0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Arkadaşlar aracımda şöyle bi sorun var rölanti dalgalanıyor. Fan açtığı zaman stop edecek konuma geliyor son subap ayarından sonra fan açınca devir 1100'e çıkıyordu şu anda böyle oldu bunun sebebi ne olabilir? Araç 1.3 xl karbüratörlü https://www.youtube.com/watch?v=YlYjEAKa9Dc&feature=youtu.be
Elektrikli donanımlar devreye girdiğinde rölantinin yükselmesi için vakumlu gaz verme sistemi vardır.Karbüratörün yanında bu vakumlu iticiyi görebilirsin, gaz pedal telinin takılı olduğu yarım daire şeklinde, gaz kelebeği kolunu ittirir.Vakum kolunun ittirdiği yerde vidalı ayar düzeneğini görebilirsin.Radyatör Fanı yada klimayı devreye aldığında yükselen rölantiyi buradan ayarlayabilirsin. Tabii bunu yapmadan öncede motoru ısıtman gerekmektedir.Yalnız dikkat etmen gereken şey, otomatik jikle vakum ile rölanti vakum düzeneğini birbirinden ayırd edebilmelisin.Rölanti dalgalanması için ise, düzenli enjektör temizleyici kullanmalısın. Ayrıca distribütör içindeki tırnakların temiz, sağlam olması, tevzi makarasının ağzının temiz ve ve yeterli genişliğe sahip olması gerekmektedir.
önce hava filtresinin orijinal olmasına dikkat et sonrada motor tam ısınınca garbüratöre hava ayarı yaptır. garbüratörlü motorlarda hava ayarı bozuk olursa devirde oynama olur. bu arabalarda boğaz kelebeği maf sensoru gibi parçalar yoktur enjektörde olmadığından enjektör temizleyicilerede ihtiyaç yoktur.
... enjektörde olmadığından enjektör temizleyicilerede ihtiyaç yoktur.
Lpg ayarı yapıldı bugün çalıştırdım düzenli çalışıyor.
Benzinde aynı problem var Tekin abi yazmayı unutmuşum.
En son kendim yaptığım bakımlardan sonra problem görünmüyor. Daha önce soğuk havalarda ilk çalışmada stop edecek gibi devir düşüyordu şimdi stabil çalışıyor. Dalgalanma olayını Mercedes'ci arkadaş bi yerden hava almadan yapar dedi.
Arkadaşlar araç bikaç gün yatınca ilk çalıştırmada benzin+lpg farketmiyor,rölanti düşüyor 10/15 saniye sonra düzeliyor ve1000 d/d sabitleniyor ve daha sonra jikle devri 1100 çıkarıyor.Önce fan açınca devir yükseliyordu şimdi düşüyor.Ateşleme sistemi yeni çekiş ve yakıt iyi,yolda herhangi stop etme yok. Motorda anormal ses yok subap ayarları düzgün. Sorun ne olabilir? Video çekemedim üstadlardan yardım bekliyorum.
Araç karbüratörlü olduğu için karbüratör şamandırasındaki yakıt buharlaşıyor olabilir, yakıt otomatiğini zorlamamak için araç benzinde yada LPG'de olması fark etmeksizin, uzun süre sonra yattıktan sonra çalıştırmadan önce dip gaz yapıp sonrasında marş yapmayı denermisiniz? İlk önce yüksek rölantide (jikle ile) çalışacaktır ancak kısa bir süre içinde normale dönecektir şayet dönmese bile hareket ettiğinizde normal rölantiye düşecektir.Otomatik jikle ile fan birlikte çalışır ise yani araç jiklede çalışırken fan çalışır ise devir düşer fan ve su sıcaklık müşirlerini kontrol etmek gerekli.SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
O düzgün bu düzgün peki sorun nerde
İlk çalıştırmada daima gaz pedalına basıp bırakıyorum jikle devreye girmiyor. Motor sarsıntılı çalışıyor gaza basınca 3/4 saniye gaz yemiyor,devir normale döndükten kısa süre sonra jikle devreye giriyor. Arkadaşın aynı aracı var onda çalışınca jıkle anında devrede.