Gönderen Konu: turbo sorunu  (Okunma sayısı 1257 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 136000
  • Model Yılı: '10
  • 15 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
turbo sorunu
« : Temmuz 14, 2015, 14:51:33 »
uzun süredir aracımda fark ettiğim olay arac düşük devirde ani hızlanmalarda cok nazlı oluyor ama yüksek devirde gayet kendi capında bir canavara dönüşüyor bunun nedeni nedir ?1,4 dizel mmt sanzımana sahip bir araca sahibim

Toyota Club Türkiye

turbo sorunu
« : Temmuz 14, 2015, 14:51:33 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: turbo sorunu
« Yanıtla #1 : Temmuz 14, 2015, 15:11:00 »
Anladığım kadarıyla turbonuzda problem yok, turbo gecikmesi ile MM-T bir araya geldiğinde ortaya çıkan bir tatminsizlik var gibi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: turbo sorunu
« Yanıtla #2 : Temmuz 15, 2015, 00:00:20 »
başıma gelen olayı size aktarayım.aynı araçtan 200 000 km da arcım var.aracın tüm bakumlarını ben yaparım.bir gün araç üst devirlerde boğulma olmaya başladı.siyah duman ara sıra atıyordu.araştırdım.egr yi maf sensörü temizdi.enjektörler yeni bakımdan çıkmıştı.biri enjektör dedi biri maf dedi biri egr dedi.neyse turboyu sökmeye karar verdim.söktüm baktım ki turboyu 1800-3000 devir aralığın kapatan(halk arasında turbo devreye girişi) evet kapatan üretilen havayı motorun ihtiyacına düşüren vnt dediğimiz ekzost tarafındaki paller sıkışmış.paller gelen ekzost dumanının yönünü susturucuya yönlendirrek turbonun daha fazla hızlanmasını sağlıyordu.benimki takılı kaldığından devir arttıkça bol bol hava veriyor içeriye basınç artıyor ama enjektörlerdeki yakıt miktarı az kaldığından araç boğuluyordu.söktüm selülozik tinerle turboyu temizleyip taktım.1 günüm gitti.şimdi 4 4 lük hava mazot karışımı olduğundn duman yok ve araç 1800-2800 rm arasında şahlanıyor.sizin sorununuz bu olmayabilir.maf sensörü yanlış ölçüyor olabilir.enejktörler açmıyor olabilir.dizelde seçenek çok.....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 136000
  • Model Yılı: '10
  • 15 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: turbo sorunu
« Yanıtla #3 : Temmuz 17, 2015, 01:12:02 »
şöle söylüyeyim bu turbo değişimi olduktan sonra araç böle ama aracın yüksekdevirlerdeki çekişi mükemmel rampada hiç boğulma kaçırma yapmıyor fakat dediğim gibi böle ani hızlanmalarda eskiden daha atikti arabam

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: turbo sorunu
« Yanıtla #4 : Temmuz 17, 2015, 01:19:32 »
"Turbo lag" denilen şeyi hissediyorsunuz
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 136000
  • Model Yılı: '10
  • 15 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: turbo sorunu
« Yanıtla #5 : Temmuz 17, 2015, 01:27:02 »
"Turbo lag" denilen şeyi hissediyorsunuz
bilmiyorum ama kötü bi durum bu :/