Gönderen Konu: 93 corona otomatik şanzıman arızası  (Okunma sayısı 2930 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 226
  • Model Yılı: '93
  • 7 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
93 corona otomatik şanzıman arızası
« : Haziran 10, 2015, 23:14:40 »
arkadaşlar 93 corona aracım kalkışta titreme yapıyor
(kavramada sıkıntı var) özellikle düşük devirde hissediliyor. vites geçişlerinde sıkıntı yok. ankarada iyi bir otomatik şanzıman ustası varmı? yardımlarınız için şimdiden teşekkürler

Toyota Club Türkiye

93 corona otomatik şanzıman arızası
« : Haziran 10, 2015, 23:14:40 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: 93 corona otomatik şanzıman arızası
« Yanıtla #1 : Haziran 10, 2015, 23:24:33 »
arkadaşlar 93 corona aracım kalkışta titreme yapıyor
(kavramada sıkıntı var) özellikle düşük devirde hissediliyor. vites geçişlerinde sıkıntı yok. ankarada iyi bir otomatik şanzıman ustası varmı? yardımlarınız için şimdiden teşekkürler

Dörtnal'da Sadık Usta sizin doktorunuz ;)
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: 93 corona otomatik şanzıman arızası
« Yanıtla #2 : Haziran 11, 2015, 08:17:28 »
 Müjdat arkadaşımıza aynen katılıyorum.
 Şanzıman yağı en son ne zaman ve nasıl bir ürün ile değişmişti?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 226
  • Model Yılı: '93
  • 7 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 93 corona otomatik şanzıman arızası
« Yanıtla #3 : Haziran 11, 2015, 20:13:35 »
şanzıman yağı değişeli 1 sene olmadı, mobil kondu. yağ değişiminden önce p den r aldığımda küt diye bi ses geliyordu ve sarsıntı oluyordu şanzumanda, bu ses zaman içerisinde artarak devam etti. yağ değişiminden sonra o küt sesi ve sarsıntı gitti.  sanırsam o şekilde çok uzun süre kullandım arabayı  tabi bu benim tecrübesizliğimden oldu ilk defa kullanıyorum otomatik arabayı. ayrıca tavsiyeniz için teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '94
  • 18 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: 93 corona otomatik şanzıman arızası
« Yanıtla #4 : Haziran 16, 2015, 21:31:09 »
Daha önce bir çok otomatik vitesli Toyotam olduğu için bir tahmin yürütebilirim. Benim bildiğim en yaygın sorun: işlevini yitiren şanzıman keçeleri yağ kaçırdığı için şanzıman içinde olması gereken basınç sağlanamıyor ve bu yüzden küt diye vuruyor. Özellikle P ve R konumundan diğer konumlara geçirmeye çalıştığınızda oluyorsa bu ihtimal daha yüksek. Maalesef ülkemizde motor için gösterilen periyodik bakım hassasiyeti otomatik şanzımanlar için gösterilmiyor. İki ay önce kapı komşum için İstanbul Anadolu yakasının altını üstüne getirdik, resmen kendimizi paraladık ama sağlam bir tane bile otomatik corona bulamadık. (O da elantra 1,8 gls aldı) İşin garibi bir çok araç sahibi aracının arızalı olduğundan haberi bile yoktu, araçlarının bu durumunu normal zannediyorlardı. Toyotanın otomatik şanzımanları en iyi denilenden bile daha uzun ömürlüdür ama maalesef hiç bakım yaptırma adetimiz yok.  Benim geçmişte yaşadığım titreme  / silkeleme sorunlarına bulduğum çözümler : distrübitör kapağının arızalı olması, yeni değişen buji kablolarının aşırı dandik yan sanayi olması ve usta tarafından değiştirilirken hatalı işlem yapılan baskı balata ve triger kayışının diş atması problemleridir. Yani kalkıştaki titreme başka sebeplerden de kaynaklanıyor olabilir. 
edit : Eklemek istediğim bir diğer konu da yağ konusu. Sahte veya uygun olmayan şanzıman yağı zannedilenden çok çok daha büyük olumsuz tesir yaratıyor. Yani coronanın motoruna ister 5w40 ister 10w40 hatta ne isterseniz koyun motor tıkır tıkır çalışmaya devam edecektir :)  ama otomatik şanzıman öyle değil. Geçmiş bir zamanda arkadaşın S40 T5 ine dexron 2 yerine dexron 4 mü koymuşlardı (tam hatırlayamıyorum) araç resmen yoğurt olmuştu, yetkili serviste uygun yağı koyunca araç hemen kendine gelmişti. Ayrıca iyi tanıdığım bir parçacının geçenlerde söylediği : artık Türkiye'de sahte yağ olayının çivisi çıktı.
cressida, camry, ae101 , RAV4 , E120, E140 , corona