0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Kelebek boğazının hava alışı elle kontrol edilmez, en kötü ihtimal ile sökülüp yapılabiliyorsa kağıt conta yapılamıyors çok ince bir tabaka sıvı conta ile ihtimal ortadan kaldırılır.Su sıcaklık, hararet yada fan müşürü gibi arızalarda hararet göstergenizde de distorsiyon gözlemlemeniz gerekli.Enjektör distorsiyonu, çekişte düşme yada tekleme yaratmaz, enjektörün belli bir aralıkta düzensiz çalışması anlamına gelir.Aslında bu sorunun hangi işlem yada hangi kullanım sonrası ortaya çıktığını gözlemlemek sizi sonuca götürebilir.
intercooler bosrusu şayet yırtık çatlak olursa çekiş düşer düzgün yakıt yanamaz ve yanamayan yakıt kurua dönüşür.fazla mazot az hava kurum demektir....
Dolayısı ile silindir içerisinde "kötü yanma" denilen olay gerçekleşir, kötü yanma durumunda EGR valfi çalışmaz, çalışmayan EGR valfi içerisinde de kurumlanma olmaz.EGR valfinin çalışma prensibini bir kez daha göz önünde bulundurursak, iyi yanma halinde egsoz gazını emme havası ile birlikte motora vererek nispeten kötü yanma meydana getirmektir, dolayısı ile silindir iç ısısı düşer ve düşük egsoz emisyonu elde edilir
Yüksek silindir içi ısısı kaliteli yakıtla daha çabuk oluşur Doğru ama kötü yakıtlada oluşur, oksijen sensörünün ölçüm aralığı çok dar değildir ve ECU'da çok fazla seçenek vardır. Ayrıca motorun ilk ısınma sürecindede EGR devreye girerek motorun daha çabuk ısınmasına yardımcı olur. Zaten tıkanma riskinin en fazla olduğu an motorun soğuk olduğu andır. Dolaylı yoldan EGR katalizörüde korumuş olmaktadır.O nedenle, kötü/kaçak yakıt yada ticari araçlar için olan diesel kullanıldığında EGR daha çabuk tıkanır.DPF olan motorlarında EGR'si tıkanabilir.Kaliteli yakıt kullanımı ve düşük süratlerde 2.000devir altında kullanmamaya özen gösterilerek hem yakıt tasarrufu sağlanmış olur hemde EGR korunmuş olur.
Belki şu şekilde olabilir söylediğiniz durum sıfırın çok altındaki derecelerde bir kaç çevrim için devreye girebilir..
egr valfi soğutucusu valften öncedir ve daima sızaktır.egr çalışma prensibi gereği kurum tutmaya çok müsaittir.heleki araç yağ yakıyorsa veya enjektörleri turbosu arızalı ise egr kurumdan tıkanır çalışmaz hale bile gelebilir.otomobil ar-ge mühendislerinin milyon dolar harcayarak ek maliyet bindirerek ürettiği bu valfi biz türk aklı ve üstün zekası ile tıkayarak bişi yaptığımızı znnederiz.madem gerek yoktu bu mühendisler neden maaş alıyor?
Bugün yetkili serviste aracıma yeni yazılım atıldı ve enjektör temizleyicisi uygulandı. Soğuk motorda bir kez denedim rölanti stabildi ama uzun vadede ne olacak bilmiyorum. Enjektörlerin ilk çalıştırmada silindir içinde etkin yanma için yeterli bir sirkülasyonu sağlayacak yakıtın pompalaması bu soruna neden oluyormuş. Yeni versiyon enjektörlerde bu sorun düzeltildi dediler ama tabi enjektör setinin fiyatı malum. Tek başına yazılım atmak %50 sorunu çözer ama %50 tekrar edebilir dediler. İlerleyen günlerde süreci izleyecek ve sonuçları göreceğiz. Saygılarımla
Merhaba Ahmet Bey, rölanti dalgalanması sıkıntınız yazılım güncellenmesinden düzeldi mi acaba? Aynı problemi bende yaşıyorum. Önümüzdeki hafta bu problem için servise gideceğim. Rica etsem plakanızı özel mesaj veya mail ile yollayabilir misiniz? Sorununuz devam etmiyorsa sizin araca ne yapıldıysa servis kayıtlarından bakıp aynısını benim araca da yapsınlar. Eğer bir mahsuru yoksa tabi. Şimdiden teşekkür ederim.