Aracı durduran frenler büyü oranda ön akstakilerdir. Disk-kampana farkında, ebatları hesaba katmaz isek en belirgin fark ısı transferidir ve bu konuda disk kampanya göre, hava soğutmalı disk de konvansiyonele göre avantajlıdır.
Ebatlar açısından bakarsak; geniş alana sahip olan(ister disk, ister kampana olsun) ve materyal sürtüne katsayısı(bunların da dereceleri vardır, örneğin EE mi, FF mi, FG mi vs.) da önemlidir. Yüksek sürtünme katsayısı, lastik özellikleri ve ebatıyla da uyumlu olmalıdır.
Ön frenler otomobilde aracı yavaşlatmaya yararken, arka aks fren sistemi o sırada savrulmaları önlemek görevini üstlenir daha çok.
Madem disk ve dolayısı ile kaliper konusu açıldı, ben bir soru ekleyeyim.

Aracın gidiş yönüne göre kaliperler önde olursa ne olur, arkada olursa ne olur?
