klima konusunu size açıklayayım.klima kompresörü evimizdeki buzdolabı kompresörünün motordaki volandan kayış vasitası ile dönen şeklidir.volan kasnağı ne kadar dönerse komp o kadar gazı içerde hızlı çeviri.buda daha hızlı soğutma demektir.evde ise 220v sabit döndüğünden stabil araçta ise sabit hızda sabir rolantide daha z üst deirlerde daha fazla soğutma elde edlir.araçlarda hangi otomobil olursa olsun tüm kompresörler volan kayış tahriklidir.elektrikle çalışanı yoktur.belki ilerde elektirkli otomoiller için çalışanı yapılabilir.fabrikalar 1 krş bile maliyet hesabı yaptıklarından şu anada elektirikle çalışanın maliyeti de yüksek olacağından kayış tahrikli klimalara devam edilmektedir.b tahrik motordan güç almak demektir.eskiden klima açıldığında araçta güç kaybı yaşanırdı fazlası ile.şimdilerde ise güç kaybı minimize edilmiş aslında gbizim içi hissedilmemesi için gizlenmiştir.rolanti devri klima açıkken 950 klima kapalı iken 740 rpm gibi hareket edince fanı kapatarak tasarruf ve kaybedilen gücü tolere edbilmesi için daha fazla yakıt enjeksiyonu gibi.fizik kuralı şudur.doğada enerji kaybolmaz.ne kadar tüketirseniz o kadar enerji üretilmelidir.otomobilde yanan farlar bile açıldığında bir tüketim olacağından bu bile yakıtınızı etkiler.ama ne kadar.işte ampul %1 ise klima yaklaşık %7-10 civarındadır.bunun gibi rüzgar far klima yük insan sayısı yokuş iniş v.b.klimanın hissi durumu ise 300 hp arabada hissedilmesken 90 hp 1.4 d4-d de hissedilir sbebi ise araba zaten 1250 kg 4 yetişkin 320 kg bagaj 100 kg eeee araba ne yapsın bunları taşıyacak farları yakacak rapma çıkacak bi de soğutacak.bu aracın yakıtının artmamamsı gibi performansının düşmememesi imkansızdır.enerji kaybolmaz yer değiştiri.kompresör dönüyorsa sebebi püskürtülen yakıttandır.yakıtı fala püskürtürsünüz kompresör rahat dner mesele budur.....