Emre'nin de söylediği gibi önceki aracınızın marka ve modeli neydi.
1. sorunuzun cevabı gerçi bu Toyota'ya çzgü bi durum değil ama(motorun çalışması ile ilgili bi durum) gazdan ayağınızı çektiğinizde eğer emme manifoldu girişinde bulunan gaz kelebek gövdesi biden kapanırsa emme manifoldu içinde aşırı vakum olacağından Toyota gibi plastik emme manifoldlu araçlarda emme manifoldunun patlamasına neden olur. Bu durumu önlemek için Toyota'nın eski modellerinde bi vakum tamburu vardı, şimdikilerde ise elektrikli gaz kelebek gövdesi sayesinde hiç bir mekanik işlem görmeden söz konusu olan gaz kelebeğinin gazı bıraktıktan bi miktar sonra kapanması sağlanıyor.
2. sorunuzun cevabı için de gene önceki kullandığınız aracın marka model vs.'sini verirseniz basit bi kıyaslama yapabiliriz. Kez'a Toyota'nın 4. vitesi diğer bi çok markaya göre daha torkludur, vvt-i motor zaten extra torklu bi motor, neden istediğiniz verimi alamadınız anlamak güç. Eski arabanızı hakikaten merak ediyorum.
Ayrıca 4. vites mekanizması bi çok markada motordan aldığı gücü direk şanızamana, dolayısıyla da tekerleklere aktarır. Fakat Toyota şanzımanlarında 4. vites küçük bir rediksiyona uğrayarak (ki bu değer 0,94 ile 0,96 arasındadır) aktarılır. Yani şanzımandan çıkışta bi miktar daha torku aktarılmış olarak tekerleklere verilir.
Umarım anlatmak istediklerimi anlatabilmişimdir.
