Gönderen Konu: Cam açma kilit düğmesi  (Okunma sayısı 8320 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 62500
  • Model Yılı: '13
  • 11 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Cam açma kilit düğmesi
« : Ekim 19, 2015, 17:50:37 »
Merhaba,

Geçtiğimiz aylarda bu konuda bir kaç arkadaş görüş bildirmişti ancak arama yapınca bulamadığım için konu açmayı uygun gördüm.

Aracım 2013 model Corolla. Cam düğmeleri grubunda bulunan kilitleme tuşunun doğru çalışmadığını düşünüyorum, şöyle ki ;

Kilitlemeyi aktif hale getirdiğimde sürücü kapısından dahi diğer camlara kumanda edemiyorum, oysa ki sürücü aracın hakimidir ve diğer yolcular için camlara müdahaleyi kapatsa dahi kendisi camları kontrol edebilmelidir.
Daha önce gördüğüm konuda yazılanlarda "bu durumun ilk üretilen serilerde olduğu ve sonradan servise söyleyerek benim anlatmış olduğum hale getirildiği" söyleniyordu. 15 gün önce aracımı GTC Global Dolapdere'ye bakım için götürdüğümde bu konuyu ilettim, ancak böyle bir olay olmadığı konusunda ısrar ettiler, hatta test araçlarından birinde de denedik ve sonucun benim aracım gibi olduğunu gördük.

Acaba ben mi yanlış hatırlıyorum emin olamadım, bu hakkında bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşlar yardımcı olabilir mi?

Teşekkürler.

Toyota Club Türkiye

Cam açma kilit düğmesi
« : Ekim 19, 2015, 17:50:37 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Cam açma kilit düğmesi
« Yanıtla #1 : Ekim 19, 2015, 18:57:00 »
Aynı tuşa tekrar basarsanız serbest kalır, hepsinde aynı. Sürücünün hakimiyetinde zaten olay o tuş bir tek sürücü kapısında var.:)
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 62500
  • Model Yılı: '13
  • 11 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Cam açma kilit düğmesi
« Yanıtla #2 : Ekim 20, 2015, 12:49:34 »
Cevap için teşekkür ederim Aytaç Bey lakin sorumun cevabı olamamış maalesef.

Elbette ben de biliyorum aynı düğmeyle devre dışı kaldığını fakat çocuğum arka camı açamasın diye kilidi aktif hale getirdiğimde ben sürücü olarak ön sağ camı neden açamaz halde geliyorum ya da çocuk koltuğunun diğer tarafındaki cama neden müdahale edemiyorum?

Bu işleri her yapmak istediğimde kilidi devre dışı bırakıp 2-3 sn. sonra tekrar devreye alıyor olmam lüzumsuz bir iş olmaktadır. günlük dilde konuşacak olursak.

Kilit aktifken de ben sürücü olarak bu düğmeleri "kilidi devre dışı bırakmaksızın" kullanabilmeliyim, anlatmak istediğim buydu.

İlk mesajımda da belirttiğim gibi bu yönde bir uygulama var diye hatırlamama rağmen konuyu bulamadım bir türlü, ve o yüzden açtım bu konuyu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Cam açma kilit düğmesi
« Yanıtla #3 : Ekim 20, 2015, 18:52:28 »
Özgür bey nekadar sacmada gelse durum bundan ibaret.Önceki aracim.2004 coroll hb suanki verso  babamdaki avensiste cami kilitlendigini zde maalesef sadece şoför tarafina müdahale  edebiliyorsunuz.Bu nun mantigini toyota nasil heasaplamis bilmiyorum.
Ama uzun yillardir toyota da bu şekilde  .Önceki  serisi falanda yok.Tüm modellerde ayni
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 103000
  • Model Yılı: '12
  • 1003 kere teşekkür etti
  • 1011 kere teşekkür edildi
Ynt: Cam açma kilit düğmesi
« Yanıtla #4 : Ekim 20, 2015, 19:51:41 »
Benim avensisde bu şekilde eski avensisimde bu şekildeydi.1998 model astramda camları kitlediğimde bütün hakimiyet bende oluyor ve istediğim camı açıp kapatıyordum toyota ne mantıkla bu şekilde yapmış biraz düşündürücü  :huh: :(
Toyota avensis 1.6 elegant 2006 Tüplü
Toyota avensis 1.6 elegant extra 2012 BRC Tüplü

Öleceğiz birgün, gömecekler. Birkaç gün övecekler, sonra kalan malını bölecekler; Hatta memnun kalmayıp üstüne birde sövecekler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: Cam açma kilit düğmesi
« Yanıtla #5 : Ekim 20, 2015, 19:56:04 »
2005 corolla ayni şekil kilitlerseniz sadece sürücü camina hakim olursunuz, böyle geniş donanimda bir araca hakim  olmak istiyorsaniz vw yönelin  toyota donanimda kit bir araçtir,diyceksiniz ki çok zor birşey degil ama malesef böyle :)
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '11
  • 183 kere teşekkür etti
  • 37 kere teşekkür edildi
Ynt: Cam açma kilit düğmesi
« Yanıtla #6 : Ekim 20, 2015, 20:06:34 »
Selamın aleyküm
evet kötü bir durum ama bide arabayı yapan müendislere sormak lazım illa bi fikre istinaden böyle yaptılar yani biz düşünüyoruzda onlar düşünmedimi bence neden bu şekilde yapılmış onu düşünmek gerekir illaki bi cevabı vardır formda ustalar vardır illaki buna  cevap verecek.
Yüce allah kazasız belasız kullanmak nasip eylesin
selametle

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • adapazarı
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '19
  • 66 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: Cam açma kilit düğmesi
« Yanıtla #7 : Ekim 20, 2015, 20:58:25 »
özgür bey güzel bir konuya degınmıs daha öncekı araçlarım kia ve seat grubunda bu sekılde degıl kılıt konumuna getırılse bıle kontrol söför de olup tum camlarla anakumandadan oynuyordu..oglum arkada oynuyor dıye hep cam kılıdı aktıf olurdu hep gereklı ayarı acmayı kapamayı  arka camlar için ben yapardım..bunu garıpsedım dogrusu
Çıkarım seninle her yola 🚕🚗

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 62500
  • Model Yılı: '13
  • 11 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Cam açma kilit düğmesi
« Yanıtla #8 : Ekim 21, 2015, 10:45:18 »
Cevap veren herkese teşekkür ederim.

Olay Toyota'nın aksesuar eksikliği boyutunu geçti benim için, daha önce farklı başlıklar altında bu konudaki eksikleri listelemiştim, bu konudan muzdarip pek çok arkadaş gibi.

Burada olmayan bir aksesuardan bahsetmiyorum aslında, çalışma prensibini garipsediğim için ve bu konuda açılmış bir başlık gördüğümü hatırladığım için açtım konuyu.

Daha önce farklı marka araç kullanmadıkları ya da kullandıkları araç farklı marka da olsa kullanımı Toyota ile aynı olduğu için benim dile getirdiğim kullanımı garipseyebilirler hatta aman ya bu da sorun mu diye küçümseyebilirler bile. Bu gayet normal bir davranış kesinlikle yadırgamıyorum.

Yaş itibarıyla şu anda standart olan pek çok donanımın aksesuar olarak bile alınamadığı, hatta keşfedilmemiş olduğu günleri yaşadım. Aracın kapısına koyduğu çıtanın şeklini ve jant kapaklarını değiştirerek yeni model diye tüketiciye resmen "itelendiği" zamanları da yaşadık/yaşadım. Araçta yalnızken, elektrikli aynayı kullanmadan önce sağ taraftaki aynayı ayarlamak için oraya kadar uzanıp uğraştığım günlerde elektrikli aynanın nasıl bir nimet olduğunu bilmiyordum, yeni alacağım arabada da olsa ne olmasa ne diye düşünürdüm. Mutlaka iyi bir şeydi ama o güne kullanmadan idare edebildiysem sonrasında olmasa da olurdu.

Ama işin aslı öyle değildi, bir kez kullandıktan sonra bunun ne kadar işe yarar ve araç kullanımı kolaylaştıran bir şey olduğunu anladım. Ayna bir kez ayarlanır sonra ne diye ayarı değişdin ki diye düşüneniz de olabilir. O dönemlerde park sensörü vb. donanımlar/aksesuarlar olmadığı için park ederken aynaları sık kullanmak zorunda kalırdık ve sağ taraftaki engelleri görmek vs için o ayara arada bir de olsa ihtiyaç olurdu.

Söylemek istediğim noktaya dönecek olursak; daha önce kullandığım araçta olan bir kullanım tarzının Toyota'da olmamasına alışamadım ve bu konuda bir çözüm vardı diye hatırlıyordum ki görünen o ki böyle bir konu yokmuş, sanırım hayal görmüşüm :/


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • merhaba toyota ailesi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '15
  • 11 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Cam açma kilit düğmesi
« Yanıtla #9 : Aralık 21, 2015, 10:56:44 »
Azizim benim son aracım 2001 model mitsubishi carisma 1.8 gdi elegance donanımdı.
Hakikaten ordaki gerek malzeme kalitesi gerekse donanımın güzelliği bambaşkaydı.Araba müşteri bazlı üretilmiş.2015 yılında sıfır üretimi olsaydı hiç düşünmeden gider yine aynı arabayı alırdım.
Sıfır araç alırken çok araştırdım.Her arabanın bir albenisi vardı.Çoğunun donanımları toyotadan 15 yıl önde.Fakat;
Toyota çok geniş bir araç.Hem içi hem bagajı.Arkada ara konsol yok.Çocuklarım oyun oynuyor.
Mevcut donanımı bana göre yeterli olmasa da iyi(koltuk ve direksiyon ısıtma olsa harika olurdu)
motoru ve şanzımanı sorunsuz.
Servis ağı güzel.
Parça sıkıntısı yaşamıyorsunuz.
Sizin sıkıntı yaptığınız şey önemli bir eksiklik.Hareket halindesiniz ve siz bile camları açamıyorsunuz.Ama arka camlar da sıkışma kontrolü yok.Siz açık camı kapatmak istediğinizde çocuğun parmağı sıkışırsa eyvah ki eyvah.Siz sadece düğmeleri görüyorsunuz.Arkadaki hareketliliği görmüyorsunuz.
Bundan ötürü kontrolü devre dışı bırakmışlar.
Bir sıkışma ve otomatik modülünün maliyeti ne olurdu acaba!
Auriste herşey var.Ama adamlar diyor ki arabam bu :)
Aurise onları takmadan satamam ama corollayı boş bile satarım düşüncesindeler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '15
  • 25 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: Cam açma kilit düğmesi
« Yanıtla #10 : Aralık 21, 2015, 13:28:33 »
Azizim benim son aracım 2001 model mitsubishi carisma 1.8 gdi elegance donanımdı.
Hakikaten ordaki gerek malzeme kalitesi gerekse donanımın güzelliği bambaşkaydı.Araba müşteri bazlı üretilmiş.2015 yılında sıfır üretimi olsaydı hiç düşünmeden gider yine aynı arabayı alırdım.
Sıfır araç alırken çok araştırdım.Her arabanın bir albenisi vardı.Çoğunun donanımları toyotadan 15 yıl önde.Fakat;
Toyota çok geniş bir araç.Hem içi hem bagajı.Arkada ara konsol yok.Çocuklarım oyun oynuyor.
Mevcut donanımı bana göre yeterli olmasa da iyi(koltuk ve direksiyon ısıtma olsa harika olurdu)
motoru ve şanzımanı sorunsuz.
Servis ağı güzel.
Parça sıkıntısı yaşamıyorsunuz.
Sizin sıkıntı yaptığınız şey önemli bir eksiklik.Hareket halindesiniz ve siz bile camları açamıyorsunuz.Ama arka camlar da sıkışma kontrolü yok.Siz açık camı kapatmak istediğinizde çocuğun parmağı sıkışırsa eyvah ki eyvah.Siz sadece düğmeleri görüyorsunuz.Arkadaki hareketliliği görmüyorsunuz.
Bundan ötürü kontrolü devre dışı bırakmışlar.
Bir sıkışma ve otomatik modülünün maliyeti ne olurdu acaba!
Auriste herşey var.Ama adamlar diyor ki arabam bu :)
Aurise onları takmadan satamam ama corollayı boş bile satarım düşüncesindeler.


Doğru söze ne hacet..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 62500
  • Model Yılı: '13
  • 11 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Cam açma kilit düğmesi
« Yanıtla #11 : Aralık 21, 2015, 18:29:43 »
Azizim benim son aracım 2001 model mitsubishi carisma 1.8 gdi elegance donanımdı.
Hakikaten ordaki gerek malzeme kalitesi gerekse donanımın güzelliği bambaşkaydı.Araba müşteri bazlı üretilmiş.2015 yılında sıfır üretimi olsaydı hiç düşünmeden gider yine aynı arabayı alırdım.
Sıfır araç alırken çok araştırdım.Her arabanın bir albenisi vardı.Çoğunun donanımları toyotadan 15 yıl önde.Fakat;
Toyota çok geniş bir araç.Hem içi hem bagajı.Arkada ara konsol yok.Çocuklarım oyun oynuyor.
Mevcut donanımı bana göre yeterli olmasa da iyi(koltuk ve direksiyon ısıtma olsa harika olurdu)
motoru ve şanzımanı sorunsuz.
Servis ağı güzel.
Parça sıkıntısı yaşamıyorsunuz.
Sizin sıkıntı yaptığınız şey önemli bir eksiklik.Hareket halindesiniz ve siz bile camları açamıyorsunuz.Ama arka camlar da sıkışma kontrolü yok.Siz açık camı kapatmak istediğinizde çocuğun parmağı sıkışırsa eyvah ki eyvah.Siz sadece düğmeleri görüyorsunuz.Arkadaki hareketliliği görmüyorsunuz.
Bundan ötürü kontrolü devre dışı bırakmışlar.
Bir sıkışma ve otomatik modülünün maliyeti ne olurdu acaba!
Auriste herşey var.Ama adamlar diyor ki arabam bu :)
Aurise onları takmadan satamam ama corollayı boş bile satarım düşüncesindeler.

Merhaba,

Sözlerinize katılıyorum lakin şöyle bir durum var, ben cam kilidini devreye almadığım durumda arka camı kontrol edebiliyorum ve oluşabilecek bir sıkışmayı engelleme ihtimali olmuyor.
Bu durum da söylemiş olduğunuz varsayımı (arkadakilerin elinin benim tarafımdan sıkışmasının önlenmesi) boşa çıkartıyor maalesef.

Keşke söylemiş olduğunuz gibi sıkışma önleyici özellikli tam otomatik motor olsaydı, ki bunu da 2015'in ikinci yarısından sonra ürettikleri modellere koymuşlar zaten. Biz ilk alanlar olarak parasını vererek dahi seçemedik böyle basit bir donanımı :)