Gönderen Konu: balata diske neden sürter  (Okunma sayısı 7710 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
balata diske neden sürter
« : Nisan 17, 2015, 22:26:48 »
-Frene basılmadığı zaman bile sol ön balataların diske sürttüğünü farkettim,balatalr dske neden sürter ki kaliper pimleri mi fazla sıkıldı acaba?
-Kısa süreli (düz yol )sürüşlerde frene basılmadığı zaman disklere dokunduğumda eşit derecede sıcaklık oluyor,frene basılmadığında diskler ısınır mı?
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Toyota Club Türkiye

balata diske neden sürter
« : Nisan 17, 2015, 22:26:48 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: balata diske neden sürter
« Yanıtla #1 : Nisan 17, 2015, 22:40:47 »
Kaliper pimlerini kontrol ettirmekte fayda var abi.
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: balata diske neden sürter
« Yanıtla #2 : Nisan 17, 2015, 22:42:31 »
Kaliper pimlerini,iki gün önce söküp yağlamıştık,gayet de iyi idi o taraf,pimler çok rahat girip çıkıyodu.
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: balata diske neden sürter
« Yanıtla #3 : Nisan 17, 2015, 22:46:48 »
Kaliper pimlerini,iki gün önce söküp yağlamıştık,gayet de iyi idi o taraf,pimler çok rahat girip çıkıyodu.
Detaylı bilgim yok abi. Onun için kafanı karıştırmak istemem. Fren merkezi vs de kontrol edilmesi gerekebilir.
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: balata diske neden sürter
« Yanıtla #4 : Nisan 17, 2015, 22:48:44 »
Detaylı bilgim yok abi. Onun için kafanı karıştırmak istemem. Fren merkezi vs de kontrol edilmesi gerekebilir.
Sağolasın İlke kardeşim.
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: balata diske neden sürter
« Yanıtla #5 : Nisan 18, 2015, 10:05:47 »
Serviste ki ustanın biri frene basilmasa dahi balata diske temas eder diye söylemişti, ne kadar doğru bilgi bilmiyorum ama ;)
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: balata diske neden sürter
« Yanıtla #6 : Nisan 18, 2015, 10:49:56 »
Diske baskı uygulamadığı sürece temas etmesinde sorun yok ki. Asıl eğer temas etmez ise arasına toz, kum girer, sonra diskler pert olur.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: balata diske neden sürter
« Yanıtla #7 : Nisan 18, 2015, 10:54:54 »
Geçen rampa aşağı inerken cam da açıktı benim araçta da tekerlerden frene basmadigim halde sürtme sesi geliyordu.
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: balata diske neden sürter
« Yanıtla #8 : Nisan 18, 2015, 12:28:58 »
Soğukken yapabilir..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: balata diske neden sürter
« Yanıtla #9 : Nisan 18, 2015, 14:39:34 »
 Balatalar ya da kaliper söküldüğünde balata yayları, şimler vs?
 Balata pedi, normalde kaliper içinde boşluklu çalışır. Frenleme ile sürtünme artar(piston balatayı diske doğru iter) ve bunun sonucunda ısı oluşur. Balata yapısına da bağlı olarak belli oranda genleşir bu ısı ile. Bu ısıyı da jantın da yardımı ile karşıdan gelen hava akımı bertaraf eder, diskin de yapısına bağlı olarak.
 Eğer pimler sağlıklı ise bence balataya ait olan parçalar(şimler vs ki bunlar her üründe maalesef yer almaz) kontrol edilmeli. Ayrıca piston çalışmasına bakılmalı, gerekli ise kaliper contaları kaliteli ürünler ile değiştirilmeli eğer bahsedilen durum sıkıntı yaratacak derecede oluşuyorsa.

 Başka bir bilgi daha vereyim çok da bilinmeyen. Balata vre disk yapısına da bağlı olarak sürtünme performansı(frenleme) ısıl değere göre farklılık gösterir. Yani tamamen soğuk balata-disk sürtünme katsayısı ile sıcak balata-diskin ki farklıdır. Disk-balatanın ideal çalışma sıcaklığında olması iyidir. Bunun üstünde de, hidrolik sıvısı Dot seviyesine de bağlı olarak sistemde kaynamadan tutun, sürtünmede azalmaya kadar durumlar ortaya çıkabilir. Zaten balata testlerinde ısı altındaki çalışma performansları da ortaya konur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: balata diske neden sürter
« Yanıtla #10 : Nisan 18, 2015, 19:34:17 »
az olsun temas etmesinde sorun yok ise sıkıntılı bi durum değil o zaman.

Mesaj Birleştirildi: Nisan 18, 2015, 19:38:48
Balatalar ya da kaliper söküldüğünde balata yayları, şimler vs?
 Balata pedi, normalde kaliper içinde boşluklu çalışır. Frenleme ile sürtünme artar(piston balatayı diske doğru iter) ve bunun sonucunda ısı oluşur. Balata yapısına da bağlı olarak belli oranda genleşir bu ısı ile. Bu ısıyı da jantın da yardımı ile karşıdan gelen hava akımı bertaraf eder, diskin de yapısına bağlı olarak.
 Eğer pimler sağlıklı ise bence balataya ait olan parçalar(şimler vs ki bunlar her üründe maalesef yer almaz) kontrol edilmeli. Ayrıca piston çalışmasına bakılmalı, gerekli ise kaliper contaları kaliteli ürünler ile değiştirilmeli eğer bahsedilen durum sıkıntı yaratacak derecede oluşuyorsa.

 Başka bir bilgi daha vereyim çok da bilinmeyen. Balata vre disk yapısına da bağlı olarak sürtünme performansı(frenleme) ısıl değere göre farklılık gösterir. Yani tamamen soğuk balata-disk sürtünme katsayısı ile sıcak balata-diskin ki farklıdır. Disk-balatanın ideal çalışma sıcaklığında olması iyidir. Bunun üstünde de, hidrolik sıvısı Dot seviyesine de bağlı olarak sistemde kaynamadan tutun, sürtünmede azalmaya kadar durumlar ortaya çıkabilir. Zaten balata testlerinde ısı altındaki çalışma performansları da ortaya konur.
Hakan Bey öncelikle açıklamalarınız için teşekkürler.
-Balata pedi dediğiniz balataların üzerinde gelen ve balatanın dışa bakan tarafında bulunan parça mı?
-Şimler ise balatalrın sabitlenmesini sağlayan saçlar heralde,eğer bunlar ise balatalar rahat bi şekilde şimlere girerek takılıyor,
-Piston çalışması nasıl kontrol edilebilir?
-Hidrolik sıvısını sistemde kaynamadan tutun demişsiniz bu sıvı kaynıyo mu Hakan Bey?
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: balata diske neden sürter
« Yanıtla #11 : Nisan 18, 2015, 20:23:53 »
 Balata pedi; yardımcı parçalar yokken, balatayı tabir ediyor. Yani sürtünme malzemesi ve onun yapıştırıldığı metal parça olan sacı.
 Şimler iyi çalışıyor ise; frenleme sonrası(hidrolik basınç sona erince) balata diskten baskıyı kaldırır. Yalnız bu durumda kaliper contaları da görevini iyi yerine getiriyor olmalıdır.
 Frencide, balatalar sökülünce pistonun çalışması gözle kontrol edilebilir.
 Frenleme ile sistemde çok yüksek ısılar açığa çıkar. Kalitesiz balatalarda balata hamuru ile metal aksamını yapıştıran özel yapışkan dahi bu ısıdan etkilenebilir. Bazı durumlarda fren diski kor halini dahi alabilir ve sıvılaşır. Sistem ile direk temas halinde olan fren hidrolik sıvısı ise bu ısıyı alır. Hidrolik sıvısı Dot değeri de onun kaynama derecesini verir. Örneğin ralli aracı gibi yüksek performanslı fren sistemine sahip araçlarda Dot5 hidrolik kullanılabilir. Yalnız sistemdeki contalar da buna uygun olmalıdır.

 Bu arada sistem deaktiv iken balata-disk arası mesafe çok olursa frenlemede gecikme meydana gelir. Sistem çok sıkı olursa da sistemde aşırı ısınma, yakıt tüketiminde artış, balata ve diskte bozulma gibi durumlar açığa çıkabilir. Kimi araçlarda, bA 'dan farklı olarak, çeşitli sensörler ile tehlike algılanıp, balatalar diske frenleme öncesi yaklaştırılabiliyor daha etkili bir frenleme için.
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: balata diske neden sürter
« Yanıtla #12 : Nisan 18, 2015, 21:23:23 »
Balata pedi; yardımcı parçalar yokken, balatayı tabir ediyor. Yani sürtünme malzemesi ve onun yapıştırıldığı metal parça olan sacı.
 Şimler iyi çalışıyor ise; frenleme sonrası(hidrolik basınç sona erince) balata diskten baskıyı kaldırır. Yalnız bu durumda kaliper contaları da görevini iyi yerine getiriyor olmalıdır.
 Frencide, balatalar sökülünce pistonun çalışması gözle kontrol edilebilir.
 Frenleme ile sistemde çok yüksek ısılar açığa çıkar. Kalitesiz balatalarda balata hamuru ile metal aksamını yapıştıran özel yapışkan dahi bu ısıdan etkilenebilir. Bazı durumlarda fren diski kor halini dahi alabilir ve sıvılaşır. Sistem ile direk temas halinde olan fren hidrolik sıvısı ise bu ısıyı alır. Hidrolik sıvısı Dot değeri de onun kaynama derecesini verir. Örneğin ralli aracı gibi yüksek performanslı fren sistemine sahip araçlarda Dot5 hidrolik kullanılabilir. Yalnız sistemdeki contalar da buna uygun olmalıdır.

 Bu arada sistem deaktiv iken balata-disk arası mesafe çok olursa frenlemede gecikme meydana gelir. Sistem çok sıkı olursa da sistemde aşırı ısınma, yakıt tüketiminde artış, balata ve diskte bozulma gibi durumlar açığa çıkabilir. Kimi araçlarda, bA 'dan farklı olarak, çeşitli sensörler ile tehlike algılanıp, balatalar diske frenleme öncesi yaklaştırılabiliyor daha etkili bir frenleme için.
Çok teşekkürler Hakan Bey.
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f