Gönderen Konu: Toyota Publica Sports Konsept (1962)  (Okunma sayısı 5403 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Toyota Publica Sports Konsept (1962)
« : Aralık 27, 2015, 19:55:35 »
Toyota'nın 1962 yılında konsept olarak tasarladığı küçük otomobili önden motorlu ve arkadan itişli. Özellikle savaş sonrası tasarruf düşüncesi ile ve gençler hedeflenerek minik bir boxer motor ile tasarlanmıştır. Bir roadster yaklaşımı gibi durmasına rağmen aslında üst tarafı kayar kapılı şekilde dizayn edilmişti ve bu bir konsept için oldukça albenili bir tasarımdı üretim modeli için pratik olmamasına rağmen. 1962 Publica Spor kavramını üretim versiyonu ile üç yıl sonra izledi, 800 Spor adı verilen model, motor büyüklüğü 790cc ve 600kg daha az bir boş ağırlığı olan bir otomobil ve 45hp üretiyordu. İlginçtir, tekerleklere bir elektrik motorundan güç sağlanan jeneratör, 22kW gaz türbin motoru kullanılan Spor 800 Gaz Türbinli Hybrid 1979 yılında geldi.

Kaynak: http://www.diseno-art.com/news_content/2014/04/retro-concepts-1962-toyota-publica-sports/
             http://www.diseno-art.com/news_content/2014/04/retro-concepts-1962-toyota-publica-sports/

Toyota Club Türkiye

Toyota Publica Sports Konsept (1962)
« : Aralık 27, 2015, 19:55:35 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Publica Sports Konsept (1962)
« Yanıtla #1 : Aralık 27, 2015, 19:58:24 »
 Bazı görseller;
 
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Publica Sports Konsept (1962)
« Yanıtla #2 : Aralık 27, 2015, 20:06:52 »
WoW

 :saygi:
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Publica Sports Konsept (1962)
« Yanıtla #3 : Aralık 27, 2015, 20:16:54 »
 Gerçekten eski tasarımlarda daha bir sanatsallık var.
 Bu da Super 800;
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Publica Sports Konsept (1962)
« Yanıtla #4 : Aralık 27, 2015, 20:30:55 »
Gerçekten eski tasarımlarda daha bir sanatsallık var.

Adamlar 100 yıldır elleriyle ve kalpleriyle ürettiler, bugünlerde araç tasarım süreleri ekonomik sebepler, aerodinamik zorunluluklar ve aynı sürelerde üretilmeleri gerekliliğinden dolayı pek sanatsal şeyler çıkmamasına rağmen, bindiğimiz markaların tamamı uzay teknolojisine sahip araçlar.

Diğer taraftan eski otomobiller hala heyecan veriyorlar, çünkü eşsizlerdi.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Publica Sports Konsept (1962)
« Yanıtla #5 : Aralık 27, 2015, 20:47:58 »
 Otomobil olmaktan çıkıp, arabaya dönüşmesinler de. Böyle giderse klasik modellerin fiyatları çok daha fazla artacak.
 Yakın gelecekte, bugünkü araçlar bile gözümüze eski gelecek ama geçmişten, klasik mertebesine erişmiş olanlar hep orada kalacak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Publica Sports Konsept (1962)
« Yanıtla #6 : Aralık 27, 2015, 20:59:38 »
Otomobil olmaktan çıkıp, arabaya dönüşmesinler de. Böyle giderse klasik modellerin fiyatları çok daha fazla artacak.
 Yakın gelecekte, bugünkü araçlar bile gözümüze eski gelecek ama geçmişten, klasik mertebesine erişmiş olanlar hep orada kalacak.

Yok ya arabaya dönüşecek kadar kötüleşmezler..  :D

Klasikler zaten çok pahalı, beğendiklerim var ama saçma pahalılıktalar.

Bugünki otomobiller ve gelecek otomobiller artık hiç bir zaman Klasik olamayacaklar.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Publica Sports Konsept (1962)
« Yanıtla #7 : Aralık 28, 2015, 11:34:17 »
Gerçekten eski tasarımlarda daha bir sanatsallık var.
 Bu da Super 800;
İnceden Corvette Stingray' e gönderme mi var, ben mi öyle zannediyorum?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Publica Sports Konsept (1962)
« Yanıtla #8 : Aralık 29, 2015, 03:24:28 »
Bugün 70/80/90'lı yılların şarkıları halen unutulmaz. Eskiden zihin ve insan gücüyle yapılan yapılar bugün teknoloji ve bütün imkanlar olmasına rağmen aynı şekil yapılamıyor. Araçlarda böyle diye düşünüyorum. Teknoloji her zaman iyidir fakat bizleri tembelleştiriyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Publica Sports Konsept (1962)
« Yanıtla #9 : Aralık 29, 2015, 14:01:34 »
Evet- Stingray havasi var, onun kucuk ve ekonomik, biraz da teknolojik versiyonu gibi.

Kesinlikle katiliyorum Yasar, bir kac nesil sonra herhalde konusmayi unutup, 2 yasinda yazmaya baslayacak insanoglu. Teknolojiye ragmen hala gunes sisteminin disina cikamadi insan, dunyadaki kaynaklar bitince ne olacak bakalim. Gerci dunya disi madenler ile ilgi bir anlasma yapildi gecenlerde.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Publica Sports Konsept (1962)
« Yanıtla #10 : Ocak 28, 2016, 14:31:25 »
Bu araba benim olsa,havamdan geçilmez. :lol:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Publica Sports Konsept (1962)
« Yanıtla #11 : Ocak 28, 2016, 18:08:32 »
Olur da belki.