O borunun üstünde, sağında , solunda veya altta kalan diğer parçalarda yağlanma yok. Sadece o borunun altında.
Mesaj Birleştirildi: 04 Ağu, 2015 23:11
Aracımda zaten her zaman park ettiğim garajımda en küçük bir yağ damlası da yok yerde.
Hüsnü zanda bulunalım belkide ustanın birisi yağlı elleri ile o hortumu taktı ve görünen yüzeyleri temizledi alt taraf kaldı

Valla sağa sola sıçramadan sadece o boru altında olmuş olması bana tuhaf geliyor. Ama yinede en kısa zamanda servise gitmek lazım, içiniz rahatlasın. Ama temizlemeden gitseniz daha iyi olur.
Abi eğer gerçekten yağlanma varsa, az buz değil. Islak mendille elin yettiğince temizle. Temizlik sonrası aracı kullandıktan sonra motor soğuduğunda bir daha bak yağlanma var mı diye. Bir kontrol et bakalım.
Bence hiç dokunmayın servise götürün iş emri açıp baksınlar. Büyük ihtimal o bölgeyi temizleyip bir problem yok deyip arabayı geri verecekler. Gözlemlerinize davam edin bir daha tekrarlarsa en azındam servise söyleyeceğiniz 2 çift lafınız olur. Ahmet abinin dediği gibi önemli birşey olabilir.
Selamlar problemin çözümünü merakla bekliyoruz
Turbo hortumundan başka yağ atabilecek veya sızdırabilecek bir yer yok motorun o bölgesinde.
Arkadaşlar bugün yağ seviyesini kontrol ettim sabah. Yağ seviyesi yağ üst çubuğunun biraz altındaydı. Yağ değişimime 2,500 km kaldı. Yağın seviyesi iyi. Bu şekilde 2,500 km daha bineceğim. Yağ değişim zamanım gelince o kısım için de iş emri açtıracağım. Bakalım ne diyecekler. O kısımda turbo hangi parça arkadaşlar?
Mesaj Birleştirildi: 05 Ağu, 2015 20:44
Turbo hortumundan başka yağ atabilecek veya sızdırabilecek bir yer yok motorun o bölgesinde.
Mustafa hocam o bölgede turbo hortumu ve turbo hangisi? Görsellerde görünüyor mu?
Mesaj Birleştirildi: 05 Ağu, 2015 20:49
Bir de anlamadığım hava filtresine gelen o hortumun alt kısmında yağlanma var, yapış yapış olmuş ama üst kısmında yok. O çok garibime gitti.
Mesaj Birleştirildi: 05 Ağu, 2015 21:22
Turbo hortumundan başka yağ atabilecek veya sızdırabilecek bir yer yok motorun o bölgesinde.
Mustafa bey, bir de ben iş emrini ne diye açtırayım? o kalın hortum ne hortumu diye geçiyor acaba? Adı ne? hangi bölgede yağlanma var diyeyim?
Mesaj Birleştirildi: 05 Ağu, 2015 22:09
Biraz önce aynı benim araçtan olan başka bir arkadaşa ulaştım. Onun aracında da o kalın hortumda yağ nemlenmesi oluşuyormuş. Ona serviste normal demişler.
dizel araçta intercooler radyatörüne giden hortumda yağ olur.hava filtresi ile turbo arasında ki bölgede motor havalandırmasından gelen turbodan tahmini 10cm ye kadar yağ olur.fakat bu yağ hortumun içindedir.dışındaki yağ hortumun delik olduğunu gösterir.....kontrol edilmelidir...
Arkadaşlar bugün yağ seviyesini kontrol ettim sabah. Yağ seviyesi yağ üst çubuğunun biraz altındaydı. Yağ değişimime 2,500 km kaldı. Yağın seviyesi iyi. Bu şekilde 2,500 km daha bineceğim. Yağ değişim zamanım gelince o kısım için de iş emri açtıracağım. Bakalım ne diyecekler. O kısımda turbo hangi parça arkadaşlar?
Mesaj Birleştirildi: 05 Ağu, 2015 20:44
Mustafa hocam o bölgede turbo hortumu ve turbo hangisi? Görsellerde görünüyor mu?
Mesaj Birleştirildi: 05 Ağu, 2015 20:49
Bir de anlamadığım hava filtresine gelen o hortumun alt kısmında yağlanma var, yapış yapış olmuş ama üst kısmında yok. O çok garibime gitti.
Mesaj Birleştirildi: 05 Ağu, 2015 21:22
Mustafa bey, bir de ben iş emrini ne diye açtırayım? o kalın hortum ne hortumu diye geçiyor acaba? Adı ne? hangi bölgede yağlanma var diyeyim?
Mesaj Birleştirildi: 05 Ağu, 2015 22:09
Biraz önce aynı benim araçtan olan başka bir arkadaşa ulaştım. Onun aracında da o kalın hortumda yağ nemlenmesi oluşuyormuş. Ona serviste normal demişler.
4 ve 5. resimdeki kelepçeli ince boru turbo hortumu olmalı onu ve büyük hortumu iyice temizleyin ,sonra kaputu açıp gaza basıp dinleyin ,hortumda yırtık kaçak olsa emin olun aracınızın çekişi düşer egzozdan bolca siyah duman atarsınız ,bence önemli birşey yok,servise götürecekseniz yağlı iken götürün..
4 ve 5. resimdeki kelepçeli ince boru turbo hortumu olmalı onu ve büyük hortumu iyice temizleyin ,sonra kaputu açıp gaza basıp dinleyin ,hortumda yırtık kaçak olsa emin olun aracınızın çekişi düşer egzozdan bolca siyah duman atarsınız ,bence önemli birşey yok,servise götürecekseniz yağlı iken götürün..
Turboda sıkıntı varsa eğer , nasıl bir ses duymalıyım araçta? Normalin dışında nasıl bir ses?
Aracınız daha yeni sayılır turbosunda bir şey olduğunu sanmam ama bazen kullanıcıdan kaynaklı sorun olabiliyor,turbonun arızalı olduğunu anlayamayabilirsiniz dip gaz yapıp hem dumana bakın hem tıss diye ses geliyormu eğer sızma varsa..Birinden yardım alın aracı gözlemlerken.
Aracınız daha yeni sayılır turbosunda bir şey olduğunu sanmam ama bazen kullanıcıdan kaynaklı sorun olabiliyor,turbonun arızalı olduğunu anlayamayabilirsiniz dip gaz yapıp hem dumana bakın hem tıss diye ses geliyormu eğer sızma varsa..Birinden yardım alın aracı gözlemlerken.
Çok teşekkür ederim Mustafa bey. Ama sızma olmadığından eminim. Sızma olsa morotun o kısmında sağında solunda yağ damlaları olur. Öyle bir durum yok. Yağ zamanla o kalın hortumun alt yüzeyini kaplamış benim anladığım. Orda birikmiş. Üstünde yok hiç Başka hortumlarda da yok işin garibi. Tekrar çok teşekkür ederim.
Bazen sıcak soğuk buharlaşması ile toz ve nem yağmış izlenimi verebilir.İçin rahat etsin diyorlsan randevu al baktır.Turbo kontrolü yaz geç iş emrini açtırırken..
Mesaj Birleştirildi: 05 Ağu, 2015 22:52
Sonucuda yaz ki tecrübemiz olsun..
Salih bence kaputu aç abi aracı çalıştır bir arkadaş 2300 devir civarında gazı sabitlesin turbo devreye girmesi için yani
sen elini o hortumun altına tut eğer eline fışkran yağ geliyorsa sorun o zaman var demektir.
eğer bir fışkırma yoksa deviri 3500 e kadar çıkarıp tekrar dene eğer elinde yağlanma olmuyorsa bir sorun yok demektir
benimde aklıma taktın yarın bende bakcam şimdi yaaaa sinir oldum senin yüzünden:)
Gaza yüklenince hafiften şişme olmalı turbo hortumunda.
Ahmet güve Bey'in görüşünü ciddiye alın derim.en kısa zamanda servise gösterin ve yazılı olarak kayıt altına aldırın.aracımı kontrol ettim, böyle bir yağlanma göremedim. turbo vb. parçalar ihmale gelmez....zaman kaybetmeyin....
O bölgede bir terleme olması normal karşılanamaz. Terleyen bölge külbütör bölgesi değil, gördüğüm kadarıyla hava emiş ve turbo bağlantı hortumlarında böyle bir durum var. Eğer böyleyse aracınızı mutlaka en kısa zamanda servise götürmelisiniz. Servis olurda baştan savar ise nedenini ve açıklamalarını mutlaka öğrenmenizi tavsiye ederim.
Mesaj Birleştirildi: 06 Ağu, 2015 10:25
Artı olarak araç içerisine herhangi bir karbonmonoksit gazı girişi olduğunu hissetmeniz de önemli. Buradan görünen belki dumanın etkisi ile oluşan bir korozyon da olabilir. Tabi bu durumda egzos dumanının nereden geldiği araştırılır.
O bölgede bir terleme olması normal karşılanamaz. Terleyen bölge külbütör bölgesi değil, gördüğüm kadarıyla hava emiş ve turbo bağlantı hortumlarında böyle bir durum var. Eğer böyleyse aracınızı mutlaka en kısa zamanda servise götürmelisiniz. Servis olurda baştan savar ise nedenini ve açıklamalarını mutlaka öğrenmenizi tavsiye ederim.
Mesaj Birleştirildi: 06 Ağu, 2015 10:25
Artı olarak araç içerisine herhangi bir karbonmonoksit gazı girişi olduğunu hissetmeniz de önemli. Buradan görünen belki dumanın etkisi ile oluşan bir korozyon da olabilir. Tabi bu durumda egzos dumanının nereden geldiği araştırılır.
Mustafa bey, aracımın içinde eksoz gazı kokusu yok hiç. Birkaç arkadaşa ulaştım. Kimisinin aracında aynı bölgede aynı terleme varmış kimisinde ise hiç terleme yokmuş. En kısa zamanda servise gidip iş emri açtıracam. İlginiz için teşekkür ederim.
Arkadaşlar biraz önce aracımın o kısmını ıslak mendille bir güzel temizledim. Kıvrımlı hortumun alt kısmını da. Aracım şu anda 13,500 kmde. Yağ değişimine 2,500 km var. Bu şekilde 2,500 km daha binecem. Yağ değişimine gittiğim zaman o kısmı da tekrar kontrol etmelerini isticem. Temizlik öncesi ve sonrası resimleri de göstereceğim. Ayrıca yağ seviyesini de kontrol ettim. Gayet iyi durumda.
Yağ değişimi 15000 derken?
10000 periyodik bakımda yağ değişiyor normalde. Sizde farklı bir durum mu var?