Gönderen Konu: Geç çalışma ve rölanti dalgalanması  (Okunma sayısı 3806 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '11
  • 84 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Geç çalışma ve rölanti dalgalanması
« : Aralık 07, 2015, 00:41:29 »
Merhaba arkadaşlar,

Süreç giderek karmaşıklaştığı ve yeni gelişmeler olduğu için son durumdaki sorunlarla ilgili yeni bir başlık açmak istedim.

Arabam 2011 model dizel otomatik corolla. Birkaç aydır arada bir geç çalışıyor. Ayrıca rölantisi 20-30 saniyede bir ufak bir yükselip iniyor. En son gittiğim usta yakıt filitresinin üzerindeki otomatiğin bozuk olduğunu onun değişmesi gerektiğini söyledi. Kayınpederim eski bir kamyoncu ve bu tip sorunları kamyonda yaşadığında yakıt filitresindeki hortum diplerine gres sürdüklerinden ve hava alımı varsa keseceğinden bahsetti. Bende çözeceğine pek inanmasamda deneyelim dedim. Azcık gresle hortumların diplerine geçtik. İlginçtir şehir içinde 2 gün işler süper gitti. Rölanti stabildi ve geç çalışma hiç olmadı. Daha sonra uzun yola çıktım malesef sorun geri geldi. Yine gres sürdük ama kesmedi. Benim bu deneyimden sonra sisteme bir yerden hava girdiğine yönelik düşüncem arttı. Sizce ne yapmalıyım ve nerelere bakmalıyım?

Benzer bir sorunu forumda Emre bey paylaşmış. Bu başlıktakilerde benim sorunumla ortakmış gibi düşündüm ama bilemiyorum.

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=52762.msg724274#msg724274

Mesaj Birleştirildi: Aralık 07, 2015, 18:54:08
Durumu anlatır bir video ekledim. Bu sorun mu yada normal mi sizce?

https://youtu.be/Y1hVS67HFpc
2011 Corolla 1.4 D4D MMT

Toyota Club Türkiye

Geç çalışma ve rölanti dalgalanması
« : Aralık 07, 2015, 00:41:29 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Geç çalışma ve rölanti dalgalanması
« Yanıtla #1 : Aralık 07, 2015, 22:07:01 »
şarj dinamosu kasnağına baktırın ses varmı.eğer o bilya bozulursa motoru etkiliyor.geç çalışmaya bişi diyemicem..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '11
  • 84 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Geç çalışma ve rölanti dalgalanması
« Yanıtla #2 : Aralık 07, 2015, 22:25:43 »
şarj dinamosu kasnağına baktırın ses varmı.eğer o bilya bozulursa motoru etkiliyor.geç çalışmaya bişi diyemicem..

Şarj dinamosu kasnağı bir dönem ses yaptı ama sonra kesti. 130 binde araç olduğundan normal aşınabilir denildi servisten eğer daha çok artarsa değiştirilmeli denildi. Nasıl bir ilişkisi var bilmiyorum ama ilginç birşey.
2011 Corolla 1.4 D4D MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Geç çalışma ve rölanti dalgalanması
« Yanıtla #3 : Aralık 08, 2015, 10:08:02 »
Dinamo kasnağı bilyalıdır.overdrive deniyor gaxa çok bastığında güç için dönmeyi keser.bu bilya bozulursa takılıyor.araç çalışırken bilya devreden çıkarsa rolantiyi bozuyor.sonra düzeliyor.bence km si zaten gelmiş kasnğı değiştirin.kasnak sökülür.eper bilya yağını dışarı atmış isr değiştirlir.serviste 200 tl.dışardan ina germany marka 130 tkl ye bulup takmıştım bilginiz olsun...ayrıca kızdırma bujilerinizi tek tek kontrol ettirin...

Mesaj Birleştirildi: Aralık 08, 2015, 10:10:36
Bence kasnak ın km si gelmiş ben 160 km değiştim.değişmeli.zaten hastalık.kızdırma bujileri çabuk bozuluyor.beru marka 120 tl ye 4 adet aldım...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '11
  • 84 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Geç çalışma ve rölanti dalgalanması
« Yanıtla #4 : Aralık 11, 2015, 22:48:22 »
Dinamo kasnağı bilyalıdır.overdrive deniyor gaxa çok bastığında güç için dönmeyi keser.bu bilya bozulursa takılıyor.araç çalışırken bilya devreden çıkarsa rolantiyi bozuyor.sonra düzeliyor.bence km si zaten gelmiş kasnğı değiştirin.kasnak sökülür.eper bilya yağını dışarı atmış isr değiştirlir.serviste 200 tl.dışardan ina germany marka 130 tkl ye bulup takmıştım bilginiz olsun...ayrıca kızdırma bujilerinizi tek tek kontrol ettirin...

Mesaj Birleştirildi: Aralık 08, 2015, 10:10:36
Bence kasnak ın km si gelmiş ben 160 km değiştim.değişmeli.zaten hastalık.kızdırma bujileri çabuk bozuluyor.beru marka 120 tl ye 4 adet aldım...

ufurk bey'den orinal kasnak için bir fiyat aldım. İlk bakımda onada bir elleteceğim. Geç çalışma şimdilik yok klimanın ritmik bir şekilde rölantiyi ufak indirip kalıdrıması malesef devam ediyor. yardımlar için çok teşkkürler
2011 Corolla 1.4 D4D MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Geç çalışma ve rölanti dalgalanması
« Yanıtla #5 : Aralık 12, 2015, 17:46:36 »
klima rolantiyi etkiler bu normal durumdur....hepsinde aynıdır değişmez....hatta yazın 1000 rpm e bile çıktığını biiirm..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyotam var havam var
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '11
  • 31 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: Geç çalışma ve rölanti dalgalanması
« Yanıtla #6 : Ocak 15, 2016, 17:27:06 »
Bu rolanti dalgaları beni deli ediyor intercoll ve buna baglı sensörler değiştirildikten sonra başladı yakıtı değiştirdim bakalım fark olacakmı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyotam var havam var
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '11
  • 31 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: Geç çalışma ve rölanti dalgalanması
« Yanıtla #7 : Ocak 18, 2016, 17:11:04 »
Herkese selam  arkadaşlar bu rolanti dalgalanması için bi paylaşım yapayım önceden BP den alıyordum mazotu şimdi yakıtı değiştirdim shellden alıyorum niyedir bilmem ama rolanti dalgalanması düzeldi bi etkisi varmi yoksa kendiliginden düzeldi bilmiyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Geç çalışma ve rölanti dalgalanması
« Yanıtla #8 : Ocak 18, 2016, 17:37:33 »
Shell'deki Nitro diesel en iyilerindendir.

Orjinal Yakıt filtresi kullanımı önemlidir.

Orjinal Hava filtresi kullanımı bir o kadar önemlidir.

Düzenli enjektör temizleyicisi kullanımıda çok önemlidir.

MAF sensörünün her 10 binde temizlenmeside çok değerli sonuçlar çıkartır.

120.000km'de sattığım D4-D aracım -10C de tek tıkta çalışır ve rölantisi japonla yapışık gibi sabit kalırdı. Kısacası bu işlemler yapıldığı sürece rölanti ve ilk çalıştırma sorunları yaşanmaz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyotam var havam var
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '11
  • 31 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: Geç çalışma ve rölanti dalgalanması
« Yanıtla #9 : Ocak 18, 2016, 19:37:07 »
Shell'deki Nitro diesel en iyilerindendir.

Orjinal Yakıt filtresi kullanımı önemlidir.

Orjinal Hava filtresi kullanımı bir o kadar önemlidir.

Düzenli enjektör temizleyicisi kullanımıda çok önemlidir.

MAF sensörünün her 10 binde temizlenmeside çok değerli sonuçlar çıkartır.

120.000km'de sattığım D4-D aracım -10C de tek tıkta çalışır ve rölantisi japonla yapışık gibi sabit kalırdı. Kısacası bu işlemler yapıldığı sürece rölanti ve ilk çalıştırma sorunları yaşanmaz.
tekin bey neden enjektör temizleyici kullanmalıyız sonucda bu mazot kendince temizlik maddesi olarak da tabirciler kullanıyor rulmanı falan temizlemek için mazot kullanıyorlar peki enjektör lerden gecen mazot varsa tıkanıklığı neden acmıyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Geç çalışma ve rölanti dalgalanması
« Yanıtla #10 : Ocak 18, 2016, 20:36:46 »
tekin bey neden enjektör temizleyici kullanmalıyız sonucda bu mazot kendince temizlik maddesi olarak da tabirciler kullanıyor rulmanı falan temizlemek için mazot kullanıyorlar peki enjektör lerden gecen mazot varsa tıkanıklığı neden acmıyor

Tükürüğümüz de bir çok yiyecek maddesini çözüyor ama tükürük içindeki kalsiyum uzun sürede diş taşı yapabiliyor.

Diesel, Benzin, LPG, Gaz yağı yakıtları bir çok şeyi çözüyor ama,
Manifolttan püskürtmelerde Sıcak sübapların üstünde alev almadığı için karbon oluşturuyor,
Direkt enjektörlülerde, memenin bulunduğu kısımda yanma kısmen düzensiz meydana geldiğinden, meme ucunda oluşmaya başlayan karbon püskürtülen yakıtın yönünü değiştirebiliyor, memenin deliklerini kapatabiliyor.

Uzun süreli kullanılan doğal yada sentetik her türlü kimyasal geçtiği mekanda kendi kalıntısını bırakır.

Örneğin zifti benzin, benzini tiner, tineri deterjan, deterjanı su, suyun kirecini sirke çözer.

Yakıt yollarındaki karbonları enjektör temizleyici temizler, yakıt içindeki suyun atılmasını sağlar, yakıt daha verimli yanınca ısı olması gereken değerlerde olur ve önceden birikmiş zayıf EGR tıkanıklıkları çözülür, düzenli kullanıldığında karbon oluşumlar daha başlangıç sürecinde yok edilir.

Bu bir tedavi değildir, motorun ömrü boyunca ihtiyacı olan vitamindir.

Eğer düzenli kullanılmazsa, sonunda Bosch servislerdeki gibi yapılan Carbon Clean işlemi gerekir ki ödenecek tutarın ne olduğunu bilmiyorum ama Opet istasyonlarında satılan ürünün fiyatı 10TL'dir, kabaca her 10.000km'de bir kullanıldığında 100 bin km'de 100TL yapar, 100 bin km'deki bir motorun hala fabrikadan çıkmış gibi sağlıklı çalışması için harcanacak olan bu miktar bence hiç bir şey değil.   
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyotam var havam var
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '11
  • 31 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: Geç çalışma ve rölanti dalgalanması
« Yanıtla #11 : Ocak 18, 2016, 20:49:49 »
Tükürüğümüz de bir çok yiyecek maddesini çözüyor ama tükürük içindeki kalsiyum uzun sürede diş taşı yapabiliyor.

Diesel, Benzin, LPG, Gaz yağı yakıtları bir çok şeyi çözüyor ama,
Manifolttan püskürtmelerde Sıcak sübapların üstünde alev almadığı için karbon oluşturuyor,
Direkt enjektörlülerde, memenin bulunduğu kısımda yanma kısmen düzensiz meydana geldiğinden, meme ucunda oluşmaya başlayan karbon püskürtülen yakıtın yönünü değiştirebiliyor, memenin deliklerini kapatabiliyor.

Uzun süreli kullanılan doğal yada sentetik her türlü kimyasal geçtiği mekanda kendi kalıntısını bırakır.

Örneğin zifti benzin, benzini tiner, tineri deterjan, deterjanı su, suyun kirecini sirke çözer.

Yakıt yollarındaki karbonları enjektör temizleyici temizler, yakıt içindeki suyun atılmasını sağlar, yakıt daha verimli yanınca ısı olması gereken değerlerde olur ve önceden birikmiş zayıf EGR tıkanıklıkları çözülür, düzenli kullanıldığında karbon oluşumlar daha başlangıç sürecinde yok edilir.

Bu bir tedavi değildir, motorun ömrü boyunca ihtiyacı olan vitamindir.

Eğer düzenli kullanılmazsa, sonunda Bosch servislerdeki gibi yapılan Carbon Clean işlemi gerekir ki ödenecek tutarın ne olduğunu bilmiyorum ama Opet istasyonlarında satılan ürünün fiyatı 10TL'dir, kabaca her 10.000km'de bir kullanıldığında 100 bin km'de 100TL yapar, 100 bin km'deki bir motorun hala fabrikadan çıkmış gibi sağlıklı çalışması için harcanacak olan bu miktar bence hiç bir şey değil.
Tekin bey bu aydınlatıcı yazışmalarınız için cok tesekkürler  :alkis: