0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bu araçtada vites kolunu Manuele almalısınız.
Manuele aldığınızda ekrandan 1. viteste olduğuna dikkat ediniz. Ne kadar dik olsada çıkması gerekirdi.Sorun devam ederse yetkilinizden kalibrasyon yapmalarını talep edin.
Merhaba Ahmet Bey, Yeni aracınız hayırlısı olsun. Öncelikle aracınızda yokuş kalkış destek sistemi var frene normalden biraz daha sert basınca bip sesi ile birlikte gösterge panelinde kayma logo bir uyarı ışığı çıkıyor bu sistemin devreye girdiğini ve aktif olduğunu göstermektedir. Bu sistem devreye girince vitesi takıp gaza basınca frenden ayağınızı çekerseniz araç ilerleyecektir ve unutmadan tabi ki aracınızı ya "Es" modunda yada "Manuel" modda kullanmalısız dik yokuşlarda. MMT otomatik modda yokuşu sevmeyen bir karakteri var malesef. Ben 1 yıldır yeni kasayı kullanıyorum son 6 aydır hiç otomatik modda kullanmadım sürekli manuel modda hem daha zevkli oluyor hem geçişler "0" yakın derece de sarsıntısız oluyor.
Aracın karakterine alışınca, yukarıda verilen bilgiler yardımı ile bu durum çözülecektir. İlk kasa Auris mmt lerde böyle bir sorun yaşamamıştım manuel kullanımda. Yalnız rampada 45 derece yüksek bir açıdır binek araç için. Aracın teknik bilgilerinde rampa yaklaşma, uzaklaşma açısı gibi değerler olması lazım. Aracınızın yaklaşma açısı 25 derecenin altındadır muhtemelen. Bunun üzerindeki derecelerde rampaya sağlıklı bir şekilde girmeye ön tampon izin vermeyecektir. Ayrıca aracınız ile kıyaslandığında Corsa'nın aks mesafesi kısadır, bu da rampa tepe noktasında alt sürtünmemesini açıklar.
Ahmet Bey öncelikle hayırlı olsun.Mekanik olarak yukarıda yazılanlar oldukça bilgi verici. Ben 2012 Corolla 1.33 sahibiyim, aracın altının sürtmesi hususunda şunu ilave etmek istiyorum:1.33 motorla böylesi rampalarda hızlı/ivmeli çıkış yapıp, aracın ön lastikleri rampayı aştığı an ayağımı 2-4 saniyeliğine gazdan çekip, sonra tekrar tatlı bir şekilde gaza basıyorum. Böylece rampayı çıkarken yapılan hız ve ivme bir kaç saniyeliğine yatışıp, aracın rampanın son tümseğini yumuşak geçmesini sağlıyor; 2-4sn.lik ara sonrasında tekrar tatlı bir şekilde gaza basarak aracın altını sürtmeden çıkış yapabiliyorum.Selamlar
yanlış anlamayın ama neden otomatik aldınız?
Tabi ki yanlış anlamadım Esat bey. Babam manuel vites araç malesef kullanamıyor onun için aldım. Eski aracımızda corolla idi ne yaptıysam corolladan vaz geçiremedim. Bu yüzden şartlar böyle olunca dizel olsun olmuşken otomatik olsun diye bu aracı aldık. Daha önceden dediğim gibi mmt şanzıman benim için tam bir hayal kırıklığı otomatik mod sinirlerim geriliyor bu yüzden sürekli manuel modda kullanıyorum hem sıfır sarsıntı oluyor hemde süpriz yaşamıyorum. Süprizden kastım gereksiz zamanlarda ve devire ihtiyacım var iken kafasına buyruk vites değiştirmesinden kastediyorum. Umarım yeterince açıklayıcı olabilmişimdir diye düşünüyorum. Herkese iyi günler dilerim
Bugün arkadasların verdikleri tüyolarla çok şükür sıkıntısız çıktım yokuşu. Rampanın bitiminde özellikle çok dikkat ettim altı sürtmedi. Herkese teşekkür ederim. İnşallah her iş çıkışında aynı şekilde sorunsuz olur. İstanbul trafiginde dur kalklarda vitesi boşa alarak kullandım. Sanırım dur kalklarda sürekli E modunda kalması balataya çok zarar veriyormuş.
durmaya yakın boşa atmıyorsunuzdur inşallah.