Gönderen Konu: 2012 E140 Corolla 1.6 otomatik titreme sorunu  (Okunma sayısı 1958 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '12
  • 5 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
2012 E140 Corolla 1.6 otomatik titreme sorunu
« : Eylül 10, 2015, 09:49:03 »
Aracim 2012 corolla 1.6 4 ileri tam otomatik benzin & lpg li .

Aracim isiklarda beklerken farkettigim bir sorunu var. Vites D ya da R konumundayken motor titreme yapiyor ve kabinden hissediliyor. Fakat vitesi N konumuna aldigimda herhangi bir sorun kalmiyor. Titremenin siddeti sanirim km yaptikca artiyor gibi.

Ayrica yokus yukari hizlanmalarda vites gecisleri bazen kemikli olabiliyor.

Ayrica sag onden esek semerine benzer dik kasislerden gecerken bazen klank sesi geliyor.

Motor kulaklarindan supheleniyorum. Basina benzer durum gelen ya da tecrubeli arkadaslarin yorumlarini bekliyorum. Henuz usta ve servis gormedi.

Ecu da herhangi bir hata kodu yok. Arac 53binde, benzin lpg farketmiyor titriyor.

Toyota Club Türkiye

2012 E140 Corolla 1.6 otomatik titreme sorunu
« : Eylül 10, 2015, 09:49:03 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 E140 Corolla 1.6 otomatik titreme sorunu
« Yanıtla #1 : Eylül 10, 2015, 10:33:02 »
Emin olmamakla birlikte 60.000 km şanzıman yağı değişmesi gerekiyor diye biliyorum
İlk durumu kavrama olarak biliyorum ben, kavrama esnasında manuel araçlarda yarım debriyaj konumundaki gibi araç harekete hazır bekliyor
Diğerlerini bilmiyorum
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 E140 Corolla 1.6 otomatik titreme sorunu
« Yanıtla #2 : Eylül 10, 2015, 11:02:35 »
Hasan Şanzıman yağını değişmiş miydin? Değişmediysen orjinal toyota yağıyla ve süzgeciyle acilen değiş. Bu titreşim azalacaktır.

Araç D de dururken ileri gitmek istiyor ama sen engelliyorsun bu Nye göre devir düşüklüğüne ve titremeye yol açıyor. Yağ eskidikçe D de dururkenki bu devir düşüklüğü artıyor.

Aynı şekilde gaza basarkenki vites değişim şoku da yağa işaret ediyor. Yağ değişimi sonrası yumuşadığını görürsün.

Sağ önden klank sesi geliyorsa z rotlara bi baktır. Viraj demirlerine bi baktır. Fakat klanktan çok lok gibi bir sesse amortisör kule takozu olabilir.

Motor kulağı olsa dururken veya kalkarken hissederdin. 5 senelik araçta da kulak bozulmaz öyle. :)

Yağın ömrü bitmiş 60bin km ya da 4 senedir.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 195 kere teşekkür etti
  • 199 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 E140 Corolla 1.6 otomatik titreme sorunu
« Yanıtla #3 : Eylül 10, 2015, 11:04:05 »
aynı araç bende de var vites d ve r konumunda bende de titreme yapıyor ama öyle aşırı rahatsız edici değil. yarım debriyaj hissi var. klank sesi de direksiyon kolonundan kronik sesi. Aslında aracınızda problem gözükmüyor. Aracınıza uzun yıllar binmek istiyorsanız şanzıman yağı değişimini aksatmayın o husus çok önemli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '12
  • 5 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 E140 Corolla 1.6 otomatik titreme sorunu
« Yanıtla #4 : Eylül 10, 2015, 11:13:05 »
Cevap yazan herkese tesekkurler :)

Sanzuman yagimi her 5binde bir ya da issiz kalip arabayla ugrastigimda hep kontrol ederim hala pembe olarak duruyor. Sanzuman yagi daha once degismis midir bilmiyorum.

Vites kemiklenmesi yagin ozelliginin gitmesiyle direk iliskili olsa da kemiklenmenin sadece motorun zorlandigi zamanlarda olmasi beni motor kulagi suphesine itti. Sogutma rezervuarinin altindaki kulakta(yolcu taraf motor kulagi) sizdirma vs. gorunmuyor.

Lok sesi yok cok sukur suspansiyon sorunum olmayabilir belki dediginiz gibi z rot vs. Takim problemidir.

Sanzuman yaginin pert olmadigini anlamak icin renkten baska bir test var mi acaba ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 195 kere teşekkür etti
  • 199 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 E140 Corolla 1.6 otomatik titreme sorunu
« Yanıtla #5 : Eylül 10, 2015, 13:19:34 »
Tam olarak bilmiyorum ama yağın kokusunda ağır bir metalimsi koku varsa yağı değiştirmekte fayda var diye duymuştum.