0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
1) Çok soguk havalarda araç çalıstırdıktan sonra beklemek gerekir mi ?2) Sogukta marşa basarken debriyaja basmam gerekiyor mu ?3) Kışın analog klimayı arada çalıştırmak gerekir mi?4) eksi yedi sekiz derece de el freni çekili durursa balataya zarar verir mi ?saygılar..
1) Çok soguk havalarda araç çalıstırdıktan sonra beklemek gerekir mi ?10W viskozite -20.C ye kadar akışkanlığını koruyabilmektedir. Emniyet kemerinizi takma süresi yeterlidir.2) Sogukta marşa basarken debriyaja basmam gerekiyor mu ?İlk marşta almazsa, 2.'de debriyaja basarak çalıştırın ve problemi çözmek için servise gidin.3) Kışın analog klimayı arada çalıştırmak gerekir mi?Yeni nesil klima pompaları için özel bir şey yapmaya gerek yok.4) eksi yedi sekiz derece de el freni çekili durursa balataya zarar verir mi ?Balataya zarar vermez. Kampana yarısına kadar derin suya girip çıkarsa elbette yapışır ama bunun için off road yapmak gerekiyor.
Tekin Abi şanzıman direnci denilen bir durum okumuştum opel astra f kulla.kılavuzunda,bu durumun ortadan kaldırılması için çalıştırırken debriyaja basın diyodu.
abd menşeili otomobillerin her şeyleri problemli..debriyaja basınca baskı ve vites dişlilerin yarı gurubu dönmüyor doğru ama onları çevirmek o kadar zor değilki.! dolayısiyle böyle bir şeye ihtiyaç yok. Sekmanlar, subaplar, enjektörler, yakıt kalitesi, sensörler ve ateşleme sistemi iyi olduktan sonra, sıcak yada soğuk çalışmada hiç bir sorun çıkmaz.Marş motorunun gücünü tarif etmek anlamında şunu anlatayım. Eskiden boğulup marş basmaktan aküsü zayıflayan karbüratörlü araçlar 2. viteste debriyaja basmadan marşa basarakta çalıştırma yöntemleri içindeydi. Yani sadece şanzıman değil otomobilin ters yönlü direncindende faydalanılırdı.Günümüzde bu yöntem, acil durumlarda yolun ortasında kalmış araçların kendi marş motoru ile emniyet şeridine çekilmesinde kullanılmaktadır.
Eski araçlarda kullanılan marş motorları kafa kadar büyüktü, haliyle yeterli torku sağlayabilirdi, fakat günümüzdeki motorlar avuç kadarlar, dişlilerle torkları büyütülüyor. Aracım manuel olsa denemek isterdim bunu, marş motorunun günümüzdeki araçları ne kadar hareket ettirebileceğini öğrenmek için.
Marş motorunun gücünü tarif etmek anlamında şunu anlatayım. Eskiden boğulup marş basmaktan aküsü zayıflayan karbüratörlü araçlar 2. viteste debriyaja basmadan marşa basarakta çalıştırma yöntemleri içindeydi. Yani sadece şanzıman değil otomobilin ters yönlü direncindende faydalanılırdı.Günümüzde bu yöntem, acil durumlarda yolun ortasında kalmış araçların kendi marş motoru ile emniyet şeridine çekilmesinde kullanılmaktadır.
Tekin Abi vurdurma dedikleri şey bu mu?