Gönderen Konu: Elektronik çekiş sistemleri ve subaru'nun yıkılması zor krallığı  (Okunma sayısı 1150 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Videolarda toyota nin vasat kalması ne ile açıklanır bilmiyorum.  Elektronik çekiş sistemleri konusunda oldukça zayıf. Subaru  ise artık bir kült oldu.




Bu videoda highlander in geçemediği yerden passat gecti[emoji1] [emoji1]
Tüm testlerde vasat olan toyota nin kendini geliştirmesi şart gibi.
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Linkleri tıkladığımda sadece Youtube anasayfası çıkıyor. Bir yanlışlık sözkonusu olabilir mi?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Talat mobil linkleri gönderdiğinden çoğu kişi göremeyecektir.
Hayran kaldım subaruya olay budur. Birdahaki aracım olarak legacy mi alsam diye düşünmeye başladım. :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Linkleri tıkladığımda sadece Youtube anasayfası çıkıyor. Bir yanlışlık sözkonusu olabilir mi?
Linkler düzenlendi arkadaslar
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 13 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Esp sistemi bosch un firmalara sattığı sabit  bir sistem.... olay sadece arabanın ağırlık merkezinde ve diğer tork vs. gibi durumlarda değişiyor sanırım.... ustalar daha sağlam görüş belirtecektir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '05
  • 447 kere teşekkür etti
  • 427 kere teşekkür edildi
Subarunun yonetimi de toyota da olduğu için sorun yok ayrıca Hinglander kilitli difransiyel ile normal 4 çeker sistemine sahip(4wd)  passat ise awd  sistemine sahip toyota awd sistemini araçlarına yeni yeni uygulamaya başladı örnek. Rav4 onceki jenerasyon da hinglander gibi 4wd, ama yeni kasa awd . aslında 4wd sistemi daha arazi odaklıdır  :) okuduğum bir haberde rav4 (önceki jenerasyon) çekiş sistemi sınıfının en iyisi seçilmişti.
Aynı Zamanda 4wd Mekanik 4 çeker sistemidir, Awd ise elektronik, yani elektronik çekiş sistemi karşılaştırması doğru bir tanım değil.

AWD
Bu sistem aslında 2WD yani iki çeker sistemdir. Ancak aracın zorlandığı durumlarda devreye girer ve çalışma prensibi 4WD sistemine göre mekanik değil elektroniktir. Eğer aracınız önden çekiş sistemine sahipse normal şartlarda motor gücünün %100’ü ön aks miline aktarılır. Olur da ön tekerler patinaj atmaya başlarsa ön aks milinden kaybedilen gücün bir bölümü elektronik bir sistem ile arka aks miline aktarılır. Bu durumun 4WD sistemden farkı, 4WD olası bir zorlanma durumunda motor gücünü öne ve arkaya eşit miktarda dağıtırken, AWD sistemi ise ön aks milinde kaybedilen gücün kimi zaman %90’ını bile arka aks miline aktarabilmesidir. Yani bir dengesizlik söz konusudur. Bu nedenle AWD sistemleri 4×4 olarak adlandırılamaz. Diğer bir farklılık ise AWD sisteminde 4 tekerin birbirinden bağımsız hareket edebilmesidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Bana göre dört çeker denilen sistemler 4WD, 4x4 ve Haldex' tir. Haldex ayrıca çok da gereksiz bir sistemdir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.