Gönderen Konu: Multimode vites takılı kaldı.  (Okunma sayısı 5744 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '17
  • 108 kere teşekkür etti
  • 148 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode vites takılı kaldı.
« Yanıtla #20 : Eylül 04, 2015, 13:59:50 »
öncelikle geçmiş olsun.. m/m şanzıman biraz narin bir tür.. arada böyle kafası karışabiliyor ilginç atraksiyonlar yaptığınızda :D
 Açıkcası ben de bir sorun olduğunu düşünmüyorum, ancak bir daha yaparsa arıza tespitinde ısrarcı olun..
serviste yaklaşık olarak aynı şeyi söyledi. Umarım bir daha olmaz. Teşekkür ederim.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Multimode vites takılı kaldı.
« Yanıtla #20 : Eylül 04, 2015, 13:59:50 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92000
  • Model Yılı: '12
  • 23 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode vites takılı kaldı.
« Yanıtla #21 : Eylül 07, 2015, 20:45:07 »
Yoğun trafikte manuele alma olayını anlamadım ben. Sebebi nedir sizce?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode vites takılı kaldı.
« Yanıtla #22 : Eylül 07, 2015, 20:55:11 »
Yoğun trafikte manuele alma olayını anlamadım ben. Sebebi nedir sizce? 
Dur-kalk trafikte şanzıman otomatikteyken sürekli olarak vites değiştirme isteğinde bulunuyor.Bu zamanla şanzımanın fazlaca ısınmasına neden oluyor.Isınma gerçekleşince de kendini korumak adına, şanzıman soğuyuncaya kadar devre dışı bırakıyor kendini.
Ramazan bayramı öncesinde mali müşavirim İstanbul'da çok yoğun trafiğe girince başına geldi bu olay.Yarım saat kadar bekle şanzıman soğuyunca tekrar yola çıkabilirsin dedim.
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92000
  • Model Yılı: '12
  • 23 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode vites takılı kaldı.
« Yanıtla #23 : Eylül 07, 2015, 22:02:55 »
Peki siz es modunu hangi koşullarda kulaniyorsunuz?
Farkındayım cevabı kolay sorular sizin için ama 4 günlük bir corolla sahibinin bilgisizliği var bende :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode vites takılı kaldı.
« Yanıtla #24 : Eylül 07, 2015, 22:17:14 »
Peki siz es modunu hangi koşullarda kulaniyorsunuz?
Farkındayım cevabı kolay sorular sizin için ama 4 günlük bir corolla sahibinin bilgisizliği var bende :)
E normal sürüş modu Yasin bey.ES modu ise Spor mod oluyor.Kısaca bir örnek vermek gerekirse;
E modunda kullanırken 2.500 devirde vites değişimi oluyorken, ES modunda ise 2.500 devirde değil de 3.000 veya 3.500 devirde vites değişiyor.
Peki ES modunu ne zaman kullanabilirim diye bir soru sorabilirsiniz.Agresif, sert sürüşlerde ya da dik bir rampayı rahat çıkabilmek için ES mod'unu kullanabilirsiniz.
Çoğu tam otomatik şanzımanlarda ES yerine S tuşu vardır.İsmi farklı olsa da işlevi aynıdır Yasin bey.
Multimod şanzımanlı bir araç sahibiyseniz Multimod kullanma klavuzunda gerekli bilgiler mevcuttur (tabii aracı sıfır aldıysanız)
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92000
  • Model Yılı: '12
  • 23 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode vites takılı kaldı.
« Yanıtla #25 : Eylül 07, 2015, 22:25:34 »
E normal sürüş modu Yasin bey.ES modu ise Spor mod oluyor.Kısaca bir örnek vermek gerekirse;
E modunda kullanırken 2.500 devirde vites değişimi oluyorken, ES modunda ise 2.500 devirde değil de 3.000 veya 3.500 devirde vites değişiyor.
Peki ES modunu ne zaman kullanabilirim diye bir soru sorabilirsiniz.Agresif, sert sürüşlerde ya da dik bir rampayı rahat çıkabilmek için ES mod'unu kullanabilirsiniz.
Çoğu tam otomatik şanzımanlarda ES yerine S tuşu vardır.İsmi farklı olsa da işlevi aynıdır Yasin bey.
Multimod şanzımanlı bir araç sahibiyseniz Multimod kullanma klavuzunda gerekli bilgiler mevcuttur (tabii aracı sıfır aldıysanız)
Teşekkür ederim Özcan Bey. 2012 comfort extra aldım. Profil bilgilerimi de guncelleyecegim ama cepten yazıyorum şu an. ES modu rampada çok işime yarayacak belli ki.
Bugün 90,000 bakımı için servise bıraktım ve bana iyileştirme programı kapsamında emiş borusu değişimi yapılacağı söylendi. Nedir, ne ise yarar tam bilmiyorum ama canım sıkıldı açıkçası. Bu konuda bilgisi olan var mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '17
  • 108 kere teşekkür etti
  • 148 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode vites takılı kaldı.
« Yanıtla #26 : Eylül 07, 2015, 23:37:18 »
Teşekkür ederim Özcan Bey. 2012 comfort extra aldım. Profil bilgilerimi de guncelleyecegim ama cepten yazıyorum şu an. ES modu rampada çok işime yarayacak belli ki.
Bugün 90,000 bakımı için servise bıraktım ve bana iyileştirme programı kapsamında emiş borusu değişimi yapılacağı söylendi. Nedir, ne ise yarar tam bilmiyorum ama canım sıkıldı açıkçası. Bu konuda bilgisi olan var mi?
aracınızda üretim hatası ve problem çıkarma potansiyeli olan parçalar ücretsiz olarak değiştirilecek. Bu iyi bir şey üzülmeyin. Çünkü bu parçaları siz değiştirirseniz yüksek bir meblağ ödemek zorunda kalacaktınız. Siz 90 bin km kullanılmış turbonun büyük bölümünü bedavadan değiştirmiş olacaksınız. Değişen parçalar araca göre farklılık gösterebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92000
  • Model Yılı: '12
  • 23 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode vites takılı kaldı.
« Yanıtla #27 : Eylül 08, 2015, 00:03:13 »

aracınızda üretim hatası ve problem çıkarma potansiyeli olan parçalar ücretsiz olarak değiştirilecek. Bu iyi bir şey üzülmeyin. Çünkü bu parçaları siz değiştirirseniz yüksek bir meblağ ödemek zorunda kalacaktınız. Siz 90 bin km kullanılmış turbonun büyük bölümünü bedavadan değiştirmiş olacaksınız. Değişen parçalar araca göre farklılık gösterebilir.
Araci bugun biraktim, yarin teslim alacagim soylendi. Teslim alirken degisen parcalar hakkinda bilgi almaya calisayim. Bakalim turbo'da ne kadarlik kisim degisecek?
Aracin ilk sahibi yag eksiltme, turbo vs ile ilgili sikinti yasamadigini soylemisti ama araci almadan once ekspere goturdum, bana turbo'nun bitmek uzereoldugunu soylemisti. Bu onunla alakali bisey sanirim.
Umarim sadece bi boru degisimiyle kurtaririm.
Tesekkurler ilginize.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92000
  • Model Yılı: '12
  • 23 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode vites takılı kaldı.
« Yanıtla #28 : Eylül 08, 2015, 00:05:22 »
Bu emis borusu degisimi tum 2012 dizel M/M'larda yapildi mi acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '17
  • 108 kere teşekkür etti
  • 148 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode vites takılı kaldı.
« Yanıtla #29 : Eylül 08, 2015, 10:05:45 »
Araci bugun biraktim, yarin teslim alacagim soylendi. Teslim alirken degisen parcalar hakkinda bilgi almaya calisayim. Bakalim turbo'da ne kadarlik kisim degisecek?
Aracin ilk sahibi yag eksiltme, turbo vs ile ilgili sikinti yasamadigini soylemisti ama araci almadan once ekspere goturdum, bana turbo'nun bitmek uzereoldugunu soylemisti. Bu onunla alakali bisey sanirim.
Umarim sadece bi boru degisimiyle kurtaririm.
Tesekkurler ilginize.
turbo bitmek üzereyse neden sadece borunun değişmesini istiyorsunuz ki? Ben olsam yatar kalkar kapsamlı bir değişim için dua ederdim. İlla cebinizden mi yaptırmak istiyorsunuz? Yoksa özel bir nedeni mi var?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92000
  • Model Yılı: '12
  • 23 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode vites takılı kaldı.
« Yanıtla #30 : Eylül 08, 2015, 10:10:17 »

turbo bitmek üzereyse neden sadece borunun değişmesini istiyorsunuz ki? Ben olsam yatar kalkar kapsamlı bir değişim için dua ederdim. İlla cebinizden mi yaptırmak istiyorsunuz? Yoksa özel bir nedeni mi var?
Turbonun bitmek uzere oldugunu eksper soyledi. Belki de yanlis anladi. Benim demek istedigim umarim turbo saglamdir. Sikinti yoktur. Neticede motoru ne kadar az dokunursak o kadar iyi :)
Turbonun bitmesi ne demek tam anlayamadim zaten ama eger oyle bisey varsa degismesi daha iyi tabi...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode vites takılı kaldı.
« Yanıtla #31 : Eylül 08, 2015, 19:42:22 »
Yasin bey garanti kapsamında ne kadar şey değişirse bu sizin yararınızadır.Bunun için üzülmek yerine sevinmeniz lazım.Kaldı ki gittiğiniz yer yetkili Toyota servisi.
Ayrıca Turbo olmazsa aracınız gerekli gücü elde edemeyeceği için gidemeyecektir.
İki hafta önce de babamın 2011 Corolla'nın garanti kapsamında bir şeyleri değişti.Toplamda 3 bin liraya yakın bir değişim oldu.Babamın cebinden tek kuruş para çıkmadı... İçiniz rahat olsun Yasin bey. ;)
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92000
  • Model Yılı: '12
  • 23 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode vites takılı kaldı.
« Yanıtla #32 : Eylül 08, 2015, 21:32:49 »

Yasin bey garanti kapsamında ne kadar şey değişirse bu sizin yararınızadır.Bunun için üzülmek yerine sevinmeniz lazım.Kaldı ki gittiğiniz yer yetkili Toyota servisi.
Ayrıca Turbo olmazsa aracınız gerekli gücü elde edemeyeceği için gidemeyecektir.
İki hafta önce de babamın 2011 Corolla'nın garanti kapsamında bir şeyleri değişti.Toplamda 3 bin liraya yakın bir değişim oldu.Babamın cebinden tek kuruş para çıkmadı... İçiniz rahat olsun Yasin bey. ;)

Aslina bakarsaniz ben cok sansliyim. Araci cuma gunu satin aldim ve sifir parcalari kullanacagim :)
Araci bugun teslim aldim. 2.315 TL.lik islem yapilmis. Bunun 270 TL.si iscilikmis. Turbo degisimi diye birsey olmadigini, degisenin ara sogutucu kit oldugunu soyledi servis. Bu da turboya giden hava borulariymis. Performans degisimini anlayamadim ama. Aracin ort. yakiti 57,5 lt/100 km yaziyordu aldigimda :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode vites takılı kaldı.
« Yanıtla #33 : Eylül 08, 2015, 21:51:17 »
@Yasin Ozkan (35490) 100 km de ortalama 57,5 lt tüketiyorsa jet motoru vardır o araçta. :) 5,7 diyecektiniz her herhalde :)
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92000
  • Model Yılı: '12
  • 23 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode vites takılı kaldı.
« Yanıtla #34 : Eylül 08, 2015, 21:55:38 »

@Yasin Ozkan (35490) 100 km de ortalama 57,5 lt tüketiyorsa jet motoru vardır o araçta. :) 5,7 diyecektiniz her herhalde :)
Cidden 57,6 idi ortalama yakit :) Keske fotografini cekseydim. Tum yol bilgisayari verileri sifirlanmis zaten. O nedenle garip bi deger gorunuyordu sanirim. Sonra sifirladim verileri, agirlikli sehirici 40 km. sonunda 5,3 lt. su an. Daha da duser mi bilmiyorum.