve onda dahi torpido gözünün arkasından gelen çıtırtılara sinirlerim bozulmuştu)
-Aracın içinde kullanılan bütün malzemelerin kalitesi. (camları dünyanın en iyi oto cam üreticisinin camları, trimler tok ve gerçekten kaliteli bir izlenime sahip, tüm düğmeler,sinyal kolları,direksyon,torpido gözü ve orta konsolun açılması kapanması, kapıların ve bagajın açılıp kapanma tokluğu, vs..
-Şanzıman malum hem otomatik hemde cvt denilen ve asla bakım gerektirmeyen, (cvtlerde yaşanan kayış, zincir değişimi gibi) sanzımanın grup dişli ile piriz direğine son aktarmayı veren ve sürekli değişken devir üreten ayrıca en önemlisi motordan tutun en son aktarma organı olan Aks ıstavrozlarına kadar ani anvelelerden oluşan tüm zararlı durumları sönümleyen çok başarılı bir şanzımanı var. Dsg  ile kötü tecrübelerim olmadı diye düşünsem bile ( o kadar dikkatli kullansam bile var malesef) maksat sarsıntısız geçiş ise her türlü bu şanzıman derim.
-Çok ses sistemli arabam oldu ve orjinal'den sistemli arabalarım oldu ancak bana çok ama çok kaliteli bir ses sistemi havasını sadece bu araç verdi. örnek;
Laguna bose
Mercedes e200 harman kardon
BMW e60 alpine logic7
superb canton
passat b7 passat için üretilmiş, orijinal yerlerine ve bagaja ek olarak sonradan takma (5500lira) bang & olufsen
-yan perdeleri tıkırdamıyor :)
-Karasöründe kullanılan tüm çıtalar, şaç malzemesi(kapılar,kaput,bagaj,çamurluk) cam ve kapı fitilleri, tamponları, far ve stop lambaları.. kısaca herşeyi ile kaliteli bir araç izlenimi veriyor sahibine
-direksyon tepkileri ve viraj alımı çok başarılı. (internette bi Polonyalıların mondeo ile mukaisesini izlemiştim zamanın birinde ve mondeo her duba nın arasından sorunsuz geçerken bu araba hepsine çarpıyordu. :)
(birkaç defa konya Beyşehir arasında arkadaşımın 2012 model mondeosu ile yanında oturarak seyahat etmiştim ve video'nun ne kadar yanlı olduğunu anlamıştım.)

hatırladıklarım şimdilik bu kadar, bende yalan dolan yok, vallahi ben 11 Ay'dır hayretler içerisinde biniyorum arabama. bu arada 15.000 km önce prins lpg taktırdım aracıma ve inanır mısınız araç benzinli halinden daha atak ve ne zaman tüp'e geçti, ne zaman bitti tüp anlamıyorum. aynı ışıklardan aynı kalkış ile benzinli halde daha devirli vites değiştirirken tüp'de hemen vites büyütüyor.(tork konvektörü sayesinde malumunuz)

Ek olarak ;
geleneğimi bozmayarak aracın altına ziebart ses yalıtım sistemi yaptırdım. bu sistem 3 ay sonra performans gösteren kauçuk bazlı bir donucu kalın boya gibi bişey ve 2007 den bu yana tüm araçlarımı yaptırırım.
aracınıza rahatlıkla 225/55/17 takabilirsiniz diye düşünüyorum. bu ebat ile zaten konforlu olan aracınız biraz daha konforlu olurken kuru havada daha iyi yol tutabiliyor. (bu ebat çok çabuk bulunabilen bir ebat ve çıkma düşünen arkadaşlarım içinde çok iyi bir tercih olabilir.)

tüm forumdaki arkadaşlarıma ve büyüklerime Saygılarımla
 



Toyota Club Türkiye

2013 avensis 2.0 m.drive s hakkında
« : Ocak 04, 2016, 18:07:56 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 avensis 2.0 m.drive s hakkında
« Yanıtla #1 : Ocak 04, 2016, 19:02:19 »
Ellerinoze sağlık.Superb ve passattan daha sessiz olmasi şaşırttı beni.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 avensis 2.0 m.drive s hakkında
« Yanıtla #2 : Ocak 04, 2016, 19:37:18 »
Teşekkürler ama bir çok konuda neredeyse çoğu kullanıcının söylediğinin tersini söylemişsiniz.
Örneğin yol sesi konusu laguna dan kötü olması. Passattan daha iyi yalıtımı olması vs. Tabi bu konular kesinlik arz etmez. Ben de avensis kullanıcısıyım ve bundan sonra ne alırsın deseler ben de param olursa 2.00 benzinli manuel premium avensis alırım yani
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '11
  • 183 kere teşekkür etti
  • 37 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 avensis 2.0 m.drive s hakkında
« Yanıtla #3 : Ocak 04, 2016, 20:23:12 »
Selamın aleyküm
eline sağlık hocam öyle bir yazmışsınki hanımın elkinden alasım geldi arabayı vallahi ama gerçektende dediğin gibi araba süper bencede ve ben amerikancıyım
kazasız belasız sürüşler
bu arada yeni yılın tüm arkadaşlarıma hayırlar getirmesini dilerim
selametle

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 1.6 advence multidrive s 2014
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '14
  • 24 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 avensis 2.0 m.drive s hakkında
« Yanıtla #4 : Ocak 04, 2016, 20:49:50 »
Hocam ne güzel anlatmışsınız. avensise özendim gerçekten

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Efe Fatih
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '15
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 avensis 2.0 m.drive s hakkında
« Yanıtla #5 : Ocak 05, 2016, 00:25:55 »
Rica ederim kıymetli arkadaşlar ne demek. Evet yanlış hatırlamıyorsam laguna daha az rüzgar sesi alırdı ki aslında gayet güzel bir arabadır laguna. (Fransız arabası için bende böyle söyleyeceğimi ummazdım) ancak o klima ve teyp tuşlarından ve kapı trimlerinden gelen sesler beni çok üzmüştü(sadece serme mıcır asfaltta )

Mesaj Birleştirildi: Ocak 05, 2016, 00:34:54
Bu arada tabiykide bana inanırsınız buna eminim ancak yinede kafasında soru işareti olan arkadaşlarım için arabalarımın tamamı nın fotoğrafları ve satarken, alırken ki noter kağıtlarınıda paylaşabilirim. 2010 yılında bir ev, bir tekne, bir motorsiklet ve iki araba satmıştım. Maliye bakanlığından kağıt gelmişti :) belki swift ve b6 passat ın evraklarında zorlanabilirim.

Superb ve passat tan sessiz olma konusu ile alakalı kesin ve kati olarak konuşabilirim herkese. Bu üç marka ile 400.000 e yakın yol yapmışlığım vardır.

İnsanlar ile bildiğini, gördüğünü paylaşmak ne güzel birşeymiş.

İyi geceler saygılar