Gönderen Konu: AC kilima hk  (Okunma sayısı 3955 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: AC kilima hk
« Yanıtla #20 : Temmuz 30, 2015, 12:20:11 »
İlginç bir olay Abi nasıl oldu o iş  :blink: :blink:
İlkez duyuyorum :nija:

[emoji23] [emoji23] [emoji23]
Abi siz naptınız öle . Benim Sulamaktan kastım cam sileceğini çalıştırmak :) abi Senin arkadaşın camın da sanırsam catlak varmış gibime geldi.

Arkadaşta anlayamamış zaten, evin önünde duruyormuş güneşin altında öğlen vakti köy yerinde, demişler arabayı yıkayalım, suda soğukmuş herhalde birden dökmüş kovayı ve çat U çizmiş camda.... Gerçi gittiği servistede demişler abi çatlak varmıştır da o yürümüştür diye ama çatlak falan yoktu diyor. Bu olaydan sonra bu bizim oralarda çoktur yol kenarında restortanların önünde akıp duran suların altına girme olayına uzak bakıyorum artık
THE END

Toyota Club Türkiye

Ynt: AC kilima hk
« Yanıtla #20 : Temmuz 30, 2015, 12:20:11 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: AC kilima hk
« Yanıtla #21 : Ağustos 02, 2015, 00:54:53 »
klima konusunu size açıklayayım.klima kompresörü evimizdeki buzdolabı kompresörünün motordaki volandan kayış vasitası ile dönen şeklidir.volan kasnağı ne kadar dönerse komp o kadar gazı içerde hızlı çeviri.buda daha hızlı soğutma demektir.evde ise 220v sabit döndüğünden stabil araçta ise sabit hızda sabir rolantide daha z üst deirlerde daha fazla soğutma elde edlir.araçlarda hangi otomobil olursa olsun tüm kompresörler volan kayış tahriklidir.elektrikle çalışanı yoktur.belki ilerde elektirkli otomoiller için çalışanı yapılabilir.fabrikalar 1 krş bile maliyet hesabı yaptıklarından şu anada elektirikle çalışanın maliyeti de yüksek olacağından kayış tahrikli klimalara devam edilmektedir.b tahrik motordan güç almak demektir.eskiden klima açıldığında araçta güç kaybı yaşanırdı fazlası ile.şimdilerde ise güç kaybı minimize edilmiş aslında gbizim içi hissedilmemesi için gizlenmiştir.rolanti devri klima açıkken 950 klima kapalı iken 740 rpm gibi hareket edince fanı kapatarak tasarruf ve kaybedilen gücü tolere edbilmesi için daha fazla yakıt enjeksiyonu gibi.fizik kuralı şudur.doğada enerji kaybolmaz.ne kadar tüketirseniz o kadar enerji üretilmelidir.otomobilde yanan farlar bile açıldığında bir tüketim olacağından bu bile yakıtınızı etkiler.ama ne kadar.işte ampul %1 ise klima yaklaşık %7-10 civarındadır.bunun gibi rüzgar far klima yük insan sayısı yokuş iniş v.b.klimanın hissi durumu ise 300 hp arabada hissedilmesken 90 hp 1.4 d4-d de hissedilir sbebi ise araba zaten 1250 kg 4 yetişkin 320 kg bagaj 100 kg eeee araba ne yapsın bunları taşıyacak farları yakacak rapma çıkacak bi de soğutacak.bu aracın yakıtının artmamamsı gibi performansının düşmememesi imkansızdır.enerji kaybolmaz yer değiştiri.kompresör dönüyorsa sebebi püskürtülen yakıttandır.yakıtı fala püskürtürsünüz kompresör rahat dner mesele budur.....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: AC kilima hk
« Yanıtla #22 : Ağustos 02, 2015, 14:59:32 »
klima çalıştırıldığında dışardan gelen hava kapatılıp iç sirkülasyon açılmalıdır aksi halde hem soğutma azalır hemde motorda güç kaybı artar.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: AC kilima hk
« Yanıtla #23 : Ağustos 02, 2015, 16:09:36 »
klima çalıştırıldığında dışardan gelen hava kapatılıp iç sirkülasyon açılmalıdır aksi halde hem soğutma azalır hemde motorda güç kaybı artar.
Aynen Atilla abime katılıtıyorum  :)

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 02, 2015, 16:25:42
klima konusunu size açıklayayım.klima kompresörü evimizdeki buzdolabı kompresörünün motordaki volandan kayış vasitası ile dönen şeklidir.volan kasnağı ne kadar dönerse komp o kadar gazı içerde hızlı çeviri.buda daha hızlı soğutma demektir.evde ise 220v sabit döndüğünden stabil araçta ise sabit hızda sabir rolantide daha z üst deirlerde daha fazla soğutma elde edlir.araçlarda hangi otomobil olursa olsun tüm kompresörler volan kayış tahriklidir.elektrikle çalışanı yoktur.belki ilerde elektirkli otomoiller için çalışanı yapılabilir.fabrikalar 1 krş bile maliyet hesabı yaptıklarından şu anada elektirikle çalışanın maliyeti de yüksek olacağından kayış tahrikli klimalara devam edilmektedir.b tahrik motordan güç almak demektir.eskiden klima açıldığında araçta güç kaybı yaşanırdı fazlası ile.şimdilerde ise güç kaybı minimize edilmiş aslında gbizim içi hissedilmemesi için gizlenmiştir.rolanti devri klima açıkken 950 klima kapalı iken 740 rpm gibi hareket edince fanı kapatarak tasarruf ve kaybedilen gücü tolere edbilmesi için daha fazla yakıt enjeksiyonu gibi.fizik kuralı şudur.doğada enerji kaybolmaz.ne kadar tüketirseniz o kadar enerji üretilmelidir.otomobilde yanan farlar bile açıldığında bir tüketim olacağından bu bile yakıtınızı etkiler.ama ne kadar.işte ampul %1 ise klima yaklaşık %7-10 civarındadır.bunun gibi rüzgar far klima yük insan sayısı yokuş iniş v.b.klimanın hissi durumu ise 300 hp arabada hissedilmesken 90 hp 1.4 d4-d de hissedilir sbebi ise araba zaten 1250 kg 4 yetişkin 320 kg bagaj 100 kg eeee araba ne yapsın bunları taşıyacak farları yakacak rapma çıkacak bi de soğutacak.bu aracın yakıtının artmamamsı gibi performansının düşmememesi imkansızdır.enerji kaybolmaz yer değiştiri.kompresör dönüyorsa sebebi püskürtülen yakıttandır.yakıtı fala püskürtürsünüz kompresör rahat dner mesele budur.....
Saffet bey çok detaylı bir açıklama olmuş, :tamam: noktadan sonra büyük kuralına dikkat edelim lütfen... :)