Gönderen Konu: D4D mi, Dual VVT-i mı?  (Okunma sayısı 5028 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
D4D mi, Dual VVT-i mı?
« : Aralık 19, 2008, 11:16:27 »
  Selam.
 Siz gerek tüketim, gerek servis bakım ve yedek parça ücretleri, gerek ise, performans olarak karşılaştırsanız, birbirine göre ne gibi avantajlar ve dezavantajlar görürsünüz? Yani size göre D4D'nin ve Dual VVT-i'ın artı ve eksileri nelerdir?

Toyota Club Türkiye

D4D mi, Dual VVT-i mı?
« : Aralık 19, 2008, 11:16:27 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D mi, Dual VVT-i mı?
« Yanıtla #1 : Aralık 19, 2008, 11:28:46 »
Valla ben sadece yakıt ekonomisi olarak karşılaştırabilirim. D4D, Dual VVT-I 'dan servis masrafları ve yakıt tüketimi farkına göre daha ekonomik. 10 000 km'de bir servise sokuyoruz, daha fazla ücret ödüyoruz ama 10000 km'de yakıt tasarrufu daha fazla.... Dizel ile benzin arasında fazla fark kalmadı tabii ama D4D 1 lt eurodizel ile 22 km, Dual VVT-I en fazla 16-17 km gider.
2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D mi, Dual VVT-i mı?
« Yanıtla #2 : Aralık 19, 2008, 11:31:26 »
  Peki acaba servis periotları 10.000Km. veya 1 yıl mı, yoksa 6 ay mı? Birde servis ücretleri arasında ne kadar fark var acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D mi, Dual VVT-i mı?
« Yanıtla #3 : Aralık 19, 2008, 11:47:50 »
10000 km de bir bakım var. Eğer 6 ayda 10000 km yapmazsanız 6 ayda bir yağ ve yağ filtresi değişimi var, yanlış hatırlamıyorsam. Ben onun hesabını yaptım kendi kullanımıma göre. Yaklaşık 1 senede 10000 km yapıyorum ve D4D'nin yakıt tasarrufu ve bakım değerlerini karşılaştırdığımda Dual VVT-I 'a göre senede ortalama 500 YTL kar ediyorsunuz. Tabii bu değerler tahmini ve kullanım şartlarına göre artabilir ya da azalabilir diye düşünüyorum.

Servis ücretleri arasında mesela 20000 bakımını ben lastik rotasyonu hariç 320 YTL'ye yaptırdım. Aracım benzinli olsaydı ne kadara çıkardı diye sorduğumda 250 YTL civarı dediler.
2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 120 bg 290 Nm D-4D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D mi, Dual VVT-i mı?
« Yanıtla #4 : Aralık 19, 2008, 11:49:19 »
bana söyledikleri 10 bin km veya 6 ay hangisi önce dolarsa 6 ayda ben 6 bin km anca giderim o yuzden benım servis aralığım 10 bin km de bir :) aradaki farka gelince kullanılan yağ filtreler aynı yani üçret olarak bi fark yok hatta dual VVT yag sentetik olduğundan daha pahalı bile olabilir onun dısında sorun çıkartmadığı sürece aynı kasa araçlar için parça fiyatları aynı periyodik bakımlar dizelde daha çabuk geliyor ama benim gibi 6 ay kriterini sallamıyorsanız 10 bin km yide 10 ayda felan anca yaparım buda araca zarar vermez düzgün kullanım koşullarında daha gecenlerde filtreyi açıp baktım ne alemde diye 4 bin km olmuş kar topu gibi bembeyaz :)


amma velakin teknik bir arıza oluşursa motorun arasına sıkışmış bi dünya banknotla karşılaşmamız kuvvetle muhtemel D4D için

bu arada teknik verileri yazacak bir arkadaş var mı ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 120 bg 290 Nm D-4D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D mi, Dual VVT-i mı?
« Yanıtla #5 : Aralık 19, 2008, 11:53:32 »
10000 km de bir bakım var. Eğer 6 ayda 10000 km yapmazsanız 6 ayda bir yağ ve yağ filtresi değişimi var, yanlış hatırlamıyorsam. Ben onun hesabını yaptım kendi kullanımıma göre. Yaklaşık 1 senede 10000 km yapıyorum ve D4D'nin yakıt tasarrufu ve bakım değerlerini karşılaştırdığımda Dual VVT-I 'a göre senede ortalama 500 YTL kar ediyorsunuz. Tabii bu değerler tahmini ve kullanım şartlarına göre artabilir ya da azalabilir diye düşünüyorum.

6 ayda bir yağ mı değiştirilir çok saçma böyle bir standartı nasıl koyabiliyorlar anlamıyorum aynı yağı kullanan daha fazla devir ceviren araçlarda neden böyle bir durum yokta D4D lerde var ? birde herkes aynı değişkenler içerisinde mi araç kullanıyor ben aracımı max torq devirlerinde tozsuz ( en azından toprak yolda felan  kullanmıyorum) yollarda aracı son derce akıcı ve zorlanmadan kullanıyorum ve hergunde kullanmıyorum şimdi benım motor yagım ile anadolunun bi ilçesindeki kullanıcıyla aynı oranda mı eskiyor ? peeeeh

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D mi, Dual VVT-i mı?
« Yanıtla #6 : Aralık 19, 2008, 12:36:19 »
Valla Sinan bana da çok saçma geldi ama ne yapacaksın. Ya 6 ayda bir değiştirmezsen de bu sefer motorda cins bir arıza çıkarsa korkusu var. Mecbur dediklerini yapacağız.

Bu arada ben aracımın performansından da memnunum, uzun yolda ve rampada gayet iyi. Benzinlisini kullanmadım, bilmiyorum.
2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 120 bg 290 Nm D-4D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D mi, Dual VVT-i mı?
« Yanıtla #7 : Aralık 19, 2008, 12:45:03 »
Alı rıza abi bu yağın normal kullanım ömrü 1 yıldır 6 ay değil ben sadece toyotada bu uygulamayı gördüm abimdede 206 HDI var ve emimin ki D4D o motordan daha dayanıklıdır ki toyotanın felsefesi bu Sorunsuz olabilme... O motor 10 binde 1 yağ değiştiriyorda biz niye 6 ayda bir değiştriyoruz.

VVT-I verileri bekleniyor  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D mi, Dual VVT-i mı?
« Yanıtla #8 : Aralık 19, 2008, 13:10:21 »
Herhalde 6 ayda bir yağ değiştirirsen o zaman sorunsuz oluyor bu D4D'ler :)
2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D mi, Dual VVT-i mı?
« Yanıtla #9 : Aralık 19, 2008, 14:43:04 »
 Dual VVT-I Teknik Verileri:

Genel Bilgiler
Marka Toyota
Model Corolla 1.6 Dual VVT-i
Üretim Yılı  2006
Ülke 
Tasarımcı 
Üretim Adedi 
Model Kodu 
Model Ailesi 
 
Karoser ve Boyutlar
Karoser Tipi    4/5S SAL
Kapı Sayıs   ı 4
"muhterem aks kafasi" Mesafesi     2600 mm     (102.4 in)
Ön İz Genişliği     1535 mm     (60.4 in)
Arka İz Genişliği   1535 mm     (60.4 in)
Uzunluk             4540 mm     (178.7 in)
Genişlik             1760 mm     (69.3 in)
Yükseklik           1470 mm     (57.9 in)
Yerden Yükseklik 
Uzunluk / "muhterem aks kafasi" Mesafesi Oranı    1.75
Ağırlık 
Ağırlık Dağılımı (ön/arka) 
Yakıt Kapasitesi                    55 litre   (12.1 Imp gal ,  14.5 US gal)
 
Aerodinamik
Hava Sürtünme Katsayısı 
Ön Kesit Alanı 
Cx 
 
Motor Özellikleri
Motor Üreticisi      Toyota
Motor Yeri            Ön
Motor Yerleşimi      Enlemesine
Motor Yapısı 
Soğutma Türü       Su
Motor Tipi DOHC
Silindir Sayısı ve Yerleşimi      S-4
Silindir Başına Subap Sayısı       4    (Toplam 16 Adet)
Motor Hacmi                      1598 cc     (97.52 cu in)
Çap                                 80.5 mm     (3.17 in)
Strok                               78.5 mm     (3.09 in)
Çap / Strok Oranı               1.03
Silindir Başına Düşen Hacim   399.5 cc/silindir    (24.38 cu in/silindir)
Krank Ana Yatak Sayısı 
Sıkıştırma Oranı                 10.2 : 1
Yakıt Besleme Tipi 
Hava Besleme Türü            Normal
Kompresör Tipi -
İntercooler Türü               Yok
Katalitik Konvertör             Var
Maksimum Motor Gücü       122 HP     (91 kW)
Maksimum Güç Devri         6000 d/d
Maksimum Tork                157 N.m     (115.9 lb.ft ,  16 kg.m)
Maksimum Tork Devri        5200 d/d
Maksimum Güç Devrinde Tork   144.8 N.m    (6000 d/d)
Güç / Ağırlık Oranı 
Güç / Motor Hacmi Oranı     76.3 HP/litre    (56.9 kW/litre)
CO2 Emisyonu                 162 g/km
Yakıt Tüketimi 
 
Performans
0 - 80 km/h 
0 - 60 mph 
0 - 100 km/h                 10.4 s
0 - 160 km/h 
80 - 120 km/h (son viteste) 
0 - 400 m Hızlanma 
0 - 1000 m Hızlanma 
Son Sürat                     195 km/h   (121.2 mph)
 
Şanzıman ve Aktarma
Şanzıman Türü 5M
Son Vites Dişlisi Oranı 
Son Dişli Oranı 
Aktarma FWD


kaynak: http://www.motorsporlari.net/car/tech_spec.asp?specID=10204&make=Toyota
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D mi, Dual VVT-i mı?
« Yanıtla #10 : Aralık 19, 2008, 14:48:03 »
D4-D Teknik verileri:

Genel Bilgiler
Marka           Toyota
Model           Corolla D-4D 90hp
Üretim Yılı      2006
Ülke 
Tasarımcı 
Üretim Adedi 
Model Kodu 
Model Ailesi 
 
Karoser ve Boyutlar
Karoser Tipi          4/5S SAL
Kapı Sayısı           4
"muhterem aks kafasi" Mesafesi     2600 mm     (102.4 in)
Ön İz Genişliği     1535 mm     (60.4 in)
Arka İz Genişliği    1535 mm     (60.4 in)
Uzunluk             4540 mm     (178.7 in)
Genişlik              1760 mm     (69.3 in)
Yükseklik            1470 mm     (57.9 in)
Yerden Yükseklik 
Uzunluk / "muhterem aks kafasi" Mesafesi Oranı     1.75
Ağırlık 
Ağırlık Dağılımı (ön/arka) 
Yakıt Kapasitesi       55 litre   (12.1 Imp gal ,  14.5 US gal)
 
Aerodinamik
Hava Sürtünme Katsayısı 
Ön Kesit Alanı 
Cx 
 
Motor Özellikleri
Motor Üreticisi     Toyota
Motor Yeri           Ön
Motor Yerleşimi     Enlemesine
Motor Yapısı 
Soğutma Türü      Su
Motor Tipi DOHC
Silindir Sayısı ve Yerleşimi       S-4
Silindir Başına Subap Sayısı     4    (Toplam 16 Adet)
Motor Hacmi                        1364 cc     (83.24 cu in)
Çap                                   73 mm     (2.87 in)
Strok                                 81.5 mm     (3.21 in)
Çap / Strok Oranı                 0.9
Silindir Başına Düşen Hacim     341 cc/silindir    (20.81 cu in/silindir)
Krank Ana Yatak Sayısı 
Sıkıştırma Oranı                   17.9 : 1
Yakıt Besleme Tipi 
Hava Besleme Türü             Turbo D.
Kompresör Tipi 
İntercooler Türü 
Katalitik Konvertör              Var
Maksimum Motor Gücü        89 HP     (66.4 kW)
Maksimum Güç Devri           3800 d/d
Maksimum Tork                 190 N.m     (140.2 lb.ft ,  19.4 kg.m)
Maksimum Tork Devri         1800 d/d
Maksimum Güç Devrinde Tork    166.8 N.m    (3800 d/d)
Güç / Ağırlık Oranı 
Güç / Motor Hacmi Oranı     65.2 HP/litre    (48.7 kW/litre)
CO2 Emisyonu                  128 g/km
Yakıt Tüketimi 
 
Performans
0 - 80 km/h 
0 - 60 mph 
0 - 100 km/h         12 s
0 - 160 km/h 
80 - 120 km/h (son viteste) 
0 - 400 m Hızlanma 
0 - 1000 m Hızlanma 
Son Sürat 200 km/h         (124.3 mph)
 
Şanzıman ve Aktarma
Şanzıman Türü             5M
Son Vites Dişlisi Oranı 
Son Dişli Oranı 
Aktarma FWD


kaynak: http://www.motorsporlari.net/car/tech_spec.asp?specID=10197&make=Toyota
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 120 bg 290 Nm D-4D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D mi, Dual VVT-i mı?
« Yanıtla #11 : Aralık 19, 2008, 15:33:39 »
0-100 12 değilde 13,6 sn  olması gerekmiyor mu ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D mi, Dual VVT-i mı?
« Yanıtla #12 : Aralık 19, 2008, 17:28:27 »
 valla kaynağını verdim ben onların yalancısıyım, fakat gördüğüm kadarıyla net rakamlar değill, bende farkettim.
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D mi, Dual VVT-i mı?
« Yanıtla #13 : Aralık 19, 2008, 20:08:27 »
  Disel manuel vitesde 12sn. doğru olabilir. Ya da 12sn. nin biraz üstü.
 Peki bu diselde ilk neyin sorun çıkarmasını bekleriz uzun vadede? Turbo salyangozu mu? Yoksa genel motor aksamı mı? Bunların rektifiyesi vs. maliyeti yaklaşık nedir acaba? Yani uzun vadede de disel ekonomik mi benzinliden?
 
 Not: Konuyu mümkün olduğunca detaylandırmaya çalışıyorum ki gerçek bir veri tabanı oluşabilsin.
 Yardımcı olan herkesede kendi adıma teşekkür ediyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D mi, Dual VVT-i mı?
« Yanıtla #14 : Aralık 19, 2008, 22:24:30 »
 Normalde yeni araçlar için ilk önce hangisi dolarsa ona göre uygulama yapılır.
Örnek olarak benzinli araçlar:
FİAT        20.000 KM veya 12 ay.Hangisi önce dolarsa
FORD,VW,RENAULT,HYUNDAİ,HONDA     15.000 km veya 12 ay.Hangisi önce dolarsa.
Toyota neden 10.000 km yada 6 ay kullanmış ki.Çok saçma geldi bana.ilginç
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 120 bg 290 Nm D-4D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D mi, Dual VVT-i mı?
« Yanıtla #15 : Aralık 20, 2008, 09:47:51 »
  Disel manuel vitesde 12sn. doğru olabilir. Ya da 12sn. nin biraz üstü.
 Peki bu diselde ilk neyin sorun çıkarmasını bekleriz uzun vadede? Turbo salyangozu mu? Yoksa genel motor aksamı mı? Bunların rektifiyesi vs. maliyeti yaklaşık nedir acaba? Yani uzun vadede de disel ekonomik mi benzinliden?
 
 Not: Konuyu mümkün olduğunca detaylandırmaya çalışıyorum ki gerçek bir veri tabanı oluşabilsin.
 Yardımcı olan herkesede kendi adıma teşekkür ediyorum.

Turbo Dizel araçlarda size masraf çıkartabilecek en önemli parça mazot pompasıdır. Takriben 1500 YTL civarı modelden modele değişebilir. Bu parçanın bozulmasında aldığınız yakıtın kalitesizliğinden tutun  yüksek basınç ile yakıt püskürten bu elamana max torq devrinde az seyir halindeyken gaza basıp yüklenmeye kadar bi kaç husus sebep olabilir.  Bir diğer durum ise yağlamanın eksik kalması ve turbo pallerinin  bağlı olduğu milin yüksek devirlerde ihtiyacı olan yağlamanın sağlanamaması ve yamulup dağılması. Şimdi Sabitlenesi bi konu açacam Turbo dizel araçların nasıl kullanılması gerektiğiyle ilgili  :)