0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
hangi bilyadan şüpheleniyorsunuz?
75 bin erken değil. bir darbe olabilir. yada kullanılan yere göre değişir. ama ben size söyleyim. sizin sorununuz bilya değil. öyle olsa düşük hızda ses yapardı ve hızlandıkça tekerin her turunu içeride sayardınız.
25 bin km de oldu. Darbe sonucu.
tekerleri sökmeden arabanın üstünde balans ayarı yapan rot balansçı bulup tekerleri çevirterek hem balansları hemde bilyaları kontrol ettir
çok sağ olun öneriniz için ... kışlıktan yazlığa dönerken balans ayarı yapıldığı halde o ses gene geliyor balanstan kastınız buysa sanırım bende pek işe yaramaz gibi rot diyorsanız onu hiç yaptırmadık geçen bakım sırasında ustaya sorum araba yeni gerek yok demişti not:ses böyle uğulu şeklinde değilde tam tasvir edemicem ama uzun yolu çekilmez hale getiriyor (lastiklerim kumho kalitesiz biraz )
Anıl kardeşimin dediği gibi maksat rot balans ayarı yaptırmak değil, ustaya derdini anlatacaksın , tekere makineyi dayıyorlar ve 100 km civarı bir hızla çeviriyorlar balans bozuksa ön taraf titriyor, bilya bozuksa uğultu yapıyor. bu kontrolu mutlaka yaptır için rahat olur, bana kalırsa lastiklerin yaptığı sestir ama emin olmak için bu işlemi görmek lazım.
Eğer bilye dağıtmışsanız hayati risk yaratabilir. Bir anlık takılmanın, teker dönüşündeki aksamanın sonuçlarını siz düşünün. Benimde 40000 civarında arka sol gitmişti. Öyle bariz bir darbe falan da almamıştı. Dönerken tok tok tok gibi bir ses yapıyordu. Hızlandıkça artardı. O zaman 450 civarı bir ücrete mal oldu.
Aks rulmanı (bilyası) bozulduysa boşluk ve ses yapar.Bunun için tekeri kriko ile kaldırıp boşta çevirmek ve Tekeri üst ve alt noktadan tutup sallamak kafidir aslında.Tabi bu biraz tecrübe gerektirir.Usta kişi Rulmanın durumunu bu şekilde üç aşağı beş yukarı tahmin edebilir.Tabi bunun ötesinde söküp yağdan arındırdıktan sonra gözle boşluk ve kafeste açılma ve karıncalanma kontrolünün yapılması daha uygun olur.Rulman bozulduğu zaman müdahale edilmezse arıza büyüyor çünkü.