Gönderen Konu: Marş motoru arızası  (Okunma sayısı 11582 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 116000
  • Model Yılı: '08
  • 6 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Marş motoru arızası
« : Nisan 24, 2015, 21:45:28 »
Merhaba

Sonunda ha patladı ha patlayacak derken, yolda kaldık.
Aracım 2008 MMT 4-d4. Kronik bir sorunu vardı. Arabayı alırken amcam bahsetmişti sorundan. Bazen araç marş almıyormuş. Ancak marş motorunun üstüne 2 defa çekiçle kibarca vurunca yeniden marşa bastığında araç çalışıyormuş. Bende iyi dedim. Amcam tabi o arada marş motorunu söktürdü kömürlerine felan bakıldı ancak sorun bir türlü tespit edilemedi. Her şey sağlam görünüyordu. Benim de 7 aydır başıma 2 kez geldi. Hakkaten 2 kere vurdum her seferinde  çalıştı araba.

3. de tam bugün başıma geldi şimdi 8 gibi işten çıkıyordum. Bastım marşa almadı. Tabi hemen kaputu kaldırdım bizim meşhur yöntemi denedim yine almadı. yarım saat uğraştım yok. En nihayetinde çekici çağırmak zorunda kaldım. onu bekliyorum. Yeni Dörtnal'a götüreceğim aracı. Ankara'da ikamet ediyorum. Çok methini okudum forumdan.

Bu arada oradan şu an irtibata geçebileceğim bir kişinin cep telelofu numarasını pmden atan olursa çok sevinirim. Çünkü aracı servisin önüne bırakacağım.

Toyota Club Türkiye

Marş motoru arızası
« : Nisan 24, 2015, 21:45:28 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Marş motoru arızası
« Yanıtla #1 : Nisan 24, 2015, 21:48:21 »
Abicim,
Geçmiş olsun,

Bana geldiğinde yolda kalırsın dememiş miydim sana?
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: Marş motoru arızası
« Yanıtla #2 : Nisan 24, 2015, 21:54:16 »
Otomatik vites olunca gerçekten sıkıntı,düz vites en azından bir kaç kez vurdurabilirsin yine dizellerde pompaya zarar geldiğini duyduğum halde önceki aracımda mecbur kalmıştım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 116000
  • Model Yılı: '08
  • 6 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Marş motoru arızası
« Yanıtla #3 : Nisan 24, 2015, 21:58:19 »
Abicim,
Geçmiş olsun,

Bana geldiğinde yolda kalırsın dememiş miydim sana?

Demiş olabilirsin abi doğrudur  ;).Haklıymışsın valla. Allahtan yolda kalmadıkta işyerinde kaldık :). En azından yerimdeyim. Uzun yolda kalsan tam sıkıntı. Çekici gelene kadar forumu takip ediyorum fırsat bu fırsat  :D.

Neyse Birde bu işin sonrası var. İnşallah problem çözülür.

Otomatik vites olunca gerçekten sıkıntı,düz vites en azından bir kaç kez vurdurabilirsin yine dizellerde pompaya zarar geldiğini duyduğum halde önceki aracımda mecbur kalmıştım.
Dediğiniz gibi Mustafa Bey. Otomatik vitesin sıkıntısı bu. Allahtan ücretsiz yol yardımım var. İnşallah sorunun çözülmesine vesile olur bu durum. Usta sorunu bizzat göreceği için, Anlaması daha kolay olur diye düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: Marş motoru arızası
« Yanıtla #4 : Nisan 24, 2015, 22:03:23 »
Neyse bununla geçmiş olsun :).Siz siz olun bakımları zamanında yaptırın.Toyotanın karizmayı çizdirmeyin.Çekici üzerinde yol almasını pek sevmiyoruzda :P

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 116000
  • Model Yılı: '08
  • 6 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Marş motoru arızası
« Yanıtla #5 : Nisan 25, 2015, 16:05:18 »
Evet dünkü sıkıntıyı bugün şükür ki sanayide çözdük. Sıkıntı ne marş motoru arızası. Ne şarj dinamosu arızası nede akü. Olayı anlatmaya çalışacağım en başında. Belki başkalarına yol gösterir.

Aracım 2008 MMT D-4d corolla. Aracımı Bodrum'dan amcam aracılığı ile bir arkadaşından aldım. Araç 114000 km'deydi. Tabi alırken herşeyini anlattı adam. 110.000'de baskı balatayı değiştirmiş. Aküyü değiştirmiş. Ancak aracın kronik bir sıkıntısı varmış. Araç arada bir çalışmıyormuş. Marş motorunun üzerine hafifçe vurunca tık diye bir röle geliyormuş. Ondan sonra araç çalışıyormuş. İyi dedim amcama alalım. Çünkü aracın baskı balata yeni değişmiş. Motor iyi. Yürüyeninde hiç bir sıkıntı yok. Onuda hallederiz diye düşündük aldık. Çünkü sürekli sorun veren bir problemde değildi. Araç 2 hafta bodrumda kaldı. Amcam da esnaf olduğundan çevresi geniş. Sanayide çok arkadaşı var. Sen orada sorunu çözersin dedim ve 2 hafta onda bıraktım. O orada bayağı uğraştı. Marş moturunu felan söktürdü. Bakmışlar kömürler ve direk elektriksel aksamlar sağlam bir sorun yok. Sadece marş motoru düzgün montajlanmamış. Bir vidası gevşekmiş. Onları düzelttiler. Neyse araç ondan sonra sıkıntı vermedi pek. Aracı ben aldım şuana kadar 7 ay kullandım ve bu sıkıntı 2 kere karşılaştım. her seferinde marş motoruna vurunca aracı çalıştırabildim.

3. kez ise dün karşılaştım. Bu sefer marş motoruna vurmak çare olmadı. Ancak dikkatimi farklı bir şey çekti. Akü lambası çok seri bir şekilde yanıp sönüyordu.
https://www.youtube.com/watch?v=rYIi4iDTF7k

Neyse dedim zaten yol yardımım var kaskodan. Arayayım sanayiye götüreyim bu sorunu kalıcı bir şekilde çözsünler. Bir daha uğraşmayalım. Ustalarda tam olarak görsün sorunu. Çünkü sorunu kendileri de tam olarak görmeyince bir çözüm geliştiremeyebiliyorlar. Aracı akşam 11 gibi Yenidörtnal'ın önüne bıraktık.

Sabah 08.30'da Yenidörtnal'ın önüne gittim. Ogün Usta ve Sadık Usta yoktu. Benim gibi hafiften toplu bir arkadaş vardı :) . Affetsin adını sormayı unutmuşum. Arkadaş akü takviyesini bağladı aküye marşa bastı akü çalıştı. "Abi siz denemediniz mi aküye takviye bağlamayı" dedi. Bende baştan aşağı anlattım sorunu. Meselenin Akü meselesi olmadığını felan. O da beni aldı yine şaşmaz'da istanbul yolunun üst tarafında kalan kısımda atölyesi olan elektirikçi Çakır Ustaya götürdü. Ustaya aynı durumu anlattım. Usta multimetreyi aldı eline akünün voltaj değerlerini ölçtü. Şarj akımını felan ölçtü. "Akü iyi ama sıkıntı şarj dinamosunda gözüküyor. Bu modellerde şarj dinamosunun diyotları 100.000 km'den sonra sıkıntı yaratabiliyor. Aküyü düzgün şarj etmiyor" dedi. Bende değiştirelim dedim. Diyot panelini değiştirdik geri bağladık. Tabi araba çalıştı. Sıkıntı yoktu.

Usta sürekli aracı kapat ve marşa bas dedi. 6-7 kez yaptım. Sıkıntı olmadı. En son bir kez daha denedim. Yine aynı sorun Akü lambası hızlı hızlı yanıp sönüyor ve araç çalışmıyordu. Allahtan ki ustanın gözünün önünde oldu yine. Usta bir şaşırdı. Sonra daha önce şanzımanın sökülüp sökülmediğini sordu. Bende 110.000 binde baskı balata değişti dedim. Hava filtresinin orayı sökmeye başlamıştı bile hemen. Hava filtesinin orayı sökünce Alt tarafta aracın toprak kablosunun şaseye bağlandığı pabucu söktü. Buradaki vida yalama olmuş dedi. Gerçekten pabuç tamamen sıkılı değil gibiydi. Tabi ben tam olarak göremedim ama pabuç tam sıkılı olmayınca pabuç şaseye temas etmiyor ve topraklama gerçekleşemiyordu. En azından dediği mantıklıydı. Daha kısa bir vida taktı oraya ve pabuçu iyice sıktı. "Bundan sonra bu araba ilk çalıştırmada hiçbir sorun oluşturmaz. Bu marj motoruna hiçbirşey olmamış sapasağlam. Şarj dinamosu da diyotlardan hiç arıza vermez dedi. " dedi. Arabanın sorunu aslında bu kadar basitti. Pabucun civatasını yalama yapıp, pabucu tam sıkmadığını farketmeyen usta arkadaş. Tabi zaman içinde titreşimle birlikte o vida daha da gevşeyerek teması iyice kaybetti. Biz marş motoruna vurunca düzeldiğini sandığımız durum aslında titreşimle birlikte toprak kablosunun temasını sağlamamızdan başka bişey değildi. En azından ustanın dediği böyle. Yada bu sorun şimdi oluştu. Marş motoru sorunu devam ediyor. Bunu zaman gösterecek.

Neyse defalarca arabayı çalıştırıp kapattık. Bir daha bu sorunu görmedik. Bundan sonra böyle bir durumla karşılaşacak arkadaşlara rehberlik eder inşallah.
Netice itibari ile toyota arıza vermedi. Arızaya sebep bir başka ustanın gelişi güzel iş yapması. Gönlünüzü ferah tutun :).
Hayırlı günler,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Marş motoru arızası
« Yanıtla #6 : Nisan 25, 2015, 16:08:45 »
Gecmiş olsun Fatih
Sorunun çözülmesine sevindim.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 116000
  • Model Yılı: '08
  • 6 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Marş motoru arızası
« Yanıtla #7 : Nisan 25, 2015, 16:22:37 »
Gecmiş olsun Fatih
Sorunun çözülmesine sevindim.
Teşekkür ederim Ahmet Abi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Marş motoru arızası
« Yanıtla #8 : Nisan 25, 2015, 17:07:23 »
Durun icinizden geceni tahmin edeyim "o debriyaji degistirenin....." :)

Sent from my Note 4 using Forum Fiend

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 116000
  • Model Yılı: '08
  • 6 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Marş motoru arızası
« Yanıtla #9 : Nisan 26, 2015, 00:02:04 »
Durun icinizden geceni tahmin edeyim "o debriyaji degistirenin....." :)

Sent from my Note 4 using Forum Fiend

Ufuk Bey aynen öyle. Ancak sorunun çözüldüğünü de şükür ediyorum. Bazen öyle sorunlar oluyor ki 50 TL'lik sorun için 1000 TL'ler harcıyorsunuz. Ancak yinede bulamıyorsunuz. Böyle bir sorunla karşılaşan tanıdığım neler harcadı bulamadı. Sonra arabayı sattı.

Tereciye tere satmak gibi oluyor aslında :). Sizin işiniz bu. Siz bende çok daha iyi bilirsiniz böyle durumları. O yüzden şükür diyorum :).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 teker ruhu, 4 teker bedeni taşır.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '18
  • 29 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Marş motoru arızası
« Yanıtla #10 : Nisan 26, 2015, 10:19:14 »
Gözünüz aydın iyi ve aracı tanıyan bir usta sayesinde kolayca kurtulmuşsunuz [emoji4]
2005 Corolla Terra Sedan M/T 170000 km
2015 Corolla 1.6 Advance M/T 70000 km
2018 Corolla 1.6 Life M/T :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Marş motoru arızası
« Yanıtla #11 : Nisan 26, 2015, 11:21:09 »
aynı sorunu yaşadım.kendim söktüm.marş otomatiği plate leri aşınmıştı.eğeledim.marş motoru + kutbu oksitlenmişti.zımparaladım.taktım.yola devam....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 116000
  • Model Yılı: '08
  • 6 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Marş motoru arızası
« Yanıtla #12 : Nisan 26, 2015, 17:01:41 »

[/quote]
Gözünüz aydın iyi ve aracı tanıyan bir usta sayesinde kolayca kurtulmuşsunuz [emoji4]

Teşekkürler Özgür Bey

aynı sorunu yaşadım.kendim söktüm.marş otomatiği plate leri aşınmıştı.eğeledim.marş motoru + kutbu oksitlenmişti.zımparaladım.taktım.yola devam....

Saffet Bey tebrik ederim. Gerçekten sorunu anlamak pek de kolay olmadı bizim için.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • Toyota Club Tr
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '08
  • 50 kere teşekkür etti
  • 30 kere teşekkür edildi
Ynt: Marş motoru arızası
« Yanıtla #13 : Nisan 26, 2015, 21:04:51 »
Arac ustasini zorda olsa bulmus. Gecmis olsun ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 116000
  • Model Yılı: '08
  • 6 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Marş motoru arızası
« Yanıtla #14 : Nisan 27, 2015, 00:48:52 »
Arac ustasini zorda olsa bulmus. Gecmis olsun ;)

Sen meseleyi yakından biliyorsun zaten dostum.  :P

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • Toyota Club Tr
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '08
  • 50 kere teşekkür etti
  • 30 kere teşekkür edildi
Ynt: Marş motoru arızası
« Yanıtla #15 : Nisan 27, 2015, 09:05:49 »
Sen meseleyi yakından biliyorsun zaten dostum.  :P

Evet biliorum dostum. Sorunun cözülmesine sevindim. Cruise controlle birlikte senin arac tam donanimli oldu artik :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Marş motoru arızası
« Yanıtla #16 : Nisan 27, 2015, 19:24:10 »
zaman sorunu olmayınca ve işi para için değil hakkı ile yapınca bide 4 saat uğraşınca arızayı buluyosun.yoksa herhangibi bir elektrikçiye gitsem aynen senin gibi yaptım oldu olucak aricak duracaktım arızayı.oksitlenmeyi ben bile zor fark ettim...