Gönderen Konu: otomatik vitesle rampa iniş ve vites değişimi hakkında fikirlerinizi bekliyorum  (Okunma sayısı 59150 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 25000
  • Model Yılı: '16
  • 265 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Sevgili toyota severler sorunuma fikirlerinizle çözüm bulmak istiyorum.
Kıymetli düşünceleriniz için şimdiden hepinize teşekkür ederim.

2-3 aydır 2010 Auris 1.6 otomatik sahibiyim.İLk arabam ve biraz acemiyim şimdiden kusura bakmayın :)

1.Yokuş çıkarken devir düştüğünde kickdown diye tabir edilen gaz pedalını köklüyorum ve vites düşürerek hızlanıyorum.Buraya kadar sıkıntı yok.Asıl konu yokuşta inerken. Yokuş aşağı giderken araç malumunuz hızlanıyor.  Direksiyonda vites değiştirme gibi bir özellik yok bilen bilir. manuel vites araçlarda yokuş inerken 2-3.vitese geçip gaz pedalından ayağımı çekersem araç o viteste belli bir hıza kadar hızlanıp motor kompresyonuyla sabit hızla yokuşta iniyorum.Evimin önünde neredeyse 4-5 km yokuş aşağı gidiyorum ve otomatik viteste sürekli frene yükleniyorum hızlanmamak için? ama bana bu mantıksız geliyor frenler sıyırabilir şişebilir vs.vs. Siz böyle durumda otomatik viteste nasıl bir yol izliyorsunuz ?

2.Malumunuz otomatik vites aurisim belirli bir açıya kadar olan eğimlerde geri kaçırmamakla beraber ileri hareket etmektedir. Fakat yokuş çok aşırı dik olursa bir müddet sonra ister istemez geri kaçırma hareketi sergiliyor.Tabi o ana kadar ben zaten gaza bastığım için geri kaçmıyor ama basmazsam geri kaçar. Bu konudaki sorum da şudur:  Rampada arabayı park ederken arabayı park alanına gelince frenle durduruyorum.Tamamen durduğunda P'ye alıp el frenini çekiyorum. Ayağımı frenden çektiğimde hafif bir geriye salınım yapıyor ve duruyor. Doğru park bu mudur ve bunun zararı var mıdır? Yoksa önce el frenini çekip , araç hiç hareket etmeyince mi P'ye almam gerek?

3.Bu auriste direksiyondan vites değişimi olmadığıını biliyorum ama vites koluyla düşürme arttırma var mıdır?
Toyota Auris 2010 1.6 A/T Comfort Extra (2014-2019)
Toyota Auris 2016 1.6 MDS Active (2019-)

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Sevgili toyota severler sorunuma fikirlerinizle çözüm bulmak istiyorum.
Kıymetli düşünceleriniz için şimdiden hepinize teşekkür ederim.

2-3 aydır 2010 Auris 1.6 otomatik sahibiyim.İLk arabam ve biraz acemiyim şimdiden kusura bakmayın :)

1.Yokuş çıkarken devir düştüğünde kickdown diye tabir edilen gaz pedalını köklüyorum ve vites düşürerek hızlanıyorum.Buraya kadar sıkıntı yok.Asıl konu yokuşta inerken. Yokuş aşağı giderken araç malumunuz hızlanıyor.  Direksiyonda vites değiştirme gibi bir özellik yok bilen bilir. manuel vites araçlarda yokuş inerken 2-3.vitese geçip gaz pedalından ayağımı çekersem araç o viteste belli bir hıza kadar hızlanıp motor kompresyonuyla sabit hızla yokuşta iniyorum.Evimin önünde neredeyse 4-5 km yokuş aşağı gidiyorum ve otomatik viteste sürekli frene yükleniyorum hızlanmamak için? ama bana bu mantıksız geliyor frenler sıyırabilir şişebilir vs.vs. Siz böyle durumda otomatik viteste nasıl bir yol izliyorsunuz ?

2.Malumunuz otomatik vites aurisim belirli bir açıya kadar olan eğimlerde geri kaçırmamakla beraber ileri hareket etmektedir. Fakat yokuş çok aşırı dik olursa bir müddet sonra ister istemez geri kaçırma hareketi sergiliyor.Tabi o ana kadar ben zaten gaza bastığım için geri kaçmıyor ama basmazsam geri kaçar. Bu konudaki sorum da şudur:  Rampada arabayı park ederken arabayı park alanına gelince frenle durduruyorum.Tamamen durduğunda P'ye alıp el frenini çekiyorum. Ayağımı frenden çektiğimde hafif bir geriye salınım yapıyor ve duruyor. Doğru park bu mudur ve bunun zararı var mıdır? Yoksa önce el frenini çekip , araç hiç hareket etmeyince mi P'ye almam gerek?

3.Bu auriste direksiyondan vites değişimi olmadığıını biliyorum ama vites koluyla düşürme arttırma var mıdır?

1. yokuş inişlerinde ben düşürürüm vitesi fren yapmaktansa. Manuel kontrol moduna alarak 3. vitese düşürürüm ya da 2. ye. Galiba Toyota'da bu olmuyor D'nin altında sırasıyla L,1,2,3 diye devam ediyor. Böyle şanzımanlarda nasıl yapılır, kullanıcılar açılayacaklardır.
2. sakın şanzımana yük bindirmeyin. Önce fren yapıp el frenini çekin vitesi N'ye alın ve ayağınızı frenden çekin, araç sadece frenlerle dursun. sonra hızlıca vitesi N'den P'ye alın ki şanzımana yük binmesin.
3. kullanıcılar cevap verecektir 1. sorudakine paralel olarak. illaki vardır.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
D modu normal sürüş modudur.Eğer dik rampa çıkacaksanız yada bol virajlı dağ yolundaysanız uygun vitesi seçip üst vitese geçmesini engellersiniz.Aksi halde D konumunda aynı yolda sürüş yaparsanız araç devrine göre sürekli vites düşürüp yükseltecektir..Aynı şekilde D modunda rampa inişi yapıyorsanız yine uygun vitesi seçip araç motorundan kompresör yardımı almalısınız aksi taktirde araç en yüksek vitese geçecek araç sürekli hızlanacak siz ise sürekli fren yaparak aracı yavaşlatmak isteceksiniz ve balatalarınız el değmeyecek kadar ısınacak ve erken bitecektir zaten otomatik vitesli araçlar erken balata bitirir söylentisi de bundan ötürüdür..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 25000
  • Model Yılı: '16
  • 265 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
D modu normal sürüş modudur.Eğer dik rampa çıkacaksanız yada bol virajlı dağ yolundaysanız uygun vitesi seçip üst vitese geçmesini engellersiniz.Aksi halde D konumunda aynı yolda sürüş yaparsanız araç devrine göre sürekli vites düşürüp yükseltecektir..Aynı şekilde D modunda rampa inişi yapıyorsanız yine uygun vitesi seçip araç motorundan kompresör yardımı almalısınız aksi taktirde araç en yüksek vitese geçecek araç sürekli hızlanacak siz ise sürekli fren yaparak aracı yavaşlatmak isteceksiniz ve balatalarınız el değmeyecek kadar ısınacak ve erken bitecektir zaten otomatik vitesli araçlar erken balata bitirir söylentisi de bundan ötürüdür..

Belirttiklerinize aynen katılıyorum fakat asıl soruma cevap alamadım maalesef. :lol: EK'te resmini koyduğum vites tipine sahip aracımda Uygun vitese nasıl geçeceğim? :D

Mesaj Birleştirildi: Ekim 04, 2015, 12:24:09
!!!Resimde vites yollarının okunamadığını varsayarak yazıyorum. !!!

P
R
N
3-D
2
L
Toyota Auris 2010 1.6 A/T Comfort Extra (2014-2019)
Toyota Auris 2016 1.6 MDS Active (2019-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ben 6 sene yokuslarda cok sert olmayacak sekilde fren kullandım. Arabanın bağırmasından haz etmiyorum. Ayrıca cok sert davranmazsanız frenler şismez. benlm basıma hiç gelmedi. kompresyona düstüğünde şanzıman aşırı ısınmaya başlar. yeterli soğutma sağlanamazsa da zarar görür

Mesaj Birleştirildi: Ekim 04, 2015, 12:27:18
L ve 2 de motor freni devreye girer. kitapçıkta zorunlu hallerde 110 ve altında 2 ye alıp yavaslayabilirsiniz diyordu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Süratinizin uygunluğuna göre önceden vitesi alt numaralara sabitleyin, gerektiğinde 6.000d/d dahi çevirebilirsiniz.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 25000
  • Model Yılı: '16
  • 265 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Süratinizin uygunluğuna göre önceden vitesi alt numaralara sabitleyin, gerektiğinde 6.000d/d dahi çevirebilirsiniz.

İşte ben de onu soruyorum nasıl? :D alt numaraya nasıl sabitleyebilirim bi bilsem
Toyota Auris 2010 1.6 A/T Comfort Extra (2014-2019)
Toyota Auris 2016 1.6 MDS Active (2019-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
İşte ben de onu soruyorum nasıl? :D alt numaraya nasıl sabitleyebilirim bi bilsem

Vites kolu D konumundayken
Önce hızınızı düşürün
Sonra vites kolunu sola çekin, vitesiniz 3'ün üstüne çıkmaz, motor kompresör başlar ve devir artar,
Daha da yavaş sürat ile kompresör yapmak istediğinizde vites kolunu aşağı doğru 2'ye çekin.
Çok dik yavaş yokuş iniş yada tırmanışlarda vites kolunu L yani 1'e kadar çekin.

Daha sonra, normal sürüşe geçmek için vites kolunu yine D moduna itin.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 25000
  • Model Yılı: '16
  • 265 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Vites kolu D konumundayken
Önce hızınızı düşürün
Sonra vites kolunu sola çekin, vitesiniz 3'ün üstüne çıkmaz, motor kompresör başlar ve devir artar,
Daha da yavaş sürat ile kompresör yapmak istediğinizde vites kolunu aşağı doğru 2'ye çekin.
Çok dik yavaş yokuş iniş yada tırmanışlarda vites kolunu L yani 1'e kadar çekin.

Daha sonra, normal sürüşe geçmek için vites kolunu yine D moduna itin.

tam aradığım bilgi buydu teşekkürler :)
vites kolunu sola çekerken gaza basılmalı mıdır yoksa ayak gaz pedalından tamamen çekilmeli midir? hareket halindeyken bu sola çekme işleminin bir zararı olmaz galiba.

Bu vites kolunu sağa çekmenin amacı hızı sabitlemek midir? bu işlem için hızı ne kadar düşürmek gerekir?

varsa bu konudaki tüm bilgilerine açım şu an yani :D
Toyota Auris 2010 1.6 A/T Comfort Extra (2014-2019)
Toyota Auris 2016 1.6 MDS Active (2019-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
tam aradığım bilgi buydu teşekkürler :)
vites kolunu sola çekerken gaza basılmalı mıdır yoksa ayak gaz pedalından tamamen çekilmeli midir? hareket halindeyken bu sola çekme işleminin bir zararı olmaz galiba.

Bu vites kolunu sağa çekmenin amacı hızı sabitlemek midir? bu işlem için hızı ne kadar düşürmek gerekir?

varsa bu konudaki tüm bilgilerine açım şu an yani :D

Vites değiştirmeyi yoldayken yapabilirsiniz. Ben 100-110 ile yokuş aşağı inerken 4'ten 3'e atıyorum. 2'ye ne zaman atabileceğini de 2. vitesdeyken vitesi 2'ye alıp hızı artırırsın, 4000-5000 devre gelince o hızın üstündeyken 2'ye atmaman gerektiğini öğrenirsin. :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 25000
  • Model Yılı: '16
  • 265 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Vites değiştirmeyi yoldayken yapabilirsiniz. Ben 100-110 ile yokuş aşağı inerken 4'ten 3'e atıyorum. 2'ye ne zaman atabileceğini de 2. vitesdeyken vitesi 2'ye alıp hızı artırırsın, 4000-5000 devre gelince o hızın üstündeyken 2'ye atmaman gerektiğini öğrenirsin. :)

bu 4.ten 3.e atma işlemi veya 5ten 4.e 'vs vs. vites kolunu sola 3-d'deyken sola atmakla mı oluyor?
Toyota Auris 2010 1.6 A/T Comfort Extra (2014-2019)
Toyota Auris 2016 1.6 MDS Active (2019-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '07
  • 6 kere teşekkür edildi
Arabayı ilk aldığım zaman yokuştan inerken birkaç kez başıma ani yavaşlama geldi. Yokuştan inerken frene basınca araba aniden çok yavaşlıyordu, sonradan keşfettim, yokuş aşağı inmeye başlayınca, araba hızlanmaya başlarken frene biraz basıp çekince araba kendisi vites düşürerek motor frenine geçiyor, araba düzlüğe gelince tekrar vites yükseltiyor.

Benzer durum tırmanma için de geçerli, araba yokuş çıkmaya başlarken gazdan ayağı hafif çekip geri basınca vites düşürüyor.

Bir de bu bu kickdown olayı iki aşamalı, herhangi bir anda gaza ani yüklenince de yapıyor vites düşürmeyi, ayrıca gazı sona dayayınca basılan bir switch var, ona basınca tekrar yapıyor. Gaza ani yüklenip önce vitesi 4'den 3'e düşürtüp, gaza sonuna kadar basıp switch'i tetikleyince de 2'ye düşdüğü durumlar oldu.

Zamanla otomatik vites karakteristiğine alışınca sadece fren ve gaz kullanım alışkanlıkları ile arabayı istenilen vitese geçirmek mümkün olabiliyor.
Corolla 2007 HB 1.6 Sol Otomatik OMVL

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
vites kolunu sola çekerken gaza basılmalı mıdır yoksa ayak gaz pedalından tamamen çekilmeli midir?
Gaza basarsanız bir küçük vitesle daha seri hızlanmış olursunuz ama siz yokuş indiğinizde motor kompresörü yapmak istediğinize göre gaza basmanız gerekmiyor galiba..

hareket halindeyken bu sola çekme işleminin bir zararı olmaz galiba.
Olmaz, şanzımanınız otomatik.

Bu vites kolunu sağa çekmenin amacı hızı sabitlemek midir?
Vites kolunu sola çekmenin amacı hızı sabitlemek değildir, vitesin sadece 1 - 2 - 3 arasında çalışmasını sağlamaktır. Eğer 2'ye çekerseniz sadece 1 - 2 çalışır 3 ve 4 devre dışıdır anlamındadır.

bu işlem için hızı ne kadar düşürmek gerekir?
Düz vites araç gibi düşünün, 3. vitese hangi süratle geçmeniz gerekiyorsa aynıdır. Zaten hızınız çok fazlaysa 3'e çekseniz dahi vites kutusunda 3'e değişim yapılmaz, merak etmeyin.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 25000
  • Model Yılı: '16
  • 265 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ne bileyim hareket halinde vites kolunu oynatmak daha önce yapmadığım birşey olduğu için tedirgin oldum da ondan bu konuda ince eleyip sık dokudum  :)ama özellikle park ederken yükü frene verme olayı bence önemli ve herkesin bildiği/uyguladığı birşey değil.görüyorum adam duruyor yokuşta hemen "P"ye alıyor (ben dahil). bilgiler gerçekten çok aydınlatıcı oldu.değerli paylaşımlarınız için çok teşekkürler.
Toyota Auris 2010 1.6 A/T Comfort Extra (2014-2019)
Toyota Auris 2016 1.6 MDS Active (2019-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis.. babam gibi araba:))
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 68453
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 26 kere teşekkür edildi
Daha önce ifade edildi el frenini çekmeden vitesin P (park) konumuna alınmaması gerekir. Bir de vites düşürüleceği zaman önce hızınızı düşürmelisiniz. Örneğin 120 ile giderken ikiye almayın! İkinci vitesin hızı normalde 40-60 km civarındadır.  Ben yaklaşık 15 senedir tecrübelerimle genelde yokuş aşağı hızlanma durumuna göre hafif frene dokunup aracın hızını kontrol altına aldıktan sonra gerekiyorsa bir düşük vitese alıyorum. Genelde D konumunda yokuş aşağı sürmem. Overdrive Off düğmesine basarım. D konumunda en az motor freni/kompresör olduğundan araba boşta gibi hızlanır. Yeni şanzımanları bilemiyorum, en azından benim kullandıklarımda bu şekilde.

Bendeki şanzımana göre;

D: 1,2,3,4. vitese kadar gereken vitesi hıza göre kendisi seçiyor.
D + Overdrive Off düğmesi ile 3.vitese kadar.  Yani son vitese geçmeyi engeller. Hafif meyilli yollarda arabanın hızının arttığı, frene basma ihtiyacı duyacağınız anlarda daha kontrollü sürüş için. Ayrıca hafif yokuşta sollamalarda gazı kökleyip altındaki mandalın yapacağı işi Overdrive Off düğmesine basarak hızlanabilirsiniz. Düz viteste 5 ten 4 e hıza göre 3 düşürmek gibi.
2: Hıza göre 1 veya en fazla 2. vitesi seçer. Normal dik inişlerde gerekir.
L: Low en düşük sürekli 1.viteste kalır. Çok dik inişlerde gerekebilir.

Dikkat, bilgi, diğer sürücü ve yayalara saygıyla, kazasız belasız güzel sürüşler dilerim.
9. 2011 Skoda Yeti 1.2 TSI DSG (capondan almana ;) )
8. Terfi: Avensis 2001 Sol/AT D4.. Bilenler bilir:) (yeni sahibinde)
7. Arabam 6 yıl kullandığım Corolla 1997 GLi
...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
 Cevaplar çok güzel şekilde verilmiş zaten.
 Aracın vites değiştireceğini tahmin ettiğiniz devirlerdede(Vites D konumunda) ayağın gazdan hafif çekilmesi iyi olur.
 Yokuşta parkta direksiyon da; rampa aşağı ön lastik önü kaldırıma doğru, rampa yukarı ön lastik arkası kaldırıma doğru olmalıdır. Lastik kaldırıma sıkışmamalıdır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 25000
  • Model Yılı: '16
  • 265 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Daha önce ifade edildi el frenini çekmeden vitesin P (park) konumuna alınmaması gerekir. Bir de vites düşürüleceği zaman önce hızınızı düşürmelisiniz. Örneğin 120 ile giderken ikiye almayın! İkinci vitesin hızı normalde 40-60 km civarındadır.  Ben yaklaşık 15 senedir tecrübelerimle genelde yokuş aşağı hızlanma durumuna göre hafif frene dokunup aracın hızını kontrol altına aldıktan sonra gerekiyorsa bir düşük vitese alıyorum. Genelde D konumunda yokuş aşağı sürmem. Overdrive Off düğmesine basarım. D konumunda en az motor freni/kompresör olduğundan araba boşta gibi hızlanır. Yeni şanzımanları bilemiyorum, en azından benim kullandıklarımda bu şekilde.

Bendeki şanzımana göre;

D: 1,2,3,4. vitese kadar gereken vitesi hıza göre kendisi seçiyor.
D + Overdrive Off düğmesi ile 3.vitese kadar.  Yani son vitese geçmeyi engeller. Hafif meyilli yollarda arabanın hızının arttığı, frene basma ihtiyacı duyacağınız anlarda daha kontrollü sürüş için. Ayrıca hafif yokuşta sollamalarda gazı kökleyip altındaki mandalın yapacağı işi Overdrive Off düğmesine basarak hızlanabilirsiniz. Düz viteste 5 ten 4 e hıza göre 3 düşürmek gibi.
2: Hıza göre 1 veya en fazla 2. vitesi seçer. Normal dik inişlerde gerekir.
L: Low en düşük sürekli 1.viteste kalır. Çok dik inişlerde gerekebilir.

Dikkat, bilgi, diğer sürücü ve yayalara saygıyla, kazasız belasız güzel sürüşler dilerim.

bilgileriniz için teşekkür ederim öncelikle. overdrive için ben 2010 aurisimde bir düğme göremedim ama sizdeki model nedir? bu düğme nerededir?muhtemelen beenim aracımda bu düğme yok çünkü 3-d , 2 ve L vites yolları bulunmakta.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 11, 2015, 21:51:04
Cevaplar çok güzel şekilde verilmiş zaten.
 Aracın vites değiştireceğini tahmin ettiğiniz devirlerdede(Vites D konumunda) ayağın gazdan hafif çekilmesi iyi olur.
 Yokuşta parkta direksiyon da; rampa aşağı ön lastik önü kaldırıma doğru, rampa yukarı ön lastik arkası kaldırıma doğru olmalıdır. Lastik kaldırıma sıkışmamalıdır.

ince ama çok önemli bir detay paylaştınız bence belki çoğumuzun gözardı ettiği.
"Aracın vites değiştireceğini tahmin ettiğiniz devirlerdede(Vites D konumunda) ayağın gazdan hafif çekilmesi iyi olur." demiştiniz.fakat D modunda basmasakta yokuş aşağı ise vites atmaktadır. Bir önceki yorumda overdrive tuşundan bahsedildi ama tahminimce benim aracımda mevcut olan bir özellik değil. Bunun yerine 3-D, 3,2, VE L mevcut.
Toyota Auris 2010 1.6 A/T Comfort Extra (2014-2019)
Toyota Auris 2016 1.6 MDS Active (2019-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Overdrive tuşu yerine 3 konumu koymuşlar , aradaki ufak bir fark var sadece
Yukarıda Tekin Bozbey çok güzel bir açıklama yapmıştı yanlış hatırlamıyorsam. Trafiğe kapalı yada müsait bir yolda düşük hızlarda bunu test edebilirsiniz , merak etmeyin bozulmaz :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis.. babam gibi araba:))
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 68453
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 26 kere teşekkür edildi
Aracım Avensis 2001. 3 konumu overdrive yerine kullanılabilir.

Hakan Beyin "Aracın vites değiştireceğini tahmin ettiğiniz devirlerdede(Vites D konumunda) ayağın gazdan hafif çekilmesi iyi olur." önerisini de kullanıyorum. gaza yüklenerek daha yüksek devirde atacağı vitese bir nebze müdahale etmiş oluyoruz. Manuelden gelen alışkanlık gibi diyebiliriz. Motor fazla bağırmaya başladığında hafif gaz keserek motoru rahatlatmak, yük düştüğü için de şanzıman varsa bir üst vitese atıyor.
9. 2011 Skoda Yeti 1.2 TSI DSG (capondan almana ;) )
8. Terfi: Avensis 2001 Sol/AT D4.. Bilenler bilir:) (yeni sahibinde)
7. Arabam 6 yıl kullandığım Corolla 1997 GLi
...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Öğretmen
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 8
  • Model Yılı: '14
  • 14 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ben yokuş inerken yokuşun sonlarına doğru fren yaptığımda araç motor frenine alıp çok bağırıyor bu da yakıtı yükseltiyor bu arada.Ben de bu anda dreksiyondan F1 den vitesi yükseltiyorum bu durumdan kurtuluyorum.Zaten yokuş sonunda durmak gerekiyorsa araç durduğunda yeniden kendisi otomatiğe alıyor.Veya inmeye başlamadan yokuşun başında vitesi direk manuele alıyorum..
Toyota Auris 1.6 Advance Skypack multidrive S