Gönderen Konu: Motor ve Şanzıman ağır bakımları  (Okunma sayısı 4765 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür edildi
Motor ve Şanzıman ağır bakımları
« : Mayıs 04, 2015, 00:40:44 »
Merhaba arkadaşlar, bildiğiniz gibi benim aracım 1992 model corolla 1.3xl 270.000kmde ve ilk sahibiyiz. 170.000km'de lpg takıldı. Aracımda şimdiye kadar hiçbir ciddi sorun olmadı, hatta balatalar, buji, filtreler, yağ, su vs. gibi dışında birçok parçası hiç değişmedi. Aslında bu konudan önceden biraz bahsetmiştim ama şimdi hepsini toparlayıp tek bir konu altında karar vermek istiyorum. Biraz benim de titizliğim nedeniyle motor ve şanzımanla ilgili sorularım olacak, yardımlarınızla karar vereceğim ne yapıp yapmayacağıma. 
İlk olarak Motordan başlıyorum:
Aracımın şu andaki çekişinden, yakıt tüketiminden, çalışmasından bir şikayetim yok. Kompresyonu ölçüldü, sonuçları tam hatırlamıyorum ancak gayet iyiydi; tüm silindirler birbirine yakın ve değerler fabrika değerine yakın sayılırdı. Sorunu şu şekilde açıklamak istiyorum:
-Mobil veya Castrol 10w-40 yağ ile 1000kmde 1litreye yakın yağ eksiltiyor. Uzun yolda eksiltme biraz daha fazla artıyor. Her türlü yağı denedim, en az mobil 10w-60 ile eksiltti ancak yine de ciddi bir fark olmadı. Yağ filtresi orjinaldir.
-Motorda herhangi bir yağ kaçağı, sızıntısı yok.
-Eksozdan çıkan duman renginde bir anormallik yok(siyah,beyaz ya da mavi falan değil). Sadece eksozdan çıkan gaz kötü kokuyor, arabadan her indiğimde veya araba çalışırken dışarıda bir yanık yağ kokusu alıyorum gibi oluyor.
NOT: Araç 150.000 km civarında iken(henüz lpg bile takılmamış iken) babamın yağ eksiltiyor diye şikayeti üzerine(tabi bu eksiltme çok az bir miktarmış 5000kmde yarım litre kadar) biraz da ustanın işgüzarlığı sebebiyle motorun sadece segmanları değiştirilmiş. Orjinal parça kullanılıp kullanılmadığını bilmiyoruz.
Şimdi gelelim benim soruma: Ben sürekli bagajda bir yağ bidonu, ayda bir yağ ekliyorum. Zor bir iş mi, tabiki de hayır; ama eğer sorunum çözülecekse ben motoru güvenilir bir ustamla beraber açıp ne gerekiyorsa(segman, piston vs.) orjinal parçalarla yaptırmak istiyorum. Buna kimse %100 garanti vermiyor. Sizce bu yağ eksiltme sorununa kesin çözüm olur mu? Yoksa başka bir şikayetin yok, boşver, yağ ekleyerek kullan mı dersiniz?
İkinci olarak şanzımana geçiyorum:
Aracımın şanzımanı hiç açılmamış olup orjinaldir. 250.000km civarında şanzıman yağını mobil 75w-90 ile, baskı balatayı Aisin marka değiştirdim. Sorunları şu şekilde açıklıyorum:
-Motor sıcak/soğuk, boş vitesten 2.vitese 30km hızda bile atarken "cırtlama" diye tabir edilen kötü durum oluyor, yani %90-95 senkromeç istiyor sanırım artık. Bu durum 3.viteste de oluşmaya başladı yeni yeni.
-Şanzıman giriş ve çıkış milleri arasında önemli bir boşluk var.Bunu baskı balata söküldüğünde farketmiştim. Bu durum sürekli "takk,takkk" vurma şeklinde kalkarken veya vites atarken anlaşılıyor. Akslarım da yeni sayılır yani akslarda boşluk olma ihtimali yok. Şanzımandaki bu boşluğun diferansiyelden olma ihtimali çok yüksekmiş araştırmalarıma göre. Bunu nasıl çözebilirim? Sıfır parça bulmak imkansızdır sanırım, hurdacıdan sağlam bulup(makul bir fiyata) yapmak işe yarar mı, yoksa kısa sürede aynı boşluk oluşur mu?
Bilgisi olanlardan yardımlarınızı bekliyorum, sizlerle konuşup karar vereceğim bu işlere kalkışmaya  :) Şimdiden teşekkürler.
1992 Corolla 1.3 XL / 2005 Lexus GS300

Toyota Club Türkiye

Motor ve Şanzıman ağır bakımları
« : Mayıs 04, 2015, 00:40:44 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ve Şanzıman ağır bakımları
« Yanıtla #1 : Mayıs 04, 2015, 05:20:33 »
Şanzıman ve diferansiyeli mutlaka tamir ettirin.Servise siparış verirseniz parça mutlaka getirilir.1998 model starlet parçası bile getirtiyorlar.O kadar yağ yakması motorun elbette çok fazla.Bu zor karar 1000 kmyi kısa sürelerde yapıyorsanız yağ eklemek sıkıcı ve masraflı.Belki rektifiye yaptırabilirsiniz.Ama uzun süreler de 1000 km yapıyorsanız hiç ellemeyede bilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ve Şanzıman ağır bakımları
« Yanıtla #2 : Mayıs 04, 2015, 09:00:40 »
Şanzıman ve diferansiyeli mutlaka tamir ettirin.Servise siparış verirseniz parça mutlaka getirilir.1998 model starlet parçası bile getirtiyorlar.O kadar yağ yakması motorun elbette çok fazla.Bu zor karar 1000 kmyi kısa sürelerde yapıyorsanız yağ eklemek sıkıcı ve masraflı.Belki rektifiye yaptırabilirsiniz.Ama uzun süreler de 1000 km yapıyorsanız hiç ellemeyede bilirsiniz.
Yorumlarınız için teşekkürler. Ben de isterim orjinal diferansiyel parçasıyla tamir ettirmeyi ancak orjinal bir rot başı bile 150-200 lira civarındayken, diferansiyel veya herhangi bir dişli parçası sanırım 1000 lirayı çok rahat bulur :) Maalesef sadece bunun için bu kadar bütçe ayırmam imkansız.  1000kmyi de 3hafta-1ay arası sürede yapıyorum o yüzden biraz can sıkıcı ama işte rektefiye sonucunda benim motorum 8-10.000 kmlere kadar yağ eklemeden uzun süre kullanılabilecek mi, emin olmak isterim. Bazı kişiler de bazı motorlar her türlü yağ eksiltir, hele ki lpg olduğu sürece kesemezsin diyorlar. Motorda başka bir sıkıntı yoksa açtırma diyen de çok. O yüzden kafam karışık, yarın motoru açtırıp piston segman ne gerekiyorsa orjinal parçalarla yapıp kullandıktan sonra yine 8-10 bin km yağ eklemeden binemeyeceksem ettiğim masraf yanıma kalır.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 04, 2015, 19:39:06
Fikirlerinizi bekliyorum  :)
1992 Corolla 1.3 XL / 2005 Lexus GS300

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • JapaNeSe MoNsTeR
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 330000
  • Model Yılı: '91
  • 53 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ve Şanzıman ağır bakımları
« Yanıtla #3 : Mayıs 04, 2015, 23:08:23 »
Benim aracim 91corolla 300.000 km de. Genelde lpg de kullanirim benzinde kullandigimda olur. Yaklasik 7-8 binde 1 litre yag yakiyor.opel vectra b de durum ayni hatta cogu eski model arabada durum ayni. Gm yagi aldim 4 litrelik azaldik a ekliyorum. Yalniz havalar sicakken yapilan yag olcumuyle sogukken yapilan olcum ayni değil .sicakken yag younlasip cok gozukuyor.basi balatayi bende deistirdigimde ilk 2-3 ay sadece 3.viteste zorlama oluyordu sonradan düzeldi. Aisin orjinal fabrika markasi onu taktirdigin iyi olmus.
ÇILGINPİSLİK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ve Şanzıman ağır bakımları
« Yanıtla #4 : Mayıs 04, 2015, 23:22:58 »
Yağ yine eksiltiyor ben geçen yıl gömlek hariç komple motor yaptırdım 93 1.3 xl birazda devirli kullanmamdan dolayı yine eksiltme yaptı. O  yağ kokusu benim araçtada başlamıştı sıcak bi yere yağ dökülmüş gibi kötü kokuyordu. Şanzımanı iyi bi usta halleder söküp dağıtılınca tam durum ortaya çıkar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ve Şanzıman ağır bakımları
« Yanıtla #5 : Mayıs 04, 2015, 23:32:32 »
LPG kullanıp da Yağ eksiltmeyen araç  yoktur. Bir de 1.3 motorlu araçlarımız aşırı yağ basıncını keçelerden atıyor demişti ustam...
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ve Şanzıman ağır bakımları
« Yanıtla #6 : Mayıs 04, 2015, 23:50:15 »
LPG kullanıp da Yağ eksiltmeyen araç  yoktur. Bir de 1.3 motorlu araçlarımız aşırı yağ basıncını keçelerden atıyor demişti ustam...

Müjdat abi kaç km.den sonra başlar? 26bin km oldu lpg takılalı 91 binde aracım eksiltmiyor. Ayarları bozuk lpg nin silindir içi sıcaklığı yükseltmesi sonucu aşınmayı artırması olarak yorumluyorum ben bunu.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ve Şanzıman ağır bakımları
« Yanıtla #7 : Mayıs 04, 2015, 23:55:13 »
Yorumlarınız için teşekkürler.  Motor yaptırsak dahi eksilme olur diyelim fakat en azından şu anda 1000kmde 1litre ise motor yapılınca 8000kmde 1litre eksiltecekse ben gireceğim bu işe.   Ama o şekilde düzelir de sonra 15 20bin km sonra geri eski haline dönerse yine bir anlamı kalmaz edilen masrafın.   Buna karar vermem gerekiyor.
Şanzımanı hallettmek bir nebze daha kolay, en kötü senkromeç falan değişir sorunum çözülür gibi.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 04, 2015, 23:58:05
Bir de çok ilginç ama sanayide bir dükkanda toyota yaris yağ eksiltiyor diye silindirlerin içine birkaç defa yağ damlatıp motora bilinçli yağ yaktırdılar 5 dk boyunca falan  :) Merak edip sorduğumda ise, yağ yaktırınca segmanlara falan kurum bağlatıp boşlukları kapatıp motorun yağ yakmasını engelliyormuş dediler  :)
1992 Corolla 1.3 XL / 2005 Lexus GS300

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ve Şanzıman ağır bakımları
« Yanıtla #8 : Mayıs 05, 2015, 00:07:53 »
Müjdat abi kaç km.den sonra başlar? 26bin km oldu lpg takılalı 91 binde aracım eksiltmiyor. Ayarları bozuk lpg nin silindir içi sıcaklığı yükseltmesi sonucu aşınmayı artırması olarak yorumluyorum ben bunu.

Bizim motor 2E kodlu eski sistem karbiratörlü... Benim aracım 214, 400 km'de... 200 bin kmden itibaren 10 bin km'de 1,5 litreye yakın yağ eksiltiyor... Şimdiye kadar hep 10W40 yağ koydum. Sanırım sekmanlar lpg'den ötürü incelme yaptı ve yanma odasına belli miktarda yağ karışıyor. Ben motoruma çok itina gösteren biriyim. Her bir LPG depo bitiminde en az 30 km de benzinle kullanırıım aracımı...


4000 rpm'lik devirin üzerine çıkıp uzun süre 4000 rpm üzeri devir çevirmek ve öyle devam etmek LPG'de aşırı ısınma meydana getirir ki o da belli bir süre sonra sekman ve subap erimesine neden olur...

Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ve Şanzıman ağır bakımları
« Yanıtla #9 : Mayıs 05, 2015, 00:42:58 »
Yorumlarınız için teşekkürler.  Motor yaptırsak dahi eksilme olur diyelim fakat en azından şu anda 1000kmde 1litre ise motor yapılınca 8000kmde 1litre eksiltecekse ben gireceğim bu işe.   Ama o şekilde düzelir de sonra 15 20bin km sonra geri eski haline dönerse yine bir anlamı kalmaz edilen masrafın.   Buna karar vermem gerekiyor.
Şanzımanı hallettmek bir nebze daha kolay, en kötü senkromeç falan değişir sorunum çözülür gibi.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 04, 2015, 23:58:05
Bir de çok ilginç ama sanayide bir dükkanda toyota yaris yağ eksiltiyor diye silindirlerin içine birkaç defa yağ damlatıp motora bilinçli yağ yaktırdılar 5 dk boyunca falan  :) Merak edip sorduğumda ise, yağ yaktırınca segmanlara falan kurum bağlatıp boşlukları kapatıp motorun yağ yakmasını engelliyormuş dediler  :)

Enteresan, aslında eski yüksek km.li motorlara carbon clean benzeri şeyleri yaptırmazlar bu kurumlar gitmesin diye. Fakat yağ yakmaması için yağ yaktırmak uygulanabilir mi? Var mıdır bir dayanağı? Üstadlar merak ettim :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ve Şanzıman ağır bakımları
« Yanıtla #10 : Mayıs 05, 2015, 07:40:40 »
Ben de merak ediyorum aslinda denesem mi ne zarari olur ki bujileri degistirmeden once denemek lazim  :)   
1992 Corolla 1.3 XL / 2005 Lexus GS300

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ve Şanzıman ağır bakımları
« Yanıtla #11 : Mayıs 05, 2015, 09:09:16 »
91 aracım var 4af kodlu motor. Ben ayda bir yağ yaktırıyorum. Aşırı miktarda değil. Mesela 20ml kadar.
yaklaşık bir hafta daha sakin oluyor. Sonra geçiyor. Hatta video bile yapmıştım.

Zararlı olabilir. Benim motordaki yağ eksiltmede 1000km de yarım litre. Umursamıyorum çünkü motoru yaptırmıştım. Yaptırmasan daha iyi. Yada şöyle söyleyim işini bilmeyen birine yaptirmasan daha iyi. O segmanların sırası yönü herşey önemli.

Şanzumana gelince hep dertler aynı. Senkromeç her viteste 2 taneymiş. Tanesi 30 tl. Bilyalar 60 80 arası.. 4 bilya varmış. Bu günlerde bende baskıyla birlikte şanzumanı indirmeyi düşünüyorum.
Söyle bir baktım. Masraf etmesem bile gidiyoruz arabayla. Masraf etsem 3000 gibi masrafı oluyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ve Şanzıman ağır bakımları
« Yanıtla #12 : Mayıs 05, 2015, 20:32:24 »
91 aracım var 4af kodlu motor. Ben ayda bir yağ yaktırıyorum. Aşırı miktarda değil. Mesela 20ml kadar.
yaklaşık bir hafta daha sakin oluyor. Sonra geçiyor. Hatta video bile yapmıştım.

Zararlı olabilir. Benim motordaki yağ eksiltmede 1000km de yarım litre. Umursamıyorum çünkü motoru yaptırmıştım. Yaptırmasan daha iyi. Yada şöyle söyleyim işini bilmeyen birine yaptirmasan daha iyi. O segmanların sırası yönü herşey önemli.

Şanzumana gelince hep dertler aynı. Senkromeç her viteste 2 taneymiş. Tanesi 30 tl. Bilyalar 60 80 arası.. 4 bilya varmış. Bu günlerde bende baskıyla birlikte şanzumanı indirmeyi düşünüyorum.
Söyle bir baktım. Masraf etmesem bile gidiyoruz arabayla. Masraf etsem 3000 gibi masrafı oluyor.
Yağ yaktırmayı ben de deneyeceğim, büyük ihtimal çok bir işe yaramaz gibi. O zaman yazın motor açma yolu görünüyor gibi, umarım iyi bir sonuç alırım sizlerle de paylaşırım.
1992 Corolla 1.3 XL / 2005 Lexus GS300

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ve Şanzıman ağır bakımları
« Yanıtla #13 : Mayıs 05, 2015, 21:06:04 »
ben buradaki vakum hortumunu kullanıyorum. filtreye veya başka yere hava kaçmıyor çünkü manifolda doğrudan bağlı

https://www.youtube.com/watch?v=JkO9zc3NhIQ

eksozdan yarım saat çıkan duman bu kadar. bence benim kadar yağ yaktırmayın. bu sefer fazla kaçmıştı.

https://www.youtube.com/watch?v=pgua1AbfZdY

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ve Şanzıman ağır bakımları
« Yanıtla #14 : Mayıs 05, 2015, 22:29:15 »
2. videoyu açamıyorum, video gizlidir uyarısı veriyor.
1992 Corolla 1.3 XL / 2005 Lexus GS300

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ve Şanzıman ağır bakımları
« Yanıtla #15 : Mayıs 09, 2015, 01:05:53 »
ben buradaki vakum hortumunu kullanıyorum. filtreye veya başka yere hava kaçmıyor çünkü manifolda doğrudan bağlı

https://www.youtube.com/watch?v=JkO9zc3NhIQ

eksozdan yarım saat çıkan duman bu kadar. bence benim kadar yağ yaktırmayın. bu sefer fazla kaçmıştı.

https://www.youtube.com/watch?v=pgua1AbfZdY
O ne oyle Anıl hocam. Gaz bombasi gibi [emoji2]
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 165000
  • Model Yılı: '08
  • 57 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ve Şanzıman ağır bakımları
« Yanıtla #16 : Mayıs 09, 2015, 04:23:26 »
ben buradaki vakum hortumunu kullanıyorum. filtreye veya başka yere hava kaçmıyor çünkü manifolda doğrudan bağlı

https://www.youtube.com/watch?v=JkO9zc3NhIQ

eksozdan yarım saat çıkan duman bu kadar. bence benim kadar yağ yaktırmayın. bu sefer fazla kaçmıştı.

https://www.youtube.com/watch?v=pgua1AbfZdY
Anıl Bey farklı bir konu ama merak ettim. 1. Videoda motorla iç kabin arasına ses yalıtımı yaptığınızı fark ettim. Nasıl yaptığınız ve ses değişimi hakkında bilgi alabilir miyim?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ve Şanzıman ağır bakımları
« Yanıtla #17 : Temmuz 20, 2015, 08:59:18 »
Merhaba arkadaşlar. İnşallah bir aksilik çıkmazsa haftaya 1992 Corolla 1.3 aracımın motorunu sökeceğiz. Önceden de söylediğim gibi motora dair yağ eksiltme dışında hiçbir şikayetim yok; fakat yağ eksiltme aldı başını gidiyor artık uzun yolda 800km'de 1litre yağ gidiyor. Her şey motoru sökünce belli olacak(segman-gömlek aşınması vs.), umarım çok masraf olmadan sorunum çözülür.
Ön araştırma amaçlı toyota yetkili servisine orjinal parça sorduğumda ne segman ne piston ne subap hiç bişey yok ve yurtdışından gelmesi de epey zaman alabilirmiş. Ben de motorda orjinal dışında parça kullanmak istemiyorum. Motor açıldıktan sonra ihtiyacım olan parçaları belirleyip Ufuk abiyle de konuşacağım ama bu konuda tecrübesi olanlar neler tavsiye edebilirsiniz?  Kaliteli ve sorun çıkarmayacak yan sanayi parçalar kullanabilir miyim?

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 20, 2015, 20:07:23
Bir de motordaki civataların sıkma torklarının olduğu bir tablo lazım bana, bulabilir miyim? Özellikle ana ve kol yataklar, silindir kapağı gibi önemli yerler.
1992 Corolla 1.3 XL / 2005 Lexus GS300

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ve Şanzıman ağır bakımları
« Yanıtla #18 : Temmuz 23, 2015, 22:10:13 »
yok mu yardım edecek arkadaşlar ?
1992 Corolla 1.3 XL / 2005 Lexus GS300

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ve Şanzıman ağır bakımları
« Yanıtla #19 : Temmuz 25, 2015, 23:36:38 »
Güncel.
1992 Corolla 1.3 XL / 2005 Lexus GS300