Gönderen Konu: Dizel motorlarımız hakkında detaylı bilgi.  (Okunma sayısı 7690 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel motorlarımız hakkında detaylı bilgi.
« Yanıtla #20 : Ekim 10, 2015, 11:06:33 »
V kayışını söktürün gözle bakın çatlak var ise sanayiden aynı numara ile bando gates continental dayco fark etmez birini 20 tl ye takın serviste 150 tl...

Toyota Club Türkiye

Ynt: Dizel motorlarımız hakkında detaylı bilgi.
« Yanıtla #20 : Ekim 10, 2015, 11:06:33 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '04
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel motorlarımız hakkında detaylı bilgi.
« Yanıtla #21 : Kasım 09, 2015, 15:22:53 »
Peki bu maf sensörü ve egr valfi neresinde aracın Nasıl temizleyeceğiz 2009 aracım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel motorlarımız hakkında detaylı bilgi.
« Yanıtla #22 : Kasım 10, 2015, 22:26:17 »
maf sensörü hava filtresinden hemen sonra boruya bağlı kablo var işte o kablo maf sensörüne bağlı.
egr ise motora önden bakınca karşına gelen tüpe benzer ve altında valfi var yani bir tamirciye gitsen söker temizler..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel motorlarımız hakkında detaylı bilgi.
« Yanıtla #23 : Kasım 10, 2015, 22:41:41 »
selamlae aracım 2013 model dizel auris 42000 km de maf sensörü temizliği gerekir mi??
ilginize teşekkür ederim,
seni öldürmeyen herşey güçlendirir.
         AURİS 2013  D4D ACTİVE SKYPACK BİYAZ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '04
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel motorlarımız hakkında detaylı bilgi.
« Yanıtla #24 : Kasım 11, 2015, 19:22:06 »
Benimkide 2009 model 78000 km d4d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '17
  • 108 kere teşekkür etti
  • 148 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel motorlarımız hakkında detaylı bilgi.
« Yanıtla #25 : Kasım 11, 2015, 19:36:24 »
yeni corollada otomatik dpf temizliği yok mu? 2015 aracım 20 000 km oldu göstergede bir uyarı ya da dpf temizliğinin bir belirtisini görmedim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel motorlarımız hakkında detaylı bilgi.
« Yanıtla #26 : Kasım 12, 2015, 20:51:53 »
2009 model yıl dolayısı ile temizlemelidir.diğer arkadaşım gerek yok gibi...ama temizletmekte fayda var zor bişi değil zararı da yok...

Mesaj Birleştirildi: Kasım 12, 2015, 20:53:47
dpf otomatik...ışıkla birlikte devreye girer ışık sönüce biter.uzun yol.10-120 km sürat en iyi temzlik yolu...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '17
  • 108 kere teşekkür etti
  • 148 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel motorlarımız hakkında detaylı bilgi.
« Yanıtla #27 : Kasım 12, 2015, 21:14:52 »
2009 model yıl dolayısı ile temizlemelidir.diğer arkadaşım gerek yok gibi...ama temizletmekte fayda var zor bişi değil zararı da yok...

Mesaj Birleştirildi: Kasım 12, 2015, 20:53:47
dpf otomatik...ışıkla birlikte devreye girer ışık sönüce biter.uzun yol.10-120 km sürat en iyi temzlik yolu...
20 bin km çoğunluğu şehirler arası dpf temizliği yapmaması normal mi? Yapsa kesin görürdüm benden başka kullanan yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '05
  • 33 kere teşekkür etti
  • 63 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel motorlarımız hakkında detaylı bilgi.
« Yanıtla #28 : Kasım 13, 2015, 14:10:33 »
20 bin km çoğunluğu şehirler arası dpf temizliği yapmaması normal mi? Yapsa kesin görürdüm benden başka kullanan yok.
Hocam dpf ışığı her zaman yanmaz. Doluluk oranı çok fazla olunca yanar.  Demekki sizde ara ara yapılan temizlik yeterli olmuş ve ışık yanmamış
2005 Toyota Corolla Terra 1.6 vvti (Sadece Benzin)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '06
  • 65 kere teşekkür etti
  • 89 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel motorlarımız hakkında detaylı bilgi.
« Yanıtla #29 : Kasım 13, 2015, 15:09:12 »
Merhaba @Saffet Salihoğlu (19165)  Bey,

ön kaliper pimlerini oring uygulaması  Konusunda biraz detaylı bilgi verir misiniz?
1-Fiat Marea Liberty 1,6  2004
2-Opel Corsa Essentia 1,2 2011
3-Tofaş Şahin 1,6  2000  :)
4-Corolla 1,4 D-4D MMT 2006

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '17
  • 108 kere teşekkür etti
  • 148 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel motorlarımız hakkında detaylı bilgi.
« Yanıtla #30 : Kasım 13, 2015, 16:22:23 »
Hocam dpf ışığı her zaman yanmaz. Doluluk oranı çok fazla olunca yanar.  Demekki sizde ara ara yapılan temizlik yeterli olmuş ve ışık yanmamış
açıklama için teşekkür ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 122000
  • Model Yılı: '08
  • 144 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel motorlarımız hakkında detaylı bilgi.
« Yanıtla #31 : Kasım 13, 2015, 16:27:01 »
Bu edindiğim tecrübelerimi siz kullanıcılarla acizane paylaşmak istedim.başınıza gelecek olan problemleri bir nebze çözümüne rehberlik eder sanayilerde bilgili ustaları tenzi ederek abuk sabuk dededen kalma bilgilerle aracınız yaptırmassınız.
Bilindiği üzere
1.2008-2010 arası 1nd-tv 190nm 5 ileri vitesli motorumuz oalan auris corolla yaris
2.2010-halen 1nd-tv 205nm yeni nesil 6 ileri motorlarımız var.
Bu motorlardaki kronkl sorunlar
1.maf sensörünün temizlenmemesi sonucu bozulması ..çözüm.maf sensörü temizlenmeli.şayet temizlik sonrasında dış hava sıcaklığını 10 derece ve üztü gösteriyor ise bozulmuştur.değişmesi gerekir.semptomları aracın dengesiz çalışması veya 3000 devirden sonra gitmemmesi.
2.turbo vnt egzost kısımlarının tıkanması sonucu vnt nin tıkanması.olay aslında enjektörlerin yakıtı doğru yakamaması sonucu oluşan dumandan kaynaklanmaktadır.tıkanan vnt aracın subaplarının şakırdaması veya bayılması dediğimiz çekiş düşüklüğü ile baş gösteriyor.çözüm urbo söküüp temizlenmeli
3.egr tıkanması.egr ninde sebebi kötü maot ve enjektörlerin yanlış yakıt atması.egr sökülüp temizlenmeli her 50 000 km de.
4.enjektörlerin aşınma sonucu yakıt gerekli değerlerde atamaması.bu konu çok önemli.çünkü aracın arızalarının ana konusu bu.
şakırdama,titreşimi çalışma,fazla yakıt,duman,ara gazda ve kalkışta duman,yokuş çıkamama gibi sorunların kaynağı enjektördür.
bu motorların 2008-2010 motorlardaki enjektör selenoid valfli enjektördür.bosch markadır.bu enjekör aşındığında veya kötü yakıtla karşılaşınca kendini ve üzerindeki alfa numeric kodu bozmaktadır.bir yetkili bosch diesel servisinde onarılmaktadır.fakat enjektörlere yeni alfa numerik kod verilemediğinden onarılan enjektörler gene fazla yakmaktadır.bu nrmaldir.ben bosch almanya ile bu konuyu görüşüyorum.inşallah bir netice alacağım.
2010-şimdi 205 nm lik motorda pezo bosch enjektör vardır tamiri yoktur.değişmesi gerekir.
5.yağ yakma 2010-üstü motorlarda klasik sorun olup zaten toyota blokları değiştirmektedir.intercooler ıda buna eklemiştir.
6.şarj dinamosu kaplini yani kasnağı zamanla bozulup ses yapmaktadır.değişimi kolay basittir.dinamo diyotları bozulmaktadır.değişimi yapılmaktadır.
7.klima kompressor kasnağı bulur.sakın kompresorü değiştirmeyin kasnak değişimi ile iş bitmektedir.vaya üzerinde bir otomatik var o değişmektedir.
bu motorlarda enjektör o kadar önemlidir ki yanlış yakıttan dolayı krank arızası ve kol çıkartmaya kadar giden sonuçları vardır.enjektörler bu motorda çok önemlidir.

motor dışında ise
mmt şanzumanlarda mmt vites motorlarının kömürleri bitmektedir yolda bırakmaktadır.kömür olayı çözüldü.artık motora 500 tl vermeyeceğiz.
ön kaliper pimlerini oring uygulaması ile sesi kesilmektedir.
arka balata sesi balata pimi düzeltilerek gierilmektedir.
aklıma geldikçe yazarım sizde sorun cevaplamaya çalışayım...

Saffet bey maf sensörü kirliyse 3000 deviri geçmez diyorsunuz.  benim aracım 1,2,3,4 viteslerde 3000 deviri rahat geçiyor fakat 5 viteste 3000 devirde sabit kalıyor sensördenmidir?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel motorlarımız hakkında detaylı bilgi.
« Yanıtla #32 : Kasım 13, 2015, 20:41:54 »
turbo görünüyor...sanki..genede temizleyin zararı yok ki...

Mesaj Birleştirildi: Kasım 13, 2015, 20:42:30
şehirlerarası giden araçlarda dpf temizliği otomatik olur ışıkta yanmaz...

Mesaj Birleştirildi: Kasım 13, 2015, 20:58:32
kaliper pimleri sökülür.tornacıya gidilir.uygun yerden 0.75 kanal açılır 2 adet.o kanala uygun oring alınır takılır.zaten frenciler biliyor bu işi...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 129000
  • Model Yılı: '09
  • 25 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel motorlarımız hakkında detaylı bilgi.
« Yanıtla #33 : Ocak 29, 2016, 07:15:47 »
Bu edindiğim tecrübelerimi siz kullanıcılarla acizane paylaşmak istedim.başınıza gelecek olan problemleri bir nebze çözümüne rehberlik eder sanayilerde bilgili ustaları tenzi ederek abuk sabuk dededen kalma bilgilerle aracınız yaptırmassınız.
Bilindiği üzere
1.2008-2010 arası 1nd-tv 190nm 5 ileri vitesli motorumuz oalan auris corolla yaris
2.2010-halen 1nd-tv 205nm yeni nesil 6 ileri motorlarımız var.
Bu motorlardaki kronkl sorunlar
1.maf sensörünün temizlenmemesi sonucu bozulması ..çözüm.maf sensörü temizlenmeli.şayet temizlik sonrasında dış hava sıcaklığını 10 derece ve üztü gösteriyor ise bozulmuştur.değişmesi gerekir.semptomları aracın dengesiz çalışması veya 3000 devirden sonra gitmemmesi.
2.turbo vnt egzost kısımlarının tıkanması sonucu vnt nin tıkanması.olay aslında enjektörlerin yakıtı doğru yakamaması sonucu oluşan dumandan kaynaklanmaktadır.tıkanan vnt aracın subaplarının şakırdaması veya bayılması dediğimiz çekiş düşüklüğü ile baş gösteriyor.çözüm urbo söküüp temizlenmeli
3.egr tıkanması.egr ninde sebebi kötü maot ve enjektörlerin yanlış yakıt atması.egr sökülüp temizlenmeli her 50 000 km de.
4.enjektörlerin aşınma sonucu yakıt gerekli değerlerde atamaması.bu konu çok önemli.çünkü aracın arızalarının ana konusu bu.
şakırdama,titreşimi çalışma,fazla yakıt,duman,ara gazda ve kalkışta duman,yokuş çıkamama gibi sorunların kaynağı enjektördür.
bu motorların 2008-2010 motorlardaki enjektör selenoid valfli enjektördür.bosch markadır.bu enjekör aşındığında veya kötü yakıtla karşılaşınca kendini ve üzerindeki alfa numeric kodu bozmaktadır.bir yetkili bosch diesel servisinde onarılmaktadır.fakat enjektörlere yeni alfa numerik kod verilemediğinden onarılan enjektörler gene fazla yakmaktadır.bu nrmaldir.ben bosch almanya ile bu konuyu görüşüyorum.inşallah bir netice alacağım.
2010-şimdi 205 nm lik motorda pezo bosch enjektör vardır tamiri yoktur.değişmesi gerekir.
5.yağ yakma 2010-üstü motorlarda klasik sorun olup zaten toyota blokları değiştirmektedir.intercooler ıda buna eklemiştir.
6.şarj dinamosu kaplini yani kasnağı zamanla bozulup ses yapmaktadır.değişimi kolay basittir.dinamo diyotları bozulmaktadır.değişimi yapılmaktadır.
7.klima kompressor kasnağı bulur.sakın kompresorü değiştirmeyin kasnak değişimi ile iş bitmektedir.vaya üzerinde bir otomatik var o değişmektedir.
bu motorlarda enjektör o kadar önemlidir ki yanlış yakıttan dolayı krank arızası ve kol çıkartmaya kadar giden sonuçları vardır.enjektörler bu motorda çok önemlidir.

motor dışında ise
mmt şanzumanlarda mmt vites motorlarının kömürleri bitmektedir yolda bırakmaktadır.kömür olayı çözüldü.artık motora 500 tl vermeyeceğiz.
ön kaliper pimlerini oring uygulaması ile sesi kesilmektedir.
arka balata sesi balata pimi düzeltilerek gierilmektedir.
aklıma geldikçe yazarım sizde sorun cevaplamaya çalışayım...

egr ve maf sensörü temizliği nasıl yapılır? nerde yapılır? maliyeti nedir bilgi olan var mı? biz yapabiliyor muyuz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel motorlarımız hakkında detaylı bilgi.
« Yanıtla #34 : Ocak 29, 2016, 11:31:38 »
egr ve maf sensörü temizliği nasıl yapılır? nerde yapılır? maliyeti nedir bilgi olan var mı? biz yapabiliyor muyuz?
Maf sensörü temizliği çok basit sensöre gelen soketi çıkartıyorsunuz üzerindeki  vidayı söktükten sonra elinizde sonra kontak spreyle yağsız temizleyin bukadar egr yi hiç sökmedim bende merak ediyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel motorlarımız hakkında detaylı bilgi.
« Yanıtla #35 : Ocak 29, 2016, 12:17:31 »
Bu edindiğim tecrübelerimi siz kullanıcılarla acizane paylaşmak istedim.başınıza gelecek olan problemleri bir nebze çözümüne rehberlik eder sanayilerde bilgili ustaları tenzi ederek abuk sabuk dededen kalma bilgilerle aracınız yaptırmassınız.
Bilindiği üzere
1.2008-2010 arası 1nd-tv 190nm 5 ileri vitesli motorumuz oalan auris corolla yaris
2.2010-halen 1nd-tv 205nm yeni nesil 6 ileri motorlarımız var.
Bu motorlardaki kronkl sorunlar
1.maf sensörünün temizlenmemesi sonucu bozulması ..çözüm.maf sensörü temizlenmeli.şayet temizlik sonrasında dış hava sıcaklığını 10 derece ve üztü gösteriyor ise bozulmuştur.değişmesi gerekir.semptomları aracın dengesiz çalışması veya 3000 devirden sonra gitmemmesi.
2.turbo vnt egzost kısımlarının tıkanması sonucu vnt nin tıkanması.olay aslında enjektörlerin yakıtı doğru yakamaması sonucu oluşan dumandan kaynaklanmaktadır.tıkanan vnt aracın subaplarının şakırdaması veya bayılması dediğimiz çekiş düşüklüğü ile baş gösteriyor.çözüm urbo söküüp temizlenmeli
3.egr tıkanması.egr ninde sebebi kötü maot ve enjektörlerin yanlış yakıt atması.egr sökülüp temizlenmeli her 50 000 km de.
4.enjektörlerin aşınma sonucu yakıt gerekli değerlerde atamaması.bu konu çok önemli.çünkü aracın arızalarının ana konusu bu.
şakırdama,titreşimi çalışma,fazla yakıt,duman,ara gazda ve kalkışta duman,yokuş çıkamama gibi sorunların kaynağı enjektördür.
bu motorların 2008-2010 motorlardaki enjektör selenoid valfli enjektördür.bosch markadır.bu enjekör aşındığında veya kötü yakıtla karşılaşınca kendini ve üzerindeki alfa numeric kodu bozmaktadır.bir yetkili bosch diesel servisinde onarılmaktadır.fakat enjektörlere yeni alfa numerik kod verilemediğin en onarılan enjektörler gene fazla yakmaktadır.bu nrmaldir.ben bosch almanya ile bu konuyu görüşüyorum.inşallah bir netice alacağım.
2010-şimdi 205 nm lik motorda pezo bosch enjektör vardır tamiri yoktur.değişmesi gerekir.
5.yağ yakma 2010-üstü motorlarda klasik sorun olup zaten toyota blokları değiştirmektedir.intercooler ıda buna eklemiştir.
6.şarj dinamosu kaplini yani kasnağı zamanla bozulup ses yapmaktadır.değişimi kolay basittir.dinamo diyotları bozulmaktadır.değişimi yapılmaktadır.
7.klima kompressor kasnağı bulur.sakın kompresorü değiştirmeyin kasnak değişimi ile iş bitmektedir.vaya üzerinde bir otomatik var o değişmektedir.
bu motorlarda enjektör o kadar önemlidir ki yanlış yakıttan dolayı krank arızası ve kol çıkartmaya kadar giden sonuçları vardır.enjektörler bu motorda çok önemlidir.

motor dışında ise
mmt şanzumanlarda mmt vites motorlarının kömürleri bitmektedir yolda bırakmaktadır.kömür olayı çözüldü.artık motora 500 tl vermeyeceğiz.
ön kaliper pimlerini oring uygulaması ile sesi kesilmektedir.
arka balata sesi balata pimi düzeltilerek gierilmektedir.
aklıma geldikçe yazarım sizde sorun cevaplamaya çalışayım...



Yakıtı enjektörler yakmaz ve 2010 üstü motorlar diye yaptığınız genelleme yanlıştır, 2012 mart ayından sonraki motorlar revize görmüştür ve yağ yakmaz, benim aracım 2012 10. ay çıkışlı ve yağ yakması yok mesela. ne ön ne arka frenlerde ses hiç duymadım bugüne kadar aracım 94K da

verdiğiniz diğer bilgiler için teşekkürler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '17
  • 15 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel motorlarımız hakkında detaylı bilgi.
« Yanıtla #36 : Ocak 29, 2016, 14:46:16 »
Merhabalar, konu ile ilgili başlık açmıştım ama yeri gelmişken sormak istiyorum. 2012 dizel mmt auris aracım var. 58000 kmde ve son bakım hariç yetkili serviste yapıldı. Son bakımı ise 1500-2000 km önce ufuk sönmez den orijinal parça temini ile yapıldı. Araç hareket etsin veya etmesin, viteste olsun veya olmasın, devir 1500e geldiğinde sinek vızıltısı gibi bir ses geliyor. Devir yükselirken veya düşerken o aralıktan geçişte sesi duyuyorum. Servise gitmeden önce fikri olan, daha önce başına gelmiş olan varsa tavsiyelerinizi bekliyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel motorlarımız hakkında detaylı bilgi.
« Yanıtla #37 : Ocak 29, 2016, 20:10:22 »
Merhabalar, konu ile ilgili başlık açmıştım ama yeri gelmişken sormak istiyorum. 2012 dizel mmt auris aracım var. 58000 kmde ve son bakım hariç yetkili serviste yapıldı. Son bakımı ise 1500-2000 km önce ufuk sönmez den orijinal parça temini ile yapıldı. Araç hareket etsin veya etmesin, viteste olsun veya olmasın, devir 1500e geldiğinde sinek vızıltısı gibi bir ses geliyor. Devir yükselirken veya düşerken o aralıktan geçişte sesi duyuyorum. Servise gitmeden önce fikri olan, daha önce başına gelmiş olan varsa tavsiyelerinizi bekliyorum.
Bir fijrin var ama ondanmı bikenedim benim aracımda garip bir ses vardı aldığım arkadaş daha önce yoktu son bakımda oldı dedi kafam takıldı biraz araştırdım hava filtresinden çıktı orjinal kullanılmadığı için boşluk ypıyormuş hava emişindede ses yapıyormuş değiştirdim düzeldi sizinkide bir ihtinal gevşek kalan hava hortumu filtre kutusunun tam oturmamsından olabilirmi diye aklıma takıldı polen filtresi takılan yerede bakarsanız fan içine çerçöp sıkışmış olabilir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '17
  • 15 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel motorlarımız hakkında detaylı bilgi.
« Yanıtla #38 : Ocak 29, 2016, 20:15:48 »
Bir fijrin var ama ondanmı bikenedim benim aracımda garip bir ses vardı aldığım arkadaş daha önce yoktu son bakımda oldı dedi kafam takıldı biraz araştırdım hava filtresinden çıktı orjinal kullanılmadığı için boşluk ypıyormuş hava emişindede ses yapıyormuş değiştirdim düzeldi sizinkide bir ihtinal gevşek kalan hava hortumu filtre kutusunun tam oturmamsından olabilirmi diye aklıma takıldı polen filtresi takılan yerede bakarsanız fan içine çerçöp sıkışmış olabilir
Dediğiniz gibi ise sadece 1500 devirde yapması mümkün mü? ve devir düşerken hava çeker mi motor?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel motorlarımız hakkında detaylı bilgi.
« Yanıtla #39 : Ocak 29, 2016, 20:48:32 »
mesut bey imla kuralları ile burda yazı yazcak isek işimiz uzun.ne demek istediğimi herkes anladı.tabiki her motor yağ yakmaz yakıtı enjektör atar piston sıkıştırarak patlatır ben motor deri vermiyorum burada.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 29, 2016, 20:49:48
hava kaçağı veya turbo vızıltısı olabilir tabi bunlar varsayım bakmak lazım...