Gönderen Konu: D4D yakıt ekonomisi  (Okunma sayısı 2232 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
D4D yakıt ekonomisi
« : Aralık 26, 2008, 12:07:34 »


Depo tam dolu iken Trip A'daki km için yaklaşık 20 lt yakıt (mazot) kullanılmıştır. Bu da 55 lt'lik bir depo ile (3 yetişkin+tam dolu bagajla) 1200 km'den fazla yol demektir. Az engebeli yol ve tek kişi ile bu menzil 1400 km'yi çok rahat geçer sanıyorum.

(Peugeot 308'ün İstanbul-Antalya-İstanbul hattını bu araba yapmazsa satarım çünkü yeni dizel Corolla hem daha ağır, hem de deposu 5 lt daha eksik alıyor ki bu fark 100 km yol demektir)


Toyota Club Türkiye

D4D yakıt ekonomisi
« : Aralık 26, 2008, 12:07:34 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D yakıt ekonomisi
« Yanıtla #1 : Aralık 26, 2008, 12:28:52 »
Yalnız Engin Bey, yakıt göstergesinde 9 küçük dikdörtgen var ve depoyu fullediğinizde 300 km'den sonra ilk dikdörtgen sönüyor, dikdörtgenler aşağıya doğru gittikçe daha az km de sönüyorlar. Hatta şehiriçinde alttan 5. dikdörtgen-4.dikdörtgen arası 50 km yol yaptım. Şehiriçi dediğim 3. vites hiç yok, dur kalk en fazla ikide git.

O bahsettiğiniz hesap bence yanlış olur, daha doğrusu sizi yanıltır gibime geliyor. 1200 km görülür de 1400 zor hatta imkansız bence... 
2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '06
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D yakıt ekonomisi
« Yanıtla #2 : Aralık 26, 2008, 12:35:19 »
Peugeot 308'ün İstanbul-Antalya-İstanbul hattını bu araba yapmazsa satarım çünkü yeni dizel Corolla hem daha ağır, hem de deposu 5 lt daha eksik alıyor ki bu fark 100 km yol demektir)

peugeot testinin hangi şartlarda ve hangi hızlarda nasıl yapıldığını biliyormusunuz !
tahminim güneşin altında klima kapalı, hız 70-80km civarı, tüm eğimlerde gaza basmadan inerek vs..
Bodrum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D yakıt ekonomisi
« Yanıtla #3 : Aralık 26, 2008, 13:54:31 »
Engin Bey, kademeli yakıt göstergelerini fazla dikkate almayın bence. Estetik açıdan güzel görünseler de, işlevsel olarak pek etkili değiller. Klasik kadranlı göstergelere göre çok fazla hata payı içerebiliyorlar. Ayrıca Ali Rıza Bey'in dediği gibi depo boşaldıkça kademelerin düştüğü km aralıkları da azalıyor. 3.5 yıllık bir Yaris kullanıcısı olarak tercübeyle sabittir.

Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: D4D yakıt ekonomisi
« Yanıtla #4 : Aralık 26, 2008, 14:15:47 »
Yalnız Engin Bey, yakıt göstergesinde 9 küçük dikdörtgen var ve depoyu fullediğinizde 300 km'den sonra ilk dikdörtgen sönüyor, dikdörtgenler aşağıya doğru gittikçe daha az km de sönüyorlar. Hatta şehiriçinde alttan 5. dikdörtgen-4.dikdörtgen arası 50 km yol yaptım. Şehiriçi dediğim 3. vites hiç yok, dur kalk en fazla ikide git.

O bahsettiğiniz hesap bence yanlış olur, daha doğrusu sizi yanıltır gibime geliyor. 1200 km görülür de 1400 zor hatta imkansız bence... 

Ali Bey dikkat ederseniz 1200 km hesabını kalan dikdörtgenlere göre yapmadım. Sizin dediğiniz gibi yapsam bu araba tam 2000 km gider demem gerekmez miydi? (2/9 ile 446 gidersem 1 tam depo ile 2007 km gideriz). Depo tamamen doldurulup yol yapıldıktan sonra tekrar doldurulur ve hesap ortaya çıkar, ki bu da benim dediğim rakamdır. Ya da bagaja bir bidon mazot doldurup sıfırı tüketene kadar gidersiniz ama bunu yapmak takdir edersiniz ki akıl karı değil. (İzmir'den depoyu doldurduğumda 1.dikdörtgen dediğiniz gibi çok uzun zaman sonra söndü, yeri de Acıpayam'a 10 km kalaydı ki bu da 300 km civarıdır)

1400 km bence kesinlikle abartılı değil : -250 kg yük, otoban kalitesinde yol ve 80 km civarı hız ile bu dediğimi siz de deneyebilirsiniz. Aydın-İzmir otobanında sabırlı olursanız 80 km hızda yukarıdaki depo doldurma mantığı ile bunu yapın ki bana hak veresiniz, sonuçta araçlarımız birbirine eşdeğer ( bu kes  "aynı" demedim dikkat edilirse  ::) ...)

Peugeot testinin şartları sanırım Utku Beyin dediği gibidir, yoksa imkansız. Olayı biraz daha açalım :
308'in fabrika verisi 100 km'de 4.1, bizimki 4.3 ... Yani biz yaklaşık olarak  %5 az yol yaparız. 308 bu testi 3.45 lt / 100 km ile yapıyorsa biz bunu fazlası ile yazalım, 3.65 olarak yaparız. 1 depo (55 lt) ile oranlarsak yapmamız gereken km tam olarak 1500 km'dir.

Bu yol testini yapanlar sanırım ki profesyonel kişilerdir. Aracın hangi devirde gitmesi gerektiğini yalayıp yutmuşlardır. Bunların yanında ben 20 yıllık kafası az çok kendine göre çalışan birisi olarak bu dediğim km'yi ilave 250 kg yük, daha yüksek sürat ve neredeyse otoban kullanmadan yapabiliyorsam Toyota oturup ağlasın derim.

Bu hesaplara göre 1.400 km neden imkansız olsun?

(Düzeltme : 308  yol testi :  http://www.peugeot.com.tr/web/maksimumyol_minisite/index.htm

308 aklımda 3.45 (bu otomotik vites olanmış) olarak kalmış, doğrusu 1.6 motor manuel şanzıman  ile 3.59... Bu durumda Toyota yaksa yaksa 3.77 yakar ki bu durumda menzil 1460 km ye düşer.

Not : 308'in bu testi ortalama 64.8 km/h olarak tescillenmiş, ben 1200 km yolu ortalama yanlış hatırlamayorsam 74 civarı bir hızla yapmıştım. Ben 80-85 km hız aralğında giderken 308'in bu ortalama ile en fazla 75 civarı bir hız ile gerçekleştirmiş olması gerekir ki bu hıza ben de sabredilsem rekor olarak tescillenir sanırım)


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: D4D yakıt ekonomisi
« Yanıtla #5 : Aralık 26, 2008, 14:23:23 »
Engin Bey, kademeli yakıt göstergelerini fazla dikkate almayın bence. Estetik açıdan güzel görünseler de, işlevsel olarak pek etkili değiller. Klasik kadranlı göstergelere göre çok fazla hata payı içerebiliyorlar. Ayrıca Ali Rıza Bey'in dediği gibi depo boşaldıkça kademelerin düştüğü km aralıkları da azalıyor. 3.5 yıllık bir Yaris kullanıcısı olarak tercübeyle sabittir.



Merhaba Hakkı Bey,

Yukarıdaki mesajımı yazarken benzer benzer konuya değinmişsiniz. Sanırım önceki mesajım size de tatminkar cevaplar sağlayacaktır. Bu aracımı alırken kademeli olsun istemezdim çünkü analoglara göre hassasiyeti daha az, yanıltıcı. Keşke 9 yerine 20 kademe olsaydı ama sonuçta bu da ilave maliyet demektir. Bu nedenle menzil hesabı kullanılan yakıtla yapılan km'ye bakılarak yapılmıştır.

Saygılar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D yakıt ekonomisi
« Yanıtla #6 : Aralık 26, 2008, 15:26:00 »
Açıklamanız gayet net Engin Bey, teşekkürler. Benim de duyduğum kadarıyla güncel kasa D-4D Corolla şehir içinde olmasa bile şehir dışında oldukça cimri bir otomobil. Dolayısıyla ilk mesajınızda belirttiğiniz gibi az yükle ve sakin kullanımla 4 lt'lik bir ortalama yakalanıp çok rahat 1400 km'lik menzile ulaşılabilir. Bir de 1,6 lt'lik torku ve gücü daha yüksek bir motor geliştirip özellikle şehir içinde aracın daha seri olmasını sağlayabilseler tadından yenmez bence.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D yakıt ekonomisi
« Yanıtla #7 : Aralık 26, 2008, 15:41:14 »
Evet haklısınız Engin Bey ben bir an şaşırıp başka türlü düşünmüşüm. Ama o 1400 km yi yakalamak için insanda Hz.Eyüp sabrı olması lazım :)

1.4 lt küçük geliyor kalkışta, müthiş yakıt harcıyor. Bu sabah 49 lt'yi gördüm.  :( Daha anlık yakıt tüketimine bakmam bir daha :)
2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D yakıt ekonomisi
« Yanıtla #8 : Aralık 26, 2008, 15:44:53 »
  Benim aracın gösterge analog ve aynı durum bende de oluyor. Depo full iken uzun süre ibre düşmüyor ancak ondan sonra artan oranda düşme eğilimine giriyor.
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D yakıt ekonomisi
« Yanıtla #9 : Aralık 26, 2008, 15:51:34 »
Serviste (20000 bakımı) lastik rotasyonu yapmadan evvel servise giderken ( Yenipazar-Aydın) arası 4.5lt/100 km ile gittim. Lastik rotasyonu yapıldı, aynı yolu 4,8lt/100km ile döndüm hatta hızım dönüşte daha yavaştı. Lastik rotasyonu bu kadar etkiler mi yakıtı?
2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 120 bg 290 Nm D-4D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D yakıt ekonomisi
« Yanıtla #10 : Aralık 26, 2008, 15:58:21 »
Hakan abi +1 bence bunun sebebi depodaki şamadıra veya depodaki müşür artık herne karın ağrısıysa deponun şeklide onemli yukarda geniş aşağıda gidince darakıyorsa o zaman dediğiniz gibi boşalmaya yakın daha hızlı ibre düşecektir.

motor ısındıktan sonra yolda kaymak asfalt diye tabir ettiğimiz cinste ise 3,6 lt yol bilgisayarı verisini 60 km gibi bir hızda elde etmek çok kolay hatta dahada düşürebilirsinizde ( 4. vites hız 40-50 arası 2,8 lt gibi ) uzun yolda 50-60 gibi hızlarla gitmek pek mantıklı değil ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D yakıt ekonomisi
« Yanıtla #11 : Aralık 26, 2008, 16:34:19 »
Hakan abi +1 bence bunun sebebi depodaki şamadıra veya depodaki müşür artık herne karın ağrısıysa deponun şeklide onemli yukarda geniş aşağıda gidince darakıyorsa o zaman dediğiniz gibi boşalmaya yakın daha hızlı ibre düşecektir.

Bununla ilgili bir başlık açtım:

http://www.toyotaclubtr.com/yakit/yakit-gostergeleri-neden-aniden-duser/
Folgsamkeit macht frei...