Gönderen Konu: D4D çekiş problemi  (Okunma sayısı 8782 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '09
  • 41 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
D4D çekiş problemi
« : Aralık 25, 2015, 19:39:14 »
Arkadaşlar merhaba, geçen kış aracımda bir sorun olmuştu. Gaza yüklendiğim zaman araba bir çekiyor bir bırakıyor gibi oluyordu. Daha sonra uzun yola gittim ve sorun çözülmüştü. Aynı sorunu bu kış başlarken de yaşadım ve uzun yola çıkma durumum da olmadığı için forumdan da edindiğim bilgilerle aracın egr'sini temizlettim. Arabanın çekişindeki dalgalanma geçti ama çekişte bir problem belirdi. Araç hızlanırken eğer gaza yavaş yavaş artırarak basarsam sorun yok. Ama gaza yüklenirsem çekiş önce normal devam ederken sonra çok azalıyor, araba tıkanır gibi oluyor, bassamda gitmiyor. Bazen de 4bin devire doğru bir açılma hissediyorum. Sanayide özel bir servis var, oraya görürdüm. Usta yetkili servise götürüp bilgisayara bağlatmamı istedi. Yetkili servis arıza bulamadı. Daha sonra enjektörlerine, turbosuna falan ayrı ayrı bakacaklarını aracı bırakmamız gerektiğini söylediler.  Biraz bekledik, sonra sorunun enjektörlerde göründüğünü sökülüp gönderileceğini, eğer bozuksa tanesinin 2000tl civarı olduğunu söylediler. Bende arabamı aldım tekrar özel servise görürdüm. Motor kaputu açma kolunun orda bir sokete bir cihaz taktı. Enjektör değerlerine baktı ve kaydadeğer bir sorun olmadığını, enjektörlerin birinin geri dönus değerinin biraz anormal olduğunu söyledi. Sorun ne sizce, benzer durum yaşayan ya da bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim. Bu arada mazotu shellden alırım. Bakımı 3bin km önce 140binde yetkili serviste yapıldı. Bütün filtreleri değişti.
'06 terra d4d
'09 comfort mmt d4d

Toyota Club Türkiye

D4D çekiş problemi
« : Aralık 25, 2015, 19:39:14 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D çekiş problemi
« Yanıtla #1 : Aralık 25, 2015, 23:29:08 »
Arkadaşlar merhaba, geçen kış aracımda bir sorun olmuştu. Gaza yüklendiğim zaman araba bir çekiyor bir bırakıyor gibi oluyordu. Daha sonra uzun yola gittim ve sorun çözülmüştü. Aynı sorunu bu kış başlarken de yaşadım ve uzun yola çıkma durumum da olmadığı için forumdan da edindiğim bilgilerle aracın egr'sini temizlettim. Arabanın çekişindeki dalgalanma geçti ama çekişte bir problem belirdi. Araç hızlanırken eğer gaza yavaş yavaş artırarak basarsam sorun yok. Ama gaza yüklenirsem çekiş önce normal devam ederken sonra çok azalıyor, araba tıkanır gibi oluyor, bassamda gitmiyor. Bazen de 4bin devire doğru bir açılma hissediyorum. Sanayide özel bir servis var, oraya görürdüm. Usta yetkili servise götürüp bilgisayara bağlatmamı istedi. Yetkili servis arıza bulamadı. Daha sonra enjektörlerine, turbosuna falan ayrı ayrı bakacaklarını aracı bırakmamız gerektiğini söylediler.  Biraz bekledik, sonra sorunun enjektörlerde göründüğünü sökülüp gönderileceğini, eğer bozuksa tanesinin 2000tl civarı olduğunu söylediler. Bende arabamı aldım tekrar özel servise görürdüm. Motor kaputu açma kolunun orda bir sokete bir cihaz taktı. Enjektör değerlerine baktı ve kaydadeğer bir sorun olmadığını, enjektörlerin birinin geri dönus değerinin biraz anormal olduğunu söyledi. Sorun ne sizce, benzer durum yaşayan ya da bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim. Bu arada mazotu shellden alırım. Bakımı 3bin km önce 140binde yetkili serviste yapıldı. Bütün filtreleri değişti.
Sizden sonra forumda bir arkadaşımız aynı problemden konu açmış onu inceleyin geçmiş olsun

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D çekiş problemi
« Yanıtla #2 : Aralık 25, 2015, 23:31:49 »
Sevgili ali ben bu arızayı 6 ayda çözdüm istersen sende 1 yıl uğraşma diye yazıyorum.arabanda hiç bişi yok arıza kodu da yok.gelelim can alıcı noktaya.araç 2800 rpm den sonra gaza sert basınca arkadan biri tutuyor bırakıyor tutuyor bırakıyor durumu mevcut di mi....bu arızayı çözene toyot ödül verir.çünkü ortada arıza yok.yok sen madraf etmek istiyosan 4 bin lira masraf et aklın bşına gelsin.
Bu tamamen egr yi sçıp kapatan valfib arkasındaki manyetik motordan kaynaklanıyor.motor ömrünü bitirmeye az kala içündeki mıknatıs veya bobin özelliğini kaybediyor.sen gaza bastığında tam güç istediğinde normlde egr kapanır yani devre dışı olur tüm yakıtı yakar.işte o anda egr açık kalıyor beyin kapatıyor o açıyor beyin kapatıyor ve sonuç her açmada pistonun baına egzost gaxı girdiğinden yabma verimi düşüyor arab pusuyor.donra beyin kapatıyor şahlanıyor spnra gene açılıyor.işte bu saçmasapan motor ki çok dandik bişi tamiri olmadığından toyota yetkili servisten yaklaşık 600-700 tl civarında egr vlfi komple alınıyor sorun bitiyor.....sorun değil egr valf motor ömrü 150 000 km

Mesaj Birleştirildi: Aralık 26, 2015, 17:33:05
Alıntıdır inşallah yardımı olur

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • merhaba 1.4 d-4d sedan mm/t
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 239500
  • Model Yılı: '06
  • 254 kere teşekkür etti
  • 58 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D çekiş problemi
« Yanıtla #3 : Aralık 25, 2015, 23:51:34 »
Merhaba:Önce geçmiş olsun,Aynı model aracı bende kullanıyorum,Bende sizin gibi çekiş sıkıntısı olmadı benim aracım çok yakıyor (Şehiriçi !0-11 lt.)diye servise gittim aracımın enjektörlerinden bir tanesi işeme yapıyormuş söküp göndereceğiz dediler,bende birini değil dördünü söktürdüm pompacıya bizzat kendim götürdüm,usta baktı enjektörlerin kütüklerinin sağlam olduğunu bozuk olanını yaparsak olur ama istediğin değerleri göremeyebilirsin dedi bende 4 enjektöründe iç tamir takımını komple değiştirdim tarih zannediyorum mayıs 2014 masraf 1200 tl.artı 300 tl.servis sökme takma yazılım atma eşittir 1500 tl.Merak ettim sizin araç için 2000 tl.hesabı neye göre yaptılar.Eğer entektörlerin kütüklerinde çatlak varsa o zaman başka çünkü kütükler pahalı diye biliyorum.selamlar
1993te 87 Renault tx, 1994te 0 Renault Toros binek,1996da 91 skoda formen,1997de 90 renault manacer,(2001-2013 arası maalesef arabasız)nihayet 2013 nisan  Toyota Corolla 2006 1.4 d-4d mmt  182.000 km.
İstemek yetmez
Öyle bakarsın işte 28

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 999
  • Model Yılı: '95
  • 171 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D çekiş problemi
« Yanıtla #4 : Aralık 26, 2015, 08:58:22 »
Ali abi bu araçlarda enjektörler en son bozulabilen parçasıdır. O yüzden ondan önce yakıt giderlerinden başlayabilirsiniz yeterli basınç geliyor mu? Sonrasında turbo borularında tıkanıklık olabilir, yani tıkanık olan birşey var sizde.
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '09
  • 41 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D çekiş problemi
« Yanıtla #5 : Aralık 26, 2015, 16:11:26 »
Sevgili ali ben bu arızayı 6 ayda çözdüm istersen sende 1 yıl uğraşma diye yazıyorum.arabanda hiç bişi yok arıza kodu da yok.gelelim can alıcı noktaya.araç 2800 rpm den sonra gaza sert basınca arkadan biri tutuyor bırakıyor tutuyor bırakıyor durumu mevcut di mi....bu arızayı çözene toyot ödül verir.çünkü ortada arıza yok.yok sen madraf etmek istiyosan 4 bin lira masraf et aklın bşına gelsin.
Bu tamamen egr yi sçıp kapatan valfib arkasındaki manyetik motordan kaynaklanıyor.motor ömrünü bitirmeye az kala içündeki mıknatıs veya bobin özelliğini kaybediyor.sen gaza bastığında tam güç istediğinde normlde egr kapanır yani devre dışı olur tüm yakıtı yakar.işte o anda egr açık kalıyor beyin kapatıyor o açıyor beyin kapatıyor ve sonuç her açmada pistonun baına egzost gaxı girdiğinden yabma verimi düşüyor arab pusuyor.donra beyin kapatıyor şahlanıyor spnra gene açılıyor.işte bu saçmasapan motor ki çok dandik bişi tamiri olmadığından toyota yetkili servisten yaklaşık 600-700 tl civarında egr vlfi komple alınıyor sorun bitiyor.....sorun değil egr valf motor ömrü 150 000 km

Kardeşim öncelikle teşekkür ederim Allah razı olsun. Demek ki gaza az yüklendiğimde sorun olmayıp çok yüklendiğimde problem olmasının sebebi kapalı kalması gereken valfin açılıp açılıp kapanması yani. Sende de araba normal ivmesinde hızlanırken aniden çekişin çok düştüğü oluyordu demi. Bu kapatıp açma olayı egr valfini temizletmeden önce daha belirgindi, temizletince az hissettiriyor. Ama gazı kökleyince araba boğulup kalıyor, tork çok düşüyor. Yani egr valfi komple mi değişecek diyorsun? O bahsettiğin motor valfle birlikte mi yoksa ayrı bir parça mı? İnsaallah sorunlarımız aynıdır ve bu vesileyle kurtulurum ben de. Ya gıcık bir durum gerçekten. Götürüyorum bir şey bulamıyorlar. Sıkıldım iyice.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 26, 2015, 16:15:10
Merhaba:Önce geçmiş olsun,Aynı model aracı bende kullanıyorum,Bende sizin gibi çekiş sıkıntısı olmadı benim aracım çok yakıyor (Şehiriçi !0-11 lt.)diye servise gittim aracımın enjektörlerinden bir tanesi işeme yapıyormuş söküp göndereceğiz dediler,bende birini değil dördünü söktürdüm pompacıya bizzat kendim götürdüm,usta baktı enjektörlerin kütüklerinin sağlam olduğunu bozuk olanını yaparsak olur ama istediğin değerleri göremeyebilirsin dedi bende 4 enjektöründe iç tamir takımını komple değiştirdim tarih zannediyorum mayıs 2014 masraf 1200 tl.artı 300 tl.servis sökme takma yazılım atma eşittir 1500 tl.Merak ettim sizin araç için 2000 tl.hesabı neye göre yaptılar.Eğer entektörlerin kütüklerinde çatlak varsa o zaman başka çünkü kütükler pahalı diye biliyorum.selamlar

Kardeş sağolasın. Servis bana sorunun enjektörlerde olduğunu, sökülüp pompacıya gönderileceğini, eğer arızalıysa (sanırım tamir olmazsa demek istedi) tanesinin 2000 küsür TL'ye değiştirileceğini söyledi. Ben arızanın enjektörde olduğuna hiç inanmadım.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 26, 2015, 16:17:01
Ali abi bu araçlarda enjektörler en son bozulabilen parçasıdır. O yüzden ondan önce yakıt giderlerinden başlayabilirsiniz yeterli basınç geliyor mu? Sonrasında turbo borularında tıkanıklık olabilir, yani tıkanık olan birşey var sizde.

Bence de kardeş. Turboya özel servistekiler bakmıştı sanırım, bir şey bulamadılar.
'06 terra d4d
'09 comfort mmt d4d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 142000
  • Model Yılı: '09
  • 13 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D çekiş problemi
« Yanıtla #6 : Aralık 27, 2015, 09:33:48 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D çekiş problemi
« Yanıtla #7 : Aralık 27, 2015, 11:19:59 »
Arkadaşlar, bu araçlar fabrikadan çıktıklarında böyle sorunları yoktu, değilmi?

Demekki eksik bakımlar var.

Düzenli enjektör temizleyici kullanarak yakıtın geçtiği, tüketildiği ve dışarı atıldığı tüm mekanlar temiz tutulur.

Düzenli olarak her 10.000km'de MAF sensörünü temizleyin.

D-4D motorların max tork ürettiği devir başlangıcı, 1.800d/d ve üstüdür.

Bu motorların hızlanmada hiç bir sorunu yoktur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '09
  • 41 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D çekiş problemi
« Yanıtla #8 : Aralık 27, 2015, 15:14:33 »
Aynı sorun bendede var http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=71024.0

Ben de bu konu nerede diye merak ediyordum. Teşekkür ederim kardeşim. Sendeki sorunun aynısı benimki de. Enjektör temizleyici ekleyip stabil devirde uzun süre kullanıp bir denemeyi düşünüyorum. Yine çözüm olmazsa maddi durumum müsait olunca egr'yi değiştiririm heralde. Egr'yi açıp kapatan motordan bahsetti arkadaşlar. Acaba egr bu motorla birleşik mi yoksa ayrı parçalar mı?

Mesaj Birleştirildi: Aralık 27, 2015, 15:18:50
Arkadaşlar, bu araçlar fabrikadan çıktıklarında böyle sorunları yoktu, değilmi?

Demekki eksik bakımlar var.

Düzenli enjektör temizleyici kullanarak yakıtın geçtiği, tüketildiği ve dışarı atıldığı tüm mekanlar temiz tutulur.

Düzenli olarak her 10.000km'de MAF sensörünü temizleyin.

D-4D motorların max tork ürettiği devir başlangıcı, 1.800d/d ve üstüdür.

Bu motorların hızlanmada hiç bir sorunu yoktur.

Teşekkürler Tekin Bey. Ben aracı 116000 km'de aldım. Bakımlarını günü gününe yaptırdım. Ama önceki sahibi orjinal parça kullanmamış. Bir de ben aracı hep soğuk motor kullanmak zorunda kalıyorum. İşim evime yakın ve işyerine vardığımda motor ısınmamış oluyor. Sanırım motor kendini temizleyecek ideal sıcaklıkta yeterli süre kalamadığı için problem oluyor.
'06 terra d4d
'09 comfort mmt d4d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 238000
  • Model Yılı: '05
  • 14 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D çekiş problemi
« Yanıtla #9 : Ocak 04, 2016, 10:39:50 »
Ali bey,aynı durum 2 ay kadar önce bende de oldu,sürekli şehir içi ve 2000 devir altında kullanan eşimden kaynaklandığını düşündüm,özel servis katkı maddesi kullanmamı yada 3.-4. Viteste 3000 devir seviyelerinde 40-50 km yol gitmemi söyledi ve bende bir hafta sonra Çorum'dan Kayseriye gittim,cidden ilk 50 km den sonra bir sorunum kalmadı,katkı maddeleri konusunda burada yazılanları (Tekin beyin yazdıklarına da saygı duyuyorum ve ilgiyle okuyorum) özellikle takip ediyorum  ama bu konuda da tereddütlerim var çünkü bir çok forumda bilgi sahibi olan kişiler dahi 2'ye ayrılmış durumda,katkı gerekli diyenler ve gereksiz çünkü yakıtta zaten bu katkılar artık konuluyor diyenler,o yüzden bende çok zorda kalmadıkça kullanmama taraftarıyım.
Ayrıca aracın önceki sahibi ile de görüştüm benzer durum 6 ay şehir içi kullanımından sonra onunda başına gelmiş o da opetten aldığı katkı ile durumu normale çevirmiş.
Eşekten şeker esirgenmez ama eşek yaratılışı bakımından otu beğenir..
Emektarlar:99 Passat TDI-98 Fiat Uno 70 S-97 Europa 1.4 RN-2004 Honda Jazz LS-1.6 XLİ 1998-Toyota Corolla 1.4 D-4D Terra Sedan-Honda Civic 2013

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D çekiş problemi
« Yanıtla #10 : Ocak 05, 2016, 20:04:57 »
Ali bey,aynı durum 2 ay kadar önce bende de oldu,sürekli şehir içi ve 2000 devir altında kullanan eşimden kaynaklandığını düşündüm,özel servis katkı maddesi kullanmamı yada 3.-4. Viteste 3000 devir seviyelerinde 40-50 km yol gitmemi söyledi ve bende bir hafta sonra Çorum'dan Kayseriye gittim,cidden ilk 50 km den sonra bir sorunum kalmadı,katkı maddeleri konusunda burada yazılanları (Tekin beyin yazdıklarına da saygı duyuyorum ve ilgiyle okuyorum) özellikle takip ediyorum  ama bu konuda da tereddütlerim var çünkü bir çok forumda bilgi sahibi olan kişiler dahi 2'ye ayrılmış durumda,katkı gerekli diyenler ve gereksiz çünkü yakıtta zaten bu katkılar artık konuluyor diyenler,o yüzden bende çok zorda kalmadıkça kullanmama taraftarıyım.
Ayrıca aracın önceki sahibi ile de görüştüm benzer durum 6 ay şehir içi kullanımından sonra onunda başına gelmiş o da opetten aldığı katkı ile durumu normale çevirmiş.

Motorlar sürekli yüksek devirlerle kullanılsa bile enjektör memelerinde kurumlanma kaçınılmazdır sadece daha geç oluşur,

EGR gibi bir parçanın temizlenme süreci başlangıcı için yine tam ısınmış bir motor gerekliliği önceliktir.

Şimdi, sorun yaşayan sürücülerin çoğunluğunu uzun yol yapmayanlar oluşturmaktadır.

Oluşan bu basit sorun içinde durduk yere 50 - 60km yüksek süratle/devirle yol almanın hiç bir mantığı yokdur.

Yakıt firmalarının yakıtları içinde kullandıkları katkıya ilave olarak bahsettiğim enjektör temizleyicisi kullanımı ile bu tip basit sorunlar yaşanmayacaktır.

Eğer yakıt firmalarının yakıtları içine kattıkları katkılar zaten var başka ilaveye gerek yok diye düşünülüyorsa neden durduk yere 3.000devir ile 50 - 60km yol yapalım.?

Daha önceden verdiğim şu örneği yenilemek istiyorum,

İçtiğimiz su bile uzun yıllar sonunda böbreklerimizde taş yapabilmekte ve bazen çözümü elma sirkesi olabilmektedir..
Bazı eski Motor içindeki yağ kalıntılarını, bazı motor iç temizleyici katkılar ile basitçe yapabiliriz.
Emme manifoldu içindeki yada gaz kelebeğindeki yakıt kalıntılarını tiner temizler,
Yağı benzin çözer, benzini deterjan çözer, deterjanı su çözer.

Kısacası hangi madde olursa olsun, uzun süreli kullanıldığında kalıntı bırakmaya başlar ve yardımcı madde ile çözülmesi gerekir.

Enjektör temizleyicisi Toyota yetkili servisleri tarafından düzenli periyoda alınmıştır.

Bu tip düzenlemeler keyfi yapılmamaktadır.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 238000
  • Model Yılı: '05
  • 14 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D çekiş problemi
« Yanıtla #11 : Ocak 05, 2016, 21:08:41 »
Tekin bey,çok mantıklı dedikleriniz,ancak kullanılan katkı maddelerinin de bir süre sonra kalıntı-tortu vs bırakabileceğini de yine bu forumda da okumuştum diye hatırlıyorum.Ben asla zararlıdır diyebilecek bilgiye de sahip değilim,sadece benzer sorunu yaşadım (çekiş problemi) ve bu şekilde de sorunum çözüldüğü için söyledim.
Haziran 2015'te aracımı aldım ve şu ana kadar 17.660 km yol yapmışım,aracım 166.800 km'de ve bende sürekli yorumları okuyarak en doğru şekilde bakımlarını yapmak-yaptırmak istiyorum.Katkıyı da tabi ki bende bir dahaki bakımda koyabilirim.
İşten fırsat buldukça mümkün mertebe daha fazla bilgi sahibi olmaya çalışıyorum,amacım asla sizlerin bilgilerinizin doğruluğu konusunda tartışmak değil,sadece bu bilgilerden feyz almaktır.Teşekkür ederim.
Eşekten şeker esirgenmez ama eşek yaratılışı bakımından otu beğenir..
Emektarlar:99 Passat TDI-98 Fiat Uno 70 S-97 Europa 1.4 RN-2004 Honda Jazz LS-1.6 XLİ 1998-Toyota Corolla 1.4 D-4D Terra Sedan-Honda Civic 2013

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 504 kere teşekkür etti
  • 208 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D çekiş problemi
« Yanıtla #12 : Ocak 05, 2016, 21:30:26 »
Arkadaşlar, bu araçlar fabrikadan çıktıklarında böyle sorunları yoktu, değilmi?

Demekki eksik bakımlar var.

Düzenli enjektör temizleyici kullanarak yakıtın geçtiği, tüketildiği ve dışarı atıldığı tüm mekanlar temiz tutulur.

Düzenli olarak her 10.000km'de MAF sensörünü temizleyin.

D-4D motorların max tork ürettiği devir başlangıcı, 1.800d/d ve üstüdür.

Bu motorların hızlanmada hiç bir sorunu yoktur.Tekin abi, MAF sensörünü servisler kendileri biz demeden temizler mi yoksa biz talep mi etmeliyiz? Mesala benim aracım şu anda 17850 kmde. Şu anda gidip temizletmek mantıklı olur mu?
" Less English, more bike."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D çekiş problemi
« Yanıtla #13 : Ocak 05, 2016, 21:44:09 »
Tekin bey,çok mantıklı dedikleriniz,ancak kullanılan katkı maddelerinin de bir süre sonra kalıntı-tortu vs bırakabileceğini de yine bu forumda da okumuştum diye hatırlıyorum.Ben asla zararlıdır diyebilecek bilgiye de sahip değilim,sadece benzer sorunu yaşadım (çekiş problemi) ve bu şekilde de sorunum çözüldüğü için söyledim.
Haziran 2015'te aracımı aldım ve şu ana kadar 17.660 km yol yapmışım,aracım 166.800 km'de ve bende sürekli yorumları okuyarak en doğru şekilde bakımlarını yapmak-yaptırmak istiyorum.Katkıyı da tabi ki bende bir dahaki bakımda koyabilirim.
İşten fırsat buldukça mümkün mertebe daha fazla bilgi sahibi olmaya çalışıyorum,amacım asla sizlerin bilgilerinizin doğruluğu konusunda tartışmak değil,sadece bu bilgilerden feyz almaktır.Teşekkür ederim.

Can bey, kesinlikle tartışmıyoruz, bizim ilave olarak kullandığımız enjektör temizleyici katkı miktarı 100.000km menzil içinde kalıntı tortu bırakamayacak kadar az.

Siz henüz problem yaşamıyorsunuz ama 30 ve 40 binlerden itibaren bir şeylere başlamış olmalısınız.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 238000
  • Model Yılı: '05
  • 14 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D çekiş problemi
« Yanıtla #14 : Ocak 05, 2016, 22:14:46 »
Tekin bey,tekrar teşekkür ederim;katkı maddelerinin (enjektör ve  diğer aksamlarla ilgili) markaları öğrenebilirmiyim,yada daha önceki konuların linklerini mümkünse yazabilir misiniz?
Eşekten şeker esirgenmez ama eşek yaratılışı bakımından otu beğenir..
Emektarlar:99 Passat TDI-98 Fiat Uno 70 S-97 Europa 1.4 RN-2004 Honda Jazz LS-1.6 XLİ 1998-Toyota Corolla 1.4 D-4D Terra Sedan-Honda Civic 2013

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '09
  • 41 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D çekiş problemi
« Yanıtla #15 : Ocak 05, 2016, 22:18:22 »
Ali bey,aynı durum 2 ay kadar önce bende de oldu,sürekli şehir içi ve 2000 devir altında kullanan eşimden kaynaklandığını düşündüm,özel servis katkı maddesi kullanmamı yada 3.-4. Viteste 3000 devir seviyelerinde 40-50 km yol gitmemi söyledi ve bende bir hafta sonra Çorum'dan Kayseriye gittim,cidden ilk 50 km den sonra bir sorunum kalmadı,katkı maddeleri konusunda burada yazılanları (Tekin beyin yazdıklarına da saygı duyuyorum ve ilgiyle okuyorum) özellikle takip ediyorum  ama bu konuda da tereddütlerim var çünkü bir çok forumda bilgi sahibi olan kişiler dahi 2'ye ayrılmış durumda,katkı gerekli diyenler ve gereksiz çünkü yakıtta zaten bu katkılar artık konuluyor diyenler,o yüzden bende çok zorda kalmadıkça kullanmama taraftarıyım.
Ayrıca aracın önceki sahibi ile de görüştüm benzer durum 6 ay şehir içi kullanımından sonra onunda başına gelmiş o da opetten aldığı katkı ile durumu normale çevirmiş.

Can Bey, teşekkürler. Bütün arkadaşlar sayesinde kafamda bir şeyler oluştu. Herkese teşekkürler.
'06 terra d4d
'09 comfort mmt d4d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D çekiş problemi
« Yanıtla #16 : Ocak 05, 2016, 23:16:07 »
Tekin bey,tekrar teşekkür ederim;katkı maddelerinin (enjektör ve  diğer aksamlarla ilgili) markaları öğrenebilirmiyim,yada daha önceki konuların linklerini mümkünse yazabilir misiniz?

Yetkili servislerin kullandığı ürünün aynısını Opet istasyonlarında bulabilirsiniz. 10.TL

Mor etiketli, ROM ürünü, Injector Cleaner

http://romotobakim.com/product/injector-cleaner/9.aspx
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 238000
  • Model Yılı: '05
  • 14 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D çekiş problemi
« Yanıtla #17 : Ocak 08, 2016, 15:40:22 »
Tekin bey,merhabalar tekrardan,
Dün akşam opete gidip katkıyı aldım.Rom'un 2 katkısı vardı,dizel katkısı ve injector cleaner.ben dizel katkısını aldım,yakıtım azalıncada diğerini deneyeceğim,yorumlarımı kullanımdan sonra yapacağım,teşekkür ederim tüm yorumlar için
Eşekten şeker esirgenmez ama eşek yaratılışı bakımından otu beğenir..
Emektarlar:99 Passat TDI-98 Fiat Uno 70 S-97 Europa 1.4 RN-2004 Honda Jazz LS-1.6 XLİ 1998-Toyota Corolla 1.4 D-4D Terra Sedan-Honda Civic 2013

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D çekiş problemi
« Yanıtla #18 : Ocak 08, 2016, 16:57:20 »
İnjektor cleaner alsaydınız keşke
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D çekiş problemi
« Yanıtla #19 : Ocak 08, 2016, 17:11:17 »
Valla mental olarak rahatlama disinda tek seferde araca bir katkısının olacağını düşünmüyorum.
2011 d4d Corolla