Geçenlerde aracımda yalnızca 1 ve 2. viteslere geçişte inceden bir ıslık sesi başladı. Bunun üzerine şanzıman konusu önemli olduğundan 30 bin bakımını beklemeden Edirne Kale servisine aracımı götürdüm. Bakım sonrasında servis raporunda "ıslık sesi duyulmadı" şeklinde bir yazı ile karşılaşınca usta ile görüştüm ve kendisine sesi dinlettim. Bana sesi duyduğunu, iç kısımlarda toz toprak sıkışması nedeniyle bu tür seslerin olabileceğini, fakat yağ basmak suretiyle temizlemeyi tercih etmediklerini söyledi. Yağ basınca ileride toz ve toprakla birleşe yağın katılaşması sonucu vites geçişlerinde zorluk yaşandığını da belirtti. Debriyaj balataları, senkromeç, vb. elemanlarda problem olmadığını da söyledi. İleride problemin büyümesi ve şanzımanın inmesini gerektirecek bir durumun yaşanmayacağını taahhüt etti. Şu anda aynı sesi duyuyorum ve aracımı kullanmaya devam ediyorum. Debriyajı iyi kullanan (tam basarım, ani bırakmam, yeterli geçiş süresini tanırım) bir sürücü olarak 30binlerde bir araçta balata yenmesi, vb. kullanıma bağlı sorunların olmaması gerekiyor. Yapabileceğim en iyi aksiyon olarak sesi duyar duymaz yetkili servise gittim. Sizlerden probleme yönelik olasılıklarla ilgili yorumlarınızı ve varsa benzer deneyimlerinizi paylaşmanızı bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.