Gönderen Konu: T27 ekspertiz sorunsalı  (Okunma sayısı 1200 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '11
  • 550 kere teşekkür etti
  • 137 kere teşekkür edildi
T27 ekspertiz sorunsalı
« : Eylül 18, 2015, 00:36:40 »
öncelikle merhabalar aslında çok eski bi konu üyelerimizden talat serkeş bey daha önce bu konuyu açmış tecrübeli üyelerimizde yorumlarını esirgememiş sağolsunlar geçenlerde bi ortamda konusu açıldı benimde aklıma geldi test sonucunu buldum sizlerin yorumunu almak istedim bizim araçta 18 bg ekik çıkıyor aynı şekilde bi t27 kullanıcımızın başına daha gelmiş adını unuttum usta bana da "bişey olmaz normal" demişti neyse önceki konudaki yorumlara bakarsak bizim araçta normal 4000 devirde 162.7 tork üretiyor hoş araç fabrika verilerine göre 160 tork o ayrı :D bu test yapıldığında araç 47.700 de idi şimdi 75.000 de :) bu konuyu açmamın bi diğer sebebi de satarken alıcıya yapacağım açıklama saygılar..

not:araç lpgli :)
2005 Corolla 1,6 sol ---- 2011 Avensis elegant extra

Toyota Club Türkiye

T27 ekspertiz sorunsalı
« : Eylül 18, 2015, 00:36:40 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 ekspertiz sorunsalı
« Yanıtla #1 : Eylül 18, 2015, 08:12:54 »
Hocam.  Ben kafayı yiyecektim. Ula dedim adam km düşürmüş falan sandım. Gerçi adam normal abi dedi.

Şimdi başka avensiste de aynı durum çıkınca iyice rahatladım.

Bende sıkıntı şuydu.  Adam motor tipine 1.6 turbo lu diye yazmış. Ben görsem düzeltirdim.ikincisi aracı 6500 devire de çıkarmadı. Araç 6500 devirlerde galiba en yüksek beygirine veriyor.

Sonuçta benim araba 160nm. 110 kusur bg cikti[emoji1] [emoji1] [emoji1] [emoji1] [emoji1]

Sonra düşündüm bitik motor dedim Max torku nasıl verebilir?
Arkadaşlar da burada aynı şeyi söylediler.  Test hatası var diye rahatladım.

Peki nasıl olmalı.

Alıcıya görüşmeden önce araç verilerinin çıktısını alın. Test eden adama söyleyim bu arac 6500 devirde neyse işte o devirde en yüksek beygirini veriyor diye.  Benimki turbo lu diye 4000 fazla geçmedi.

Birde adam kendi dedi 6. Vitesli araçlarda bunu yaşıyoruz beygiri Az ölçüyor dedi ama mantığı nedir anlamadım. 

Yine bu test araçlarının kalibrasyonu yapılıyor mu büyük oranda hayır. O zaman doğruluk payı bana kalırsa bu cihazların yüzde 90 bile değildir.

Acaba diğer valvematik araçların expertiz raporu nedir paylaşan olursa bu konu bir bilgi bankası olabilir.

***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '11
  • 550 kere teşekkür etti
  • 137 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 ekspertiz sorunsalı
« Yanıtla #2 : Eylül 18, 2015, 15:45:54 »
Hocam.  Ben kafayı yiyecektim. Ula dedim adam km düşürmüş falan sandım. Gerçi adam normal abi dedi.

Şimdi başka avensiste de aynı durum çıkınca iyice rahatladım.

Bende sıkıntı şuydu.  Adam motor tipine 1.6 turbo lu diye yazmış. Ben görsem düzeltirdim.ikincisi aracı 6500 devire de çıkarmadı. Araç 6500 devirlerde galiba en yüksek beygirine veriyor.

Sonuçta benim araba 160nm. 110 kusur bg cikti[emoji1] [emoji1] [emoji1] [emoji1] [emoji1]

Sonra düşündüm bitik motor dedim Max torku nasıl verebilir?
Arkadaşlar da burada aynı şeyi söylediler.  Test hatası var diye rahatladım.

Peki nasıl olmalı.

Alıcıya görüşmeden önce araç verilerinin çıktısını alın. Test eden adama söyleyim bu arac 6500 devirde neyse işte o devirde en yüksek beygirini veriyor diye.  Benimki turbo lu diye 4000 fazla geçmedi.

Birde adam kendi dedi 6. Vitesli araçlarda bunu yaşıyoruz beygiri Az ölçüyor dedi ama mantığı nedir anlamadım. 

Yine bu test araçlarının kalibrasyonu yapılıyor mu büyük oranda hayır. O zaman doğruluk payı bana kalırsa bu cihazların yüzde 90 bile değildir.

Acaba diğer valvematik araçların expertiz raporu nedir paylaşan olursa bu konu bir bilgi bankası olabilir.

hocam ne yalan söylim ben hala kafayı yemekteyim :D neden eksik çıkıyor belittiğiniz gibi cihazlarda kalibrasyon sorunu mu var ustalar herkese normal diyor hatta benim ki olayı bi adım öteye götürüp "fabrikada bunların motorunu sandalye üstünde ölçüyolar biz teker üstü ölçüyoruz  " diyip koskoca japon devini ulusun arka sokağından yerin dibine sokalı yaklaşık 1,5 sene oldu :D

not:hocam peki bizim test sonuçları nasıl sizce ?
2005 Corolla 1,6 sol ---- 2011 Avensis elegant extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 ekspertiz sorunsalı
« Yanıtla #3 : Eylül 18, 2015, 15:54:31 »
Benim 2010 1.4 dizel corollayı alan soktu expertize rakamları tam hatırlamıyorum ama güç 80 bg civarında tork ise 300-310 nm civarında çıktı . Orjinali 90 bg 205 nm . :)


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 ekspertiz sorunsalı
« Yanıtla #4 : Eylül 18, 2015, 16:16:11 »
İmla konusunda lütfen biraz daha özen gösterelim.
hocam ne yalan söylim ben hala kafayı yemekteyim :D neden eksik çıkıyor belittiğiniz gibi cihazlarda kalibrasyon sorunu mu var ustalar herkese normal diyor hatta benim ki olayı bi adım öteye götürüp "fabrikada bunların motorunu sandalye üstünde ölçüyolar biz teker üstü ölçüyoruz  " diyip koskoca japon devini ulusun arka sokağından yerin dibine sokalı yaklaşık 1,5 sene oldu :D

not:hocam peki bizim test sonuçları nasıl sizce ?

 Bunu diyen kısmen doğru söylemiş ama bilgi tam olmayınca anlamsuzdan öte yanlış yönlendirme oluyor.
Ölçüm şekli SAE ya da DIN vb şekilde belirtilir. Bunun detaylarını sitede paylaşmıştım, araştırılabilir. Kısaca; Sae de motordan güç çeken sistemler olmadan, ham gücüdür, genelde Amerikan araçlarında bu ölçüm çeşidi kullanılır. Din ise Alman ölçü şeklidir ve tekerden alınan verileri ima eder. Diğer yandan araç fabrika verisi PS olarak gücü veriyorsa, Hp olarak yırumlarken çevrim gerekir. Aslında en ideali tüm araç ve ölçpm değerlerinin Kw olarak güç birimini kullanması. Yani standart ve ideal ölçüm birimi olarak Kw seçilmeli.
Bugatti Veyron içşn verilen 1001hp standart değerdir(gerçi farklı versiyonları da çıktı). Aynı motor ile araç, ideal yakıt ve iklim koşullarında 1100hp den fazla güç üretebilmekte.
Kalibrasyon olayına Talat arkadaşımız değinmiş zaten.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 ekspertiz sorunsalı
« Yanıtla #5 : Eylül 18, 2015, 19:39:43 »
hocam ne yalan söylim ben hala kafayı yemekteyim :D neden eksik çıkıyor belittiğiniz gibi cihazlarda kalibrasyon sorunu mu var ustalar herkese normal diyor hatta benim ki olayı bi adım öteye götürüp "fabrikada bunların motorunu sandalye üstünde ölçüyolar biz teker üstü ölçüyoruz  " diyip koskoca japon devini ulusun arka sokağından yerin dibine sokalı yaklaşık 1,5 sene oldu :D

not:hocam peki bizim test sonuçları nasıl sizce ?

sonuçlar temiz hocam. hastanın durumu çok iyi. biz buna halk arasında --çok bilen usta sydrome-- diyoruz :rofl: :rofl:
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah