Gönderen Konu: lastik acillll  (Okunma sayısı 2582 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • RacingCorolla Loading....
    • TcT
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür edildi
lastik acillll
« : Ocak 03, 2009, 11:47:19 »
merhaba  araba jant alacam ama benim orj. lastiklerimin ebatı 175/65/14 alacagım janttaki lastikler ise 185/65/14 sizce bi sorun olurmu arabaya uyarmı?
RaCingCorolla LoaDing..
06 VmN 22
ToFu-X

Toyota Club Türkiye

lastik acillll
« : Ocak 03, 2009, 11:47:19 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: lastik acillll
« Yanıtla #1 : Ocak 03, 2009, 12:41:28 »
lastik boyutları tamamen farklı, lütfen lastik/jant hesap makinesine bir gözatın
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 16000
  • Model Yılı: '11
  • 97 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Ynt: lastik acillll
« Yanıtla #2 : Ocak 03, 2009, 15:47:20 »
Uyuyor burada alan arkadaşlar var sorun yaşamadılar Jantların orjinal kapaklı ise tabi yoksa sürtüyor kurtarmıyor
((2017  COROLL@...ADVANCE MDS    * 2018-         ))
(( 2011 COROLL@...ELEGANT  A/T    * 2015-2017 ))
(( 2006 COROLL@...SOL                        * 2009-2015))
(( 2000 COROLL@...TERRA SPECIAL  * 2006-2009))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: lastik acillll
« Yanıtla #3 : Ocak 03, 2009, 18:02:33 »
%2.2 sapma yapıyor, zaten hesap makinası olan konuda sorulan ilk soru da bu idi. Tavsiye etmiyorum.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • RacingCorolla Loading....
    • TcT
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: lastik acillll
« Yanıtla #4 : Ocak 03, 2009, 18:31:20 »
Alper Sınav and Bülent Öztürk yorumlarınızın için teşekkür ederim o zaman lastikte almak şart oluyo :)
RaCingCorolla LoaDing..
06 VmN 22
ToFu-X

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: lastik acillll
« Yanıtla #5 : Ocak 05, 2009, 08:21:20 »
  Çamurluğa uymasına uyar ama ben 185/60 tavsiye ederim kesinlikle. Çok faydasını görürsünüz. 185/65'de her yönden zorlama ve sorun olur. Ama 185/60 ile birçok artı elde edebilirsiniz kaliteli bir lastik ile.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: lastik acillll
« Yanıtla #6 : Ocak 06, 2009, 00:08:57 »
orj. lastik ölçüleri 175/65 r14 olan eski aracımda yaklaşık 1 sene dediğiniz gibi 185/65 r14 lastik kullandım hiçbir sorunla karşılaşmadım. Aynı arabaya stil paketi adında 4 milyar para vererek 195/50 r15 jant taktıklarını düşünürsek 175 ten 185 e çıkarılan taban ebadının etkileyeceğini düşünmüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: lastik acillll
« Yanıtla #7 : Ocak 06, 2009, 10:22:54 »
Lütfen yanlış bilgi vermeyelim.

195/50R15 ile 175/65R14 arasındaki fark daha düşüktür, %1.2

185 taban ile kullandığınız bir sene içinde kilometre sayacınız %2.2 sapma yapmıştır ve olması gerekenden %2.2 daha düşüktür. Lastiğin boyutu taban genişliği ile orantılıdır, bu yüzden taban büyüdüğünde yanakların değişmesi gerekmektedir.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: lastik acillll
« Yanıtla #8 : Ocak 07, 2009, 08:26:19 »
  Gökmen, sorun olmamasından kastın sanırım sürtme yapmaması. Ama 175/65 i aynı jant çapında 185/65 yaparsan yol tutuşun azalır (öneceki ve sonraki lastiğin cinside önemli tabi) ve aracının hızlanması, vs. oldukça etkilenir. 185/60 ile daha iyi yol tutuş ve frenaj, aynı zamanda da eğer zemin uygun ise kalkışta daha az patinajla karşılaşırsın.
 Alper'in de söyleidği gibi lastik yanak değeri bir birim değil, orandır ve tabanın yanağa oranı olarak okunur. 175/65 demek 175 cm. nin %65'i yanak demektir ve dolayısı ile 185/65 de yanak sabit kalmamış (dolayısı ile çevrede) olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: lastik acillll
« Yanıtla #9 : Ocak 11, 2009, 19:32:11 »
  Gökmen, sorun olmamasından kastın sanırım sürtme yapmaması. Ama 175/65 i aynı jant çapında 185/65 yaparsan yol tutuşun azalır (öneceki ve sonraki lastiğin cinside önemli tabi) ve aracının hızlanması, vs. oldukça etkilenir. 185/60 ile daha iyi yol tutuş ve frenaj, aynı zamanda da eğer zemin uygun ise kalkışta daha az patinajla karşılaşırsın.
 Alper'in de söyleidği gibi lastik yanak değeri bir birim değil, orandır ve tabanın yanağa oranı olarak okunur. 175/65 demek 175 cm. nin %65'i yanak demektir ve dolayısı ile 185/65 de yanak sabit kalmamış (dolayısı ile çevrede) olur.
Sorun yaşamıyorum derken onu söylemek istemiştim tamamen Hakan abi.Sürtme ya da ona benzer şeyler yaşamadım. Yakıt tüketimim az da olsa arttı ki bunu bilmeme rağmen lastiğimi değiştirdim. Yol tutuş konusunda yanlış anlamıyorsam azalır demişssin ama ben kullandığım 1 sene içinde pek etkisini görmedim ki genelde arabayı bu konuda sonuna kadar zorlarım. HIzlanma konusunda da azalma oldu doğal olarak.
Yani teorik olarak hesaplandığında fark mutlaka var inkar etmiyorum. Dediklerinizin doğruluğu da ztn sanırsam anlattığım şeylerle uyuşuyor. Ama dediğim gibi 1 sene kullandım herhangi bir sorun yaşamadım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: lastik acillll
« Yanıtla #10 : Ocak 12, 2009, 08:27:00 »
  Zaten şunu unutmamak lazım Gökmen, benim söylediklerim aynı marka ve modeldeki ve aynı yıpranma oranındaki 175/65/14 ile 185/60/14 arasındaki karşılaştırma idi. Yani aracın üzerinden çıkan eskimiş 175/65/14 den sonra 185/65/14 lastik ve birazda kaliteli ise (kaliteden kastım hamuru, şekli, vs.) yol tutuşta eksilme hissetmemen normal ama aynı lastiğin 185/60/14'ü yere daha iyi tutunur ve özellikle ilk hızlanma ile ara hızlanmalarda daha rahat bir şekilde çekişi yere aktarır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: lastik acillll
« Yanıtla #11 : Ocak 12, 2009, 10:06:00 »
195 tabandan 175'e kışın geri döndüğümde bariz bi şekilde direksiyonun rahatladığını hissettim :)
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: lastik acillll
« Yanıtla #12 : Ocak 12, 2009, 19:45:26 »
  özellikle ilk hızlanma ile ara hızlanmalarda daha rahat bir şekilde çekişi yere aktarır.
Kesinlikle katılıyorum Hakan abi aksinide söylemiyorum. Sorun olarak bahsettiğim şeyler önceden de dediğim gibi sürtme gibi olaylardı. Orj. ölçüsü 16 inch olan jantı 21 yapınca esas o zmn sorun oluyor, öyle bir deneyim yaşamıştım... :)

Yani burada yazılanlardan sonra kişinin kendi kararına kalıyor olay. Farklar açık olarak ortada, ben bunları gözardı ederek kullanmıştım lastik ebadı değiştirmek isteyen arkadaşlar da hızlanma yol tutuş yakıt vs. gibi etkenleri düşünüp kararlarını verirler diye düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: lastik acillll
« Yanıtla #13 : Ocak 13, 2009, 08:42:16 »
  Benim bir arkadaşımın babası 67 (yanlış yatırlamıyorsam ya 67 ya da 66-68 gibi birşeydi) Ford kamyonet restore etmişti Alper . Ama baştan aşağı uçuk birşey olmuştu araç. Lastiklerin tabanı 300'ün üzerinde idi ve yanaklarda 70 gibi birşeydi (tam ebatları hatırlamıyorum ama devasa idiler) ve en önemlisi direksiyon hidrolik değildi. Sadece oldukça büyük çaplı idi direksion ve araç dururken zaten dönmüyordu ama park ederken vücudunla döndürmen gerekiyordu direksiyonu. :)