0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Selamlar olsun herkese...Sayın abilerim ve kardeşlerim size özellikle bu konuyu danışabilmek yorumlarınızı almak amacıyla buraya üye oldum ve bu başlığı açtım. Yaşım 20.İstanbulda ikamet ediyorum.Babam 2013te 2013 model 1.33 Auris Life (en boşu) aldı.Bana da yakın bir zaman da ehliyet almak nasib oldu. Yıllardır hayalini kurduğum trafiğe çıkma tabii gençliğin ve heyecanın verdiği tutku ve heyecanla insan hız yapmak istiyor. Tabii bununla birlikte gelen bir tecrübesizlikte var...Hız zararlıdır. Hele de bilinçsizce yapılması daha büyük cahilliktir. Bu kar kışta bile yerler kaymasına rağmen öndeki aracın tamponundan takip eden gerizekalılar dolu. Yokuş aşağı inerken her ne kadar kaymasa da hızlıca gidenler dolu. O nedenle önce bir tecrübe kazan. Hız ise sadece otobanda. Şehiriçi ve diğer şehirdışı yollarda karşına ne çıkacağı hiç belli olmuyor, köpek kedi atlıyor, traktör çıkabiliyor ya da sağ şeritte yavaş giden biri önüne kırıyor durmaya vakit kalmıyor. Dikkatin, soğuk kanlılığın ve refleksin çok iyi olması gerekiyor en başta.Arabanın hemen hemen yapabileceklerini tahmin ediyorum fakat canlı gözden yada babamlayken arabanın gerçek performansını göremedim. Bunu da çok çok merak ediyorum tabi heyecanla beraber.Arabanın internetten bilgilerine baktım fakat araştırma yapmama rağmen pek emin olamadım bu yüzden size sormak istiyorum müsadenizle...1.33 motor 100bg 2013 model Auris'ten en iyi hız,hızlanma (gaza basış şekli ve vites yükseltme devirleri vs.)ve yakıt tasarrufu gaza basış şekli ve vites yükseltme devirleri vs.)performansını hangi devirlerde alırım ?En iyi hızlanmayı maksimum devir çevirerek ve gaza sonuna kadar basarak olur, en iyi yakıt tasarrufu ise gazın altında yumurta varmışcasına ve 2000-2500 devirde vites değiştirerek olur. Vitesi nasıl,hangi hız ve devirlerde düşürmeliyim ? Kullanım tarzına bağlı. Sakin kullanımda 2000-3000 aralığında değiştirip ona denk gelecek şekilde azaltabilirsin. Bir süre sonra kendin alışacaksın zaten sese. otomatik olarak ne zaman nasıl vites değiştirmen gerekitğini öğreneceksin.Debriaj ve gaz ayarını nasıl yapmalıyım ? (Balata ömrünü kısaltmamak amacı için)İlk kalkışlarda debriyajı araç hareket edesiye kadar kavrama noktasında tutmak daha düzgün bir kalkış sağlar. Vites değiştirmelerinde de debriyajı kavrama noktasında tutarak konforlu ve düzgün geçiş yaparsın. Kavrama noktasını da en iyi araç dururken vites 1de, debriyajı yavaş yavaş kaldırdığında aracın titrediği noktayı bularak anlayabilirsin. Sonraki kullanımlarda ayağını bu noktada tutarsın vites değiştirirken.Dik yokuşları nasıl şekilde çıkmalıyım ve hangi devirler ve hangi viteslerde çıkmalıyım ?Yokuşa bağlı. Gerektiğinde 5000 devir, gerektiğinde 3000 devir. Şehiriçinde düşük vites, yüksek devir. Şehirlerarası yolda da önceden hızlanıp deviri yüksekte tutarak. Çok dik yokuşlarda %10 gibi yokuşlarda aracın devri 3500 e gelmeden vites düşürerek. Zamanla alışırsın buna da.Aracı hız performansı olarak kullanmanın araca ne gibi zararları var ?Hor kullanılmış olur. Parçaların ömrü azalır. Mesela bozuk yollarda hızlı gidersin 30-40 bin km.ye z rotlar, porya bilyeleri, amortisör gider. Motor soğukken yüksek devir çevirirsin motoru 50 bin km.ye gelmeden aşındırır yağ yaktırırsın.Yüksek hızlarda fren nasıl yapılmalı ve mesafe ne kadar olmalıdır ? Ani bir durum varsa fren sonuna kadar basılır. En önemlisi öndeki araçla sürekli güvenli bir takip mesafesi bırakmaktır. Kırmızı ışıkları görünce gaza basmayı bırakıp aracın kendi kendine gitmesini de deneye yanıla öğrenirsin. Hızlı kalkış ve normal aracı kasmadan nasıl kalkış yapabilirim ? 4 önceki soruda cevaplandı. debriyaj sorunda. Hızlı kalkış patinaja düşürmeden normal kalkıp motor sıcaksa yüksek devir çevirerek hızlanabilirsin bir sıkıntısı olmaz.Acemi olmayan insan için sıkıntı olmayan bir konu fakat araç benim olmadığı gibi her zaman benim altımda olamayacağım ve acemiliğin getirdiği bir konu var araçta... Kavrama noktası aşırı yukarda gelşyor bana sürdüğüm diğer araçlara göre. Bu araç nasıl kullanılsığı zaman hiç kasmadan rahat normal kalkış yapılabilir ? Kavrama noktası sonradan değiltirilebiliyor mu ? Değiştirilebiliyor fakat bu sefer de baskı balatanın ömrü uzun olmuyor. O yüzden alışsan iyi olur. Koltuğunu biraz geri çekerek ve sana uygun koltuk pozisyonunu bularak bu sorunu aşabilirsin.Yokuş kalkış desteği bulunuyor mu ? Bulunuyor ise bunu nasıl kullanacağım,nasıl aktif hale getireceğim ?Bilmiyorum. Fakat eğer varsa dururken frene sonuna kadar basarsan aktif hale gelir ve 3 sn tutar. Yoksa da sıkıntı değil, el freni ile kalkmayı öğrenirsin.Zaman içinde soruları mı da güncellemeyi istiyorum...Biliyorum sorularım biraz karışık ve kafa karıştırıcı oldu fakat eğer benimle değerli bilgilerinizi paylaşırsanız çok müteşekkir olacağım...
Sorularıma verdiğiniz yanıtlar için çok teşekkür ederim Mutlu bey. Özellikle teşekkür etmek istedim size tek tek uğraşıp cevap vermişsiniz. Fakat demişsiniz ki ilk kalkışlarda kavramaya kadar kaldırın ayağınızı diye;bu işlemi gaza basmadan direk kavramaya getirip sonradan gaza basarak mı yapmalıyım ? Bu baskı başataya zarar vermez mi ?Sorularıma cevap derdime derman olan herkese çok teşekkür ederim. Sizlerinde söylediği gibi zamanla öğreneceğim,tecrübe edeceğim şeyler olduğunu anlamaya başladım. Ne biliyim herkes böyle kendini iyi şoför zanneder ya bende onlardanım muhtemelen. Herkese tekrardan çok teşekkür ederim.
Kavrama noktasını başta anlaman için öyle dedim. Bir süre sonra otomatik olarak gaza verirken aynı anda sol ayağınla debriyajı kavramada tutup ne zaman kaldırman gerekeceğini göreceksin. Ehliyet kurslarındaki en büyük hata debiriyajdan ayağın direk kaldırılması. Bu kavrama noktası olayını öğreten çok hoca yoktur zannediyorum.