Selamlar,
Aracım 2007 Toyota Auris 1.4 dizel. Yaklaşık 1,5 ay önce aldım. Araca antifiriz koyulmadan binilmiş. Oluşan pas boruları çürütmüş ve resimlerde görüldüğü gibi arada kaçak oluşuyor sonra tıkanıyor. Kısaca boruda kaçak var değiştirilmesi gerekiyor.
Fakat bulunduğum bölgede ve internette parçayı bulamadım isminin su devir-daim rekoru olduğunu söylediler. Yılbaşında Kayseri'ye gideceğim orada göstermeyi düşünüyorum ama orada 1 günden fazla kalamayacağım parça yoksa aracı yaptıramadan geri geleceğim. Servisi aradım, görüştüm parça hakkında bakmadan bişey diyemeyiz diyorlar. Birisi bana bu parçanın tam ismini söyleyebilir mi?
Birde turbo intercoolerde yağ kaçağı var. Bir süre böyle binsem bana büyük sorunlar açar mı? Yağı eksiltmiyor 1,5 aydır biniyorum birazcık dışarıya atmış.


bu boru çıkmacılarda var.istanbul kartal oto sanayide var toyota çıkmacısı orda gördüm.intercooler değiştirin başınıza başka işler açabilir...
bir ustaya götürüp göstermiştim turbodan ses gelmiyor demişti büyük bir sorun varmış gibi hissettirmedi açıkcası. bu yüzden biraz daha bineyim dedim. kelepçeler sağlam gibi. Arabanın eksiği çok ön takım, lastik, direksiyon kutusu, amortisörler, yağ soğutma borusu(servis böyle söyledi), intercooler derken hangilerini yaptıracağımı şaşırdım. cuma günü servise göstereceğim 1 günde yapabilirse yaptıracağım. boruyu yaptırınca sıra intercooler de inşallah. cevaplar için teşekkürler.
bir ustaya götürüp göstermiştim turbodan ses gelmiyor demişti büyük bir sorun varmış gibi hissettirmedi açıkcası. bu yüzden biraz daha bineyim dedim. kelepçeler sağlam gibi. Arabanın eksiği çok ön takım, lastik, direksiyon kutusu, amortisörler, yağ soğutma borusu(servis böyle söyledi), intercooler derken hangilerini yaptıracağımı şaşırdım. cuma günü servise göstereceğim 1 günde yapabilirse yaptıracağım. boruyu yaptırınca sıra intercooler de inşallah. cevaplar için teşekkürler.
benim bildiğim intercooler ın içinden hava geçiyor dolayısiyle yağ akıtması olmaması lazım belki yakındaki bir yerlerden sıçrıyordur veya yağ buharı üstüne geliyordur. su akıtan boruya gelince arabanın antifrizini bir kaba boşaltın, borunun deliğinin olduğu yeri ve etrafını güzelce zımparalayıp sunfix veya benzeri epoksi macun ile 3mm kalınlığında olarak ve boruyu tamamen saracak şekilde sarmalayın, üstüne de borunun büyük bir kısmını örtecek şekilde alimünyum lu tamir bandıyla sarın yenisinden çok daha sağlam olur. 24 saat bekleyerek antifrizi doldurun.
benim bildiğim intercooler ın içinden hava geçiyor dolayısiyle yağ akıtması olmaması lazım
Atilla abicim, D4-D motorlarda hava filtresinden emilen hava Turboya girmeden hemen önce üst kapak havalandırma borusundan yağ buharınıda alarak Turboya giriyor ve sonra soğutulmak üzere Intercooler uğruyor. Zaten Mehmet bey motor yağının eksilmediğini belitmiş.
... Yağı eksiltmiyor 1,5 aydır biniyorum birazcık dışarıya atmış.