Gönderen Konu: t27 avensis ile opel astra sedan 1.4 turbo otomatik yarış ve hüsran  (Okunma sayısı 2411 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '15
arkadaşlar yeni aldığım t27 1.6 benzinli avensis ile arkadaşımın opel astra sedan 1.4 turbo otomatik ile yarış yapalım dedik ben teknik verilere güvenerek böyle bir yarışa girdim
benim aracın 0-100 ü 10.4 saniye onunki ise 10.3 ağırlıklarda hemen hemen aynı
ancak sonuçta o bana kalkıştan sonra 2- 3 boy fark attı
ben bu kadar fark olacağını ummuyordum turbo bu kadar fark ettirir mi ya
ya da arabayı ben mi hızlandıramadım 1 ve 2 ye 6000 devirden sonra geçtim acaba yanlış mı yaptım
arabanın motoruda açılmamış olabilir mi çünkü 1000 km deydi
evet arkadaşlar sizce neden geçildim yoksa bizim arabalar hantal mı  :D

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '20
  • 39 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Turbolu destekli motorlu araçların atmosferik motorlu araçlara fark atması gayet normaldir
Benim eski araba 1,3 75 beygir dizel grande punto idi onun 5 ile Çıktığı yolu ben şuan corolla 1,6 advance 132 beygir aracımla 3. Viteste çıkıyorum. Vw nin 1,2 lik tsi motoru dahi toyotanın 1,6 motorundan daha kuvvetli. Turbo motor aşırı derecede tork üretiyor

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 15, 2015, 01:16:38
Astra sedan 1,4 turbo 1375 kg 140 beygir torku 200nm
Avensis 1,6 1390 kg 132 beygir torku 160nm
Her koşulda astra 1,4 turbo uzun yolda yokuşta kalkışta düz yolda her yerde toyotanın 1,6 motoruna fark atar
TODAY TOMORROW TOYOTA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '20
  • 13 kere teşekkür etti
  • 136 kere teşekkür edildi
Normal bir sonuç... Teknik verilere göre bu forumda daha önce 1.6 132 toyota ile 1.4 tsi vw ya da 1.4 turbo opeli yeneceğini düşünen arkadaşlar çıkmıştı. Bu da pratikteki sonucu olmuş. Üstelik Opelin çift kavrama olmayan ağır şanzımanıyla. Düz yolda denediyseniz yine iyi sonuçlanmış, rampada tahmin bile edemiyorum. Gerçi 1.33 Corolla ile rampalarda 1.6 Civicleri, tdi vw'leri tokatladığını (!) zanneden arkadaşlar da vardı :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
O 1.33 ile dizelleri tokatlayan arkadaşlar olması gereken devirde kullanmayı bilen arkadaşlardır. O arkadaşlara tokatlananlarsa uygun devirde kullanmayı bilmeyenlerdir ya da ekonomi yapanlardır.

Avensis ile turbo motor arasındaki fark normal ve olması gereken o, önemli olan 100 km hızdaki boy farkı ne, ilk kalkıştaki değil.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '13
  • 305 kere teşekkür etti
  • 177 kere teşekkür edildi
Belki 3-4 boy fazla ama arabaya biraz daha alışık olsaydınız en fazla yine 1 boy farkla arkadaşınız geçerdi sizi. Ayrıca evet turbo fark ettirir. Ben daha önce 0-100 denemesi yaptım ve 10.7 saniye gibi bir değer yakaladim diyebilirim. Burada çok farklı değişkenler var. Arkadaşınızin arabasının lastikleri sizinkinden daha iyi yol tutmuş olabilir, trc sistemi kalkış sirasında sizi yavaşlatmış olabilir, zamanlama ve vites değiştirmede yavaş kalmış olabilirsiniz vs. Ama ne olursa olsun Avensis 1.6 motoruyla bu şekilde kullanılacak araba değil. Ekonomik ve konforlu aile arabasıdır kendisi.

Avensis elegant extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
İlk kalkışta manuel arabayı kaldırmak zordur.
Öncelikle çekiş kontrol sistemi mutlaka kapatılmalı, bu elzemdir.
Debriyajın, bırakılma anında ise motor 4500/5500 aralıgında olmalı ve mümkün oldugunca tekerler patiye düşürülmemeli.
Kalktıntan sonra ise iş kolay.

Bu anlattıklatım sadecen birkaç günlük egitim ve meleke gerektiren bir konu.

Otomatikte ise, çekiş kontrolü kapat, al D ye topukla gitsin.
Göz ardı edilen minicik seyler bile salise degiştiriyor, zaten süreç 11 saniyelerde oldugundan saliselerde degerli hale geliyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '15
ama teknik verilerde arada 0.1 saniye fark var toyota bizi kandırıyor mu o zaman  :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: '13
  • 28 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ahmet bey en güzel cevabı vermiş. sürücü faktörü önemli. kendi aracımla 1.2 tsi ile kalktım  az bir farkla geçti. Uzunda lider valvematic olacaktır. mesela dur kalk trafikte hele trc açık ise araç hantal kalkıyor ama ben aracımı tanıdığım için atağa geçtiği devir aralığını  biliyorum ve sıkıntı yaşamıyorum. ama valvematic farklı bir motor hemen kükremiyor ama kükreyincede gidiyor. Turbo şarj motorlar alt devirlerde çok etkileyici tork sunduğu için atak olması normal .
Toyocuk :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '20
  • 13 kere teşekkür etti
  • 136 kere teşekkür edildi
O 1.33 ile dizelleri tokatlayan arkadaşlar olması gereken devirde kullanmayı bilen arkadaşlardır. O arkadaşlara tokatlananlarsa uygun devirde kullanmayı bilmeyenlerdir ya da ekonomi yapanlardır.

Avensis ile turbo motor arasındaki fark normal ve olması gereken o, önemli olan 100 km hızdaki boy farkı ne, ilk kalkıştaki değil.
Eğer gaza bassa tozunu yutacağımız araçların yanından geçmek onları tokatlamak mıdır :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 54 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
arkadaşlar yeni aldığım t27 1.6 benzinli avensis ile arkadaşımın opel astra sedan 1.4 turbo otomatik ile yarış yapalım dedik ben teknik verilere güvenerek böyle bir yarışa girdim
benim aracın 0-100 ü 10.4 saniye onunki ise 10.3 ağırlıklarda hemen hemen aynı
ancak sonuçta o bana kalkıştan sonra 2- 3 boy fark attı
ben bu kadar fark olacağını ummuyordum turbo bu kadar fark ettirir mi ya
ya da arabayı ben mi hızlandıramadım 1 ve 2 ye 6000 devirden sonra geçtim acaba yanlış mı yaptım
arabanın motoruda açılmamış olabilir mi çünkü 1000 km deydi
evet arkadaşlar sizce neden geçildim yoksa bizim arabalar hantal mı  :D
Bence bu kiyaslamayi 1.6 atmosferik motorlarla yapman lazım o zaman sana boy farkı atacak araç olacağını zannetmiyorum [emoji6]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Eğer gaza bassa tozunu yutacağımız araçların yanından geçmek onları tokatlamak mıdır :D

Yokuşa uygun devirle girmeyip bir de yarışmaya çalışan ama daha düşük hacimli ve devrindeki araç tarafından geçilmek tokatlanmak değil midir? :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Bu karşılaştırma trafiğe açık alanda mı yapıldı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Araçlara beygir gücü aracın sadece seri olmasına yarar ama tork güç demektir .Dizel araçlara bakın 65 beygir oluyor ama tork çok yüksek olduğu için rampalarda yüklü durumlar da benzinli araçlara kök söktürüyor .O yüzden beygirlere güvenip yarışa girmek hata olmuş .Birde Ahmet abinin dediği olay var oda ayrı bir ayrıntı
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • トヨタ オーリス
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 46
  • Model Yılı: '07
  • 29 kere teşekkür etti
  • 108 kere teşekkür edildi
@Seçkin ÜNLÜSOY (10786) Aklıma geldi istemsizce güldüm :D @Ogün Cetinkaya (29657) Lastik gibi etkenlerde önemli sonuçta Seçkin bilir :D
2007 Toyota Auris Comfort "1ZR-FE"

Xenon+Cruise Control+Far Yıkama

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Kesinlikle aracı satın.  Toyota nin sütçü beygirleri fos cikmis
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Beygir benzin yaktırır, tork yarış kazandırır!! Unutmayın.
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '15
  • 18 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
araçların o-100 değeri yarım saniye fark varsa ve sen kalkışta 3 boy fark yediysen bunun tek sebebi TRC dir ! Trcyi kapatmadığında kalkışta yada vites geçişlerinde 1 den 2 ye mesela araba patiye düştüğü an trc devreye girip fren yapıyo tuşa 1 kere basınca TRC yi kapatabilirsin ve kalkışta çok büyük avantaj sağlarsın.Opelin tork konventörlü kötü şansımanı olmasa 1.4 Turbo astralar 140 hp ve torku çok yüksek seni çok rahat geçerdi avensisler 130 beygir 132 psı dır bu arada.Ve opelin 10 beygir fazlasının yanında nerdeyse 300 kg hafifliğide var ama otomatik olduğundan iyi bi şöför kafa kafaya gidebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
2918 sayılı karayolu trafik kanunu

Madde 70 – Yarış ve koşularda trafik güvenliği bakımından aşağıdaki kurallar uygulanır.
   a) Bir il sınırı içindeki karayolları üzerinde yapılacak yarış ve koşular için o ilin valiliğinden,
   b) Birden fazla il sınırları içindeki şehirlerarası karayolları üzerinde yapılacak milli ve milletlerarası yarış ve koşular için İçişleri Bakanlığından izin alınması zorunludur. Bu izin verilirken Bayındırlık Bakanlığının uygun görüşü alınır.
   İzinsiz yapılan yarış ve koşular görevlilerce derhal durdurulur.
   Yarış ve koşularda trafik güvenliği yönünden uygulanacak usul ve şartlar yönetmelikte gösterilir.
   (Değişik: 21/5/1997 - 4262/4 md.) Bu madde hükümlerine uymayanlar 7 200  lira para cezası ile cezalandırılırlar.

Konu Trafik kurallarına ve ayrıca forum kuralları 1 maddesindeki " trafik kurallarına aykırı eylemleri teşvik etmeye yönelik mesaj yazmak kesinlikle yasaktır."fıkrasına göre kilitlenmiştir.Tekrarı halinde üyenin foruma girişi askıya alınacaktır.
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...