Gönderen Konu: 96 1.6 xei ile rolenti düşme macerası  (Okunma sayısı 1273 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • /][
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 162000
  • Model Yılı: '97
  • 6 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
96 1.6 xei ile rolenti düşme macerası
« : Kasım 15, 2015, 17:10:17 »
bir hafta önce hem sızdırmazlık hem normal muayenemi yaptırmıştım.regülatör ve depo değişti sonra muayeneden geçtik filan.lpg ayarınıda ben kendim yaparım.neyse bir hafta sonra arabaya bindim gidiyorum bir gariplik var devir biraz yüksek çekiş tuhaf filan.durup arbayı sağa çektim kaputu açtım manifoltla regülatör arasındaki vakum hortumu çıkmış.(daha öncede başıma gelmişti)taktım yerine hareket ettim ama bu seferde rolenti 600 lerde hem gazda hem lpg de.araba stop edecekmiş gibi.yeniden kalibrasyon yapayım dedim atiker program rölanti düşük diye kalibrasyon yapamıyor.herhalde benzin ecu sunun ltf si bozuldu diye bir müddet benzinle kullanmaya karar vedim.evde internetten araştırmaya başladım..hangi forumda hatırlamıyorum, akü kutup başlarını söküp frenlere 5-6 kere kuvvetlice basınca düzelir diye bir tavsiye okudum.uyguladım ve sorunum çözüldü rölanti 800 civrına ve sabit şekline döndü.tekrar kalibrasyon yaptım ve eskisi gibi sorunsuz.bu çıkan  hortum aracın tüm basınç ayarlarını bozmuş böyle bir tecrübe yaşadım
97 xei stw atiker sıralı lpg

Toyota Club Türkiye

96 1.6 xei ile rolenti düşme macerası
« : Kasım 15, 2015, 17:10:17 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 162000
  • Model Yılı: '98
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 96 1.6 xei ile rolenti düşme macerası
« Yanıtla #1 : Kasım 15, 2015, 17:47:16 »
Eline saglik aktardigin tecrube icin tesekkurler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: 96 1.6 xei ile rolenti düşme macerası
« Yanıtla #2 : Kasım 15, 2015, 18:01:45 »
Aracınızın aküsü ne durumda Ahmet bey marş esnasında aküden çekilen akım ve voltaj biraz yüksek oluyor lpg ve aracın ecu larında sapmaya neden olmuş olabilir bu durum diye düşünüyorum.Zaten aracın aküsünün kutup başını çıkartıp frene basmak aracın ecu sunda veya teyp vs elektronik elemanların içerisindeki kondansisatörlerde kalan voltajı boşaltmak oluyor aynı durumu kutup başını söküp aracın farlarını açarsanız da olucaktır.
Bilgi için ayrıca teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: 96 1.6 xei ile rolenti düşme macerası
« Yanıtla #3 : Kasım 15, 2015, 18:02:59 »
boru çıktıktan sonra kendini ona göre mi kalibre etmiş ? belkide rolantiyi düşürmek için uğraşıyordu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • /][
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 162000
  • Model Yılı: '97
  • 6 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: 96 1.6 xei ile rolenti düşme macerası
« Yanıtla #4 : Kasım 16, 2015, 14:39:58 »
bu çıkan hortum emme manifoltundan regülatörün altındaki bir yere giriyor.buda emme manifoltu basıncıyla ilgili dengeleme sağlıyor.emme manifoltundan hortum çıkıyor bir t var bir ucuda yağlama sistemine gidiyor.bu t den bir uç çıkmış.araba çalışırken ıslık sesi gibi hava emişi oluyor.daha öncede bir kere çıkmıştı.fakat bu sefer yerine taksamda rölenti düzelmedi 600 devirlerde kaldı ve sarsıntılı çalışmaya başladı.ancak kutup başını söküp frene birkaç kere basıp taktıktan sonra düzeldi.

Mesaj Birleştirildi: Kasım 16, 2015, 14:45:46
Aracınızın aküsü ne durumda Ahmet bey marş esnasında aküden çekilen akım ve voltaj biraz yüksek oluyor lpg ve aracın ecu larında sapmaya neden olmuş olabilir bu durum diye düşünüyorum.Zaten aracın aküsünün kutup başını çıkartıp frene basmak aracın ecu sunda veya teyp vs elektronik elemanların içerisindeki kondansisatörlerde kalan voltajı boşaltmak oluyor aynı durumu kutup başını söküp aracın farlarını açarsanız da olucaktır.
Bilgi için ayrıca teşekkürler.
  bilemiyorum belkide dediğiniz gibidir.bu araba işi ilginç bir şey.saat gibi çalışıyordu.rolenti bozulunca canım sıkıldı.internetten araştırırken bu söyleneni yapmamı tavsiye eden bir yazı okudum bir yerlereden ama nereden hatırlamıyorum.bence aracın vakum sistemi bu metodla orijinal ayarına gelmiş oldu.
97 xei stw atiker sıralı lpg

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 200000
  • Model Yılı: '10
  • 35 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: 96 1.6 xei ile rolenti düşme macerası
« Yanıtla #5 : Kasım 26, 2015, 10:58:44 »
bir hafta önce hem sızdırmazlık hem normal muayenemi yaptırmıştım.regülatör ve depo değişti sonra muayeneden geçtik filan.lpg ayarınıda ben kendim yaparım.neyse bir hafta sonra arabaya bindim gidiyorum bir gariplik var devir biraz yüksek çekiş tuhaf filan.durup arbayı sağa çektim kaputu açtım manifoltla regülatör arasındaki vakum hortumu çıkmış.(daha öncede başıma gelmişti)taktım yerine hareket ettim ama bu seferde rolenti 600 lerde hem gazda hem lpg de.araba stop edecekmiş gibi.yeniden kalibrasyon yapayım dedim atiker program rölanti düşük diye kalibrasyon yapamıyor.herhalde benzin ecu sunun ltf si bozuldu diye bir müddet benzinle kullanmaya karar vedim.evde internetten araştırmaya başladım..hangi forumda hatırlamıyorum, akü kutup başlarını söküp frenlere 5-6 kere kuvvetlice basınca düzelir diye bir tavsiye okudum.uyguladım ve sorunum çözüldü rölanti 800 civrına ve sabit şekline döndü.tekrar kalibrasyon yaptım ve eskisi gibi sorunsuz.bu çıkan  hortum aracın tüm basınç ayarlarını bozmuş böyle bir tecrübe yaşadım
toyota yaris aracımı götürdüm gaz ayarı icin usta bana toyotada kalibrasyon ayari olmadigini söylemisti ???

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 273000
  • Model Yılı: '96
  • 49 kere teşekkür etti
  • 42 kere teşekkür edildi
Ynt: 96 1.6 xei ile rolenti düşme macerası
« Yanıtla #6 : Kasım 26, 2015, 11:42:22 »
paylaşım için teşekkürler... her zaman herkesin başına gelebilecek bir durum...
çıkarım senle her yola... 96 corolla SW 1,6 xei
ahmet - 1980 / samsun
Arh+

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • /][
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 162000
  • Model Yılı: '97
  • 6 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: 96 1.6 xei ile rolenti düşme macerası
« Yanıtla #7 : Kasım 26, 2015, 21:53:10 »


[/quote]
paylaşım için teşekkürler... her zaman herkesin başına gelebilecek bir durum...
.ben teşekkür edrim okuduğunuz için

Mesaj Birleştirildi: Kasım 26, 2015, 21:55:38
paylaşım için teşekkürler... her zaman herkesin başına gelebilecek bir durum...
valla bu lpg konusu çok derin.motoruna göre lpg markasına göre değişir
97 xei stw atiker sıralı lpg