Gönderen Konu: Sık EGR tıkanması ve EGR iptali meselesi  (Okunma sayısı 11085 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Sık EGR tıkanması ve EGR iptali meselesi
« Yanıtla #20 : Eylül 02, 2015, 11:22:05 »
Kelebek boğazının hava alışı elle kontrol edilmez, en kötü ihtimal ile sökülüp yapılabiliyorsa kağıt conta yapılamıyors çok ince bir tabaka sıvı conta ile ihtimal ortadan kaldırılır.

Su sıcaklık, hararet yada fan müşürü gibi arızalarda hararet göstergenizde de distorsiyon gözlemlemeniz gerekli.

Enjektör distorsiyonu, çekişte düşme yada tekleme yaratmaz, enjektörün belli bir aralıkta düzensiz çalışması anlamına gelir.

Aslında bu sorunun hangi işlem yada hangi kullanım sonrası ortaya çıktığını gözlemlemek sizi sonuca götürebilir.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Sık EGR tıkanması ve EGR iptali meselesi
« Yanıtla #20 : Eylül 02, 2015, 11:22:05 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '11
  • 84 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Sık EGR tıkanması ve EGR iptali meselesi
« Yanıtla #21 : Eylül 02, 2015, 11:59:16 »
Kelebek boğazının hava alışı elle kontrol edilmez, en kötü ihtimal ile sökülüp yapılabiliyorsa kağıt conta yapılamıyors çok ince bir tabaka sıvı conta ile ihtimal ortadan kaldırılır.

Su sıcaklık, hararet yada fan müşürü gibi arızalarda hararet göstergenizde de distorsiyon gözlemlemeniz gerekli.

Enjektör distorsiyonu, çekişte düşme yada tekleme yaratmaz, enjektörün belli bir aralıkta düzensiz çalışması anlamına gelir.

Aslında bu sorunun hangi işlem yada hangi kullanım sonrası ortaya çıktığını gözlemlemek sizi sonuca götürebilir.

Ne demek istediğinizi anlıyorum ufuk bey.

Malesef bu meseleyi sizin kadar teknik inceleyebilecek ustaları bulmak benim koşullarımda çok zor.

Arızanın oluşma koşulları garip. Sabah ilk çalıştırmada klima açık yada kapalı olsun rölanti 800 civarında stabil. Sonra birkaç gaz verme sonrası rölanti gezmeye başlıyor. Ben otoparktan çıkıyorum 1-2 manevrada ve kaldırım kenarında eşimi beklemeye başlıyorum. Olan bu sürede oluyor genellikle. Araba sallanıp duruyor. Sonra kendine geliyor.
2011 Corolla 1.4 D4D MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Sık EGR tıkanması ve EGR iptali meselesi
« Yanıtla #22 : Eylül 02, 2015, 23:12:43 »
klima açıkken rolanti 950 olmalı bu bir.ben mmt den süpheleniyorum kalibrasyon yaptırdınız mı?

Mesaj Birleştirildi: Eylül 02, 2015, 23:15:32
sanki mmt baskıyı ayıramıyormuş sonra ayırıyor gibi bir durum var.bende de mmt de durduğumda az bir gaz verip boşa atıyor.sizde sanki boşa atamıyor dalgalanıyor sonra atıyor durumu var gibi.bence mmt gibi...debriyaj aktüator motoru kömürü bitmiş can çekişiyor sanki debriyaja basamıyor durumu gibi.özellikle soğukken...bunlar vrsayım tabiii.bi kalibrasyon yaptırın bence...

Mesaj Birleştirildi: Eylül 02, 2015, 23:21:35
veya en kötü senaryo ki ufuk bey çok iyi bilir.arabanın anveleye kalkması durumu...sanayi dili ile.2010-12 yılları arasındaki yağ yakan motorlardaki kronik sekman sorunu gibi durum.bu motorlar çok konuşuldu blok değişimleri yapıldı.bir arkadaşımızınkide bu şekilde anveleye kalkıyordu .çünkü yağ piston başına süzülüyordu sonra ani patlamalarla araç devire kalkıyordu.sonuç hepsi kol çıkarttı yeni motor yaptırdılar.kol çıkartmadan uyananlar ki bu akşam az evvel birisini servise gönderdim nataş toyotaya blok değişimi dediler.araç yağğ yakıyor deli gibi.motorunuz 8 yıl garantili.bence yağ yakmasına bakın baktırın.yağ yakıyorsa yetkiliye gidip bloğu değiştirtin.itercooler kampanyasından faydalanıp intercooler ı da değiştirin.bunlar varsayım ama yaşadığımız olaylar.....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '11
  • 84 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Sık EGR tıkanması ve EGR iptali meselesi
« Yanıtla #23 : Eylül 05, 2015, 15:03:05 »
Arkadaşlar 3-4 gün önce yetkili servise gittim. Çektiğim videoyu gösterdim sorumlu teknisyen enjektörlerine bir şey yapılacak geçer dedi. İlk başta ultrasonic temizlik yada bir değişim gibi zannettim. Neyse sabah bıraktık aracı. OBD üzerinden enjektör ayarlarını resetlemişler gibi bir şey tarif edildi. Daha sonra biraz şehir için biraz otoban sürüşüne çıkıldı. Bu sırada beyin tekrar yeni değerleri okuyacak dendi.

3 sabahtır araç bu rölanti dalgalanmasını yapmıyor ama çokta uzun bir deneme süresi sayılmaz. Tekrar gelişmeleri bu başlıktan paylaşırım. Neden bu ayarlar bozuldu yada tekrar eder mi bilmiyorum. Şimdilik bu sorun ortadan kalkmış gibi. Sabahları rölanti dalgalanması yaşayan d4d kullanıcıları için bir yarımı olur umarım.

Yorum yazan ve fikilerini paylaşan tüm arkadaşlara yardımlarından dolayı çok teşekkürler.

Saygılarımla
2011 Corolla 1.4 D4D MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Sık EGR tıkanması ve EGR iptali meselesi
« Yanıtla #24 : Eylül 05, 2015, 15:24:41 »
Düzelmesi umuduyla, geçmiş olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '11
  • 84 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Sık EGR tıkanması ve EGR iptali meselesi
« Yanıtla #25 : Eylül 12, 2015, 00:44:03 »
Enjektör ayarlarına yazılımsal olarak reset atıldıktan sonra rölanti sorunu hiç yaşanmadı bu şekilde çözüm bulduğuma çok sevindim.

EGR'nin kapatılması için bugün ustama uğradım. Adamlar EGR'yi kapatmadılar  ;) Orjinalliği bozulmasın, ileride motora farklı bir zarar verir dediler. Çabuk kurumlanmadan bahsettim. EGR ye bakılırken bir hortumun çatlak olduğunu gördük. Onun kurumlanmayı artıracağını söylediler. Bu hortumu değiştirdiler. Bu hortumun fotosunu ekledim. Ne kadar kurumlanma ile alakası var bilmiyorum.



Ben hala EGR yi kapatmak istiyorum ama corollada bu uygulamayı yapan kimseye de denk gelmedim. Uygulamayı diğer araçlarda yapan herkes memnun olduğundan bahsetmiş.
2011 Corolla 1.4 D4D MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Sık EGR tıkanması ve EGR iptali meselesi
« Yanıtla #26 : Eylül 12, 2015, 10:54:25 »
Fotoğrafın alt kısmındaki kalın hortumdan bahsediyorsanız o intercooler hortumu, kurumlanma ile hiçbir ilgisi olmaz ama yırtık yada çatlaktan hava alırsa çekiş düşüklüğü yaratır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Sık EGR tıkanması ve EGR iptali meselesi
« Yanıtla #27 : Eylül 12, 2015, 18:54:16 »
intercooler bosrusu şayet yırtık çatlak olursa çekiş düşer düzgün yakıt yanamaz ve yanamayan yakıt kurua dönüşür.fazla mazot az hava kurum demektir....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Sık EGR tıkanması ve EGR iptali meselesi
« Yanıtla #28 : Eylül 12, 2015, 23:56:01 »
intercooler bosrusu şayet yırtık çatlak olursa çekiş düşer düzgün yakıt yanamaz ve yanamayan yakıt kurua dönüşür.fazla mazot az hava kurum demektir....
Dolayısı ile silindir içerisinde "kötü yanma" denilen olay gerçekleşir, kötü yanma durumunda EGR valfi çalışmaz, çalışmayan EGR valfi içerisinde de kurumlanma olmaz.

EGR valfinin çalışma prensibini bir kez daha göz önünde bulundurursak, iyi yanma halinde egsoz gazını emme havası ile birlikte motora vererek nispeten kötü yanma meydana getirmektir, dolayısı ile silindir iç ısısı düşer ve düşük egsoz emisyonu elde edilir ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: Sık EGR tıkanması ve EGR iptali meselesi
« Yanıtla #29 : Eylül 13, 2015, 00:52:32 »
intercooler bosrusu şayet yırtık çatlak olursa çekiş düşer düzgün yakıt yanamaz ve yanamayan yakıt kurua dönüşür.fazla mazot az hava kurum demektir....
Egzosdanda iyi duman atıyor benim başıma geldi ..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Sık EGR tıkanması ve EGR iptali meselesi
« Yanıtla #30 : Eylül 13, 2015, 09:35:57 »
Dolayısı ile silindir içerisinde "kötü yanma" denilen olay gerçekleşir, kötü yanma durumunda EGR valfi çalışmaz, çalışmayan EGR valfi içerisinde de kurumlanma olmaz.

EGR valfinin çalışma prensibini bir kez daha göz önünde bulundurursak, iyi yanma halinde egsoz gazını emme havası ile birlikte motora vererek nispeten kötü yanma meydana getirmektir, dolayısı ile silindir iç ısısı düşer ve düşük egsoz emisyonu elde edilir ;)

Yüksek silindir içi ısısı kaliteli yakıtla daha çabuk oluşur Doğru ama kötü yakıtlada oluşur, oksijen sensörünün ölçüm aralığı çok dar değildir ve ECU'da çok fazla seçenek vardır. Ayrıca motorun ilk ısınma sürecindede EGR devreye girerek motorun daha çabuk ısınmasına yardımcı olur. Zaten tıkanma riskinin en fazla olduğu an motorun soğuk olduğu andır. Dolaylı yoldan EGR katalizörüde korumuş olmaktadır.

O nedenle, kötü/kaçak yakıt yada ticari araçlar için olan diesel kullanıldığında EGR daha çabuk tıkanır.

DPF olan motorlarında EGR'si tıkanabilir.
Kaliteli yakıt kullanımı ve düşük süratlerde 2.000devir altında kullanmamaya özen gösterilerek hem yakıt tasarrufu sağlanmış olur hemde EGR korunmuş olur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Sık EGR tıkanması ve EGR iptali meselesi
« Yanıtla #31 : Eylül 13, 2015, 10:48:04 »


Yüksek silindir içi ısısı kaliteli yakıtla daha çabuk oluşur Doğru ama kötü yakıtlada oluşur, oksijen sensörünün ölçüm aralığı çok dar değildir ve ECU'da çok fazla seçenek vardır. Ayrıca motorun ilk ısınma sürecindede EGR devreye girerek motorun daha çabuk ısınmasına yardımcı olur. Zaten tıkanma riskinin en fazla olduğu an motorun soğuk olduğu andır. Dolaylı yoldan EGR katalizörüde korumuş olmaktadır.

O nedenle, kötü/kaçak yakıt yada ticari araçlar için olan diesel kullanıldığında EGR daha çabuk tıkanır.

DPF olan motorlarında EGR'si tıkanabilir.
Kaliteli yakıt kullanımı ve düşük süratlerde 2.000devir altında kullanmamaya özen gösterilerek hem yakıt tasarrufu sağlanmış olur hemde EGR korunmuş olur.

Tekin bey, benim bahsettiğim konu iyi yakıt - kötü yakıt değil, iyi yanma yani silindir içerisinde elde edile  optimum patlama ve kötü yanma silindir içerisinde oluşan fakir patlama.Solvent vb. içeren yakıtlardan bahsediyorsunuz sizi anladım ama benim bahsettiğim farklı bir konu.

Motorun soğuk çalışma sırasında EGR'nin en çok tıkanabileceği konusunda size katılmıyorum zira motor soğukken daha kısa sürede ısınma için zengin karışım ile çalışır, zengin çalışma EGR'nin devreye girmesini engeller.Belki şu şekilde olabilir söylediğiniz durum sıfırın çok altındaki derecelerde bir kaç çevrim için devreye girebilir ama bu EGR'nin asıl tıkanma sebebi değildir.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Sık EGR tıkanması ve EGR iptali meselesi
« Yanıtla #32 : Eylül 13, 2015, 11:41:40 »
Belki şu şekilde olabilir söylediğiniz durum sıfırın çok altındaki derecelerde bir kaç çevrim için devreye girebilir..

4.C ve altındaki sıcaklıklarda motor ısınana kadar sürekli devrede kalıyor. Onun üstündeki sıcaklıklarda kısa süreliğine devreye giriyor.

Test çok kolay, motor ilk çalıştırdıktan sonra elinizle EGR ünitesini tutun, kısa zamanda ısındığı görülür.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Sık EGR tıkanması ve EGR iptali meselesi
« Yanıtla #33 : Eylül 21, 2015, 21:35:51 »
egr valfi soğutucusu valften öncedir ve daima sızaktır.egr çalışma prensibi gereği kurum tutmaya çok müsaittir.heleki araç yağ yakıyorsa veya enjektörleri turbosu arızalı ise egr kurumdan tıkanır çalışmaz hale bile gelebilir.otomobil ar-ge mühendislerinin milyon dolar harcayarak ek maliyet bindirerek ürettiği bu valfi biz türk aklı ve üstün zekası ile tıkayarak bişi yaptığımızı znnederiz.madem gerek yoktu bu mühendisler neden maaş alıyor?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '11
  • 84 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Sık EGR tıkanması ve EGR iptali meselesi
« Yanıtla #34 : Eylül 26, 2015, 22:09:46 »
egr valfi soğutucusu valften öncedir ve daima sızaktır.egr çalışma prensibi gereği kurum tutmaya çok müsaittir.heleki araç yağ yakıyorsa veya enjektörleri turbosu arızalı ise egr kurumdan tıkanır çalışmaz hale bile gelebilir.otomobil ar-ge mühendislerinin milyon dolar harcayarak ek maliyet bindirerek ürettiği bu valfi biz türk aklı ve üstün zekası ile tıkayarak bişi yaptığımızı znnederiz.madem gerek yoktu bu mühendisler neden maaş alıyor?

Saffet bey yorum için teşekkür ederim. Açıkçası bundan birkaç ay öncesine kadar EGR konusunda bende sizi gibi gerekli ve işe yarayan bir parçolarak görüyordum ama bu alanda tubitağın yapmış olduğu çalışma beni baya şaşırttı. EGR'nin temel görevi NOX gazlarını azaltmak ama bunu yaparken diğer alanlara zarar veriyormuş. Neyse bu konu baya teknik bir mesele beni aşar.


Arkadaşlar benim arabadaki rölanti sorunu bayram seyehati öncesi geri geldi  >:( Yola çıkıcam sabah arabayı ısıtıcam pat başladı gezinmeye rölanti.
Bu arabanın ne derdi var anlamadım. yazılımsal olarak enjektörlerin ayarlarının sıfırlanması sorunu çözmüştü. 2-3 hafta sorun hiç yaşanmadı. Her gün kontrol ettim. Artık gitti diyordumki pat geri geldi. En azından yakıt sisteminin bir arızası olduğunu biliyoruz.

Acaba enjektörler mi kirli?
Katalitik mi tıkalı? EGR yi ve dolaylı olarak rölantiyi etkiliyor?

2011 Corolla 1.4 D4D MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Sık EGR tıkanması ve EGR iptali meselesi
« Yanıtla #35 : Eylül 27, 2015, 19:53:18 »
enjektör sıfırlanması diye bir şey yoktur...birileri size hikaye yazmış.nox gazları içindir egr doğru.ama avrupa nox istemediği için zaten bütün  bu dpf ler nox ler oksijen sensörleri euro5w lar euro 6 lar v.s.ben iidir demiyorum.ama istiyor çevre için bunları devletler.mühendislerde yapmaya çalışıyor.egr yapmayalım deseler motor onaylanmicak.nese egr konusu böyle.sizin arabanın sorununa gelince sırası ile bence benim fikrim tabii mazot filtresi,yakıt basınç hattı,torbo herşey bilgisayarda kontrol edilmeli.ama nasıl.araba soğukken rolanti dalgalanırken bilgisayarda kayıt edilip bakılmalı.normale döndükten sonra hiç bişi anlayamassınız bilgisayardan.işte can alıcı durum.bu.mazor pompasının üzerindeki fuel return valfi yani fazla yakıtı geri depoya gönderme bile bozuk olabilir.rail basınç sensörü bozuk olabilir,rail sensörleri yani o kadar sensör varki.ezbere bişi denmez.o ana bakılmalı acaba yakıt basıncı mı az diye veya hava az mı geliyor die.o ana önemli.kendi acizane  fikrim..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '11
  • 84 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Sık EGR tıkanması ve EGR iptali meselesi
« Yanıtla #36 : Eylül 30, 2015, 00:13:24 »
Bugün yetkili serviste aracıma yeni yazılım atıldı ve enjektör temizleyicisi uygulandı. Soğuk motorda bir kez denedim rölanti stabildi ama uzun vadede ne olacak bilmiyorum.

Enjektörlerin ilk çalıştırmada silindir içinde etkin yanma için yeterli bir sirkülasyonu sağlayacak yakıtın pompalaması bu soruna neden oluyormuş. Yeni versiyon enjektörlerde bu sorun düzeltildi dediler ama tabi enjektör setinin fiyatı malum. Tek başına yazılım atmak %50 sorunu çözer ama %50 tekrar edebilir dediler. İlerleyen günlerde süreci izleyecek ve sonuçları göreceğiz.

Saygılarımla
2011 Corolla 1.4 D4D MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Sık EGR tıkanması ve EGR iptali meselesi
« Yanıtla #37 : Ekim 03, 2015, 22:01:47 »
onun için 2013 de enjektör numaraları değişti demek ki...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 91000
  • Model Yılı: '11
  • 11 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Sık EGR tıkanması ve EGR iptali meselesi
« Yanıtla #38 : Kasım 01, 2015, 10:35:47 »
Merhaba Ahmet Bey, rölanti dalgalanması sıkıntınız yazılım güncellenmesinden düzeldi mi acaba? Aynı problemi bende yaşıyorum. Önümüzdeki hafta bu problem için servise gideceğim. Rica etsem plakanızı özel mesaj veya mail ile yollayabilir misiniz? Sorununuz devam etmiyorsa sizin araca ne yapıldıysa servis kayıtlarından bakıp aynısını benim araca da yapsınlar. Eğer bir mahsuru yoksa tabi. Şimdiden teşekkür ederim.
Bugün yetkili serviste aracıma yeni yazılım atıldı ve enjektör temizleyicisi uygulandı. Soğuk motorda bir kez denedim rölanti stabildi ama uzun vadede ne olacak bilmiyorum.

Enjektörlerin ilk çalıştırmada silindir içinde etkin yanma için yeterli bir sirkülasyonu sağlayacak yakıtın pompalaması bu soruna neden oluyormuş. Yeni versiyon enjektörlerde bu sorun düzeltildi dediler ama tabi enjektör setinin fiyatı malum. Tek başına yazılım atmak %50 sorunu çözer ama %50 tekrar edebilir dediler. İlerleyen günlerde süreci izleyecek ve sonuçları göreceğiz.

Saygılarımla
2011 Toyota Corolla Elegant 1.4 d-4d M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Sık EGR tıkanması ve EGR iptali meselesi
« Yanıtla #39 : Kasım 01, 2015, 10:50:34 »
Merhaba Ahmet Bey, rölanti dalgalanması sıkıntınız yazılım güncellenmesinden düzeldi mi acaba? Aynı problemi bende yaşıyorum. Önümüzdeki hafta bu problem için servise gideceğim. Rica etsem plakanızı özel mesaj veya mail ile yollayabilir misiniz? Sorununuz devam etmiyorsa sizin araca ne yapıldıysa servis kayıtlarından bakıp aynısını benim araca da yapsınlar. Eğer bir mahsuru yoksa tabi. Şimdiden teşekkür ederim.

Gürkan Bey,

Bu konuya bir bakın

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=70129.msg953603#msg953603
THE END