Gönderen Konu: Yeni Direksiyon Sınavı Kuralları Çooook Katı  (Okunma sayısı 3795 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Direksiyon Sınavı Kuralları Çooook Katı
« Yanıtla #20 : Mayıs 01, 2015, 02:38:57 »
Artık otomatik vitesli ve kendi kendine park eden arabalar mevcut gevşetmeleri gerek yerde sıkılaştırıyorlar.. Ehliyetleri sınıflandırsınlar, otomatik vites - manuel vites ehliyeti diye..
Misal benim eşim gayet iyi araç kullanır ancak manuel vites ver, 1 metre ileri götüremez:)
bildiğim kadarıyla yeni yönetmelikte otm. Vites ile manuel vitesin ehliyeti farkli
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yeni Direksiyon Sınavı Kuralları Çooook Katı
« Yanıtla #20 : Mayıs 01, 2015, 02:38:57 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '15
  • 36 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Direksiyon Sınavı Kuralları Çooook Katı
« Yanıtla #21 : Mayıs 01, 2015, 06:43:13 »
Zor olsun tabi ama tek bir sinyal hatasından hemen "in" demesinler canım.o kadar da değil..biraz para tuzağı gibi geldi bana..sanırım ikincisi 170 liraymış direksiyon sınavının..her tekrar 170 ise çok fazla.toplam 4 hak veriliyor heralde
Allah herkese önce sağlık versin..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Direksiyon Sınavı Kuralları Çooook Katı
« Yanıtla #22 : Mayıs 01, 2015, 09:01:33 »
bence olması gerekenden hafif şu an. paralel parkı yapamayan, yokuşta dur kalk yapamayana ehliyet verilen nadir ülkelerden biriydik yıllardır. bu iş oyun değil. insanların hayatı söz konusu ise mümkün olan en sıkı sınavlara tabii tutulmalıdır.

güncel ehliyet sahiplerinin de sınava alınması görüşünüze ben de katılıyorum.
Kesinlikle katılıyorum. İmtiyaza son verilmeli ve denetim ve cezalar kışkırtıcı olmalı ayrıca.

Herhangi bir AB ülkesinde hız sınırını %50 oranında aşan sürücüyü delirmiş olabilir diye düşünüp psikoloğa götürüyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Direksiyon Sınavı Kuralları Çooook Katı
« Yanıtla #23 : Mayıs 01, 2015, 09:18:59 »
70'li yıllarda aracı gerçek bir yokuşta durdurup arkasına bir karış mesafede engel koyuyorlarmış. aracı kaldırırken engeli devirdiniz ve sınav sona erdi. hem de nerede kaldıysanız evinize oradan kendi imkânlarınızla gidersiniz.

deneme hakkı bir defa için daha verilebilir belki ama sınava tabii tutulan vatandaşın becerip beceremeyeceği zaten belli olur. daha fazlasına gerek yok. trafik, duygusal davranışlara mahal verilebilecek bir düzen değildir. "ne var canım ? ver işte ehliyeti" zihniyetiyle ehliyet sahibi edilebilen bir sürücü, bir başkasının hayatını sona erdirebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Direksiyon Sınavı Kuralları Çooook Katı
« Yanıtla #24 : Mayıs 01, 2015, 11:09:11 »
Önceden çok kolay olduğu için şimdiki sistem çok zor geliyor. :)

Beni direksiyona oturtup, 1 KM bile gitmeme izin vermeden, "Tamam dön hadi şuradan" demişlerdi.

Milletçe ne viraj dönmeyi biliyoruz, ne kaza anında ne yapacağımızı biliyoruz, ne de trafikte empati yapabiliyoruz.
En azından bundan sonra gelecekler olan sürücüler, bu sınav zorluklarıyla birlikte trafikteki ciddiyeti kavrayabilirler.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Direksiyon Sınavı Kuralları Çooook Katı
« Yanıtla #25 : Mayıs 01, 2015, 11:13:38 »
benim arkadaşi  arabadan indirip şurda bi sigara cay icelim demişler :rofl: sonra simav alanina geri dönmüşler geçtij demişler [emoji38]
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Direksiyon Sınavı Kuralları Çooook Katı
« Yanıtla #26 : Mayıs 01, 2015, 12:16:18 »
benim direksiyon sınavım da yokuş aşağı !!! bir yerde başlayıp,düz bir hat üzerinde hiç bir yere dönmeden yaklaşık 50 mt sonra son bulmuştu.. ne stop ettirme şansın var, ne viraj dönme var ne park etme var.. :D
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yaş : 24
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '12
  • 106 kere teşekkür etti
  • 142 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Direksiyon Sınavı Kuralları Çooook Katı
« Yanıtla #27 : Mayıs 01, 2015, 15:36:36 »
Gökhun kardeşim dikkat et ben de öyle yapardım da, youtubeda bir video izledim kamyonların sağ tarafında çok kör nokta var, Allah korusun yani.

Ben özellilkle yokuşlarda hızımı ayarlayıp arkamdan hızlı gelene yol veririm, adam geçince yine sola geçerim, gelenin hızını kesmem. millet bencil olmuş otobanda 90 ile en solda solluyor, hızını gıdım arttırmıyor. bas gaza nolcak işte. gel de anlat

Çevre yolu Bursa göbeğinden geçtiği için yoğun oluyor. Birçok yere sadece o yol üzerinden ulaşabiliyosunuz. Şehir içi limitlerle kontrollü geçiyorum gerekirse korna ile ikaz ediyorum. Genelde gündüzleri kamyonlar olmuyor. Kamyonet ( doblo kangoo fiorino tarzı) araçlar oluyor. Yada diğer kasalı kamyonetlerden oluyor. Ve bir çoğuda 40 50 ile sol ve orta şeritten gidiyor. Mecburen sağlarından geçmek zorunda kalıyorsun. Ve çok gülünç sağ şerit bomboş oluyor... Madem yavaş gideceksin en sağı kullan. Bursa şehir içi trafğinin yoğun olmasının sebebi tamamen bu tür sürücüler. Girişlere son anda dalmaya çalışanlar. Kavşakta en sağdan sola dönmeye çalışan uyanıklarda var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Direksiyon Sınavı Kuralları Çooook Katı
« Yanıtla #28 : Mayıs 01, 2015, 18:51:02 »
Yok abi çevre yolu Bursa göbeğinden geçtiği için yoğun oluyor. Birçok yere sadece o yol üzerinden ulaşabiliyosunuz. Şehir içi limitlerle kontrollü geçiyorum gerekirse korna ile ikaz ediyorum. Genelde gündüzleri kamyonlar olmuyor. Kamyonet ( doblo kangoo fiorino tarzı) araçlar oluyor. Yada diğer kasalı kamyonetlerden oluyor. Ve bir çoğuda 40 50 ile sol ve orta şeritten gidiyor. Mecburen sağlarından geçmek zorunda kalıyorsun. Ve çok gülünç sağ şerit bomboş oluyor... Madem yavaş gideceksin en sağı kullan. Bursa şehir içi trafğinin yoğun olmasının sebebi tamamen bu tür sürücüler. Girişlere son anda dalmaya çalışanlar. Kavşakta en sağdan sola dönmeye çalışan uyanıklarda var.
Çamlıca gişelerden TEM' e girerseniz, Şekerpınar çıkışına kadar trafik yoğun olur. Sol şerit ara ara durur diğerleri de ağır ağır ilerler. Şekerpınar çıkışından sonra birden bire yol açılıverir. Sebebi de çıkışa kadar hep sol şeritten gidip çıkışa elli metre kala sağa geçmeye çalışan çok uyanık araç sürücüleridir. Kamyon sürücüsü de aynı otomobil sürücüsü de aynı. İşyeri Dilovası' nda. Sıkça E5 karayolunu kullanarak giderim. Nedendir bilemiyorum özellikle 41 plakalı araç sürücüleri sol şeridi çok seviyorlar. 50km/s ile sol şeritten gidiyorlar. Selektör yapınca da aynadan bakıp ek-kol hareketi yapıyorlar ki bu sırada sağ tarafları tamamen boş oluyor. Keza Bostancı-Pendik arası sahil yolunda da durum farklı değil. İnanın 70km/s ile sabit olarak en sağ şeritten gittiğimde 2 kilometre içerisinde en az 50 aracı geçmiş oluyorum. Bu sol şerit sevdası nedir anlayamadım gitti.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Direksiyon Sınavı Kuralları Çooook Katı
« Yanıtla #29 : Mayıs 01, 2015, 19:14:34 »
trafik sagdan akiyor ingilterede mi yaşiyoz :D
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Direksiyon Sınavı Kuralları Çooook Katı
« Yanıtla #30 : Mayıs 02, 2015, 17:49:59 »
şimdi yoldan geldim, bir araç hiç sinyal vermeden çat diye önüme kırarak yola çıktı gitti, ekmek alacağım yerde durdu. Ben de durup ekmekçiye girerken söyledim, sinyal denen bir şey var biliyor musun diye. Konuşma geçti vs. en son söylediği şey göz denen bir şey var. Şimdi bu adama ne denebilir ki? Gerçekten ehliyeti olanları da sınava tabi tutsunlar. Yeter ki düzgün kullanmayanlara ehliyet verilmesin.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Direksiyon Sınavı Kuralları Çooook Katı
« Yanıtla #31 : Mayıs 02, 2015, 17:57:43 »
Ehliyet en hak edene de verilse,bizde bu kabalık ve bencillik oldukça hiç bir şey değişmez. :(