0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bakalım Seçkin 2 aya kadar tayin sonuçları açıklanız ramazan bayramına olmadı kurban bayramına arabayı yakışıklı sokalım Ben arabayı alalı 15bin km oldu benden önce de 220bin civarında motor rektifiye edilmiş. Yani 30bin kmdir doğru düzgün bir ayar yapılmamış. Otomatik civic kulllandıysan bilirsin o zaman. Benim araçta tekleme felan yok yada varsa ben bilmediğimden fark etmiyorum ama şöyle bir sıkıntı oluyor. Sadece motor soğukken ilk 200-300 metre gidip aracı park edeceğim zaman vites D veya R konumunda iken ayağım frendeyken veya frenden çektikten sonra gaz vermediğim sürece devir 400-500e kadar düşüyor hatta neredeyse stop edecekmiş gibi oluyor, ama motor ısındıktan sonra hiç bir sıkıntı yok. Bu olayı kış aylarından beri yaşıyorum. Ben soğuk havalardan ve 10W40 yağın kalınlığına bağlamıştım durumu ama havalar ısındı 5W30 yağ koydum durum yine aynı bu sıkıntı subab ayarından mıdır acaba?
geçmiş olsun sorunu hallettimşsiniz en azından ama bizim sanayilerde adam gibi usta bulmak çok çok ama çok zor, benim 98 civic te karterden yağ kaçırıyordu bende conta ve sıvı conta uygulaması yaptırdım ancak hala az az damlatıyor, benimkide 249 bin de km 230 binde aldım 6 7 bin tl masraf ettim çok şükür tüm sorunları düzeldi ama canıma okudu maddi manevi zaman olarak yordu beni, aracı alalı 20 bin km yakın oldu ama sübap ayarı falan hiç gerek olmadı ne tekleme ne değişik bi ses var araçta. subap ayarı gerektiğinide şimdi sizden duydum bende bir sorayım ustama bakalım ne diyecek.
Diyorum ya abi sübap ayarından sonra arabanı bi ayrı seveceksin tüm karakteri değişecek
Selman hocam tekrardan hayırlı olsun Rabbim uzun yıllar keyifle binmeyi nasip etsin . Sen daha önce Diyarbakır'da görev yapıyordun değilmi,Ordu'ya gitmek için güzergah soruyordun diye hatırlıyorumda.
Allah razı olsun abi cümlemize inşallah. Abi Diyarbakırda askerlik görevi için bulunmuştum. Askeri hastanede asteğmen olarak 2013-2014 yılları arasında bulunduğum için soruyordum. Sorduğum güzergaha tam olarak cevap bulamadım bende deneyerek öğrendim abi Ordu-Mesudiye-Sivas/Suşehri-Divriği-Arapgir yolunu denedim. Ordu Mesudiye arası çok sıkıntılıydı tam hatırlamıyorum kmsini ama virajlar canıma okumuştu
Bulunduğum yerdeki başka şehirden arkadaşlarda Keban'a kadar yollar kötü diye şikayetçi. Erzincan 120 km trende arabada 2 saatte gidiyor. Ben memlekete Divriği Kangal üzeri gidiyorum. Burdan Refahiye'ye kestirme yol var Ordu'lu arkadaşlar o yolu kullanıyor.
Ankaraya yolun düşerse sübap ayarı için iyi bir ustaya yönlendirebilirim Selman abi
Bayrama kadar düşer inşallah Bu arada ayarı kaç liraya yapıyorlar bilgin var mı?
En son 100 liraya yapıyorlardı Selman abi
Tamam o zaman senin referansınla yine 100 liraya yaptırırız
Amortisörlerde bir sorun yok, sanırım zrotlar sıkıntılı. Klima çift bölgeli klima ancak geçen yıl böyle bir sorun yoktu
Dedim bi bakayım konuma hiç yazmamışım uzun zamandır Aynen Seçkin dediğin gibi Subap ayarından sonra araba daha bir canlandı. Forumda bununla ilgili konu açmıştım tekrar yazmayayım. http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=73892.0Aracımın halledilmesi gereken sıkıntıları var onları dile getireyim:1- Klima : Yaz ayı geldi klimada sorun olduğu ortaya çıktı. Soğuk konuma aldığımda sağ iki ızgaradan gelen hava soğukken Sol iki ızgaradan gelen hava normal bir hava geliyor. En kısa zamanda çözmem lazım. 2- Alt takım : Bulunduğum bölgede yollar mayın tarlasından farksız Oltu içinde ise yollar parke yol ve çok harap olmuş durumda. Bu yüzden özellikle arka tekerler çukura sete felan düştüğünde çok takır tukur ediyor. Nelerin değişmesi gerekiyor bilmiyorum tam olarak.3- Kaporta bakımı: Aracı aldığım gün doluya mağruz kaldım ve param olmadığı için yaptıramadım hala. Ve öyle biniyorum. Yaklaşık 150-200 civarında dolu göçüğü var. Göçüklerin dışında sağ ön kapı daha önce lüzumsuz bir usta tarafından boyanmış olacak ki tam kesim noktasında çatlak oluştu kaportacıya götürdüm komple boyanması gerektiğini söyledi. Ön ve arka tamponda da bu boyadan dolayı çatlaklar olduğu için hiç hoş gözükmüyor. parçalar boyandıktan sonra yada duruma göre boyanmadan önce @Seçkin ÜNLÜSOY (10786) kardeşimin ellerine teslim edeceğim aracın daha hoş bir görüntü sağlaması için.4- Şanzıman yağı değişimi.Bu belirttiğim sıkıntılar yaklaşık 2-2.5 bin lira gibi birşey tutacak sanırım. Sigorta ve kasko bedelinden belimizi doğrultabilirsek bu dediklerimi peyderpey yaptıracağım inşallah.
Merhaba arkadaşlar. Aracım 2004 model 2.0 Accord. Bu hondalarda subap ayarı yapılması gerekiyormuş. Benzinli ise 40binde LPGli ise 20binde bir(LPG daha çok ısıttığı için) Sonra Accord forumlarında araştırdım bizim araçlarda emme 0.25 egzoz için 0.30 olması gereken değerlermiş.Son zamanlarda da aracım sabahları soğukken titreme yapıyordu sanki stop edecekmiş gibi oluyordu. Arabayı alalı 15 bin km oldu öncesinde de bi 20bin yapılmış ama subap ayarı yapıldığını zannetmiyorum. Ayarı yaptırmak için Erzurumda bulunan yetkili servisi aradım 200 liraya yapacaklarını söylediler.(250 liradan düştüler) Sonra başka birinin numarasını buldum aradım ustayı usta çok ukala ve terbiyesiz çıktı aramızdaki muhabbet şu şekilde geçti.*Selamın aleyküm usta böyle bir aracım var kaça yaparsın subap ayarını-150 llira*Usta benim dediğim değerleri yapar mısın?-Sen ne iş yapıyorsun?*Psikoloğum.-Biz motor ustasıyız değeri neyse onu yaparız.*Tamam usta mesleğine saygım var ama bu değerleri arkadaşlardan öğrendim.-O zaman git onlara yaptır. Dedi.Tabi bu konuşmadan sonra insanda nasıl bir ruh hali olursa hepsini yaşadım bir güzel sövdüm içimden Sonra dedim ki bu nasıl bir ayarmış yapamaz mıyım diye araştırmaya koyuldum. Bir kaç video izledim ve accord formunda olan bir kaç arkadaşında desteğini aldım. Sağolsunlar numaralarınıda verdiler takıldığın nokta olursa ara dediler.Sonra gittim sanayiye tanıdık arkadaşlar var sağolsunlar. Gerekli olan malzemeleri kör topal topladım ve dün sabah işe koyuldum.Yaklaşık 3-3.5 saatte ayarları yaptım motoru topladım. Ancak 2. ve 3. sıradaki emme subaplarına elimdeki malzemeyle giremedim. Egzozların hepsini yaptım.Sonuca gelince;Dün aracımı test ettim 200 kmlik bir uzun yol yaptım. Performans olarak çekişinde artışı farkettim, bugün sabahta denediğimde titreme ve stop etme olayının tamamen düzeldiğini fark ettim. Çünkü egzozlar o kadar sıkıydı ki 15mmlik sentil bile girmiyordu.Ancak rölantide aracın dışındayken çıt çıt ses yaptığını fark ettim(lpg enjektörlerinin çıkardığı sese benziyordu ama benzinde de bu ses geliyor) Bu durum biraz canımı sıktı arkadaşlara sordum gevşek yapmışsındır dediler. Ama bir sorun olur mu diye sorduğumda kimse birşey bilemedi Sabah aurisi olan arkadaş denk geldi. Dedim arabanı bi çalıştırsana. Çalıştırdı benim araçta olan ses onunkinde de vardı(aracı 5bin km civarında sıfır almıştı 1.33 auris). Biraz rahatladım ama iki araç farklı olduğu için tam emin olamadım.Uzattım kusura bakmayın, heyecanımı sizinle paylaşmak istedim. Ayrıca ben bu acemi halimle 3 saatte yaptığım işleme ustaların kendilerini bu kadar ağırdan satmasına da anlam veremedim. Ama şer görünende bir hayır vardır. O usta öyle demeseydi en az 200 lira cebimden gidecekti(Erzuruma git gel ). Parasınıda geçtim bu zevki yaşamak bambaşka bir olay
Arkadaşlar uzun zamandır yapmayı düşündüğüm işi sonunda hallettim. Elektriği küllük aydınlatmasından aldım ekstra bir röle vs. kullanmadım umarım sıkıntı olmaz. Şİmdilik kısa süreli kullanımda sorun yok. Zaten küllük aydınlatmasının ampülü patlaktı yerine başka ampülde takmadım. Resimlerde biraz parlak çıkıyor ama ışık normal derecede. Bu arada bi kaç arkadaşıma gösterdim arabayı pavyon gibi yapmışsın dediler Aynı düşünceleri sizden de alabilirim sıkıntı yok Gösterge ışıklarının kırmızı olmasından dolayı seçimim kırmızıdan yana oldu ancak ilerde sıkılırsam renk değiştiririm. Buyrun resimler.Taktığım ürün bu arkadaşlar. Gitti gidiyordan tanesini 0.69krş a aldım Orta konsol kapağı açıkken çok parlıyor arka koltuk için ama kapatıldığında içinden hafif şekilde bir ışık süzülüyor Not: Eleştrilere açığım