Yeni 1.4 dizel motor, ürettiği tork aralığını 1.400 devir bandına çekmişler. Bu tam olarak ne demek arkadaşlar? Güç gene 90 beygir, tork gene 205 nm ama , torku 1400 devire çekmişler? Daha mı az yakacak? Daha uzun ömürlü mü? Daha mı sessiz?
Yeni 1.4 dizel motor, ürettiği tork aralığını 1.400 devir bandına çekmişler. Bu tam olarak ne demek arkadaşlar? Güç gene 90 beygir, tork gene 205 nm ama , torku 1400 devire çekmişler? Daha mı az yakacak? Daha uzun ömürlü mü? Daha mı sessiz?
Daha çok yakar eder kısmını bilemem ama düşük devirden 1800 lü devirlere gelene kadar tıkanan araba tıkanmayacak. Gayet yerinde olmuş.
gücü daha düşük devirde(daha erken) aktaracak gibi düşün
Tork eğrilerini karşılaştırmak lazım eski ve yeni versiyonda. O zaman en sağlıklı yorum yapılır. Sonuçta torkun tepe noktası ve düşüş başlangıcına da bakılmalı. Ayrıca motorun azami gücünü ürettiği devire(yüksek olması istenir). Şu anki bilgi ile, rölanti sonrası gaz pedalı tepkileri daha iyi olacaktır denebilir. Ama nereye ladar bu etki sürer ve nereden sonra azalmaya başların cevabı için eğri lazım.
Motorda herhangi bir değişiklik yok, Auris'teki tork bandının değişikliği şanzıman dişli oranları ile ilgilidir, bilginize.