Daha önce bir çok otomatik vitesli Toyotam olduğu için bir tahmin yürütebilirim. Benim bildiğim en yaygın sorun: işlevini yitiren şanzıman keçeleri yağ kaçırdığı için şanzıman içinde olması gereken basınç sağlanamıyor ve bu yüzden küt diye vuruyor. Özellikle P ve R konumundan diğer konumlara geçirmeye çalıştığınızda oluyorsa bu ihtimal daha yüksek. Maalesef ülkemizde motor için gösterilen periyodik bakım hassasiyeti otomatik şanzımanlar için gösterilmiyor. İki ay önce kapı komşum için İstanbul Anadolu yakasının altını üstüne getirdik, resmen kendimizi paraladık ama sağlam bir tane bile otomatik corona bulamadık. (O da elantra 1,8 gls aldı) İşin garibi bir çok araç sahibi aracının arızalı olduğundan haberi bile yoktu, araçlarının bu durumunu normal zannediyorlardı. Toyotanın otomatik şanzımanları en iyi denilenden bile daha uzun ömürlüdür ama maalesef hiç bakım yaptırma adetimiz yok. Benim geçmişte yaşadığım titreme / silkeleme sorunlarına bulduğum çözümler : distrübitör kapağının arızalı olması, yeni değişen buji kablolarının aşırı dandik yan sanayi olması ve usta tarafından değiştirilirken hatalı işlem yapılan baskı balata ve triger kayışının diş atması problemleridir. Yani kalkıştaki titreme başka sebeplerden de kaynaklanıyor olabilir.
edit : Eklemek istediğim bir diğer konu da yağ konusu. Sahte veya uygun olmayan şanzıman yağı zannedilenden çok çok daha büyük olumsuz tesir yaratıyor. Yani coronanın motoruna ister 5w40 ister 10w40 hatta ne isterseniz koyun motor tıkır tıkır çalışmaya devam edecektir
ama otomatik şanzıman öyle değil. Geçmiş bir zamanda arkadaşın S40 T5 ine dexron 2 yerine dexron 4 mü koymuşlardı (tam hatırlayamıyorum) araç resmen yoğurt olmuştu, yetkili serviste uygun yağı koyunca araç hemen kendine gelmişti. Ayrıca iyi tanıdığım bir parçacının geçenlerde söylediği : artık Türkiye'de sahte yağ olayının çivisi çıktı.