Gönderen Konu: Kışın araç kullanımı hakkında birkaç sorum var ?  (Okunma sayısı 2441 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 140
  • Model Yılı: '03
  • 33 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
1) Çok soguk havalarda araç çalıstırdıktan sonra beklemek gerekir mi ?
2) Sogukta marşa basarken debriyaja basmam gerekiyor mu ?
3) Kışın analog klimayı arada çalıştırmak gerekir mi?
4) eksi yedi sekiz derece de el freni çekili durursa balataya zarar verir mi ?

saygılar..
2003 CoRoLLa TeRRa 1.6 VVT-İ

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Kışın araç kullanımı hakkında birkaç sorum var ?
« Yanıtla #1 : Aralık 16, 2015, 21:34:01 »
1) Çok soguk havalarda araç çalıstırdıktan sonra beklemek gerekir mi ?
2) Sogukta marşa basarken debriyaja basmam gerekiyor mu ?
3) Kışın analog klimayı arada çalıştırmak gerekir mi?
4) eksi yedi sekiz derece de el freni çekili durursa balataya zarar verir mi ?

saygılar..

Çok fazla tecrübem yok ama;

-Her zaman tavsiye edilen bi durumdur.Şahsen ben acil bir durum yok ise  araç LPG ye geçene kadar beklerim.

-Ben debriyaja her çalıştırdığımda  basarım.Amaç şanzıman direncini kırmak.

-Klima çalıştrıma hakkında bilgim yok.

-Arkalar sizin aracın kampana+disk olduğundan el freni çekilince kampana sıkılyor diye biliyorum,buda çok soğukta yapışmaya sebep olabiliyor.

Bildiklerim bu kadar.
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Kışın araç kullanımı hakkında birkaç sorum var ?
« Yanıtla #2 : Aralık 16, 2015, 22:12:29 »
1) Ben en az 1 dakika beklerim. Soğuk havada yağlama daha zor olur, biraz bekleyerek aşınmayı azaltacağımı düşünüyorum. Ha deseniz ne kadar etkiler ki sanki diye çok bir şey değiştireceğini de zannetmem.
Fakat aracın üstünde kar varsa, önce aracı çalıştırır ve klimayı en sıcağa getirip ön cama vurdururum, arka rezistansı da açarım. O sırada aracın üstündeki karları temizlerim. 3-4 dakikaya bitirir, yola çıkarım.

2) Debriyaja hep basmanız marş motoruna aşırı yük bindirmemek için önemlidir. Debriyaja basarsanız sadece motoru çalıştırırsınız, ama debriyaja basmazken şanzımandaki dişlileri de boşuna döndürürsünüz, marş motorunu boşuna zorlarsınız. Günümüzdeki çoğu araçta debriyaja basmadan araç çalıştırılamıyor.

3) Klimayı zaten açık tutmak zorundasınız ki, yoksa içeride buğu oluşuyor. Kullanılmıyorsa da arada klimanın çalışması iyi olur.

4) El freni çekili durması balataya zarar vermez, donarsa yapışır ayrılmaz. Tek zararı budur. Bunun için de kışın düz zeminde park ediyorsanız viteste bırakıp el freni çekmeyebilirsiniz.


Ek olarak kışın yol şartlarını bilmiyorsanız seyir halinde trafiğin akışını riske atmayacak şekilde kısa bir süreliğine anlık fren yapıp abs lerin devreye girme sıklığını kontrol etmek hızınızı azaltmak açısından uyarıcı olabilir.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 25000
  • Model Yılı: '16
  • 265 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Kışın araç kullanımı hakkında birkaç sorum var ?
« Yanıtla #3 : Aralık 17, 2015, 20:03:15 »
1) Çok soguk havalarda araç çalıstırdıktan sonra beklemek gerekir mi ?
2) Sogukta marşa basarken debriyaja basmam gerekiyor mu ?
3) Kışın analog klimayı arada çalıştırmak gerekir mi?
4) eksi yedi sekiz derece de el freni çekili durursa balataya zarar verir mi ?

saygılar..

Ben şahsen sadece soğukta değil her koşulda ilk marştan sonra 1 dakika beklerim. Sonuçta yağlanma ve motor bloğunun yavaş yavaş ısınmasının motorun ömrünü uzatacağı kanaatindeyim.

Klimayı da yazın hiç kullanmıyorsanız bile arada çalıştırmak gerektiğini düşünüyorum.

El freni hususunda öncelikle köküne kadar çekilmesinin anlamsız olduğunu düşünüyorum(eğim şartları buna mecbur bırakmıyorsa tabi) Amaç aracın hareket etmeyeceği kadar çekmek olmalı.Aşırı soğuklarda da diğer arkadaşların bahsettiği gibi bazen yapışıyor. İlk hareketinizde de tak sesiyle ayrılıyor ama zarar vereceğini tahmin ediyorum.
Toyota Auris 2010 1.6 A/T Comfort Extra (2014-2019)
Toyota Auris 2016 1.6 MDS Active (2019-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Kışın araç kullanımı hakkında birkaç sorum var ?
« Yanıtla #4 : Aralık 17, 2015, 20:15:16 »
1) Çok soguk havalarda araç çalıstırdıktan sonra beklemek gerekir mi ?
10W viskozite -20.C ye kadar akışkanlığını koruyabilmektedir. Emniyet kemerinizi takma süresi yeterlidir.
2) Sogukta marşa basarken debriyaja basmam gerekiyor mu ?
İlk marşta almazsa, 2.'de debriyaja basarak çalıştırın ve problemi çözmek için servise gidin.
3) Kışın analog klimayı arada çalıştırmak gerekir mi?
Yeni nesil klima pompaları için özel bir şey yapmaya gerek yok.
4) eksi yedi sekiz derece de el freni çekili durursa balataya zarar verir mi ?
Balataya zarar vermez. Kampana yarısına kadar derin suya girip çıkarsa elbette yapışır ama bunun için off road yapmak gerekiyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2004 Subaru Forester XT
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '09
  • 13 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Kışın araç kullanımı hakkında birkaç sorum var ?
« Yanıtla #5 : Aralık 17, 2015, 20:42:45 »

+1 aracınızı çalıştırdıktan sonra ısınmasını beklemek sadece yakıt sarfiyatı olur. Sadece 1 km kadar aracı yüksek devirlerde kullanmayın, ısınmasını beklemeden hareket edinki  aracınızın tüm aksamları, yürüyen , şanzıman,  diferansiyel, akslar, lastikler vs.  Birlikte ısınsın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Kışın araç kullanımı hakkında birkaç sorum var ?
« Yanıtla #6 : Aralık 17, 2015, 20:56:45 »


Tekin Abi şanzıman direnci denilen bir durum okumuştum opel astra f kulla.kılavuzunda,bu durumun ortadan kaldırılması için çalıştırırken debriyaja basın

diyodu.
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Kışın araç kullanımı hakkında birkaç sorum var ?
« Yanıtla #7 : Aralık 17, 2015, 21:12:23 »
Tekin Abi şanzıman direnci denilen bir durum okumuştum opel astra f kulla.kılavuzunda,bu durumun ortadan kaldırılması için çalıştırırken debriyaja basın diyodu.

abd menşeili otomobillerin her şeyleri problemli..

debriyaja basınca baskı ve vites dişlilerin yarı gurubu dönmüyor doğru ama onları çevirmek o kadar zor değilki.! dolayısiyle böyle bir şeye ihtiyaç yok. Sekmanlar, subaplar, enjektörler, yakıt kalitesi, sensörler ve ateşleme sistemi iyi olduktan sonra, sıcak yada soğuk çalışmada hiç bir sorun çıkmaz.

Marş motorunun gücünü tarif etmek anlamında şunu anlatayım. Eskiden boğulup marş basmaktan aküsü zayıflayan karbüratörlü araçlar 2. viteste debriyaja basmadan marşa basarakta çalıştırma yöntemleri içindeydi. Yani sadece şanzıman değil otomobilin ters yönlü direncindende faydalanılırdı.

Günümüzde bu yöntem, acil durumlarda yolun ortasında kalmış araçların kendi marş motoru ile emniyet şeridine çekilmesinde kullanılmaktadır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Kışın araç kullanımı hakkında birkaç sorum var ?
« Yanıtla #8 : Aralık 17, 2015, 21:22:18 »
abd menşeili otomobillerin her şeyleri problemli..

debriyaja basınca baskı ve vites dişlilerin yarı gurubu dönmüyor doğru ama onları çevirmek o kadar zor değilki.! dolayısiyle böyle bir şeye ihtiyaç yok. Sekmanlar, subaplar, enjektörler, yakıt kalitesi, sensörler ve ateşleme sistemi iyi olduktan sonra, sıcak yada soğuk çalışmada hiç bir sorun çıkmaz.

Marş motorunun gücünü tarif etmek anlamında şunu anlatayım. Eskiden boğulup marş basmaktan aküsü zayıflayan karbüratörlü araçlar 2. viteste debriyaja basmadan marşa basarakta çalıştırma yöntemleri içindeydi. Yani sadece şanzıman değil otomobilin ters yönlü direncindende faydalanılırdı.

Günümüzde bu yöntem, acil durumlarda yolun ortasında kalmış araçların kendi marş motoru ile emniyet şeridine çekilmesinde kullanılmaktadır.

Eski araçlarda kullanılan marş motorları kafa kadar büyüktü, haliyle yeterli torku sağlayabilirdi, fakat günümüzdeki motorlar avuç kadarlar, dişlilerle torkları büyütülüyor. Aracım manuel olsa denemek isterdim bunu, marş motorunun günümüzdeki araçları ne kadar hareket ettirebileceğini öğrenmek için.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Kışın araç kullanımı hakkında birkaç sorum var ?
« Yanıtla #9 : Aralık 17, 2015, 21:29:28 »
Eski araçlarda kullanılan marş motorları kafa kadar büyüktü, haliyle yeterli torku sağlayabilirdi, fakat günümüzdeki motorlar avuç kadarlar, dişlilerle torkları büyütülüyor. Aracım manuel olsa denemek isterdim bunu, marş motorunun günümüzdeki araçları ne kadar hareket ettirebileceğini öğrenmek için.

Eski yada yeni farketmez, her iki zamanda da marş burcu, volanı çevirir. Arada başka dişli bulunmaz.

Günümüzde hem aküler, hem marş hemde şarj dinamoları daha fazla tork ve enerji üretmektedirler.

Düz vitesli bir araçta denenebilir ama acil bir durum yoksa tavsiye edilen bir davranış değildir. Biryer kırılmaz ama motor çalıştığı andan daha önce marşı bırakmalısınız.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Kışın araç kullanımı hakkında birkaç sorum var ?
« Yanıtla #10 : Aralık 17, 2015, 21:33:59 »
Marş motorunun gücünü tarif etmek anlamında şunu anlatayım. Eskiden boğulup marş basmaktan aküsü zayıflayan karbüratörlü araçlar 2. viteste debriyaja basmadan marşa basarakta çalıştırma yöntemleri içindeydi. Yani sadece şanzıman değil otomobilin ters yönlü direncindende faydalanılırdı.

Günümüzde bu yöntem, acil durumlarda yolun ortasında kalmış araçların kendi marş motoru ile emniyet şeridine çekilmesinde kullanılmaktadır.

Tekin Abi vurdurma dedikleri şey bu mu?
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Kışın araç kullanımı hakkında birkaç sorum var ?
« Yanıtla #11 : Aralık 17, 2015, 21:40:23 »
Tekin Abi vurdurma dedikleri şey bu mu?

Tabiiki buda vurdurmadır, ya bu şekilde yada birileri elle aracı ittirerek.

Acil durumlarda öncelikle aracı itecek birilerini bulmak gerekiyor eğer kimsenin olmadığı yerdeyseniz 2. seçenek bu kalıyor..

Otomatik şanzımanlı araçlarda sadece vites kolu boşa alınır araç itilerek emniyet şeridine götürülür.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)