Gönderen Konu: Dizel motorun uzun ömürlü olması için yapılması ve yapılmaması gerekenler.  (Okunma sayısı 11129 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 504 kere teşekkür etti
  • 208 kere teşekkür edildi
Dizel motorumuz neler yaparsak ya da yapmazsak uzun ömürlü olur, başımızı ağrıtmaz arkadaşlar? Özellikle bu dpf ve egr olaylarında dikkat edilmesi gerekenler neler? Motor devir aralığımız nasıl olmalı? Bazen yüksek devirlerde kullanmak gerekir mi aracı?
" Less English, more bike."

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Kullanıcı arkadaşlar yorum yapacaktır, bence dizelde  en önemli olay kaliteli yakıt kullanmaktır. Aşağıda bir link var faydalı bilgiler içermekte.

http://www.cyberenerji.com/?pnum=10&pt=Dizel+Araç+Kullanımı
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Herkeseselamlar

- Kaliteli yakıt kullanmak
- Turbo'nun sağlığı için gerekenleri yapmak
- Devir aralıklarına dikkat ederek kullanmak
- Dpf ve ya Egr valfi için kullanıcı el kitabında yazılanlara dikkat ederek kullanmak.

Aklıma ilk gelenler bunlar
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '15
  • 145 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Öncelikle sorunuz çok yerinde. Bir çok kişi (Forumdakiler hariç) konuyu bilmiyorlar.

1.Aracınızı muhakkak 1 dakika çalıştırdıktan sonra yola çıkınız.
2. Aracınızı gösterdeki çark işareti sönmeden çalıştırmayınız.
3.Aracınızı istop etmeden önce 1 dakika çalıştırınız.
4. Genelde aynı benzin istasyonundan ve aynı pompadan mazot alınız.
5.hava filtresini muhakkak orjinal kullanınız. (turbo için)
6.Dizel araçların yağ yakması ihtimaline karşı 8.000 km de bir yağ kontrolü yapınız yada benim gibi değiştiriniz.
7.Hep şehir içinde kullanıyorsanız ayda bir sefer 20-30 dklık otoban / çevre yolunda 100km üstü süratle gidiniz.(egr ve MAF sensörü temizliği için)
8. 5 depoda bir enjektör temizleyici kullanınız.
9. her bakımda muhakkak antifiriz kontrolü yaptırınız.
10. Aracınızın dış ısı göstergesini genel olarak kontrol ediniz. Eğer farklı hava sıcaklıkları gösteriyorsa yakıtınız artacak ve enjektörlerin çalışma sistemine zarar verirsiniz)
11. her bakımda Akünüzü kontrol ettiriniz. Hem yakıt hemde motorunuzun sağlığı için akünüzün tam kapasite ile çalışması önemli.,
12. Motor yağınız dizeller için çok daha önemlidir. Mümkünse önerilen yağı yada mobil 1 esp formula kullanınız.

Geel olarak aklıma gelenler bunlar. Ben bunları yapıyorum. Benim aracım 171binde arkadaşımın aracı 260binde :D daha sorun .çıkarmadılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 504 kere teşekkür etti
  • 208 kere teşekkür edildi
Öncelikle sorunuz çok yerinde. Bir çok kişi (Forumdakiler hariç) konuyu bilmiyorlar.

1.Aracınızı muhakkak 1 dakika çalıştırdıktan sonra yola çıkınız.
2. Aracınızı gösterdeki çark işareti sönmeden çalıştırmayınız.
3.Aracınızı istop etmeden önce 1 dakika çalıştırınız.
4. Genelde aynı benzin istasyonundan ve aynı pompadan mazot alınız.
5.hava filtresini muhakkak orjinal kullanınız. (turbo için)
6.Dizel araçların yağ yakması ihtimaline karşı 8.000 km de bir yağ kontrolü yapınız yada benim gibi değiştiriniz.
7.Hep şehir içinde kullanıyorsanız ayda bir sefer 20-30 dklık otoban / çevre yolunda 100km üstü süratle gidiniz.(egr ve MAF sensörü temizliği için)
8. 5 depoda bir enjektör temizleyici kullanınız.
9. her bakımda muhakkak antifiriz kontrolü yaptırınız.
10. Aracınızın dış ısı göstergesini genel olarak kontrol ediniz. Eğer farklı hava sıcaklıkları gösteriyorsa yakıtınız artacak ve enjektörlerin çalışma sistemine zarar verirsiniz)
11. her bakımda Akünüzü kontrol ettiriniz. Hem yakıt hemde motorunuzun sağlığı için akünüzün tam kapasite ile çalışması önemli.,
12. Motor yağınız dizeller için çok daha önemlidir. Mümkünse önerilen yağı yada mobil 1 esp formula kullanınız.

Geel olarak aklıma gelenler bunlar. Ben bunları yapıyorum. Benim aracım 171binde arkadaşımın aracı 260binde :D daha sorun .çıkarmadılar.
Recep hocam, 100 km üstü sürat ile 30 dakika gitmek yeterli olur mu? 100 ile hangi viteste gitmek gerekir? Motor devri 3000de olması gerekir mi 30 dakika boyunca?
" Less English, more bike."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Recep hocam, 100 km üstü sürat ile 30 dakika gitmek yeterli olur mu? 100 ile hangi viteste gitmek gerekir? Motor devri 3000de olması gerekir mi 30 dakika boyunca?
Recep Nedim bey belirtmiş ama sorunuzun cevabı kullanıcı el kitabınızda yazılı.Orada ne yazıyorsa onu uygulayın.
Vw Crafter aracında partikül filtre lambası yanarsa eğer, lamba sönünceye kadar 5. vites 2.000 devir 70 km/h ile sürmeniz gerekiyordu
İsuzu Novo Lüx aracımda ise Dpf temizlik sistemi otomatik olarak devreye giriyor ve yeşil renkte yanıyordu.Bu lamba sarı yandığı zaman aracı güvenli bir yere çekip lamba sönünceye kadar Dpf manuel düğmesine basıp bekliyorduk.Aldığım yakıta çok dikkat ettiğim için kullandığım 3 yıllık süre içinde sarı lamba hiç yanmadı bende.Uzun yola gittiği zaman bagaj sıkıntısı olmadığı için 30 LT'lik 3 adet bidonum vardı.Bu da Ankara'ya dönmeme yetiyordu.
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Yine mi dizel.  :)
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '15
  • 145 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
25-30 dk boyunca otobanda yada otoyolda 100 km ile gitmek motorda DPF,EGR,MAF sensörü, Enjektörler gibi dizel motorun en önemli parçalarının aşırı pislenmesini engeller. Temizlik sağlamaz ancak turbo basıncı artar, hava girişi çok hızlı olduğu için maf sensörü üstünde biriken kirler bir nebze temizlenir, EGR yüksek ısıya kavuşur ve içindeki partiküller yanmaya başlar vesaire. Bunun için yazmıştım.

Uzun süre şehir içinde düşük devirde ve hızda kullanılan dizel motorlarda kirlenme ve motor gücünün düştüğüne şahit olabilirsiniz.

Mesela 5 depoda bir enjektör temizleyici mkoyup, bu beşinci depoda otobana çıkıp ortalama yakıt tüketimini sıfırlayıp 15 dakika gittiğinizde 4.8-5.2, diğer 15 dakikada yine sıfırlayarak 3.8-4.5 ortalamayı görebilirsiniz.

Dizel motorlarda yanma doğru hava basıncı ve ısısı ile birlikte doğru yakıt karışımı ile oluyor. Hava basıncı ile içine püskürtülen yakıt pistonun daralmasıyla beraber ısınır ve patlama(yanma) gerçekleşir. Dolayısı ile havanın temiz ve uygun basınçta olması çok önemlidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 504 kere teşekkür etti
  • 208 kere teşekkür edildi
25-30 dk boyunca otobanda yada otoyolda 100 km ile gitmek motorda DPF,EGR,MAF sensörü, Enjektörler gibi dizel motorun en önemli parçalarının aşırı pislenmesini engeller. Temizlik sağlamaz ancak turbo basıncı artar, hava girişi çok hızlı olduğu için maf sensörü üstünde biriken kirler bir nebze temizlenir, EGR yüksek ısıya kavuşur ve içindeki partiküller yanmaya başlar vesaire. Bunun için yazmıştım.

Uzun süre şehir içinde düşük devirde ve hızda kullanılan dizel motorlarda kirlenme ve motor gücünün düştüğüne şahit olabilirsiniz.

Mesela 5 depoda bir enjektör temizleyici mkoyup, bu beşinci depoda otobana çıkıp ortalama yakıt tüketimini sıfırlayıp 15 dakika gittiğinizde 4.8-5.2, diğer 15 dakikada yine sıfırlayarak 3.8-4.5 ortalamayı görebilirsiniz.

Dizel motorlarda yanma doğru hava basıncı ve ısısı ile birlikte doğru yakıt karışımı ile oluyor. Hava basıncı ile içine püskürtülen yakıt pistonun daralmasıyla beraber ısınır ve patlama(yanma) gerçekleşir. Dolayısı ile havanın temiz ve uygun basınçta olması çok önemlidir.
Recep hocam, çok teşekkür ederim. 100 km ile 25-30 dakikayı anladım ama kaçıncı vites ile gidelim? Motor devri ortalama kaçlarda olsun süre 30 dakika içinde? O kısma açıklık getiremedim kafamda?
" Less English, more bike."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '15
  • 145 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
bende corolla d4d mmt 2009 var. 4.viteste 3000 devr 5.vites 2200 devir oluyor 100 km ile gidince. önemli olan sürat diye biliyorum. Bir sefer 3 viteste 100 ile gittim, sanırım 10 dk bulmadı araç turbo arızası verdi.5000 devir civarında 10 dk gitmek zarar vermişti. Servistekiler (TOYAN) çok devirli kullanmışsınız demişti. Öyle düşünün.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 504 kere teşekkür etti
  • 208 kere teşekkür edildi
bende corolla d4d mmt 2009 var. 4.viteste 3000 devr 5.vites 2200 devir oluyor 100 km ile gidince. önemli olan sürat diye biliyorum. Bir sefer 3 viteste 100 ile gittim, sanırım 10 dk bulmadı araç turbo arızası verdi.5000 devir civarında 10 dk gitmek zarar vermişti. Servistekiler (TOYAN) çok devirli kullanmışsınız demişti. Öyle düşünün.
Recep hocam, anladım şimdi çok sağ olun. 100- 120 arası 5. viteste gitsek kafi olacak gibi. İlginiz için çok teşekkür ederim.
" Less English, more bike."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '15
  • 145 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Teşekkürlerinizi teşekkür butonu ile de götermeniz dileğiyle ... :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Arkadaşlarımız genel olarak çok güzel bir şekilde maddeler halinde yazmışlar. Ancak şunu belirteyim. Dizel motor şöförlüğü ayrı bir olaydır. Evet yeni nesil dizel motorlar bu farkı azaltıyor ancak temel mantık dizel motor kullanıcısı sabırlı olmalıdır. Çünkü mazot kalın bir yakıttır ve motor ne kadar sıcak olursa dizel o kadar verimli yanar ve turbo o kadar düzenli çalışır. Turbo kullanım esaslarını bilmek gerekir ve benzinlideki gibi çok yüksek devir çevirmeniz gerekmez.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Şu anda paylaşacağım kişisel bir iletim bulunmuyor
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 7 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Arkadaşlarımız genel olarak çok güzel bir şekilde maddeler halinde yazmışlar. Ancak şunu belirteyim. Dizel motor şöförlüğü ayrı bir olaydır. Evet yeni nesil dizel motorlar bu farkı azaltıyor ancak temel mantık dizel motor kullanıcısı sabırlı olmalıdır. Çünkü mazot kalın bir yakıttır ve motor ne kadar sıcak olursa dizel o kadar verimli yanar ve turbo o kadar düzenli çalışır. Turbo kullanım esaslarını bilmek gerekir ve benzinlideki gibi çok yüksek devir çevirmeniz gerekmez.
Ben de tam aynı hususu belirtecekken benden önce yazdınız. Belirtilen hususlara ilave olarak 2 bin devirin çevresinde olacak şekilde aracın kullanımı önemli. :tamam:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Dışarda 40.C sıcaklık varsa ilk çalıştırmada 1dk beklemenin anlamı yok.
4.C ve altı sıcaklıklarda ilk çalıştırmada 30sn kadar beklenebilir, beklemezsenizde sorun olmaz.

En az 30dk boyunca yüksek süratle yol almış olunması gerekiyor ki, eğer aniden durmanız gerekiyorsa 1dk. turbonun soğuması için beklenilsin.
10 saat boyunca yüksek sürat kullanıp, şehir içine girip normal süratlerde kullanılmaya başlanıldığından turbo zaten soğur, yani vücudunuz 10 saat boyunca yorgundur ama turbo 1dk'lık şehir içi normal sürüşte zaten soğur, beklemeden stop edilebilir.

MAF sensörü her 10.000km'de temizlenirse iyi olur.

Kaliteli yakıt, orjinal hava filtresi ve düzenli enjektör temizleyici kullanımı önemlidir.

Göstergede DPF ışığı yanmıyorsa, özel olarak başka ne yapılabilir ki?

Temizlik uğruna boşa yakıt harcayıp yüksek devirler çevirmenin anlamı nedir? motor üreticisi ve elektronikçiler boşunamı bu kadar okuyup Toyotayı yaratabilmişler? teknoloji üretenleri küçümsemeyin.!
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1300
  • Model Yılı: '15
  • 2 kere teşekkür edildi
Değerli arkadaşlar,
Daha önce VW Polo TDI manuel vites aracım vardı, 12 sene kullandım. Satarken hiçbir motor-şanzıman-turbo vs. arızası yoktu. Tecrübelerimi paylaşmak isterim.
1. Aracın kullanma kılavuzunu mutlaka okuyun, bir daha okuyun ve yazanlara uyun. Kullanma kılavuzunda "genellikle 2000 devirde vites değiştirmelisiniz" diyordu, ben de öyle yaptım.
2. Bu araç, otoyolun düz kesimlerinde 2500 devirde 120 km.yi görüyordu. Motoru daha fazla sıkıştırmaya gerek görmedim. Daha hızlı gitmek için devri arttırırsanız, "verimli tork bölgesinin" dışına çıkarsınız ve yakıt sarfiyatınız artar. Dizel motorları genelde çok yüksek devirlerde (4000-5000) verimsizdir, mecbur kalmadıkça boşuna zorlamayın. Aracın el kitabında azami tork devri yazması gerekir, bunu aşmaya gerek yok. Faydadan çok zarar getirir. Motorun tüm parçaları bu devirlere göre tasarlandığı için bir problem çıkacağını sanmıyorum, çünkü her parça birbirine uyumlu imal edilir, motor ve parçaları rastgele üretilmiyor. Bazı konular ise tecrübe edilerek öğrenilebilir, mesela benim araç 80 km.hızın üzerine çıkmadan 5 nci vitese takarsam çekmiyordu, ve bu durumda zaten devir sayacı da 2000 i geçmiyordu. Demek ki, kullanma kılavuzunda yazanlar doğru...İşin özeti: Düşük viteslerde (2-3) 2000 devire kadar, diğer viteslerde 2000-3000 devir aralığında kullanın, sorun yaşamazsınız. 1nci vites kalkış vitesidir zaten, hemen 2 ye alın.
3. Yakıt : Arkadaşların söylediklerine ilave olarak, mutlaka euro dizel (kükürdü azaltılmış yakıt) kullanın, asla adi mazot kullanmayın.
4. Aracın kullanma kılavuzunda şöyle bir madde vardı: "motoru rölantide 2 dk. dan fazla çalıştırmak mahzurludur. Hemen hareket edin" Ben de öyle yaptım. Zaten motoru çalıştırdıktan sonra hareket edene kadar yaklaşık 1 dk. süre geçiyor. Önemli: Bir tecrübe olarak, hararet ibresi ortaya gelene kadar gaza yüklenmeyin, hareket halindeyken zaten motor çabucak ısınacaktır, yavaş yavaş ilerleyin, soğuk motoru zorlamayın. Motor soğukken devri fazla arttırmak (2000 devir üzerine) motorun hızla ısınmasına neden olacağından motoru yorar. Aynı nedenle ve asla, motoru ilk çalıştırırken, eski benzinli motorlardan kalma bir alışkanlıkla, gaz pedalına basmayın ve hele pompalamaya çalışmayın! Devir birden aşırı yükselir, Turbo devreye girer, yağlama henüz yeterli seviyeye gelemediğinden bu turboyu elinize alırsınız. Sağlıklı bir motorun gaz pedalına basmadan marş alması ve rölantide saat gibi çalışması gerekir. Ben yaz-kış, Polonun marşına iki kere bastığımı hatırlamıyorum.
5. Turbo konusu her zaman kafamı meşgul etmiştir. Aracı ilk aldığım yıllarda servis hariç herkes bana "aman motoru hemen kapatma, 1-2 dk.daha çalıştır, turbonun devri düşsün, sonra stop et" demişti. Bunu bir gün servise sordum, adam güldü "efendim eski sistemlerde öyleydi, ama yeni sistemlerde buna gerek yok" dedi. Neye dayanarak bunu söyledi bilmiyorum. Motor stop edince yağ pompası da durur, turbo da yağlanamaz. Turbo çok yüksek devirde döndüğü için yağlanmanın kesilmesi hasara yol açar. Turbo belirli bir motor devrini geçince (eski aracımda 1800 devir) devreye girer, yolun son km.lerini bu devrin altında gittiyseniz turbo yeterince yavaşlamış ve devreden çıkmıştır. Ama biz kullanıcı olarak böyle şeylerin hesabını tutamayız. Zarar yok, yoldan gelince 1-2 dk.daha motor rölantide çalışsın, siz de bu arada bavulunuzu-çantanızı indiredurun, içiniz rahat etsin. Ama bu arada sakın gaza basmayın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '09
  • 125 kere teşekkür etti
  • 106 kere teşekkür edildi
Tekin abinin dediği gibi yapılacak olan turbo soğutma prosedürü bana da mantıklı geliyor ki anlattıklarının aynısı kitapçıkta yazıyor. Kitapçığa bakarsanız hangi süratle kaç km yol aldığınıza göre stop etmeden önce ne kadar beklemeniz gerektiği yada beklemeniz gerekiyor mu o yazıyor. EGR temizliği konusunda tam bilgim yok ama 6 ayda bir enjektör temizleyici kattırıyorum depoya fulleme sırasında. Çok soğuk havalarda da aracı çalıştırınca 30 saniye kadar beklemek yararlı olacaktır.
Corolla 1.4 D4D Elegant 2009 Siyah 127.000 km-158.000km
Auris 1.4 D4D Comfort Extra 2012 Beyaz 96.000 km
Hiçbir şeyi ben yaptım deme. Ele geçirdiğin tüm kaleler, kazandığın tüm başarılar Allah’ın bir lütfudur.(Kanuni Sultan Süleyman)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 504 kere teşekkür etti
  • 208 kere teşekkür edildi
Bilgiler için herkese çok teşekkür ederim.
" Less English, more bike."