Gönderen Konu: Servis mi haklı ben mi ?  (Okunma sayısı 1729 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 7 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Servis mi haklı ben mi ?
« : Eylül 10, 2015, 20:52:06 »
İyi günler sayın arkadaşlar uzun bir süredir aktif olamıyorum ama bir sorun ile karşılaştım bir süre önce ve bir de sizlere danışayım dedim.


Arkadaşlar 2006 trafiğe çıkışlı 2007 model 1.4 d4d Terra gümüş gri aracımız var. 2010 senesinde aldık. 2012 yılında aracın bazı bölgelerinde (sol arka çamurluk teker üstünde, sol kapıların şerit altlarında ve ön tamponda) vernik atmasının başladığı dikkatimi çekti Toyota'ya mail attım servise çağırdılar ve servise gittim "böyle böyle bir durum var garantiye giriyor mu acaba" diye. "Hayır girmez, 3 yıl boya garantisi var ve o süre geçmiş ve buraya ne olduğunu biz bilmiyoruz. Belki bir taş veya kimyasal madde geldi belki de tazyikli su ile bu hale gelmiştir" dediler. " Sol kapı çıtasının iç kısmında araç hakkında bilgilerin yazılı olduğu kısımda da vernik atması var oraya da taş veya kimyasal gelmemiştir ya dedim ?" "Bilemiyoruz, belki de dışarıda boyanmıştır" dediler gönderdiler.

Gel gelelim 5-6 ay kadar önce öğrendim ki tüm bu sorunlu parçalar 6-7 sene önce serviste değişmiş ve boyanmış. Servise gittim benim bir aracım var serviste hangi tamiratları yapılmış öğrenmek istiyorum dedim. 2006 senesinde Sol kısımda kapı çamurluk falan derken kem küm ederek bir kaç parça saydı ve diğerlerini okuyamadığını söyledi. Sene 1995 değil ki 2006, 10 yaşındaki çocuklar bilgisayarın kurdu olmak yolunda ilerliyor o yıllarda ve bir servis nasıl tam bilgi vermiyor hayret ettim. Velhasıl kelam 2012 yılında aracın başında konuştuğum şahıs geldi. Beyefendi 3 sene kadar önce geldiğimde sanayide boyanmış olabileceğini söylediğiniz parçaların hepsi sizin elinizde boyanmış bunu o gün neden söylemediniz ? dedim. Net bir cevap vermedi bana boya nasıl yapılır onu anlatmaya başladı "Biz şöyle yaparız, ustalarımız şöyle tecrübeli, bizim hatamız olsa boyarız sanki ne var ki vs vs. Boyanan parçanın da bilmem kaç yıl garantisi var o da geçmiş ben bir şey yapamam" dedi bende "yapma zaten" diyerek çıktım gittim.

Toyota'nın genel merkezi ile irtibata geçtim, beni telefonla aradılar. "Neden söylemiyorsunuz hangi parçaları değiştirdiğinizi" diyorum. "Servisin kendi bileceği şey söyler veya söylemez ona biz karışamayız" dediler. Onlarda çok yardımcı oldular sağ olsunlar(!)

Anlayacağınız Japonya dışında başvuracak tek yerim Tüketici hakem heyeti kaldı. Ben mi olayı büyütüyorum acaba ? Olabilir adamlar boyamışlar ve sadece o parçalarda olması tesadüftür diyorum. Belki dediği gibi taş falan sıçramıştır diyorum ama kapının iç kısmında da bariz bu kusur gözüküyor.

Sizin düşünceleriniz nedir arkadaşlar ?



Zafer için Doğdum, Zafer İçin Ölürüm !

Toyota Club Türkiye

Servis mi haklı ben mi ?
« : Eylül 10, 2015, 20:52:06 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis mi haklı ben mi ?
« Yanıtla #1 : Eylül 10, 2015, 21:08:45 »
Yapilan.işlemlerde iscilik hatasi olma ihtimali  yüksek. Ama servislerde yapilan Iscilik garantisi 1 yil.olayın üzerinden uzun zaman gecmesi hepsi sizin.dezavantajiniza.
hakem heyetine basvurun  .Hehangi bir ucret odemiyorsunuz.En azindan iciniz rahat eder
Siz almadan önce  boyadan sonra servisin dedigi gibi kimyasal veya baska birsey kullanilmis zarar vermis olabilir.
Alırken gostermediniz mi o parçaların  boyandigini bilmiyormuydunuz.

Mesaj Birleştirildi: Eylül 11, 2015, 14:30:24
Taş sicramasinda vernik zarar görmez  diye düşünüyorum.Burda işçilikle ilgili sikinti var.Ama boyanalida 9 sene olmuş hak iddia edilmesi zor.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 7 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis mi haklı ben mi ?
« Yanıtla #2 : Eylül 10, 2015, 21:18:16 »
2010 senesinde alırken bu tarz sorunlar yoktu. Acil lazım olduğundan ve en yakın serviste 180 km ötede olduğundan sanayi işi bir ustaya gösterdik 1-2 parçanın boyalı olduğunu söyledi ve bizde bilerek aldık. Ama şuan kaç parça boyalı bilgim yok söylemiyorlar. Beni üzen dalga geçer gibi iş yapmaları sayın hocam. İnanın bugün getirin boyayalım deseler düşünürüm çünkü 1 defa kasko var diye götürdük altını üstüne getirdiler o bölgelerde de sorunlar baş gösteriyor şuan.
Zafer için Doğdum, Zafer İçin Ölürüm !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis mi haklı ben mi ?
« Yanıtla #3 : Eylül 10, 2015, 21:26:50 »
Buğra bey sizi çok rahatsiz eden eden yeri.cebinizden.tekrar boyatacaksiniz.
Servisler de kaliteli.işçilik garantisi.kesinlikle.yok.Bende can sıkıcı olaylar la karşılaştım kabul etmediler.
Bende.gitmiyorum .kaliteli servis olayi alj gectikten sonra.daha.da kötü oldu.
Mental olarak çok takilmayin.Araç bu başkası olur.
Yapilanin haksizlik olduğunu dusunuyorsunuz.Hakem heyetine başvurun masrafsiz. mahkemeye verseniz kaybetmeniz durumunda karşı tarafin avukatlik ücretini oderseniz.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 7 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis mi haklı ben mi ?
« Yanıtla #4 : Eylül 10, 2015, 21:48:59 »
Teşekkür ederim hocam aracımdan memnun sayılırım çizilmiş falan öyle çok kafaya takmam ama burada yapılan canımı sıkıyor sırf bu yüzden başvuru yapacağım en kısa sürede.
Zafer için Doğdum, Zafer İçin Ölürüm !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis mi haklı ben mi ?
« Yanıtla #5 : Eylül 10, 2015, 23:24:25 »
Buğra bey geçmiş olsun. Bazen araçın bazı parçaları boyanırken hasarsız olan diğer pafçayada fazladan vernik attıkları oluyor. Renk farkı çok belli olmasın diye. İşçilikten ziyade sonradan boyanan parçaların boya ve vernik katmanı orjinal parça kadar kaliteli olmuyor. Sanayiye götürün belki o bölgeye lokal olarak tekrar vernik atılabilir. Tüketici mahkemesine gidin diyeceğim lakin arabayı aldığınızdan  bu yana 5 sene geçmiş galiba. Bir sonuç elde edeceğinizi sanmıyorum.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 7 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis mi haklı ben mi ?
« Yanıtla #6 : Eylül 11, 2015, 02:17:01 »
Ben biniyorum hocam sıkıntı yok çokta göze batmıyor. Tüketici hakem heyeti ile görüşeyim sonuç almama engel değilse başvuru yapacağım.
Zafer için Doğdum, Zafer İçin Ölürüm !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis mi haklı ben mi ?
« Yanıtla #7 : Eylül 11, 2015, 02:36:40 »
vernik atmasi bendede var hemde orjinal boyanmayan parçadan zamanla olabilcek seyler tabi sonradan boyandiysa adam akili boyayamamişlar, ama o kapi arasinda vernik atmasi varsa keşke ozaman  gösterseymişsiniz  arabayi direkte boya olmasi bence hiç hayra alamet değil araç direkten hasar almiş olabilir, boyatmaktan baska careniz yok kapi arasi su  falan çok gormuyor fakat arka çamurluk soyulcak ve git gide ilerliycek
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 46 kere teşekkür etti
  • 103 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis mi haklı ben mi ?
« Yanıtla #8 : Eylül 11, 2015, 07:59:11 »
elbette ki müşteri her zaman haklıdır.

burada size yapılan davranışlara canınızın sıkıldığı belli. ancak hangi marka olursa olsun neredeyse bütün servisler bu tutum içinde olmayı tercih ediyorlar. geçen süre yakın olsaydı belki daha farklı olurdu.

kazasız belasız günler dilerim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 7 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis mi haklı ben mi ?
« Yanıtla #9 : Eylül 11, 2015, 15:36:31 »
2010 senesinde aldığımız vakit bu derece atmalar söz konusu değildi hocam olsa görürdük. Ben kendi kusurları olduğunu düşünsem bile yaptırmayı hatayı falan geçtim bana hangi parçalarda değişiklik yaptıklarını bile söylemiyorlar ve Toyota genel merkezi de çıkıp "evet böyle bir hakları var" diyebiliyor. Servis olmanın mantığı nedir ki ?
Zafer için Doğdum, Zafer İçin Ölürüm !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • merhaba 1.4 d-4d sedan mm/t
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 239500
  • Model Yılı: '06
  • 254 kere teşekkür etti
  • 58 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis mi haklı ben mi ?
« Yanıtla #10 : Ocak 08, 2016, 23:08:01 »
buğra bey bu resimlere göre bu görüntü işçilik hatası gibi görünüyor.Ama araç boyanalı bayağı olmuş.Hakem heyetine başvurmayı deneyin ama bir şey çıkacağını zannetmiyorum,çünkü zaman aşımı söz konusu.
1993te 87 Renault tx, 1994te 0 Renault Toros binek,1996da 91 skoda formen,1997de 90 renault manacer,(2001-2013 arası maalesef arabasız)nihayet 2013 nisan  Toyota Corolla 2006 1.4 d-4d mmt  182.000 km.
İstemek yetmez
Öyle bakarsın işte 28