Gönderen Konu: 96 Model XLI Motor Stop Etme Sorunu  (Okunma sayısı 1273 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 36 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
96 Model XLI Motor Stop Etme Sorunu
« : Kasım 08, 2015, 20:07:57 »
Merhaba arkadaşlar,

Yaklaşık iki hafta önce 96 model XLI bir araç aldım. Aracı aldığımda ön düzende sorunları barizdi. Sorunlar halletmek için yaklaşık 150 Km yol kat edip aracı sanayiye getirdim.

Aracın motorunda, bu ana kadar herhangi bir problem yoktu. Lpg sistemi vardı, ama faal değildi, benden önceki sahibinin anlattığı kadarıyla, yaklaşık iki yıldır Lpg kullanmamış.

Sanayide ustanın ilk izleniminden sonra yaklaşık 1500 liralık parça ve el emeği masraf çıktı. Usta, ön düzeni hallettikten sonra enjeksiyonları da ücretsiz olarak değiştireceğini, böylece aracın çekişinin de artacağını söyledi.

Yaklaşık 5 gün sonra aracı almaya gittiğimde, usta aracın ön düzenini halletmiş motor yağını, hava filtresini değiştirmiş ve enjektörleri de temizlemişti.

Bu haliyle aracı teslim aldım ve yola çıktıktan yaklaşık 300 metre sonra, araç yolun ortasında, seyir halinde ve vitesteyken durdu. İlk başta bu duruma çok da büyük önem vermeden kontağı bir daha açtım ve araç çalışıp yola devam etti.

Aracı oto yıkamaya getirip yıkattım. Aracı, oto yıkamanın önünden almaya çalıştığımda, geri manevra esnasında motor bir daha durdu. Birkaç kez kontak çevirdim, ancak çalışmadı. Yaklaşık 5 dakika bekledikten sonra kontağı çevirdiğimde ise motor çalıştı.

Aracı olduğu yerden, sanayiye götürmek için hareket ettirdim, ancak 200 metre sonra bir daha durdu. Kontağı çevirmeme rağmen çalışmadı. Bir süre daha dinlendirme kararı aldım ve yaklaşık 15 dakika sonra aracı bir daha çalıştığımda, motor çalıştı ve 300 metre kadar gittikten sonra motor bir daha vitesteyken, her zamanki gibi 2 -3 saniye içinde devri düşürerek bir daha durdu.

Sanayiye biraz yakın olduğumdan, usta kendi aracı ile geldi ve ilk kontrollerde, aracın benzin deposunun sol tarafında bir darbe olması nedeniyle, sürekli dolu depo ile gezmemi yoksa aracın sürekli olarak bu sorunu vereceğini söyledi.

Ustanın aracı ile bir benzinciye gidip 10 litre kadar benzin aldık. Aracın deposunda da bulunan yaklaşık 10 litre benzinle toplamda 20 litre benzinle bir daha denedik, ama yine çalışmadı.

Usta, aracın durduğu yerde ilk başta benzin pompasını kontrol etti, ama tazyikte bir sorun görmedi, daha sonra enjektörleri açtı, ama orada da fazlasıyla benzin vardı. Herhangi bir ateşleme kontrolü yapmadan, sabah tekrar bakmak üzere aracı orada bıraktık.

Sabah, ustaya telefon açtığımda, bana aracın tek marş ile çalıştığını ve sanayiye kadar sorunsuz bir şekilde geldiğini söyledi.

Sanayiye gittiğimde, usta araçta bir sorun olmadığını ya da mevcut sorunu bulamadığını, aracın şu haliyle çalıştığını ve yürüyeceğini söyledi. Ama ben yine de son bir enjektör kontrolü talep ettim.

Usta enjektörleri açtı ve makine ile test etti, boğaz kelebeği olmasa da enjektörlerin hemen sağında bulunan geniş hazneyi sprey ile temizledi ve ben son olarak da benzin filtresini de değiştirttim.

Bunları yaptıktan sonra aracı yaklaşık 60 kilometre, test amacıyla kullandım, motor herhangi bir şekilde stop etmedi, ama rölanti devri 2000 civarındaydı ve hala inmedi.

Test sürüşünden sonra aracın Lpg sistemini aktifleştirmek için Lpc'ciye gittim. Lpg sistemini (sıralı değil) aktifleştirdikten sonra da yaklaşık 50 km. gittim. Son olarak dün, aracın çakmağının ve tavan lambasının çalışmaması nedeniyle elektrikçiye aracı götürerek bu sorunları halletim.

Araçla bir tur atmak amacıyla, Lpg açıkken yola çıktım. Yolda, yokuş aşağı, aracın devrinin 2100'den, 1800'e çekildiğini hissedince bir sorun çıkacağını düşündüm ve geri döndüm, ama araç aynı yokuşu çıktığım anda, yolun ortasında bir daha vitesteyken durdu.

Yakıtı benzine aldım ve bir daha kontağı çevirdiğimde motor çalıştı. Hızlı bir şekilde eve geldim. Evin önünde yaptığım tüm denemelerde Lpg ile çalışmadı. Benzinde çalıştırdıktan sonra Lpg'ye aldığımda motor duruyor. Lpg ile başlangıcı hiç yapmıyor zaten.

Bu sabah aracı denediğimde, Lpg ile yine aynı sorunlar mevcuttu. Bir süre benzinde yüksek rölantisinde, boşta çalıştığım zaman motor yine durdu. Birkaç kez marş vurduktan sonra yine çalıştı.

Araç sanayiden çıktıktan sonra baş gösteren, motorun bir anda durması sorunu hala devam ediyor. Lpg ile ilgili sorunu da bu sorunu çözmeden halledebileceğimi sanmıyorum.

Kısacası, anladığım kadarıyla benim araçta da AE101 kasaların kronik sorunu rölanti ayarsızlığı (yüksekliği) ve motorun stop etme sorunu var.

Biraz uzun oldu, kusura bakmayın ama her detayıyla anlatmak istedim. Forumda arama yaptım ve birçok benzer konu buldum, ama tam olarak benim bahsettiğim sorun mevcut olmadığından biraz detaya indim.

Araç, göstergede 196000'de görünüyor, ama bence en iyi ihtimalle 250000 kilometreyi devirmiş ve baya bakımsız.

Tavsiye ve yardımlarınızı bekliyorum.

Saygılar.


Toyota Club Türkiye

96 Model XLI Motor Stop Etme Sorunu
« : Kasım 08, 2015, 20:07:57 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: 96 Model XLI Motor Stop Etme Sorunu
« Yanıtla #1 : Kasım 10, 2015, 23:13:37 »
Lpg bağlantısı yapıldıktan sonra bilgisayar ile ayar yapıldımı? Aracın lpg regülatör ve tesisatı sağlammı? Aracın subap ayarına bakıldımı veya üst kapağı açıldımı. Önceden lpg ile yüksek devirde kullanıldıysa lpg'nin yanma derecesi yüksek olduğundan motora ciddi zararlar verip o yüzden benzinde binilmiş olabilir. Motor ne kadar ölü olsada çalışır fakat randıman vermez. Motora kompresyon testi yaptırın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: 96 Model XLI Motor Stop Etme Sorunu
« Yanıtla #2 : Kasım 10, 2015, 23:53:10 »
Mithat bey,
Bu kadar sorunun içinde usta sizden 1500 tl aldı mı?Arabayı da yapılmamış. Arabanızdaki sorun subab ayarı sorununa benziyor. Rolanti yüksekliği diye kronik sorunu yok efsanenin. Usta sorunu bulamadığı için avans ayarını yükseltmiş  o yüzden düşmüyor rolantiniz ,usta stop etmemesi için yükseltmiştir. Yoksa o paraları sizden nasıl alacak.Ustanızı değiştirin efsaneden anlayan bir toyota ustası bulun.
Mithat bey motor yaptırdık 2.000 tl tuttu. Bu neyin 1500tlsi. Siz ehil usta bulup subab ayarınu kontrol ettirin.
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 36 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: 96 Model XLI Motor Stop Etme Sorunu
« Yanıtla #3 : Kasım 13, 2015, 20:24:42 »
Arkadaşlar bugün aracı başka bir ustaya gösterdim. Bujileri kontrol ederken buji kablolarının iki tanesinin koptuğunu gördü ve kabloyu, takım halinde, 100 TL karşılığında değiştirdi.
Araç henuz, herhangi bir şekilde durmadı.
Gelişme olursa yazarım yine.

Evet 1500 lirami ve çalışan arabamı alıp çalışmayan bir araba verdi usta bana, ama, zaten bu parayı on düzen ve yürüyen için vermiştim. Motordaki sorunun ne olduğunu anlamadığını söylemiş ve o sorunu başından savmisti. Ben de arabami bir an önce kendisinin elinden çıkarmak için acele ettim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 204
  • Model Yılı: '95
  • 22 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: 96 Model XLI Motor Stop Etme Sorunu
« Yanıtla #4 : Kasım 14, 2015, 02:02:40 »
Arkadaşlar sanayiye kapılmayın hemen bu arabaların dilinden herkez anlamıyor araştırp ustasını bulup yaptırın üç kuruş fazla olsun önemi yok
ne ustalar duydum yağ tıpasının nerde olduğunu arabanın sahibine soran
95 GLİ .16-16v 204 Bin Benzin+Lpg

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: 96 Model XLI Motor Stop Etme Sorunu
« Yanıtla #5 : Kasım 14, 2015, 07:19:22 »
Arkadaşlar sanayiye kapılmayın hemen bu arabaların dilinden herkez anlamıyor araştırp ustasını bulup yaptırın üç kuruş fazla olsun önemi yok
ne ustalar duydum yağ tıpasının nerde olduğunu arabanın sahibine soran
Aynen katılıyorum daha öncede yazmıştım geçen yıl komple motor yaptırdım. Ustanın arkasından motor topladım. Yağ kaçağı olmayan arabada yağ kaçağı çoğaldı. Subap ve avans ayarını yapamadı.