Gönderen Konu: bilgilendirme  (Okunma sayısı 2235 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 190
  • Model Yılı: '15
  • 3 kere teşekkür etti
bilgilendirme
« : Aralık 21, 2015, 15:43:38 »
merhaba kolay gelsin 2015 toyota corolla advance 1.4 dizel manuel aldım 2 hafta oldu birkaç sorularım olacak araç la ilgili bilgilendirirseniz çok sevinirim ?
1 -  aracın kliması elektronik aksama bağlı olduğu söyleniyor ve motor performansında ve tüketimde etki etmediği doğrumu ?
2 - aracın yokuş kalkış sistemini kullanamadım freni tam basmayla ekranda ışık çıkmıyor nasıl yapabilirim ?
3 - usb den müzik dinlediğim zaman usb içerisinde müzikleri klasörlediğimde dinlerken klasörleri nasıl ayrı ayrı dinleyecem yardım edermisniz ?

Toyota Club Türkiye

bilgilendirme
« : Aralık 21, 2015, 15:43:38 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: bilgilendirme
« Yanıtla #1 : Aralık 21, 2015, 15:53:16 »
1. Klima her halükarda tüketime etki eder.
2. hafif rampada frenden ayağınızı kaldırım daha sert basarsanız ışık yanar ve devreye girer.
3. folder tuşu varsa bu tuş ile klasör arası geçişleri yapılabiliyor.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 190
  • Model Yılı: '15
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: bilgilendirme
« Yanıtla #2 : Aralık 21, 2015, 16:24:28 »
peki klima motoramı bağlı elektrik aksamına mı ?
folder tuşu nerede acaba ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: bilgilendirme
« Yanıtla #3 : Aralık 21, 2015, 16:39:05 »
peki klima motoramı bağlı elektrik aksamına mı ?
folder tuşu nerede acaba ?

Elektrik motoruna bağlı diye biliyorum. Klima kompresörü direk motordan kayış yardımı ile güç ve enerji almaz, onun yerine enerjiyi elektrik sisteminden alan ayrı bir elektrik motoru ile alır. Bu da diğer sisteme göre hem yakıt tasarrufu sağlar, hemde daha az güç çeker. Ama her türlü kaynak motor olacağından yakıta etkisi olur ancak direk motora bağlı olan sistemlerden daha az.

Usb için aşağıdaki linke göz atabilirsiniz.

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=60378.0
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 504 kere teşekkür etti
  • 208 kere teşekkür edildi
Ynt: bilgilendirme
« Yanıtla #4 : Aralık 21, 2015, 20:36:23 »
Klima gücünü direkt motordan almaktadır.
" Less English, more bike."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: bilgilendirme
« Yanıtla #5 : Aralık 21, 2015, 20:50:36 »
Sadece Hybrid araçlarda klima kompresörü elektrikli ve invertördür.

Normal motorlu araçlarda, klima kompresörü kayış tahriklidir, motordan emdiği güç hissedilmez ama güç sarfeden her donanım gibi yakıta etki eder.

Yokuşta durduğunuzda, fren pedalına daha fazla güç ile basmaya devam edin, göstergede ışık yanacaktır, ayağınızı çektiğinizde 2 - 3sn kaymaz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 504 kere teşekkür etti
  • 208 kere teşekkür edildi
Ynt: bilgilendirme
« Yanıtla #6 : Aralık 21, 2015, 20:56:00 »
Sadece Hybrid araçlarda klima kompresörü elektrikli ve invertördür.

Normal motorlu araçlarda, klima kompresörü kayış tahriklidir, motordan emdiği güç hissedilmez ama güç sarfeden her donanım gibi yakıta etki eder.

Yokuşta durduğunuzda, fren pedalına daha fazla güç ile basmaya devam edin, göstergede ışık yanacaktır, ayağınızı çektiğinizde 2 - 3sn kaymaz.
Tekin abi, dediğiniz gibi bu aracımda klimanın emdiği güç hissedilmiyor ama önceki aracım fiestada çok bariz belli oluyordu. Bu durum fiestanın beygir gücü az oluşundan mı kaynaklanır?
" Less English, more bike."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: bilgilendirme
« Yanıtla #7 : Aralık 21, 2015, 21:45:25 »
Tekin abi, dediğiniz gibi bu aracımda klimanın emdiği güç hissedilmiyor ama önceki aracım fiestada çok bariz belli oluyordu. Bu durum fiestanın beygir gücü az oluşundan mı kaynaklanır?

Firmaların kullandıkları teknolojiye göre değişkendir.

Bazıları vakum devir yükselticiler kullanıyor, bazıları elektronik olarak enjektörlere fazladan yakıt gönderiyor, klima kompresörünün motorun fazladan beslenme öncesimi-sonrasımı yada aynı anda devreye girmesi gibi işletim sistemleri, kompresörün hacmi, gazı hangi sistemle sıkıştırdığı, ne tip gaz kullanıldığı gibi etkenler, o araca yapılan yatırıma göre değişiyor ve sonucunda kullanım hislerine yansıyor.

Sonuçta elbette tüm klasik motorlar (hybrid hariç) klima devreye girdiğinde biraz güç kaybına uğrar.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '15
  • 5 kere teşekkür etti
  • 29 kere teşekkür edildi
Ynt: bilgilendirme
« Yanıtla #8 : Aralık 24, 2015, 12:03:46 »
İlk 2 soru için bilgi sahibi değilim,ama 3 .soru için,öncelikle mp3 dosyalarını klasör klasör ayırmanız gerekiyor,(ben pop,rock,halk,2015 gibi klasörler oluşturdum),usb yi takdığınızda,klasör ismi yada tarihine göre sıradan çalmaya başlar,siz içinden bir klasör secip onu dinlemek istediğinizde,list tuşu var,liste basınca kalsörler gözükür,sağdaki yuvarlak tuş çevirerek  ile klasörler arasında gezebilirsiniz,okeylemek içinde,sağdaki yuvarlağa basmanız gerekiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '14
  • 10 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: bilgilendirme
« Yanıtla #9 : Aralık 29, 2015, 17:54:40 »
3. madde için direksiyondaki + ve - tuşlarına uzun basarsanız bir üst klasöre ya da bir alt klasöre geçebilirsiniz.İlla teybin üzerindeki tuşlardan list folder vs kullanmanıza gerek yok.
Herşeyi bilmene Gerek Yok. Haddini Bil yeter !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: bilgilendirme
« Yanıtla #10 : Aralık 29, 2015, 18:40:32 »
klima etki eder yakita ve performansa dizel araçta çok etkilencegini sanmiyorum ama performansi yokusta bi nemze hissedilebilir
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: bilgilendirme
« Yanıtla #11 : Aralık 29, 2015, 18:54:47 »
klima etki eder yakita ve performansa dizel araçta çok etkilencegini sanmiyorum ama performansi yokusta bi nemze hissedilebilir

8.5 yıl 2006 Corolla D4-D MMT kullandım, o kadar çok tork varki hiç bir yokuşta klimanın güç emdiğini yaşamadım.

Sanırım zamanında 4. yada 3. vitese düşmüyorsunuz.?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 259 kere teşekkür edildi
Ynt: bilgilendirme
« Yanıtla #12 : Aralık 29, 2015, 20:57:49 »
Benim eski auriste yazın klimayı açtığımda araç normalde 700-750 devir bandında çalışırken aniden 900 devire geçiyordu. Klimayı kapatınca tekrar eski devire donuyordu.
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: bilgilendirme
« Yanıtla #13 : Aralık 29, 2015, 21:10:39 »
klima güç kaybettirir.hissetmek hissetmemek aracın gücünede bağlıdır.3.0 dizelde hissedilmez.1.4 dizelde hissedilebilir.normaldir.yokuşta 1 vites aşağı düşürebilir.yokuşa giriş süratinize bağlıdır.160 km ile yokuşa girerseniz düşmessiniz.90 km ile yokuşta tabi ki vites düşürürsünüz.turbo beslemeli aracı 1400 devirden aşağı düşürmeyin hiç bir koşulda sorun yaşamassınız.max tork vermeye başlama devridir.o.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: bilgilendirme
« Yanıtla #14 : Aralık 29, 2015, 21:19:52 »
...turbo beslemeli aracı 1400 devirden aşağı düşürmeyin hiç bir koşulda sorun yaşamassınız.max tork vermeye başlama devridir o.

1.4 D4-D max tork başlangıcı 1800d/d

Süratin düştüğünü anladığınızda, 2.000d/d ulaştığında bir alt vitese geçilmelidir aksi halde toparlanması zor olur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)