Gönderen Konu: Efsane corollalarda triger kopması  (Okunma sayısı 2506 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • http://www.google.com.tr/
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Efsane corollalarda triger kopması
« : Ağustos 29, 2015, 20:04:32 »
Arkadaşlar efsane corollalarda triger kayışı kopması motora zarar vermez diyorlar doğrumu başından geçen var mı?

Toyota Club Türkiye

Efsane corollalarda triger kopması
« : Ağustos 29, 2015, 20:04:32 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane corollalarda triger kopması
« Yanıtla #1 : Ağustos 29, 2015, 21:35:05 »
Başımıza gelmedi. Bende öyle olduğunu duydum ve ustaların dediği trigeri takıp devam edebilirsin dediler.
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane corollalarda triger kopması
« Yanıtla #2 : Ağustos 29, 2015, 22:10:12 »
Üsten egzantirikli geğilse doğrudur.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '11
  • 183 kere teşekkür etti
  • 37 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane corollalarda triger kopması
« Yanıtla #3 : Ağustos 29, 2015, 22:38:07 »
selamın alyküm
trigert her zaman zarar verir diye biliyorum bende usatalar cevap verirler genede sakınclı bi konu bu takip edelim
selamerle

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane corollalarda triger kopması
« Yanıtla #4 : Ağustos 29, 2015, 22:47:21 »
bir ihtimal zarar vermeden atlatılabilir. motor çekişi gidince gaza basarak gitmesini vitesde beklerseniz kapak subap piston hepsi hasar alabilir. genellikle triger akla gelmez. uzun süre marş yapılır. masraftan kurtulacaz ya çalışınca :)

selametle.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane corollalarda triger kopması
« Yanıtla #5 : Ağustos 29, 2015, 22:50:20 »
1.6 larda sorun olmaz.  Ancak 1.3 lere ciddi sorunlar verir.
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane corollalarda triger kopması
« Yanıtla #6 : Ağustos 30, 2015, 00:11:32 »
Kimsenin başına gelmesin diyelim, zincire geçilince bu risk epey azaldı.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane corollalarda triger kopması
« Yanıtla #7 : Ağustos 30, 2015, 08:24:34 »
Üstten çift eksanrik mili olan araçların triger kayışı kopunca bende sadece yola devam edemeyeceğizi biliyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane corollalarda triger kopması
« Yanıtla #8 : Ağustos 30, 2015, 09:06:35 »
Tek veya çift egzantrik olmasıyla alakalı değil aslında, pistonların valflerin açılma alanına girip girmemesi ile alakalı.

4A motorlarda sıkıştırma oranı az olması ve pistonların en üst seviyesinin sübapların en alt seviyesini kurtarması nedeniyle motor içi hasar oluşmuyor. Ancak kayışın kopması nedeniyle başka sorunlar çıkabilir, motor içinde başka yerlere dolanabilir.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane corollalarda triger kopması
« Yanıtla #9 : Ağustos 30, 2015, 09:48:23 »
ae101 in 4a fe motoru dünyanın en sağlam motorlarından biridir, 100 binde triger kayışı değiştirip kaliteli yağ ve filtreleri kullanırsanız yolda kalmaz bu tip sorunlarla uğraşmazsınız.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane corollalarda triger kopması
« Yanıtla #10 : Ağustos 30, 2015, 10:45:24 »
ae101 in 4a fe motoru dünyanın en sağlam motorlarından biridir, 100 binde triger kayışı değiştirip kaliteli yağ ve filtreleri kullanırsanız yolda kalmaz bu tip sorunlarla uğraşmazsınız.
Atilla abi bizim araçlarda triger zincirli biliyorsun,senin Rav 4 ü bilmiyorum açıkcası ,peki zincir ayarı gerekiyor mu? değişimi ne zaman olmalı bir fikrin var mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane corollalarda triger kopması
« Yanıtla #11 : Ağustos 30, 2015, 11:09:02 »
Atilla abi bizim araçlarda triger zincirli biliyorsun,senin Rav 4 ü bilmiyorum açıkcası ,peki zincir ayarı gerekiyor mu? değişimi ne zaman olmalı bir fikrin var mı?
Mustafacığım zincirli motorlarda zincir zamanla ses yapmaya başlar, rölantide sapıtır, titreme olur, o zaman zincir değişim zamanı geldiği belli olur. zincir boşluğunu alan düzenek motorda vardır artık işe yaramaz duruma gelince ses başlar. 200-250 bin km ler ortalama değişim peryodu olur.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 30, 2015, 11:10:24
benim motor kayışlı fabrika 150 bin km dediği halde 100 binde değişiyorum.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane corollalarda triger kopması
« Yanıtla #12 : Ağustos 30, 2015, 11:21:47 »
Mustafacığım zincirli motorlarda zincir zamanla ses yapmaya başlar, rölantide sapıtır, titreme olur, o zaman zincir değişim zamanı geldiği belli olur. zincir boşluğunu alan düzenek motorda vardır artık işe yaramaz duruma gelince ses başlar. 200-250 bin km ler ortalama değişim peryodu olur.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 30, 2015, 11:10:24
benim motor kayışlı fabrika 150 bin km dediği halde 100 binde değişiyorum.
Teşekkürler.Öyleyse epey km. yapmamız gerekiyor .:)