Gönderen Konu: Vuruntulu Çalışma  (Okunma sayısı 3090 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • detailing sever
    • Facebook/israfilyilmaz
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 160000
  • Model Yılı: '96
  • 3 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Vuruntulu Çalışma
« : Haziran 13, 2015, 08:33:15 »
Selam arkadaşlar;

Forumu inceledim ve vuruntulu çalışma hakkında bir çok konu açıldığını gördüm. Hepsini okumaya çalıştım ve okuduklarım ışığında dün akşam meydana gelen arıza hakkında sizlere fikir danışmak için konu açtım.
Öncelikle aracım 1.6 XEİ LPG'li. Aracımı dün çalıştırdım ve ilk çalışma benzinle oluyor, 2000 devir/dak. geçtikten sonra sistem kendini LPG'ye alıyor. Park yerinden çıkarken 2000 deviri geçmediği için benzinle ileri geri yaparken aracın vuruntulu çalıştığını farkettim. LPG'ye geçtiğinde ise normal çalışıyordu. Sonra tekrar benzine alıp yola çıktım. Araç sanki tek bujisi ıslanmış gibi titrek devirleniyordu ama patlatma yoktu. LPG'ye geçince sıkıntısı kalmıyordu. Bende dün akşam foruma girip biraz araştırdım. Enjektör tıkanması ya da yakıt pompası ihtimalleri üzerinde durulmuş. Bunun üzerine aracın yanına gidip tekrar çalıştırdım. Tek tek buji kablolarını çıkarıp aracı dinledim. Birinci bujiyi çıkardığımda hiçbir reaksiyon alamadım. Diğerlerinde devir daha da düştü. Kendimce arızanın yakıt pompasında değil, enjektörde olduğunu düşündüm. Eğer tahmin ettiğim gibi sorun enjektörde ise;

Yapılabilecekler nelerdir ve Kocaeli'de bu konu ile ilgili tecrübesi olup iyi sonuç almış olan arkadaşlar var mıdır? Şimdiden teşekkürler.
Detailing sever

Toyota Club Türkiye

Vuruntulu Çalışma
« : Haziran 13, 2015, 08:33:15 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • detailing sever
    • Facebook/israfilyilmaz
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 160000
  • Model Yılı: '96
  • 3 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Vuruntulu Çalışma
« Yanıtla #1 : Temmuz 03, 2015, 01:38:07 »
Konuyu açalı bir hayli zaman oldu fakat bir yanıta ulaşamadım. Bende o günden bu güne olan gelişmeleri sizinle paylaşayım dedim. Araçta 1. silindire ait benzin enjektörünün tıkanmasından dolayı vuruntulu çalışma söz konusuydu. LPG'de kullanırken sorun olmuyordu. Tıkanıklık kendi kendine geçer belki diyerek aracı benzine aldım ve 3000-4000 devirle gezintiye çıktım. Tahmin ettiğim gibi tıkanıklık açıldı ve motor çalışması normale döndü.

Bu olayın ardından depoyu 30 litre benzinle doldurup üzerine "würth benzin enjektör temizleyici 150 ml." ilave ettim. Benzin bittiğinde ise yakıt filtresini değiştireceğim. Bu sayede olası yeni bir tıkanıklığın önüne geçmek istiyorum. Daha sonra da tekrar 30 litre benzin alıp "würth LPG performans iyileştirici" kullanacağım. Bu ürünün de yanma odası içerisindeki kurumların temizliği için oldukça faydalı olduğunu düşünüyorum.

Ben bu enjektör tıkanıklıklığı işini biraz ucuz atlattım, umarım verdiğim bu bilgilerin diğer arkadaşlara az da olsa faydası dokunur.
Detailing sever

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: Vuruntulu Çalışma
« Yanıtla #2 : Temmuz 03, 2015, 03:51:24 »
Distribütör kapağı değişmesi gerekebilir,bujileri eşit olarak elektrik gönderemeyip vuruntu yapabildiğine şahit olmuştum önceki araçlarımda bujileri değiştirmekte gerekebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • detailing sever
    • Facebook/israfilyilmaz
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 160000
  • Model Yılı: '96
  • 3 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Vuruntulu Çalışma
« Yanıtla #3 : Temmuz 03, 2015, 16:04:42 »
Distribütör kapağı değişmesi gerekebilir,bujileri eşit olarak elektrik gönderemeyip vuruntu yapabildiğine şahit olmuştum önceki araçlarımda bujileri değiştirmekte gerekebilir.

Yanma gerçekleşmeyen silindiri bulmak için buji kablolarını tek tek çıkarıp test yapmıştım. Ama zaten vuruntuyu sadece benzinle çalışırken yaptığı için, yakıt sistemi arızası olduğu belliydi. Şu an için ateşleme sıkıntısı yok çok şükür. Tavsiyeniz için teşekkürler. Bir daha vuruntulu çalışma sıkıntısı yaşanırsa, distribütör kapağını da dikkate almak gerektiğini öğrendim.
Detailing sever

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • detailing sever
    • Facebook/israfilyilmaz
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 160000
  • Model Yılı: '96
  • 3 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Vuruntulu Çalışma
« Yanıtla #4 : Temmuz 14, 2015, 01:12:34 »
Arkadaşlar selam;

Son olarak würth benzin enjektör temizleyici ile 30 litre benzini bitirdim. Aracın benzin performansı hakkında fikir veremeyeceğim. Çünkü bu zamana kadar hep LPG ile kullandım. O yüzden ürünün negatif yada pozitif etki yapıp yapmadığı konusunda yanıltıcı olmak istemem. Şimdi benzin filtresini değiştirdikten sonra tekrar 30 litre benzin alıp würth lpg performans artırıcı kullanacağım ve bunu belirli periyodlar halinde tekralayacağım. Konu ile ilgili aktaracaklarım bunlar. Herkese iyi günler dilerim.
Detailing sever

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: Vuruntulu Çalışma
« Yanıtla #5 : Temmuz 14, 2015, 01:28:51 »
İsrafil bey, würth enjektör olayıyla ilgili çok yazmışımdır. Sizde benim gibi takıntı yapmışssınız bu durumu. Bende çok takmıştım.şu an takmıyorum. Bu olay lpgde kendini çok göstermiyor. Siz enjektörlerin ömürü uzasın diye bu würth olayını tekrarlarken paranız benzin parasıyla uçuyor. Özellikle 150cc würth değil.  330cclik würthü 30 litrelik benzine karıştırmalısınız. Uzun mühlet arabanızı benzinde kullanmanız gerekir kendine gelmesi için. Oda dünyanın benzin parası edecektir.  Tekrar lpgye dönüş yapacaksınız enjektörler tıkanacak. Size en güzel çözüm yolunu söyleyim.
1. Kafanıza takmayın lpgde binin  zaten benzinde binemeyiz bu araca.
2. Würh:30tl
benzin 30lt×4.80=144tl  külfetinden vazgeçin ostimden çıkma enjektör istedin
enjektör:100tl sorunsuz arabanıza binin. Geçmiş olsun.
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • detailing sever
    • Facebook/israfilyilmaz
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 160000
  • Model Yılı: '96
  • 3 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Vuruntulu Çalışma
« Yanıtla #6 : Temmuz 15, 2015, 17:43:49 »
Barış Bey;

Ürün sitesinde 150 ml.lik olarak bulmuştum, 30 lt. benzin kullanımı için yazıyordu. Ama konu o değil, dediğiniz gibi bu kimyasal katkıları biraz da psikolojik. Belki bizim asla hissedemeyeceğimiz %1'lik bir fark için çok fazla para harcatıyor. Kullanan biri olarak, ürünü denemek isteyenler bilgi edinsin diye paylaşmak istedim.



Ürün linki;
http://shop.wurth.com.tr/?sayfa=product/artikel&artikel=5861111150028+++12
Detailing sever