Gönderen Konu: KOMBİ BAKIM SÖZLEŞMESİ  (Okunma sayısı 2756 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '17
  • 69 kere teşekkür etti
  • 77 kere teşekkür edildi
KOMBİ BAKIM SÖZLEŞMESİ
« : Haziran 03, 2015, 10:41:14 »
 Değerli arkadaşlar, 28 Nisan 2015'te Alman malı bir kombi firmasının satış sonrası hizmetlerinden arandım. Bir sürü tanıtımdan sonra  kredi kartı bilgilerimi verdim. Tanıtım ama nasıl tanıtım, 6 yıl boyunca kombinizin her türlü bakımı ve sorumluluğu bizdedir.  7/24 kombinin çalışır olmasını sağlayacağız. Mantıklı da geldi. Nasıl olsa her yıl 100 TL gibi ücret vereceğim. "Ne olursa olsun" hiçbir ücret ödemeden bakım yapılıp, olabilecek arızalar giderilecek denildi.Israrla sözleşmeyi 4-5 kez yazılı istememe  karşın göndermediler. Bana en geç 15 gün içinde sözleşme elinizde olacak demişlerdi. Ağzımı bozup gerekeni söyleyince " Bana sözleşmeyi 1 ayda ulaştıramayan firmadan hiçbir şey istemiyorum" dün lütfedip yollamışlar. Sözleşmenin ilk maddesi hangi bakım sözleşme seçeneği olursa olsun  8-10 madde garanti dışında tutulmuş. Elbette elime balyozu alıp kombiye vurmamı karşılasınlar demiyorum ama kendilerini yükümlülükten  kurtaracak her şeyi döşemişler. Kombinin kendisi 1600 TL iken 6 yıl bakım sözleşmesi için 1080 TL  ödeyecektim .Miktarı kabul etmiştim bunda sorun yok. Hemen arayarak iptal etmek istediğimi,  ses kayıtlarının en baştan sona kadar dinlenerek bana dönülmesini, kendilerini kurtaracak o maddeleri kredi kartı bilgilerimi vermeden önce söylenip söylenmediğini  tespit etmelerini istedim. "Siz dünya çapında firmasınız, sahte bal veya çakma saat satan firma değilsiniz." Yüzbin TL kredi çeken bile 14 gün içinde cayma hakkını cezasız kullanabilirken bana cayma hakkınız yok dendi. Biraz sertleşince iş değişti. Daha fazla uzatmadan sözleşme ve faturaları istediler iptal edilecek. Ses kayıtlarını dinlemişler, sözleşmenin arkasındaki maddeleri bana söylememişler, söylemelerine de gerek yokmuş (!)

Toyota Club Türkiye

KOMBİ BAKIM SÖZLEŞMESİ
« : Haziran 03, 2015, 10:41:14 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Hayat TOYOTA'lıya güzel
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120
  • Model Yılı: '00
  • 78 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: KOMBİ BAKIM SÖZLEŞMESİ
« Yanıtla #1 : Haziran 03, 2015, 10:55:47 »
Geçmiş olsun ucuz kurtulmuşsusunuz...
telefonla arayarak yok şu kampanyamız var, yok böyle indirimimiz var diyenlere itibar etmiyorum, bi bityeniği olduğu kesin.
1-1996 XEİ Corolla (150.000-190.000)
2-2005 1.6 Terra HB Corolla (100.000-135.000)
3-2000 1.6 Terra Corolla (120.000-Halen Kullanımda)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Model Yılı: '06
  • 4 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: KOMBİ BAKIM SÖZLEŞMESİ
« Yanıtla #2 : Haziran 03, 2015, 10:57:25 »
Marka belirtemiyor muyuz?
96-xl
93-gl
98-gli"special"
06-d4d-terra"mmt"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '17
  • 69 kere teşekkür etti
  • 77 kere teşekkür edildi
Ynt: KOMBİ BAKIM SÖZLEŞMESİ
« Yanıtla #3 : Haziran 03, 2015, 11:04:31 »
Marka belirtemiyor muyuz?

Faruk Bey ne yazık ki, kanunlarımızın çoğu güçlüden ve haksızdan yana. Firma adını o nedenle özelden gönderdim. Emin olun diğerleri de aynıdır. Örneğin  trafik kazası yapan otobüslerin üzerindeki firma adları televizyonlarda neden buzlanarak verilir anlamış değilim.

Mesaj Birleştirildi: Haziran 03, 2015, 11:06:59
Geçmiş olsun ucuz kurtulmuşsusunuz...
telefonla arayarak yok şu kampanyamız var, yok böyle indirimimiz var diyenlere itibar etmiyorum, bi bityeniği olduğu kesin.

"Edindiğimiz deneyimler, yediğimiz kazıkların bileşkesidir." Kesinlikle haklısınız ama bu kadar da olmaz demiştim. Allah'tan ses kaydını doğru belirttiler. Selamlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: KOMBİ BAKIM SÖZLEŞMESİ
« Yanıtla #4 : Haziran 03, 2015, 11:10:38 »
kombi bakımları 2 senede 1 yapılsa yeter.onuda 50 liraya yapıyorlar :) garanti uzatma gibi bir şeyse bilemem tabi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Model Yılı: '06
  • 4 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: KOMBİ BAKIM SÖZLEŞMESİ
« Yanıtla #5 : Haziran 03, 2015, 11:11:20 »
Firma ismi özelden geldi..
Ben şahsen o markaya daha güzel bir para vererek 8 yıllık olan sözleşmeyi yaptım. Servis kuruluma geldiğinde karşılıklı imzaladık. Şimdi sizin yazdığınızı görünce acaba bir şeyler mi gözümden kaçtı diye işkillendim. Eve gidince bakacağım sözleşmeye. Hatırladığım kadarıyla marka normal garantisinde bayağı bir muafiyet uygularken ek garantide (kasko olarak da adlandırıyorlar)  muafiyet yok.
Biz apartmanda 6 komşu taktırdık geçen yıl. Kablosuz termostatların bir özelliğini devreye almak için servisi aradım, gelip yardımcı olabileceklerini söylediler. Benim şikayetim yoktu ama tüm komşular için başvurmak istediğimde bu işlemin ücretli olduğu, benim sözleşmem gereği bana ücretsiz olduğu ve dilediğim her türlü hizmeti de (1. yıl bakım yapılmadığı için o hariç) randevu kuralları çerçevesinde ücretsiz alacağımı söylediler.
Biz bu markayı uygun fiyata ve en ince ayrıntısına kadar tam teçhizatlı olarak kurdurduk evlerimize. Anlaşmadan sonra markanın yedek parça ve servis fiyatları hakkındaki şikayetlerden yola çıkarak, başım da ağrımasın bir daha diye, uzatılmış ek garanti yaptırdım.
Evde sözleşmeyi inceleyip tekrar yazacağım.
96-xl
93-gl
98-gli"special"
06-d4d-terra"mmt"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 103000
  • Model Yılı: '12
  • 1003 kere teşekkür etti
  • 1011 kere teşekkür edildi
Ynt: KOMBİ BAKIM SÖZLEŞMESİ
« Yanıtla #6 : Haziran 03, 2015, 11:53:30 »
Bende kombiye beş yıllık ek garanti yaptırdım telefonde sorduğumda her yıl bakım ve parça ve işçilikte  tam garanti dendi.Hatta toyotanın yaptığı ek garantideki iç döşeme ve direksiyonun kapsam dışında olduğunu söyledim sizdede bu şekildemi diye sorduğumda hayır tam kapsam içinde diye söylediler.Dedikleri gibide sözleşmeyi ilk önce mail adresime daha sonra eve gönderdiler. :) Mail adresimde sözleşmeyi buldum bazı bölümlerini ekliyorum.

İş bu garanti sözleşmesi cihazın kurulu bulunduğu sözleşme adresinde geçerli olmak üzere, aşağıda belirtilen hizmeti kapsamaktadır.
                              
    MAXIGARANTI 2 (Bakımlı)     Garanti sözleşmesi, süresi    24    aydır. Ücreti     315     TL.
Yıl içinde talep edilen her servis hizmeti için yol ücretleri, servis ücretleri, işçilik ve yedek parça ücretleri kullanıcıdan talep edilmez.
                              
Sözleşme Başlangıç Tarihi    Sözleşme Bitiş Tarihi
02/12/2017    02/12/2019
 
İş bu garanti sözleşmesi cihazın kurulu bulunduğu sözleşme adresinde geçerli olmak üzere, aşağıda belirtilen hizmeti kapsamaktadır.
                              
   BAKIM (KOMBİ)     Garanti sözleşmesi, süresi    1    gündür. Ücreti     80     TL.
Yıl içinde talep edilen her servis hizmeti için yol ücretleri, servis ücretleri, işçilik ve yedek parça ücretleri kullanıcıdan talep edilmez.
                              
Sözleşme Başlangıç Tarihi    Sözleşme Bitiş Tarihi
21/02/2015    21/02/2015

  MIDI GARANTI(1 Bakımlı)     Garanti sözleşmesi, süresi    24    aydır. Ücreti     270     TL.
Yıl içinde talep edilen her servis hizmeti için yol ücretleri, servis ücretleri, işçilik ve yedek parça ücretleri kullanıcıdan talep edilmez.
                              
Sözleşme Başlangıç Tarihi    Sözleşme Bitiş Tarihi
02/12/2015    02/12/2017

 
 
Toyota avensis 1.6 elegant 2006 Tüplü
Toyota avensis 1.6 elegant extra 2012 BRC Tüplü

Öleceğiz birgün, gömecekler. Birkaç gün övecekler, sonra kalan malını bölecekler; Hatta memnun kalmayıp üstüne birde sövecekler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: KOMBİ BAKIM SÖZLEŞMESİ
« Yanıtla #7 : Haziran 03, 2015, 12:43:39 »
Ülgen bey öncelikle geçmiş olsun.biraz uğraşmış olsanızda en azından paranızı geri alabilmişiniz.

Benim kendi kanaatim eğer evinizin balkonunda cam balkon varsa Kombılerin bakımını 2 yılda bir yaptırmanız yeterli olucaktır.

Kendi evimizde Buderus GB-072 modelini kullanıyorum.İkinci senenin sonunda su filtresinin içinden çıkanları görseydiniz bir ben yoktum içinde diyebilirim!!!

Türkiye'deki sular böyle olduğu sürece ne filtre dayanır nede kombi orası ayrı olay.

Firmadan firmaya değişmekle beraber servisler genellikle şu parçaları inceler ve temizlemeye çalışır.

1-Fan Motoru (Cam balkon yoksa evde dışarıdan gelen bütün toz ve pislik bu motorun içine dolup sesli çalışmaya sebep olur.)

2-Kalorifer Dönüş Filtresi (evdeki peteklere giden suyu burası pompalar ve bütün suyun içindeki pisliği arıtması gerekir.)

3-Brulör Temizliği (gazın yandığı bölümdür.kirli ise mutlaka temizlenmelidir.)

4-Kombinin diğer bölüm ve parçalarına basıncçlı hava tutulup temizlenmesi.

5-Kombi gazının boşaltılıp yerine tekrardan gaz basılması.

6-son basamak ise sizden 70-100 tl ücret talep edilmesi  :islik:

Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: KOMBİ BAKIM SÖZLEŞMESİ
« Yanıtla #8 : Haziran 03, 2015, 13:29:25 »
Eski evimdeki10 yıl boyunca kullandığım alman malı tık demedi ben tabi bir elden geçsin diye servisi çağırdım bir bakım yaptılar sadece fanın burcu hafiften ses yapıyor o da yağlandı .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '17
  • 69 kere teşekkür etti
  • 77 kere teşekkür edildi
Ynt: KOMBİ BAKIM SÖZLEŞMESİ
« Yanıtla #9 : Haziran 03, 2015, 13:37:15 »
Bende kombiye beş yıllık ek garanti yaptırdım telefonde sorduğumda her yıl bakım ve parça ve işçilikte  tam garanti dendi.Hatta toyotanın yaptığı ek garantideki iç döşeme ve direksiyonun kapsam dışında olduğunu söyledim sizdede bu şekildemi diye sorduğumda hayır tam kapsam içinde diye söylediler.Dedikleri gibide sözleşmeyi ilk önce mail adresime daha sonra eve gönderdiler. :) Mail adresimde sözleşmeyi buldum bazı bölümlerini ekliyorum.

İş bu garanti sözleşmesi cihazın kurulu bulunduğu sözleşme adresinde geçerli olmak üzere, aşağıda belirtilen hizmeti kapsamaktadır.
                              
    MAXIGARANTI 2 (Bakımlı)     Garanti sözleşmesi, süresi    24    aydır. Ücreti     315     TL.
Yıl içinde talep edilen her servis hizmeti için yol ücretleri, servis ücretleri, işçilik ve yedek parça ücretleri kullanıcıdan talep edilmez.
                              
Sözleşme Başlangıç Tarihi    Sözleşme Bitiş Tarihi
02/12/2017    02/12/2019
 
İş bu garanti sözleşmesi cihazın kurulu bulunduğu sözleşme adresinde geçerli olmak üzere, aşağıda belirtilen hizmeti kapsamaktadır.
                              
   BAKIM (KOMBİ)     Garanti sözleşmesi, süresi    1    gündür. Ücreti     80     TL.
Yıl içinde talep edilen her servis hizmeti için yol ücretleri, servis ücretleri, işçilik ve yedek parça ücretleri kullanıcıdan talep edilmez.
                              
Sözleşme Başlangıç Tarihi    Sözleşme Bitiş Tarihi
21/02/2015    21/02/2015

  MIDI GARANTI(1 Bakımlı)     Garanti sözleşmesi, süresi    24    aydır. Ücreti     270     TL.
Yıl içinde talep edilen her servis hizmeti için yol ücretleri, servis ücretleri, işçilik ve yedek parça ücretleri kullanıcıdan talep edilmez.
                              
Sözleşme Başlangıç Tarihi    Sözleşme Bitiş Tarihi
02/12/2015    02/12/2017

 
 
Ülgen bey öncelikle geçmiş olsun.biraz uğraşmış olsanızda en azından paranızı geri alabilmişiniz.

Benim kendi kanaatim eğer evinizin balkonunda cam balkon varsa Kombılerin bakımını 2 yılda bir yaptırmanız yeterli olucaktır.

Kendi evimizde Buderus GB-072 modelini kullanıyorum.İkinci senenin sonunda su filtresinin içinden çıkanları görseydiniz bir ben yoktum içinde diyebilirim!!!

Türkiye'deki sular böyle olduğu sürece ne filtre dayanır nede kombi orası ayrı olay.

Firmadan firmaya değişmekle beraber servisler genellikle şu parçaları inceler ve temizlemeye çalışır.

1-Fan Motoru (Cam balkon yoksa evde dışarıdan gelen bütün toz ve pislik bu motorun içine dolup sesli çalışmaya sebep olur.)

2-Kalorifer Dönüş Filtresi (evdeki peteklere giden suyu burası pompalar ve bütün suyun içindeki pisliği arıtması gerekir.)

3-Brulör Temizliği (gazın yandığı bölümdür.kirli ise mutlaka temizlenmelidir.)

4-Kombinin diğer bölüm ve parçalarına basıncçlı hava tutulup temizlenmesi.

5-Kombi gazının boşaltılıp yerine tekrardan gaz basılması.

6-son basamak ise sizden 70-100 tl ücret talep edilmesi  :islik:


Arkadaşlar, asıl sorun "GÜVEN" sorunu. Sözleşmenin arkasında , çevresel etmenler, voltaj, elektrik tesisatı kaynaklı vb. garanti dışı kalacak durumlar var. Şirket bunu ödememekle haklı olabilir. Ama bana bunlar açık açık söylenmedi. Kombinizin başına ne gelirse gelsin sorunu giderecek bizim firmamızdır denildi. Bunu kendileri de kabul ediyor. Garanti dışı kalacak durumlar size belirtilmemiş dediler. Oluşabilecek bir arızanın kaynağını bilecek teknik bilgiye sahip değilim. Hemen kendilerini kurtaracak bir "kulp" bulurlar.  Bu bilgiyi paylaşmaktaki amacım  uyarıdır, ders çıkartmaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 45000
  • Model Yılı: '13
  • 114 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Ynt: KOMBİ BAKIM SÖZLEŞMESİ
« Yanıtla #10 : Haziran 07, 2015, 10:34:03 »
Beyler uzun yıllar beyaz eşya bayiliği yapmış biri olarak söylüyorum.

Ben kombimi 2004 yılında taktım ve o günden beri kullanıyorum
O günden beri hiç Bakım yaptırmadım
Bir defa küçük bir arızası oldu tamiri de basitti ama uğraşmamak adına servisi çağırdım
Çağırdım çünkü değişecek olan parçası kombinin yerli marka olması sebebi ile beni hiç korkutmadı. Parçası ucuzdu çünkü.

Kombi alırken veya beyaz eşya alırken yerli marka olmasına dikkat edin
Servis ağının yaygın olmasına dikkat edin
Ve bu ek garanti gibi işleri telefonda değil malı alırken bayide yapmaya özen gösterin
196.000 de yenilendik.
195 binde geldin 201 binde gittin. 1996 corolla GLİ
2013 Hyundai İ20 kusura bakma sana ısınamadım.
2013 Fluence 1.5 dci EDC hoşgeldin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: KOMBİ BAKIM SÖZLEŞMESİ
« Yanıtla #11 : Haziran 07, 2015, 10:49:41 »
bende 2350 tlye boş kombı aldım yogusmalı daha kullanmak nasıp olmadı ama satan arkadas abı aldıgın kombı sızı uzmez yıllık bakımlarını servıste yaptırın baskada bı seye gerek yok vs.vs dedı. kısın gorecez artık :D :D
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: KOMBİ BAKIM SÖZLEŞMESİ
« Yanıtla #12 : Haziran 07, 2015, 12:15:36 »
Benim evin açık balkonundaki kombide 8 yıldır bakımsız çalışıyor. Babamın kombide aynı marka oda bakımsız çalışıyordu tabi ne zamanki birileri arayıp babamı kandırıp 100 tl ye bakım yapana kadar. Ş.... hiç birşey yapmayıp para alıp gitmiş. Akabinde kombi iki hafta geçmedi bozuldu. Bu sefer işi sağlama alıp yetkili servisi aradık en kısa sürede gelip onarımı yaptılar.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Model Yılı: '06
  • 4 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: KOMBİ BAKIM SÖZLEŞMESİ
« Yanıtla #13 : Haziran 11, 2015, 15:28:52 »
Evde sözleşmeyi okuyup tekrar döneceğimi söylemiştim;
"Malın tesliminden sonraki yükleme boşaltma ve sevkiyat anında meydana gelecek arızalarda,
Donma, sel, yangın ve yıldırım durumunda meydana gelen hasar ve arızalarda,
Hatalı yakıt kullanımı ve yakıt kalitesinden kaynaklanan hasar ve arızalarda,
Voltaj düşüklüğü ve fazlalığı, topraksız priz kullanılması, hatalı elektrik tesisatlarından meydana gelen hasar ve arızalar garanti kapsamı dışındadır."
İbareleri mevcut garanti belgesinde. Ama extra uzatılmış garantide bu şartların da garanti kapsamında olduğunu söylemişti servis elemanı. Benim bahsettiğim şekilde bir sözleşme imzalamamışız ve bunu da araştıracağım.
Kombi seçiminde ihtiyaçlar önemli bence, evin büyüklüğü ve taşınma ihtimalimden ben bu kombiyi ve garanti uzatımını tercih ettim. Tabi bunda diğer markaların malını pazarlayamaması da etkiliydi, hiçbiri bana uygun olan kombiyi önerdi diyemem. Her satıcı elinde olan malı çıkarmakla meşgul. 5 Farklı marka ile -boş,viess,buder,eca- nakit ödemeli ve tam aksesuarlı, iç tesisat dahil 5*24kw 1*28kw pazarlığı yaptık. En uygunu, en güncel modeli teklif eden vai bayisi oldu.
96-xl
93-gl
98-gli"special"
06-d4d-terra"mmt"