Gönderen Konu: kırmızı ışıkta beklerken debriyajın durumu  (Okunma sayısı 13319 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
kırmızı ışıkta beklerken debriyajın durumu
« : Aralık 22, 2015, 18:35:14 »
kırmızı ışıkta beklerken debriyaja basmalı mıyız yoksa boşta debriyajı bırakık vaziyette mi beklemeliyiz? kitapta çalıştırırken debriyaja basın diyor ama beklerken ne yapmamız gerektiğini yazmıyor... hangisi debriyaj için daha sağlıklıdır?
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Toyota Club Türkiye

kırmızı ışıkta beklerken debriyajın durumu
« : Aralık 22, 2015, 18:35:14 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 504 kere teşekkür etti
  • 208 kere teşekkür edildi
Ynt: kırmızı ışıkta beklerken debriyajın durumu
« Yanıtla #1 : Aralık 22, 2015, 18:36:42 »
Bence aracı boşa alıp , ayağımızı debriyajdan çekmeliyiz.
" Less English, more bike."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: kırmızı ışıkta beklerken debriyajın durumu
« Yanıtla #2 : Aralık 22, 2015, 20:03:02 »
Uzun süre debriyaja basmak yerine vitesi boşa alıp debriyajı bırakmak daha sağlıklı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: kırmızı ışıkta beklerken debriyajın durumu
« Yanıtla #3 : Aralık 23, 2015, 22:23:33 »
Debriyaja basmak sonuçta kuvvet-basınç oluşuracağı için,beklerken basmamak daha iyidir
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '11
  • 33 kere teşekkür etti
  • 81 kere teşekkür edildi
Ynt: kırmızı ışıkta beklerken debriyajın durumu
« Yanıtla #4 : Aralık 23, 2015, 22:30:45 »
boşa alıp, frene basmak elbetteki daha iyi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '05
  • 21 kere teşekkür etti
  • 61 kere teşekkür edildi
Ynt: kırmızı ışıkta beklerken debriyajın durumu
« Yanıtla #5 : Aralık 23, 2015, 22:55:17 »
Benim bildiğim ; araç vitesde ya da boşta da olsa debriyaja basılı tutmak aynı şeydir. Ne kadar çok basar ya da basılı tutarsanız ömrünü o kadar kısaltırsınız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '11
  • 183 kere teşekkür etti
  • 37 kere teşekkür edildi
Ynt: kırmızı ışıkta beklerken debriyajın durumu
« Yanıtla #6 : Aralık 23, 2015, 23:07:08 »
Selamın aleyküm
kırmızı ışık uzun yanacaksa boşa atıp ayağını çekin debriyaj serbest kalsın ama az sürede yanacaksa boşa atmaya gerek yok boştada olsa depriyaja basmak baskı bilyasına zarar verir uzun zamanda diye biliyorum
selametle

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 204
  • Model Yılı: '95
  • 22 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: kırmızı ışıkta beklerken debriyajın durumu
« Yanıtla #7 : Aralık 23, 2015, 23:07:16 »
Debriyaja boşata beklerken basılmaz gereksiz bir olay ayagı yorar,araç hareket halindeyken ayak debriyajın üzerinde tutulmaz,baskı balataya zarar verir,
hızlı giderken ani bir olayda fites düşürmen gerektiğinde fren sonra debriyaja basıp devrine gelince vitesi değişirsin büyükten küçüğe sırayla anlık yapmak gerek o işide aracı zorlamadan, geçenlerde bir arkadasın arabada gördüm araba sanırım durduğunda stop ediyordu debriyaja basınca kontağı ellemeden çalışıyordu, o sistemi bilmiyorum yeni teknolejilerle tanışamadık henüz biz eskiye alışıgız
95 GLİ .16-16v 204 Bin Benzin+Lpg

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '09
  • 125 kere teşekkür etti
  • 106 kere teşekkür edildi
Ynt: kırmızı ışıkta beklerken debriyajın durumu
« Yanıtla #8 : Aralık 23, 2015, 23:18:40 »
Debriyaja boşata beklerken basılmaz gereksiz bir olay ayagı yorar,araç hareket halindeyken ayak debriyajın üzerinde tutulmaz,baskı balataya zarar verir,
hızlı giderken ani bir olayda fites düşürmen gerektiğinde fren sonra debriyaja basıp devrine gelince vitesi değişirsin büyükten küçüğe sırayla anlık yapmak gerek o işide aracı zorlamadan, geçenlerde bir arkadasın arabada gördüm araba sanırım durduğunda stop ediyordu debriyaja basınca kontağı ellemeden çalışıyordu, o sistemi bilmiyorum yeni teknolejilerle tanışamadık henüz biz eskiye alışıgız


o dediğiniz sistem debriyajdan ayağı çekip frene basınca ekonomi sağlamak amacıyla tasarlanan start stop sistemi. çok sıkışık trafikte arkadan korna yemenize neden olabiliyor ama benim çok beğendiğim bir sistem. %10 minimum yakıt tasarrufundan bahsediyordu wolkswagen gurubu. o sistem bulunan bazı araçlarda da debriyaj kontrolü yapamayıp istop etmelerde kontağa dokunmadan debriyaja bastığınızda araç kendiliğinden yeniden çalışıyordu. (alfa romeo guilietta da bizzat gördüm)
Corolla 1.4 D4D Elegant 2009 Siyah 127.000 km-158.000km
Auris 1.4 D4D Comfort Extra 2012 Beyaz 96.000 km
Hiçbir şeyi ben yaptım deme. Ele geçirdiğin tüm kaleler, kazandığın tüm başarılar Allah’ın bir lütfudur.(Kanuni Sultan Süleyman)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: kırmızı ışıkta beklerken debriyajın durumu
« Yanıtla #9 : Aralık 24, 2015, 10:08:03 »
Boşa alınıp boşta beklenmesi gerekir uzun süre ayağı debriyajda tutmak baskı yaylarının ömrünü kısaltır ileriki zamanlarda kavrama ve ayırmada zorlanma olur .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 127000
  • Model Yılı: '15
  • 787 kere teşekkür etti
  • 155 kere teşekkür edildi
Ynt: kırmızı ışıkta beklerken debriyajın durumu
« Yanıtla #10 : Aralık 24, 2015, 10:11:28 »
bacağına yazık bırak boşta kalsın   :D :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 122000
  • Model Yılı: '08
  • 144 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: kırmızı ışıkta beklerken debriyajın durumu
« Yanıtla #11 : Aralık 24, 2015, 10:51:45 »
bacağına yazık bırak boşta kalsın   :D :D

katılıyorum helede pedal sert ise :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 127000
  • Model Yılı: '15
  • 787 kere teşekkür etti
  • 155 kere teşekkür edildi
Ynt: kırmızı ışıkta beklerken debriyajın durumu
« Yanıtla #12 : Aralık 24, 2015, 11:01:04 »
katılıyorum helede pedal sert ise :)
aynen ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: kırmızı ışıkta beklerken debriyajın durumu
« Yanıtla #13 : Aralık 24, 2015, 11:08:00 »
Debriyaja basılı tutarsanız baskının yaprak yayları, debriyaj bilyası, ... vs. sürekli baskı altında duracak ve orta veya uzun vadede problem çıkartacak.
Ayrıca şanzımanlar wash-up denilen yani ana dişlilerin yağı aşağıdan alıp yukarıya atması ve yağın aşağı süzülerek yağlamayı gerçekleştirme prensibi ile çalışır. Debriyajı basılı tutarsanız bu işlemi yapmayacaktır; ancak vitesi boşa alıp debriyajı bırakırsanız ana dişliler dönmeye devam edecek ve yağlama işlemine devam edeceklerdir.
Yokuş aşağı tasarruf amaçlı boş viteste inmek de zararlıdır zira bu durumda ana dişliler dönmeyip kilitleme mekanizmaları dönmeye devam edeceklerdir. Ana dişliler dönmediği için de yağlama olmayacak veya istenilen seviyede olmayacaktır. Bu da orta vadede uğultu, vites geçişlerinde problem, ... .vs. şeklinde sıkıntılara yol açacaktır.
5:13' te yağlamayı anlatıyor; 5:49' da da aracın çekilirken (bir anlamda boş viteste yokuş inmek) şanzımanın konumunu anlatıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=-lAXy3teCLw
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 151234
  • Model Yılı: '04
  • 189 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: kırmızı ışıkta beklerken debriyajın durumu
« Yanıtla #14 : Aralık 24, 2015, 12:06:59 »
Peki şöyle bir soru sorsam debriyaj ile ilgili;

Debriyaja basmadan vites değiştirmek araca zarar verir mi ? Herhangi bir zorlama yok ses yok. Belli bir devir aralığında vites debriyaja basmış gibi geçiyor. Debriyaj kullandırmıyor. Dediğim gibi herhangi bir zorlama veya herhangi bir ses olmadan vitesler geçiyor. 2-3-4-5-4-3-2 gibi..
Kalite + Konfor + Güven + Yakıt = AVENSİS ;)

Safkan BEYAZZ..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: kırmızı ışıkta beklerken debriyajın durumu
« Yanıtla #16 : Aralık 24, 2015, 18:50:22 »
manuel araclarda hicbir şekilde debriyaja basili beklenilmemeli .
araci bosa alip el frenini cekiyorum cok dik  yokuslarda
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 210000
  • Model Yılı: '93
  • 11 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: kırmızı ışıkta beklerken debriyajın durumu
« Yanıtla #17 : Aralık 24, 2015, 19:40:43 »
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=3555.0

Teknik olarak mümkün içerde geçiş dişlileri vardır şanzıman ın içinde bunlar vitesler arası geçişte yardım eder bide hilaller vardır bunlarda bu hareketi vites kolundan dişlilere iletir olaki motor yüksüzse bi iki seferde bişey olmaz ama bunu alışkanlık haline getirirsen bu parçalardan birini kırman demek şanzıman indirtmen demektir :) saygılar
93 Efsane Ae101...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • merhaba 1.4 d-4d sedan mm/t
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 239500
  • Model Yılı: '06
  • 254 kere teşekkür etti
  • 58 kere teşekkür edildi
Ynt: kırmızı ışıkta beklerken debriyajın durumu
« Yanıtla #18 : Aralık 24, 2015, 22:15:29 »
Merhaba aracınızı kesinlikle boşa alıp debreyaj pedalını bırakın balatanın ömrü uzasın
1993te 87 Renault tx, 1994te 0 Renault Toros binek,1996da 91 skoda formen,1997de 90 renault manacer,(2001-2013 arası maalesef arabasız)nihayet 2013 nisan  Toyota Corolla 2006 1.4 d-4d mmt  182.000 km.
İstemek yetmez
Öyle bakarsın işte 28

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: kırmızı ışıkta beklerken debriyajın durumu
« Yanıtla #19 : Aralık 25, 2015, 00:07:24 »
Peki şöyle bir soru sorsam debriyaj ile ilgili;

Debriyaja basmadan vites değiştirmek araca zarar verir mi ? Herhangi bir zorlama yok ses yok. Belli bir devir aralığında vites debriyaja basmış gibi geçiyor. Debriyaj kullandırmıyor. Dediğim gibi herhangi bir zorlama veya herhangi bir ses olmadan vitesler geçiyor. 2-3-4-5-4-3-2 gibi..

Verir.

Burda debriyajın etkisi Motordan gelen gücü keserek birbirine geçmesi gereken iki farklı devirdeki dişliyi senkromençler vasıtası ile aynı devire getirip birbirine zarar vermeden kilitlenmesini sağlamak.

Eğer debriyaj kullanılmaz ise motordan güç iletimi devam edecektir buda birinci dişlinin belirli bir devir ve kuvvette dönmesine devam etmesi gerek.İkinci dişlinin devri ise farklı olacaktır.Bu durumda iki dişliyi birbirine geçirmeye kalktığınızda dişli ve senkromençlere zarar vermeye başlarsınız demek.Neticide iki farklı devirde ve güç ihtiva eden parçaları birbirine geçirmeye çalışıyorsunuz.

Belirli devir aralığında viteslerin geçmesi ise o devirde dişli devirlerinin birbirine yakın olması nedeni ile vites geçisinin mümkün olması nedeni ile.Yalnız ne yaparsanız yapın birinci ve ikinci dişlinin devrini senkromençler gibi eşitleyemezsiniz. Zira motorun devir sayısındaki her oynama birinci dişlinin arabanın hızı ,ivmelenme durumu ise ikinci dişlinin devrini etkiler.Siz debriyaja basmadığınız müddetçe devri yakın tuttursanız bile senkromençleri ve dişlilerin birleşim yerlerini zorluyorsunuz.Bu marş motorlarının volan dişlisini kenarından aşındırması gibi bir sonuç verir uzun vadede.Senkromenç aşınması ise cabası.

Size tavsiyem ses gelmiyor diye sakın bu yola baş vurmayın.Ses gelmemesi (eski kara şanzıman değil modern vites kutuları) bir aksaklık olmadığını göstermez aksine yavaş yavaş vites kutusunun ömrünü bitiriyorsunuz demektir.