Gönderen Konu: 2013 Auris Hakkında Sorularım  (Okunma sayısı 2347 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
2013 Auris Hakkında Sorularım
« : Ocak 03, 2016, 07:41:55 »
Selamlar olsun herkese...

Sayın abilerim ve kardeşlerim size özellikle bu konuyu danışabilmek yorumlarınızı almak amacıyla buraya üye oldum ve bu başlığı açtım.

Yaşım 20.İstanbulda ikamet ediyorum.

Babam 2013te 2013 model 1.33 Auris Life (en boşu) aldı.Bana da yakın bir zaman da ehliyet almak nasib oldu. Yıllardır hayalini kurduğum trafiğe çıkma tabii gençliğin ve heyecanın verdiği tutku ve heyecanla insan hız yapmak istiyor. Tabii bununla birlikte gelen bir tecrübesizlikte var...

Arabanın hemen hemen yapabileceklerini tahmin ediyorum fakat canlı gözden yada babamlayken arabanın gerçek performansını göremedim. Bunu da çok çok merak ediyorum tabi heyecanla beraber.

Arabanın internetten bilgilerine baktım fakat araştırma yapmama rağmen pek emin olamadım bu yüzden size sormak istiyorum müsadenizle...

1.33 motor 100bg 2013 model Auris'ten en iyi hız,hızlanma (gaza basış şekli ve vites yükseltme devirleri vs.)ve yakıt  tasarrufu gaza basış şekli ve vites yükseltme devirleri vs.)performansını hangi devirlerde alırım ?

Vitesi nasıl,hangi hız ve devirlerde düşürmeliyim ?

Debriaj ve gaz ayarını nasıl yapmalıyım ? (Balata ömrünü kısaltmamak amacı için)

Dik yokuşları nasıl şekilde çıkmalıyım ve hangi devirler ve hangi viteslerde çıkmalıyım ?

Aracı hız performansı olarak kullanmanın araca ne gibi zararları var ?

Yüksek hızlarda fren nasıl yapılmalı ve mesafe ne kadar olmalıdır ?

Hızlı kalkış ve normal aracı kasmadan nasıl kalkış yapabilirim ?

Acemi olmayan insan için sıkıntı olmayan bir konu fakat araç benim olmadığı gibi her zaman benim altımda olamayacağım ve acemiliğin getirdiği bir konu var araçta... Kavrama noktası aşırı yukarda gelşyor bana sürdüğüm diğer araçlara göre. Bu araç nasıl kullanılsığı zaman hiç kasmadan rahat normal kalkış yapılabilir ? Kavrama noktası sonradan değiltirilebiliyor mu ?

Yokuş kalkış desteği bulunuyor mu ? Bulunuyor ise bunu nasıl kullanacağım,nasıl aktif hale getireceğim ?

Zaman içinde soruları mı da güncellemeyi istiyorum...

Biliyorum sorularım biraz karışık ve kafa karıştırıcı oldu fakat eğer benimle değerli bilgilerinizi paylaşırsanız çok müteşekkir olacağım...
2013 Auris

Toyota Club Türkiye

2013 Auris Hakkında Sorularım
« : Ocak 03, 2016, 07:41:55 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris Hakkında Sorularım
« Yanıtla #1 : Ocak 03, 2016, 09:43:45 »
Kardeş bence ilk yapacağın iş aracı sürekli kullanıp tecrübe sahibi olman gerisi kendi gelir hıza bukadar meraklı olma
Polis afeder trafik affetmez abi tavsiyesi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris Hakkında Sorularım
« Yanıtla #2 : Ocak 03, 2016, 10:31:14 »
Utku bu sordukların kişiden kişiye değişir. Bir gününü arabayla geçir tamamının cevabını bulursun. Boş bi yolda rampada kimsenin güvenliğini tehlikeye atmamak kaydıyla dur kalk yap. Hızlı yap yavaş yap dip gaz ver ani fren yap aklına ne gelirse dene ki vücüdun beynin bir daha o koşulu yaşarken ne yapacağını bilsin. Yoksa ne desek yalan olur.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris Hakkında Sorularım
« Yanıtla #3 : Ocak 03, 2016, 11:28:29 »
Öncesinde kullanım kılavuzuna da bakmalısın
Gerisi beceri
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '05
  • 33 kere teşekkür etti
  • 63 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris Hakkında Sorularım
« Yanıtla #4 : Ocak 03, 2016, 11:59:22 »
Araba kullanmayı bilmek demek düz yolda a noktasından b noktasına gitmek değildir.  Ani gelişen bir olay sırasında en doğru kararı en hızlı şekilde uygulamak demektir ki bu dediğim durumda tecrübe ile ilgili bir şey.  Size tavsiyem riske girmeden reflekslerinizi güçlendirin yoksa sıkıntı yaşar ve yaşatırsınız.
2005 Toyota Corolla Terra 1.6 vvti (Sadece Benzin)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris Hakkında Sorularım
« Yanıtla #5 : Ocak 03, 2016, 16:17:07 »
kardesım oncelıkle hızlı gıtmek ustalık degıldır bunu bıl. hergun trafıge cıkmaya calıs aracı surdukce arabaya daha cabuk alısıyorsun. dıger merak ettıgın olayları trafıgın olmadıgı yerlerde kendın deneyıp yasaman lazım. ornegın 5 vıteste arac gıdıyor 110 km hızda ve ılerıde goruyosun kı trafık yavaslıyor sana nasıl anlatalım ayagını gazdan cek araba 90 95 km hıza gelınce vıtesı 4 de dusur bunlar anlatmakla olmaz yanına soforlugu ıyı olan bırını alacan her gun arac sureceksın. butun sorularuna cevap bulursun.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '15
  • 5 kere teşekkür etti
  • 29 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris Hakkında Sorularım
« Yanıtla #6 : Ocak 03, 2016, 17:14:54 »
Kardeşim öncelikle,kazasız belasız binmeniz dileğiyle,bu işler öyle tarif ile buradan sana anlatmakla olacak şeyler değildir,kaan abimizin dediği gibi,kullanıcı kulavuzunu bi gözden geçir,ön bilgi açısından,hangi araba olursa olsun,arabadan verim alma işi biraz tecrübe,biraz beceri işi.sonuçta 1.33 100 beygirlik bir motorun yapacakları çok az değildir ama sınırlıdır,fazlada zorlamamak lazım bu konuları.kullandıkça,yaşadıkça öğreniyor insan,en ama en önemlisi,güvenli sürüş.Kazasız belasız günler hepimize..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris Hakkında Sorularım
« Yanıtla #7 : Ocak 03, 2016, 17:30:34 »
Selamlar olsun herkese...

Sayın abilerim ve kardeşlerim size özellikle bu konuyu danışabilmek yorumlarınızı almak amacıyla buraya üye oldum ve bu başlığı açtım.

Yaşım 20.İstanbulda ikamet ediyorum.

Babam 2013te 2013 model 1.33 Auris Life (en boşu) aldı.Bana da yakın bir zaman da ehliyet almak nasib oldu. Yıllardır hayalini kurduğum trafiğe çıkma tabii gençliğin ve heyecanın verdiği tutku ve heyecanla insan hız yapmak istiyor. Tabii bununla birlikte gelen bir tecrübesizlikte var...

Hız zararlıdır. Hele de bilinçsizce yapılması daha büyük cahilliktir. Bu kar kışta bile yerler kaymasına rağmen öndeki aracın tamponundan takip eden gerizekalılar dolu. Yokuş aşağı inerken her ne kadar kaymasa da hızlıca gidenler dolu. O nedenle önce bir tecrübe kazan. Hız ise sadece otobanda. Şehiriçi ve diğer şehirdışı yollarda karşına ne çıkacağı hiç belli olmuyor, köpek kedi atlıyor, traktör çıkabiliyor ya da sağ şeritte yavaş giden biri önüne kırıyor durmaya vakit kalmıyor. Dikkatin, soğuk kanlılığın ve refleksin çok iyi olması gerekiyor en başta.

Arabanın hemen hemen yapabileceklerini tahmin ediyorum fakat canlı gözden yada babamlayken arabanın gerçek performansını göremedim. Bunu da çok çok merak ediyorum tabi heyecanla beraber.

Arabanın internetten bilgilerine baktım fakat araştırma yapmama rağmen pek emin olamadım bu yüzden size sormak istiyorum müsadenizle...

1.33 motor 100bg 2013 model Auris'ten en iyi hız,hızlanma (gaza basış şekli ve vites yükseltme devirleri vs.)ve yakıt  tasarrufu gaza basış şekli ve vites yükseltme devirleri vs.)performansını hangi devirlerde alırım ?
En iyi hızlanmayı maksimum devir çevirerek ve gaza sonuna kadar basarak olur, en iyi yakıt tasarrufu ise gazın altında yumurta varmışcasına ve 2000-2500 devirde vites değiştirerek olur.

Vitesi nasıl,hangi hız ve devirlerde düşürmeliyim ?
Kullanım tarzına bağlı. Sakin kullanımda 2000-3000 aralığında değiştirip ona denk gelecek şekilde azaltabilirsin. Bir süre sonra kendin alışacaksın zaten sese. otomatik olarak ne zaman nasıl vites değiştirmen gerekitğini öğreneceksin.

Debriaj ve gaz ayarını nasıl yapmalıyım ? (Balata ömrünü kısaltmamak amacı için)
İlk kalkışlarda debriyajı araç hareket edesiye kadar kavrama noktasında tutmak daha düzgün bir kalkış sağlar. Vites değiştirmelerinde de debriyajı kavrama noktasında tutarak konforlu ve düzgün geçiş yaparsın. Kavrama noktasını da en iyi araç dururken vites 1de, debriyajı yavaş yavaş kaldırdığında aracın titrediği noktayı bularak anlayabilirsin. Sonraki kullanımlarda ayağını bu noktada tutarsın vites değiştirirken.

Dik yokuşları nasıl şekilde çıkmalıyım ve hangi devirler ve hangi viteslerde çıkmalıyım ?
Yokuşa bağlı. Gerektiğinde 5000 devir, gerektiğinde 3000 devir. Şehiriçinde düşük vites, yüksek devir. Şehirlerarası yolda da önceden hızlanıp deviri yüksekte tutarak. Çok dik yokuşlarda %10 gibi yokuşlarda aracın devri 3500 e gelmeden vites düşürerek. Zamanla alışırsın buna da.

Aracı hız performansı olarak kullanmanın araca ne gibi zararları var ?
Hor kullanılmış olur. Parçaların ömrü azalır. Mesela bozuk yollarda hızlı gidersin 30-40 bin km.ye z rotlar, porya bilyeleri, amortisör gider. Motor soğukken yüksek devir çevirirsin motoru 50 bin km.ye gelmeden aşındırır yağ yaktırırsın.

Yüksek hızlarda fren nasıl yapılmalı ve mesafe ne kadar olmalıdır ?
Ani bir durum varsa fren sonuna kadar basılır. En önemlisi öndeki araçla sürekli güvenli bir takip mesafesi bırakmaktır. Kırmızı ışıkları görünce gaza basmayı bırakıp aracın kendi kendine gitmesini de deneye yanıla öğrenirsin.

Hızlı kalkış ve normal aracı kasmadan nasıl kalkış yapabilirim ?
4 önceki soruda cevaplandı. debriyaj sorunda. Hızlı kalkış patinaja düşürmeden normal kalkıp motor sıcaksa yüksek devir çevirerek hızlanabilirsin bir sıkıntısı olmaz.

Acemi olmayan insan için sıkıntı olmayan bir konu fakat araç benim olmadığı gibi her zaman benim altımda olamayacağım ve acemiliğin getirdiği bir konu var araçta... Kavrama noktası aşırı yukarda gelşyor bana sürdüğüm diğer araçlara göre. Bu araç nasıl kullanılsığı zaman hiç kasmadan rahat normal kalkış yapılabilir ? Kavrama noktası sonradan değiltirilebiliyor mu ? Değiştirilebiliyor fakat bu sefer de baskı balatanın ömrü uzun olmuyor. O yüzden alışsan iyi olur. Koltuğunu biraz geri çekerek ve sana uygun koltuk pozisyonunu bularak bu sorunu aşabilirsin.

Yokuş kalkış desteği bulunuyor mu ? Bulunuyor ise bunu nasıl kullanacağım,nasıl aktif hale getireceğim ?
Bilmiyorum. Fakat eğer varsa dururken frene sonuna kadar basarsan aktif hale gelir ve 3 sn tutar. Yoksa da sıkıntı değil, el freni ile kalkmayı öğrenirsin.

Zaman içinde soruları mı da güncellemeyi istiyorum...

Biliyorum sorularım biraz karışık ve kafa karıştırıcı oldu fakat eğer benimle değerli bilgilerinizi paylaşırsanız çok müteşekkir olacağım...
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris Hakkında Sorularım
« Yanıtla #8 : Ocak 04, 2016, 10:57:54 »
@Utku ERCAN (36649) Aracınızda yokuş kalkış desteği mevcut. Frenden ayağınızı hafifçe çekip daha sert bir şekilde basarsanız sinyal sesi duyulur ve ekranda gösterge yanarak devreye girer. Diğer hususların cevabını araca alıştıkça kendiniz bulacaksınız. Sadece şunu belirteyim özellikle rampalara girerken biraz devirli girin yoksa daha fazla vites küçültmeniz gerekebilir.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris Hakkında Sorularım
« Yanıtla #9 : Ocak 05, 2016, 20:56:46 »



Sorularıma verdiğiniz yanıtlar için çok teşekkür ederim Mutlu bey. Özellikle teşekkür etmek istedim size tek tek uğraşıp cevap vermişsiniz. :)

Fakat demişsiniz ki ilk kalkışlarda kavramaya kadar kaldırın ayağınızı diye;bu işlemi gaza basmadan direk kavramaya getirip sonradan gaza basarak mı yapmalıyım ? Bu baskı başataya zarar vermez mi ?

Sorularıma cevap derdime derman olan herkese çok teşekkür ederim. :)

Sizlerinde söylediği gibi zamanla öğreneceğim,tecrübe edeceğim şeyler olduğunu anlamaya başladım.
Ne biliyim herkes böyle kendini iyi şoför zanneder ya bende onlardanım muhtemelen. :)

 Herkese tekrardan çok teşekkür ederim.


2013 Auris

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris Hakkında Sorularım
« Yanıtla #10 : Ocak 05, 2016, 21:29:41 »

Sorularıma verdiğiniz yanıtlar için çok teşekkür ederim Mutlu bey. Özellikle teşekkür etmek istedim size tek tek uğraşıp cevap vermişsiniz. :)

Fakat demişsiniz ki ilk kalkışlarda kavramaya kadar kaldırın ayağınızı diye;bu işlemi gaza basmadan direk kavramaya getirip sonradan gaza basarak mı yapmalıyım ? Bu baskı başataya zarar vermez mi ?

Sorularıma cevap derdime derman olan herkese çok teşekkür ederim. :)

Sizlerinde söylediği gibi zamanla öğreneceğim,tecrübe edeceğim şeyler olduğunu anlamaya başladım.
Ne biliyim herkes böyle kendini iyi şoför zanneder ya bende onlardanım muhtemelen. :)

 Herkese tekrardan çok teşekkür ederim.

Kavrama noktasını başta anlaman için öyle dedim. Bir süre sonra otomatik olarak gaza verirken aynı anda sol ayağınla debriyajı kavramada tutup ne zaman kaldırman gerekeceğini göreceksin.
Ehliyet kurslarındaki en büyük hata debiriyajdan ayağın direk kaldırılması. Bu kavrama noktası olayını öğreten çok hoca yoktur zannediyorum.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris Hakkında Sorularım
« Yanıtla #11 : Ocak 05, 2016, 21:50:22 »
Kavrama noktasını başta anlaman için öyle dedim. Bir süre sonra otomatik olarak gaza verirken aynı anda sol ayağınla debriyajı kavramada tutup ne zaman kaldırman gerekeceğini göreceksin.
Ehliyet kurslarındaki en büyük hata debiriyajdan ayağın direk kaldırılması. Bu kavrama noktası olayını öğreten çok hoca yoktur zannediyorum.

 Ya ben zaten normal kalkış yapıyorum fakat mesela babam kalkışı yaparken arabadan ne ses çıkıyor ne de ufak bir kasılma oluyor ben kaldırırken her zaman birbirini tutmuyor bazen araba kasıyo bazen ufaktan bağırtıyorum. Kısacası kalkışlarda sıkıntı yok fakat kusursuz da değil.
2013 Auris