Gönderen Konu: Auris Lastik Değişimi  (Okunma sayısı 3340 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 48000
  • Model Yılı: '12
  • 5 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Auris Lastik Değişimi
« : Eylül 21, 2015, 10:49:50 »
Evet arkadaşlar, bilirsiniz belki 2012 Auris Dizel Manuel Comfort Extra araç sahibiyim. Aracı sıfır olarak aldım ve bugüne kadar aracın tüm bakımlarını Toyota servislerinde yaptırdım. Araç şimdi 42b km'de.

Yaklaşık 3 ay kadar önce Toyota servisine garanti kapsamında intercooler değişimi ve yazılım güncellemesi için çağırıldım. Gerekli değişiklikler yapıldıktan sonra aracımın yakıt tüketiminde 1lt gibi bir artış oldu. Araç o zamanlar 39b km'de idi ve 40b bakımı yapmak gerekiyordu. ancak malum temmuz ayında aracın kaskosu, trafik sigortası ve vergisi geldiğinden bakım işi biraz aksadı ve 41b küsür km'de aracı bakıma soktum. Aracın fazla yaktığını da söyledim servise. Aracın genel bakımları yapıldıktan sonra aracın yakıt tüketimi 0,5lt kadar düştü ancak hala fazla idi, sevisteki usta motorun yazılımı, değerleri falan kontrol etmiş her şey normal dedi ancak aracın lastiklerinin bittiğini söylediler, zaten ben de farkında idim çünkü en ufak bir frende araçta ABS devreye giriyor idi. Bakımı da hallettikten sonra en son olarak Lastik değiştirme işi bu aya kaldı. Zaten bayram nedeni ile uzun yol gideceğimden lastik işi artık elzem bir hal almıştı. İnternetten 4 adet GoodYear Efficient Grip Performance Lastik aldım (tanesi 164 TL, kargo bedava. Lastikler 2015 23. hafta) ve aracıma taktım. Neticede Bursa-Zonguldak yolculuğuna çıktık. Zaten bu yolculuğa çıkmadan önce her zaman depoyu fullerim. Kullandığım güzergah aynıdır ve yüksek hızları sevmediğimden, 2 tane sıpa var araçta, genelde 100-120 bandında kullanırım aracı. Otobanda ........ arasına belki kısa sürelerle çıkarım. Güzergahı bilmeyenler için Bursa'dan İzmit'e kadar şehirler arası yol, İzmit'ten otoban'a giriş ve Düzce'ye kadar otoban, kaynaşlı'da otoban'dan çıkarım ve şehirler arası yoldan Zonguldak. Bu güzergah'ta yarım deponun 1 tık altına kadar yakıt yakardı aracım. Ancak genel bakım ve lastik değişimi sonrası araç bu sefer yarım deponun bir tık üstüne kadar yaktı. Yaklaşık çeyrek depo kadar fark var. Bir depo yaklaşık 180TLcivarı doluyor. Bu durumda yaklaşık 70-80TL gibi bir değer elde etmiş oldum. 360km mesafe geldiğimi göz önüne alırsak km'de 0,19-0,22 kuruş gibi  bir değer oluyor. Düzce'den sonra bol yokuş ve viraj olduğundan aracın yakıtı bu bölgeden itibaren Zonguldak'a kadar artıyor bunu da dikkate almak gerekir.

Kısaca 4 kişilik bir aile, 1 tane bebek ve bir tane 7 yaş çocuk, hanım ve ben otobüs ile gitmeye kalksak kişi başı gitgel yaklaşık 45tl'den, 270TL gibi bir bilet parası yanında şehir içi ulaşım maliyetleri dikkate alındığında iyi ki bu aracı almışım diyorum.

edit: imla

Düzenleme: Trafik kuralları

Toyota Club Türkiye

Auris Lastik Değişimi
« : Eylül 21, 2015, 10:49:50 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 127000
  • Model Yılı: '15
  • 787 kere teşekkür etti
  • 155 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris Lastik Değişimi
« Yanıtla #1 : Eylül 21, 2015, 13:18:27 »
Allah kaza bela vermesin. lastik hakkında ki yorumlarınızı da belirtir misiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 48000
  • Model Yılı: '12
  • 5 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris Lastik Değişimi
« Yanıtla #2 : Eylül 21, 2015, 17:30:54 »
Lastikleri daha yeni aldım ancak kıyaslamak gerekir ise yakıt anlattığım üzere bayaa bir düştü, yol sesi azaldı nerede ise yok gibi, otobanda rüzgar sesinden çok yol sesi geliyor idi eski latik ile şimdi rüzgar sesi daha fazla duyuluyor.

Aracın virajlardaki yol tutuşu güven veriyor ancak bunun sebebi daha önceki bridgestone lastiklerin artık iyice sertleşmesinden dolayı sınırlarında tedirgin etmesinden de kaynaklanıyor. ıslak ve kuru fren performansını test edecek bir durumla henüz karşılaşmadım.

lastik almadan önce ADAC testlerini incelemiştim, genel olarak bu lastik Michelin Primacy 3'ten sonra en fazla puan alan lastik. ancak primacy 3 için fiyat bundan yüksek. fiyat performans olarak bu lastik çok iyi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '05
  • 33 kere teşekkür etti
  • 63 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris Lastik Değişimi
« Yanıtla #3 : Eylül 21, 2015, 20:12:04 »
Hocam bendede sizin aracın aynısı  var ama km 88bin oldu ve hala er300 ler yeni gibi :) anladigim kadariyla sakin kullanılan bir aracınız var. Bu lastikler 40binde nasıl bitti anlamadım
2005 Toyota Corolla Terra 1.6 vvti (Sadece Benzin)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • power of honda
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 26 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris Lastik Değişimi
« Yanıtla #4 : Eylül 21, 2015, 20:18:57 »
Hocam bendede sizin aracın aynısı  var ama km 88bin oldu ve hala er300 ler yeni gibi :) anladigim kadariyla sakin kullanılan bir aracınız var. Bu lastikler 40binde nasıl bitti anlamadım

sadece yeni gibidir 88 bindeki lastiği değiştirmenizde ciddi fayda var.Görüntüsüne aldanmayın.
Can yakıpta kalp kırma ey insanoğlu,seninde gülbenzin solacak birgün...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 48000
  • Model Yılı: '12
  • 5 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris Lastik Değişimi
« Yanıtla #5 : Eylül 21, 2015, 21:31:00 »
benim lastiklerin diş derinliği 5,8mm civarında idi. hatta muayeneden çok rahat geçti araç. ancak 3 sene içinde lastik sertleşti diye düşünüyorum çünkü gerek frenlemede ABS'nin devreye girmesi gerek virajlarda hafif hızlı girildiğinde arkasını bırakması nedeni ile değişim zamanı gelmişti. zaten lastiğin diş derinliğinden daha ziyade hamurunun durumu önemli. sert lastik yola tutunamadığından kayma eğilimine giriyor.

Bir de ben aracın yol tutuş, yürüyen, fren ve motor aksamına çok dikkat ederim. en nihayetinde araçta can taşıyoruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris Lastik Değişimi
« Yanıtla #6 : Eylül 21, 2015, 21:31:07 »
bridgestone size ödül vermeli.90 bin gitmis o lastik.Cidden biran önce degistirin.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '05
  • 33 kere teşekkür etti
  • 63 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris Lastik Değişimi
« Yanıtla #7 : Eylül 22, 2015, 00:40:38 »
bridgestone size ödül vermeli.90 bin gitmis o lastik.Cidden biran önce degistirin.
Ödül kabul ederim ama goodyear egp tercih ederim. Lastik ses dışında performans olarak güzel (frende yada kalkışta kayma vs yok) aracı genelde uzun yolda sabit hızda kullanırım hatta fren balatalasi bile çoğu araca göre bende uzun kmler boyunca bitmez benden önceki sahibi 30binde ön balatayı değiştirmiş yani 60bin olmuş :)
2005 Toyota Corolla Terra 1.6 vvti (Sadece Benzin)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 127000
  • Model Yılı: '15
  • 787 kere teşekkür etti
  • 155 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris Lastik Değişimi
« Yanıtla #8 : Eylül 22, 2015, 10:14:51 »
bendeki brgds lar 60 oldu dişler muayeneden geçecek düzeyde ama ömür olarak bittiğini biliyorum çatlamalar vs. oluştu. en önemlisi taban kısmı yüksek hızlarda fazla ısınmadan gümleme ihtimali çok yüksek. bu sezon değişecekler kışlıkları takana kadar idare edicez artık :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris Lastik Değişimi
« Yanıtla #9 : Eylül 24, 2015, 09:19:51 »
Bizim için bu anlama geliyor Brigestone :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara