Gönderen Konu: Teknik sorular  (Okunma sayısı 2276 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1300
  • Model Yılı: '15
  • 2 kere teşekkür edildi
Teknik sorular
« : Kasım 02, 2015, 14:17:56 »
Değerli arkadaşlar,
Ağustos ayından beri yaris cool multidrive-s kullanıyorum, sıfır almıştım. Bu güne kadar hiç otomatik şanzıman kullanmadım. Araç şu anda 2000 km.de ve geçenlerde İzmir'den Ankara'ya geldim, yani uzun yolda deneme fırsatım oldu. Yük olarak iki bavuldan başka bir şey yoktu. Kullanım kılavuzlarında yer almayan, satış temsilcisinin ve de servisin cevaplayamadığı bazı konularda teknik bilgiye ihtiyacım var. Yardımcı olabilirseniz sevinirim.

1. Bu araç en iyi şartlarda, yani yüksüz-düz yolda hangi devirde ne kadar hız yapmalıdır? Devir-hız karakteristikleri nedir? Dümdüz yolda 2000 devirde 80 i geçmiyor araç. Bu normal mi? Otoyolda 100-120 ile gitmek için yaklaşık 2500 deviri görmelisiniz ama malumunuz, ne kadar devir-o kadar yakıt. Zaten 2000 devri geçince eco ışığı sönüyor. Kılavuza göre:

Eco sürüş gösterge ışığı aşağıdaki durumlar oluştuğunda yanmayacaktır:
* Vites kolu D haricinde bir konumda
* Sport sürüş modu seçildiğinde.
* Vites “D” konumundayken, direksiyondan vites değiştirildiğinde.
* Araç hızı yaklaşık 130 km/saat ya da üzerinde olmalıdır.

Şimdi bu ifade, "2000 devirde araç 130 km. hız yapar" şeklinde mi anlaşılmalıdır?

2. Kullanım kılavuzunda yazdığına göre, yakıt göstergesinin ışığı yandığında depoda 5,8 litre daha yakıt vardır. Yol bilgisayarında ortalama yakıt tüketimine bakınca 5,2 litre/100 km. yazıyor. Bu hesaba göre yaklaşık 100 km. daha gidebilirim. Ancak, yakıt gösterge ışığı henüz yanmamıştı ve ibre de zaten "R" nin biraz üzerindeydi. Yol bilgisayarında RANGE(menzil) 42 km., anlık tüketim 4,5 litre yazıyordu. Bu durumda, kalan yakıta göre benim hesabım mı, yoksa yol bilgisayarındaki RANGE değeri mi, hangisi doğru? Elbette, "korkulu rüya görmektense uyanık yatmak evladır" deyu yakıt aldım ama merakımı da yenemedim.

3. Daha önceki bir şehiriçi kullanımda yaklaşık 11 litre yakıt aldım. O sırada önümde bir araç durdu ama epey biçimsiz durdu, yani ileriye gitmeme imkan yok. Yakıt alırken kontak anahtarını "lock" konumuna alıp anahtarı çıkarmıştım (alışkanlık). Yakıt aldıktan sonra aracı çalıştırıp geri manevra yapmak zorunda kaldım, ama bu sefer de yol bilgisayarındaki "RANGE" değeri güncellenmedi. Kullanım kılavuzunda böyle bir uyarı filan yok, siz ne diyorsunuz? Bu aracın yakıt ölçme sistemi nasıl çalışıyor?

4. CVT şanzımanlı 2015 yaris'de tork konvertörü var mı? Yoksa kavrama nasıl sağlanıyor?

5. Araç hareket halindeyken vites kolunun hareketini önleyecek bir düzenek var mı? (D-M-D geçişleri hariç)

6. Touch2 var, üzerinde navigasyon düğmesi de var, ama navigasyon yok. Takılabilir mi?

7. Biz alışmışız 30 numara motor yağına. Forumda da çok çeşitli yağlar öneriliyor, ama aracın kullanma kılavuzunda 0W-20 yazıyor. Bu yağ biraz ince değil mi?

8. Bu aracın normal rölanti devri ne kadar?

Toyota Club Türkiye

Teknik sorular
« : Kasım 02, 2015, 14:17:56 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: Teknik sorular
« Yanıtla #1 : Kasım 02, 2015, 14:56:16 »
Ben kaçtım. :rofl:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Teknik sorular
« Yanıtla #2 : Kasım 02, 2015, 14:57:44 »
Devir ve hız yol durumuna bağlı değişen durumlardır. yeri gelir 2000 devirde yokuş çıkarken yeri gelir 4500 devire kadar yükselebilir
CVT şanzımanda bu sizin gaza basmanıza bağlı. ECO yu takip ederseniz daha iyi sonuçlar ortaya çıkar. Fakat,aracınız daha çok yeni. alışma süreciniz olarak düşünün. gaz pedalının tepkilerini, devir yükselmesini zamanla tanımanız gerekiyor bence.

aracınızda hız sabitleyici varsa eğer yakıt değerleriniz daha düşecektir

CVT şanzıman için şu devirde şu hız demek biraz yanlış olabilir bence

2. araçların deposunda çeyrekten daha az yakıt bulunması yakıt pompasının zamanla bozulmasına sebep olabilir bu yüzden yakıt seviyeniz çok düşmeden yakıt almanız tavsiye edilir.
aracınızın deposu 33 lt olması lazım emin değilim . range değeri o zamandaki ortalama tüketime göre belirleniyor. siz zamanla alıştıkça uzun yolda/şehir içinde bir depo ile kaç km yol yaptığına alışacaksınız. sizin ölçümünüz daha doğru olacaktır
3. kısa süreli duraklamalarda sıfırlayamayabiliyor. ortalama tüketiminizi sıfırlayarak tekrar kontrol etmelisiniz. ama benim gözlemime göre araçla yol almaya başlayınca düzeliyor

4.

5. D konumundan N konumuna yanlışlıkla geçmişti ama diğer konumları denemedim :)
ama olmayabilir bence

6.Evet takılabilir. Serviste satılan navigasyon modülü takılarak bu sorunun üstesinden gelebilirsiniz. fiyatı 1800 tl civarı

7.NR ve ZR serisi motorların yağı 0w20. ben 0-10.000 fabrikasyon yağı kullandım, 10.000-20.000 arası 5w30, 20.000-.... (şuan 29.000 oldu) 0w20 kullandım. 0w20 daha iyi bence

8. 1000 devir altında
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: Teknik sorular
« Yanıtla #3 : Kasım 02, 2015, 15:02:21 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Teknik sorular
« Yanıtla #4 : Kasım 02, 2015, 17:20:23 »
1- 2000 d/dk döngüsünde 1.8 lt avensis de o hızları yapamıyor. yani normal. bahsettiğiniz otoyol hızlarını bu devirde yakalamak için en az 7 ileri ya da 6. vites oranı uzun bir araç gerekir. kılavuzda yazan bilgiye göre 130 km/sa hızların üstünde gaza hiçbir şekilde ekonomik olarak basıp aracı ivmelendiremezsiniz (düz yol veya tırmanış).

2-  kaan bey de açıklamış. menzili tutturmak için sürüş şartlarından en ufak bir sapma olmaması gerek. hız, eğim, gaz miktarı, rüzgâr vb sürtünmeler... liste uzar gider. bu yüzden kalan yakıta göre anlık tüketim üstünden kaba bir hesap yaparsanız daha faydalı tahmin olur.

4- tork konvertörü yok. farklı oranlı dişliye sahip vites seçenekleriniz de yok. güç ihtiyacına göre esneyebilen kasnak var. ayrıntılı videolara youtube üzerinden ulaşabilirsiniz.

5- shift lock tuşu varsa kilitlenebilir, yoksa dikkatli olmak gerek. kolay geçeceğini sanmam çünkü yolu düz değil diye hatırlıyorum.

8- kuşkunuz varsa servis ile görüşmekte fayda var. normalde 600-800 d/dk arasında bir yerlerdedir (sıcak motor).

 


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Teknik sorular
« Yanıtla #5 : Kasım 02, 2015, 17:32:52 »
Yakıt için Rangeye takılıp kalmayın pek doğru göstermiyor. Ben depoyu fullediğimde dahi range 450 yi geçmiyordu ama uzun yolda 700-800 km gidiyor. Işık yandığı anda depoda min. 7-8 lt yakıt kalıyor.  Toplam depo yanılmıyorsam ya 40 ya 42 litre olması gerekiyor kitapçıkta yazılı.
Birde yakıt ışığı yandığı anda marşa basma süresinin uzadığını fark edebilirsiniz.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1300
  • Model Yılı: '15
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Teknik sorular
« Yanıtla #6 : Kasım 03, 2015, 11:26:28 »
Cevaplarınız için teşekkür ederim arkadaşlar.
1. Aracı almadan önce cvt şanzımanla ilgili epey araştırma yaptım. CVT bulunan araçlarda kavrama olarak tork konvertörü veya kuru tip otomatik kavrama kullanılabiliyor. Scooter tipi motosikletlerde olduğu gibi, kavrama kullanmayan tipler de var. Motor bölmesine göz attığım zaman ve ilk hareketteki davranış incelenince (dururken gaza basılınca önce devir yükseliyor, aynı gazla hareketi müteakip devir hemen düşüyor) sanki tork konvertörü varmış gibi geldi, onun için sormuştum.

2. Araç deposu 42 litre, çok az yakıt alındığında gösterge ekranı güncellenmeyebilir. Uzun yola çıkmayacaksam genelde 10-15 litre yakıt alıyorum ve gösterge her seferinde birkaç metre ileri hareketten sonra güncelleniyordu. İlk defa geri gitmek zorunda kaldım ve gösterge ekranı güncellenmedi. Yakıt ölçme sisteminin geri hareketle nasıl bir ilgisi bulunduğunu çözebilmiş değilim. (klasik km.saatlerinde de geri giderken odometre çalışmaz). Geri manevra tamamlanıp ileri harekete geçtiğimde de ekran aynı kaldı, bir daha yakıt alana kadar...

3. Aracımda hız sabitleyici yok.

4. Eski dizel aracımın (manuel vites)  kılavuzunda şöyle bir ifade vardı: "Motorun rölantide 2 dk.dan fazla çalıştırılması sakıncalıdır. Hemen hareket edin. Hareket halindeyken motor daha kolay ısınır ve gereksiz yakıt sarfiyatının da önüne geçilmiş olur." Şimdiki araçta motorun ısınıp rölanti devrinin normale inmesini bekleyeyim mi? Kılavuzda bu konuda bir açıklamaya rastlamadım.

5. Bu araçların yakıt sisteminde su filtresi veya benzeri bir eleman var mı? Yoksa, depoda su toplanmasını önlemek için depoyu sürekli dolu bulundurmak zorunda mıyım?

İlginiz ve cevaplarınız için şimdiden teşekkürlerimi sunarım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Teknik sorular
« Yanıtla #7 : Kasım 03, 2015, 11:45:19 »
3- aracınızda alt yapısı hazırsa sadece hız sabitleyici kolu ve biraz el işçiliği yardımıyla montajlanabilir. cool donanımda olmaması biraz garip.

4- bu konu biraz muamma. servis turbosuz araçlar için marşa basıp hemen gidebilirsiniz diyor ancak teknoloji ne kadar ilerlese de neticede içten yanmalı atmosferik motor çalışma prensibi aynı. aşınma seviyeleri gün geçtikçe azalıyor. en azından motor yağı ısınana kadar ilk birkaç dakika aracı üst devirlerde kullanmamanızda fayda vardır.

5- yakıt su ayrıştırıcısı olduğunu sanmıyorum. sprinter gibi ticari araçlarda oluyor. bildiğiniz kaliteli bir akaryakıt istasyonundan alışveriş yaparsanız sorun yaşayacağınızı düşünmüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Teknik sorular
« Yanıtla #8 : Kasım 03, 2015, 12:00:39 »
Yarisler de cc takılıyor. Hemde ekrandaki cc ışığıda aktif aluyor. Tak kullan şeklinde bir parça. İlave yazılıma vs gerek yok. Ben kendim alıp takmıştım.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Teknik sorular
« Yanıtla #9 : Kasım 03, 2015, 13:07:13 »
Cevaplarınız için teşekkür ederim arkadaşlar.
1. Aracı almadan önce cvt şanzımanla ilgili epey araştırma yaptım. CVT bulunan araçlarda kavrama olarak tork konvertörü veya kuru tip otomatik kavrama kullanılabiliyor. Scooter tipi motosikletlerde olduğu gibi, kavrama kullanmayan tipler de var. Motor bölmesine göz attığım zaman ve ilk hareketteki davranış incelenince (dururken gaza basılınca önce devir yükseliyor, aynı gazla hareketi müteakip devir hemen düşüyor) sanki tork konvertörü varmış gibi geldi, onun için sormuştum.

2. Araç deposu 42 litre, çok az yakıt alındığında gösterge ekranı güncellenmeyebilir. Uzun yola çıkmayacaksam genelde 10-15 litre yakıt alıyorum ve gösterge her seferinde birkaç metre ileri hareketten sonra güncelleniyordu. İlk defa geri gitmek zorunda kaldım ve gösterge ekranı güncellenmedi. Yakıt ölçme sisteminin geri hareketle nasıl bir ilgisi bulunduğunu çözebilmiş değilim. (klasik km.saatlerinde de geri giderken odometre çalışmaz). Geri manevra tamamlanıp ileri harekete geçtiğimde de ekran aynı kaldı, bir daha yakıt alana kadar...

3. Aracımda hız sabitleyici yok.

4. Eski dizel aracımın (manuel vites)  kılavuzunda şöyle bir ifade vardı: "Motorun rölantide 2 dk.dan fazla çalıştırılması sakıncalıdır. Hemen hareket edin. Hareket halindeyken motor daha kolay ısınır ve gereksiz yakıt sarfiyatının da önüne geçilmiş olur." Şimdiki araçta motorun ısınıp rölanti devrinin normale inmesini bekleyeyim mi? Kılavuzda bu konuda bir açıklamaya rastlamadım.

5. Bu araçların yakıt sisteminde su filtresi veya benzeri bir eleman var mı? Yoksa, depoda su toplanmasını önlemek için depoyu sürekli dolu bulundurmak zorunda mıyım?

İlginiz ve cevaplarınız için şimdiden teşekkürlerimi sunarım.

1. Tork konvertör şanzıman içindeki yağın hareketinin iletimiyle çalışır, son derece verimsiz bir şanzımandır. Halbuki CVT yani sürekli değişken oranlı şanzıman kasnak sistemiyle çalışır ve vites geçişi yoktur, 2 kasnağın oranlarının değiştirilmesiyle yola iletilen kuvvet oranı değişir. Bu hissizliği kimisi konforlu bulsa da kimisi sevmez. Bunun için de sanal 7 ileri vites konulmuştur, bu 7 ileri sanal viteste kasnak oranları sürekli olarak değiştirilmez, kullanıcının istediği oranlarda tutulur.
2. Çoğu durumda menzil aşağı yukarı tutar. Menzil 50 km gibi kaldığında yakıt al ışığı yanar, menzil 0 olunca daha hızlı yanmaya başlar bu ikaz. Menzil sıfırdan sonra 50-100 km arasında gidebilirsiniz, ama tavsiye etmem. Yakıt pompasının sağlığı için çeyrek depodan az tutmayın benzininizi.
3. hız sabitleyici büyük bir konfor, kesinlikle alıp takın ya da taktırın. Forumda bolca konusu var. Aracınızda sistem hazır. Uzun yolda çok büyük konfor sağlıyor.
4. Rölantide 1 dk beklemeyi tercih ederim, ama fazlasını beklemem.
(Motor ısınasıya kadar rölantide harcadığınız yakıt)+(gittiğiniz yolda harcadığınız yakıt)>(Giderken motor ısınasıya kadar harcadığınız yakıt)+(yolun geri kalanında harcadığınız yakıt)
Motor ısınırken yol alırsanız yolun geri kalanında harcadığınız yakıtı azaltacaktır, fakat rölantide ısınmasını beklerseniz hem yolda giderken yakıt harcayacaksınız hem de rölantide harcayacaksınız.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Teknik sorular
« Yanıtla #10 : Kasım 03, 2015, 14:21:43 »
İkinci maddeye bir açıklama getireyim.

Araçların yakıtını ölçen sistemin içindeki şamandıra sisteminden kaynaklanan bir durum var  be bu kafa karışıklığına sebep oluyor. Peki nedir bu?

Şamandıra denilen alet deponun dibine vurduğu zaman ortaya çıkan durum yakıtın tamamen bitmesi demek değildir.Şamandıra fiziksel olarak dibe vurup sıfır noktasını gösteremediği için (neticede 5-6 santimlik bir bidon)  deponun zemininden bir miktar yukarıdan ölçmeye başlar.İşte bu bir kaç santim yüzünden depoda benzin olduğu halde benzin bitmiş gözükür.Birde buna pislik toplaması için yapılan çukur kısımda katılınca ortaya söz konusu miktar ortaya çıkar.Aynı durum full dolum denilen durumda da söz konusudur.Şamandıra belli bir mesafeden fazla yükselemediği için siz depoyu ağzına kadar doldurunca  belli bir mesafe kat edinceye kadar depo ful gözükür.Ne zaman yakıt şamandıranın ölçme seviyesi altına gelir işte ibre o zaman kımıldar ve göstergede ani düşme gözlenir.Çoğumuz ise aniden tüketim arttı zan ederiz halbuki bu ölçmenin mekaniği  gereği böyle.

Yakıt göstergesi dibe vurduktan aracın yol almasının sebebi budur.Özetle depoyu 100 cm kabul etsek (değerleri sallıyorum) sistem ilk 10 cm yi ve 90 cm den üstünü ölçmez.İşte genel yanılgı bunu bilmemekten kaynaklanıyor.

Tabi şu da var.Deponun dibinde nasılsa yakıt varmış diye bunu sık sık kullanmaya zorlarsanız deponun tüm pisliğini motor sistemine aktarırsınız.Filtrelerin erken dolmasından sistemdeki diğer parçaların bozulmasına sebep olursunuz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 47000
  • Model Yılı: '19
  • 306 kere teşekkür etti
  • 336 kere teşekkür edildi
Ynt: Teknik sorular
« Yanıtla #11 : Kasım 03, 2015, 19:33:55 »
t27 2.0 cvt avensis 2200 d/dk 120 km/h, 3000 d/dk 160 km/h yapıyor. tabi bu süratler kadran göstergesi. gerçek sürat kadrana göre %7 eksik.
2019 Mondeo 1.5 Ecoboost (Prins VSİ-3 DI)