Gönderen Konu: Devir dalgalanma  (Okunma sayısı 9227 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Devir dalgalanma
« : Aralık 27, 2015, 06:36:19 »
Arkadaşlar aracımda şöyle bi sorun var rölanti dalgalanıyor. Fan açtığı zaman stop edecek konuma geliyor son subap ayarından sonra fan açınca devir         
1100'e çıkıyordu şu anda böyle oldu bunun sebebi ne olabilir? Araç 1.3 xl karbüratörlü

https://www.youtube.com/watch?v=YlYjEAKa9Dc&feature=youtu.be

Toyota Club Türkiye

Devir dalgalanma
« : Aralık 27, 2015, 06:36:19 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 200000
  • Model Yılı: '10
  • 35 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Devir dalgalanma
« Yanıtla #1 : Aralık 27, 2015, 09:21:39 »
boğaz kelebeği ve maf sensörü temizliği yap düzelir kardeş bu işlemi yaparkende akü kutup başlarını mutlaka çıkart istersen de temizliği hakkında bilgi verebilirim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 200000
  • Model Yılı: '95
  • 12 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Devir dalgalanma
« Yanıtla #2 : Aralık 27, 2015, 11:48:34 »
O araçta maf sensörü olmaması lazım.
1995 Corolla XEI

Yapıyorsan! Bir iyilik yapıyorsan, iyi yap.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Devir dalgalanma
« Yanıtla #3 : Aralık 27, 2015, 12:37:12 »
Elektrikli donanımlar devreye girdiğinde rölantinin yükselmesi için vakumlu gaz verme sistemi vardır.

Karbüratörün yanında bu vakumlu iticiyi görebilirsin, gaz pedal telinin takılı olduğu yarım daire şeklinde, gaz kelebeği kolunu ittirir.

Vakum kolunun ittirdiği yerde vidalı ayar düzeneğini görebilirsin.

Radyatör Fanı yada klimayı devreye aldığında yükselen rölantiyi buradan ayarlayabilirsin. Tabii bunu yapmadan öncede motoru ısıtman gerekmektedir.

Yalnız dikkat etmen gereken şey, otomatik jikle vakum ile rölanti vakum düzeneğini birbirinden ayırd edebilmelisin.

Rölanti dalgalanması için ise, düzenli enjektör temizleyici kullanmalısın. Ayrıca distribütör içindeki tırnakların temiz, sağlam olması, tevzi makarasının ağzının temiz ve ve yeterli genişliğe sahip olması gerekmektedir.   
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Devir dalgalanma
« Yanıtla #4 : Aralık 27, 2015, 15:26:03 »
Arkadaşlar aracımda şöyle bi sorun var rölanti dalgalanıyor. Fan açtığı zaman stop edecek konuma geliyor son subap ayarından sonra fan açınca devir         
1100'e çıkıyordu şu anda böyle oldu bunun sebebi ne olabilir? Araç 1.3 xl karbüratörlü

https://www.youtube.com/watch?v=YlYjEAKa9Dc&feature=youtu.be
önce hava filtresinin orijinal olmasına dikkat et sonrada motor tam ısınınca garbüratöre hava ayarı yaptır. garbüratörlü motorlarda hava ayarı bozuk olursa devirde oynama olur. bu arabalarda boğaz kelebeği maf sensoru gibi parçalar yoktur enjektörde olmadığından enjektör temizleyicilerede ihtiyaç yoktur.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Devir dalgalanma
« Yanıtla #5 : Aralık 27, 2015, 16:22:24 »
Elektrikli donanımlar devreye girdiğinde rölantinin yükselmesi için vakumlu gaz verme sistemi vardır.

Karbüratörün yanında bu vakumlu iticiyi görebilirsin, gaz pedal telinin takılı olduğu yarım daire şeklinde, gaz kelebeği kolunu ittirir.

Vakum kolunun ittirdiği yerde vidalı ayar düzeneğini görebilirsin.

Radyatör Fanı yada klimayı devreye aldığında yükselen rölantiyi buradan ayarlayabilirsin. Tabii bunu yapmadan öncede motoru ısıtman gerekmektedir.

Yalnız dikkat etmen gereken şey, otomatik jikle vakum ile rölanti vakum düzeneğini birbirinden ayırd edebilmelisin.

Rölanti dalgalanması için ise, düzenli enjektör temizleyici kullanmalısın. Ayrıca distribütör içindeki tırnakların temiz, sağlam olması, tevzi makarasının ağzının temiz ve ve yeterli genişliğe sahip olması gerekmektedir.
Araç ara sıra yapıyor bunu sürekli yok buji+kablo +tevzi makarası+hava filtresi yeni bir kaç gün önce kendim taktım ömürleri dolmuştu. Lpg ayarı yapıldı bugün çalıştırdım düzenli çalışıyor.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 27, 2015, 16:29:14
önce hava filtresinin orijinal olmasına dikkat et sonrada motor tam ısınınca garbüratöre hava ayarı yaptır. garbüratörlü motorlarda hava ayarı bozuk olursa devirde oynama olur. bu arabalarda boğaz kelebeği maf sensoru gibi parçalar yoktur enjektörde olmadığından enjektör temizleyicilerede ihtiyaç yoktur.
Hava filtresi Sakura. Aracı aldığımda hava filtre kutusunun alt tarafı kırıktı karbüratörü temizletirken çıkma buldum oda kırıktı başka yoktu. Daıhatsu Apllhause kutusu buldum onu taktım sadece hava emiş yeri ters tarafta kaldı ucunun hortumuda var bantlama işi yok . Stabil çalışıyor fakat Toyota ve bunun hava filtresi ebat aynıda yerine oturmuyor kavis ters orjinal hava filtresi bulunurmu bilemiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Devir dalgalanma
« Yanıtla #6 : Aralık 27, 2015, 18:22:20 »
... enjektörde olmadığından enjektör temizleyicilerede ihtiyaç yoktur.

Atilla abicim seninde bildiğin gibi karbüratör içinde rölanti memesi, kapış memesi gibi isimlendirilmiş parçalar aslında enjektördür, bunlar mekanik çalışırlar yeni nesil motorlardaki enjektörler elektronik olarak açılıp kapanıyorlar. Doğal olarak karbüratör içindeki bu memelerin/enjektörlerin temizlenmesi iki şekilde yapılabilir.

1- Söküp, dışarda tiner içinde bırakıp, tazikli hava ile eski usül,
2- Yakıta Enjektör temizleyicisi (yada aynı ürüne karbüratör temizleyici denen) katarak temizlenmesini sağlamaktır.

Alttaki fotoğrafta Karbüratör tamir takımı içindeki enjektörler görünmektedir.

Tabii bu araçtada LPG olduğu sonradan açıklandığı için konuşulan şeylerin pek önemi kalmıyor.

Lpg ayarı yapıldı bugün çalıştırdım düzenli çalışıyor.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Devir dalgalanma
« Yanıtla #7 : Aralık 27, 2015, 18:43:48 »
Benzinde aynı problem var Tekin abi yazmayı unutmuşum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Devir dalgalanma
« Yanıtla #8 : Aralık 27, 2015, 19:05:50 »
Benzinde aynı problem var Tekin abi yazmayı unutmuşum.

Aracında LPG olduğu için konu beni aşar, @ Ahmet Güve arkadaşımız daha faydalı bilgilendirme yapacaktır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Devir dalgalanma
« Yanıtla #9 : Aralık 27, 2015, 20:01:53 »
Yardımlarınız için herkese teşekkürler. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Devir dalgalanma
« Yanıtla #10 : Ocak 05, 2016, 22:26:58 »
En son kendim yaptığım bakımlardan sonra problem görünmüyor. Daha önce soğuk havalarda ilk çalışmada stop edecek gibi devir düşüyordu şimdi stabil çalışıyor. Dalgalanma olayını Mercedes'ci arkadaş bi yerden hava almadan yapar dedi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Devir dalgalanma
« Yanıtla #11 : Ocak 06, 2016, 08:26:51 »
En son kendim yaptığım bakımlardan sonra problem görünmüyor. Daha önce soğuk havalarda ilk çalışmada stop edecek gibi devir düşüyordu şimdi stabil çalışıyor. Dalgalanma olayını Mercedes'ci arkadaş bi yerden hava almadan yapar dedi.

Motor üst kapaktan hava filtresi emiş borusu üzerine veya emme manifolduna saplanan havalandırma borusu üzerinde tek yönlü, plastik basınç limitörü varsa, bozulmuş olabilir.

Emme manifoldu kapak contası varsa yanmış olabilir.

Enjektörleri çalıştıran elektrik soketlerinin takıldığı fişlerde paslanma varmı diye kontrol etmek gerekiyor, contact spreyi ile temizlemek faydalı olur.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Devir dalgalanma
« Yanıtla #12 : Ocak 06, 2016, 08:36:56 »
Hortumları yenilemiştim daha önce. P valfi sağlam üst kapak civatalarını biraz sıktım. Hava filtresi kutusunu kontrol ettim hava alan yer yok. Aküyü yenileyince ilk çalışmadaki silkeleme geçti.Üst kapak contası terleme yapıyordu aldım kıştan fırsat bulamıyorum kemere ve contaya el atacam fırsat bulursam.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Devir dalgalanma
« Yanıtla #13 : Ocak 31, 2016, 05:52:45 »
Isınınca devir yine oynuyordu. Karbüratörüm yanında bulunan metal hava emiş borusunun ucundaki tapayı söktüm düzelince hava filtresinin alt tarafına giren ince hortumun ucunuda söktüğüm yere taktım şu an en ufak sıkıntı yok.Motor sıcakken önce benzinde rölantiyi ayarlayıp, lpg ayarınıda yaptım şimdi 2 yakıtta sıkıntısız stabil devirde duruyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Devir dalgalanma
« Yanıtla #14 : Ocak 31, 2016, 17:19:20 »
:alkis: kendi işini kendi yapan insanları seviyorum :)
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Devir dalgalanma
« Yanıtla #15 : Mayıs 14, 2016, 20:35:49 »
Arkadaşlar araç bikaç gün yatınca ilk çalıştırmada benzin+lpg farketmiyor,rölanti düşüyor ve çok silkeliyor 10/15 saniye sonra düzeliyor gaza basınca ilk etapta sanki yüksek vitese takılmış gibi tam gaz yemiyor ve1000  d/d sabitleniyor ve daha sonra jikle devri 1100 çıkarıyor.Önce fan açınca devir yükseliyordu şimdi düşüyor.Ateşleme sistemi yeni çekiş ve yakıt iyi,yolda herhangi  stop etme yok. Motorda anormal ses yok subap ayarları düzgün. Sorun ne olabilir? Video çekemedim üstadlardan yardım bekliyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Devir dalgalanma
« Yanıtla #16 : Mayıs 14, 2016, 21:00:23 »
Arkadaşlar araç bikaç gün yatınca ilk çalıştırmada benzin+lpg farketmiyor,rölanti düşüyor 10/15 saniye sonra düzeliyor ve1000  d/d sabitleniyor ve daha sonra jikle devri 1100 çıkarıyor.Önce fan açınca devir yükseliyordu şimdi düşüyor.Ateşleme sistemi yeni çekiş ve yakıt iyi,yolda herhangi  stop etme yok. Motorda anormal ses yok subap ayarları düzgün. Sorun ne olabilir? Video çekemedim üstadlardan yardım bekliyorum.

O düzgün bu düzgün peki sorun nerde  :lol:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Devir dalgalanma
« Yanıtla #17 : Mayıs 14, 2016, 21:01:05 »


Arkadaşlar araç bikaç gün yatınca ilk çalıştırmada benzin+lpg farketmiyor,rölanti düşüyor 10/15 saniye sonra düzeliyor ve1000  d/d sabitleniyor ve daha sonra jikle devri 1100 çıkarıyor.Önce fan açınca devir yükseliyordu şimdi düşüyor.Ateşleme sistemi yeni çekiş ve yakıt iyi,yolda herhangi  stop etme yok. Motorda anormal ses yok subap ayarları düzgün. Sorun ne olabilir? Video çekemedim üstadlardan yardım bekliyorum.

Araç karbüratörlü olduğu için karbüratör şamandırasındaki yakıt buharlaşıyor olabilir, yakıt otomatiğini zorlamamak için araç benzinde yada LPG'de olması fark etmeksizin, uzun süre sonra yattıktan sonra çalıştırmadan önce dip gaz yapıp sonrasında marş yapmayı denermisiniz? İlk önce yüksek rölantide (jikle ile) çalışacaktır ancak kısa bir süre içinde normale dönecektir şayet dönmese bile hareket ettiğinizde normal rölantiye düşecektir.

Otomatik jikle ile fan birlikte çalışır ise yani araç jiklede çalışırken fan çalışır ise devir düşer fan ve su sıcaklık müşirlerini kontrol etmek gerekli.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Devir dalgalanma
« Yanıtla #18 : Mayıs 14, 2016, 21:08:25 »

Araç karbüratörlü olduğu için karbüratör şamandırasındaki yakıt buharlaşıyor olabilir, yakıt otomatiğini zorlamamak için araç benzinde yada LPG'de olması fark etmeksizin, uzun süre sonra yattıktan sonra çalıştırmadan önce dip gaz yapıp sonrasında marş yapmayı denermisiniz? İlk önce yüksek rölantide (jikle ile) çalışacaktır ancak kısa bir süre içinde normale dönecektir şayet dönmese bile hareket ettiğinizde normal rölantiye düşecektir.

Otomatik jikle ile fan birlikte çalışır ise yani araç jiklede çalışırken fan çalışır ise devir düşer fan ve su sıcaklık müşirlerini kontrol etmek gerekli.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
İlk çalıştırmada daima gaz pedalına basıp bırakıyorum jikle devreye girmiyor. Motor sarsıntılı çalışıyor gaza basınca 3/4 saniye gaz yemiyor,devir normale döndükten kısa süre sonra jikle devreye giriyor. Arkadaşın aynı aracı var onda çalışınca jıkle anında devrede.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 14, 2016, 21:09:48
O düzgün bu düzgün peki sorun nerde  :lol:
Bilsem Murat abi tamirciye gitmek mesele değilf bunlar böyle diye kesin rolantiyi yükseltmeye kalkar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Devir dalgalanma
« Yanıtla #19 : Mayıs 14, 2016, 22:32:38 »


İlk çalıştırmada daima gaz pedalına basıp bırakıyorum jikle devreye girmiyor. Motor sarsıntılı çalışıyor gaza basınca 3/4 saniye gaz yemiyor,devir normale döndükten kısa süre sonra jikle devreye giriyor. Arkadaşın aynı aracı var onda çalışınca jıkle anında devrede.

O vakit ya karbüratör kapış diyaframı yada jikle diyaframı arızalı demektir.


SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi