0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
10000 km de bir bakım var. Eğer 6 ayda 10000 km yapmazsanız 6 ayda bir yağ ve yağ filtresi değişimi var, yanlış hatırlamıyorsam. Ben onun hesabını yaptım kendi kullanımıma göre. Yaklaşık 1 senede 10000 km yapıyorum ve D4D'nin yakıt tasarrufu ve bakım değerlerini karşılaştırdığımda Dual VVT-I 'a göre senede ortalama 500 YTL kar ediyorsunuz. Tabii bu değerler tahmini ve kullanım şartlarına göre artabilir ya da azalabilir diye düşünüyorum.
Disel manuel vitesde 12sn. doğru olabilir. Ya da 12sn. nin biraz üstü. Peki bu diselde ilk neyin sorun çıkarmasını bekleriz uzun vadede? Turbo salyangozu mu? Yoksa genel motor aksamı mı? Bunların rektifiyesi vs. maliyeti yaklaşık nedir acaba? Yani uzun vadede de disel ekonomik mi benzinliden? Not: Konuyu mümkün olduğunca detaylandırmaya çalışıyorum ki gerçek bir veri tabanı oluşabilsin. Yardımcı olan herkesede kendi adıma teşekkür ediyorum.