Gönderen Konu: Yarisimle 1500 km LPG sonrası  (Okunma sayısı 1457 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 45000
  • Model Yılı: '13
  • 103 kere teşekkür etti
  • 157 kere teşekkür edildi
Yarisimle 1500 km LPG sonrası
« : Nisan 15, 2015, 12:37:32 »
Bu başlığı hali hazırda optimum şartlarda az yakan 2013 Yarislerine LPG dönüşümü yaptırmayı düşünenler için açıyorum. Biraz derli toplu bilgi olsun istedim...
Öncelikle aracınıza LPG dönüşümü düşünüyorsanız Kar-zarar oranı için Aytaç Bey'in hazırladığı çok yararlı olan şu konuyu okuyun... http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=59937.0
Eğer LPG dönüşümü sizin için karlı ise buyrun benim macerama...

LPG dönüşümüne karar verme aşamam nereden baksanız 2 ayı buldu... Günlük kat ettiğim yol 50+ km olunca (şu an yaklaşık haftalık 450+ civarı) kendi yolumda aracım az da yaksa 5.5 - 6 lt/100km yekün fazla tutmaya başlamıştı... Özellikle ucuzlayan benzin fiyatlarında çok fazla beni üzmeyen yakıt hafif hafif yükselmeye başlayınca LPG konusunda motivasyonum arttı tabii..

LPG dönüşümüne karar verme aşamamda açtığım konuyu ve görüşleri şu başlıkta görebilirsiniz http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=65982.0

Açıkcası her ne kadar çevreme hissettirmesem de bu dönüşümden korkuyordum çünkü bu işin biraz şans işi olduğunun farkındaydım. Aynı model arabada sorun çıkarmayan sistem ben de çıkarabilirdi vs... Yaris'e lpg dönüşümü çok yapılan bir işlem değil... Bizim forumda da sadece bir konu vardı ama güncel değildi (http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=46802.0)

Ben ne yaptım? Sahibinden.com da lpg li yeni kasa yaris sahiplerine samimi bir şekilde derdimi anlatıp sorun yaşayıp yaşamadıklarını sordum. Olumsuz bir geri dönüş almadım. Kimisi aracın asıl sahibi değildi ama kullandıklarında bir sorunla karşılaşmadıklarını vs dile getirdiler... Bu bilgileri de cebe koydum...
Sonuçta bir gün karar verdim ve Prins Silverline kiti aracıma taktırdım... Maliyet 2000 TL ruhsat vs işlemleri içinde yaklaşık 450 tl. o gün resmen çile oldu bana çünkü ne olacak, problem çıkacak mı, hep kafamda soru işaretiydi... Bagaj konusuna gelince... LPG tankı 2 - 3 cm kadar yukarda kalıyor lastikten. O yüzden bagajda minimum düzeyde daralma söz konusu ancak 2 kişilik bir aile olduğumuzdan bizi çk etkileyen bir durum yok.

Montaj bittikten sonra LPG yi doldurdum ve sürüşte hiç bir fark olmadığını farkettim. Ertesi sabah araba soğukken çalıştırdığımda kararlı bir şekilde lpg ye geçiş yaptığını görünce de içim daha bir rahatladı. Kaldı geriye yakıt ekonomisi...

LPG göstergesine tam güvenmediğimden her gaz alışta kmyi sıfırladım. ilk önce 510 km de dayanamadım gaz aldım... İkinci gaz alışımı 526 km de yaptım. Gaz fiyatlarındaki oynaklıktan dolayı 80 lira diyebilirim aldığım gaza. 3. gaz alışımı kit sinyal verdiği zaman yapacağım dedim ve bugün sabah yokuşta sinyal verdi kit ve benzine geçti. Düzlükte tekrar lpgye aldığımda sorun olmadı... Ve şu an km olarak 564 kmdeyim arkadaşlar... Depom 41 litrelik... Sanırım payı az... İş çıkışı lpg alacağım ve net kaç lt aldığını göreceğim aracın. En son gaz aldığımdan itibaren yol bilgisayarına göre yakıt ortalamam 6.3 ( normalde 5.5 - 5.9 olan yakıt tüketimim köprü trafiğine 3 kez girmemden dolayı bu sefer yüksek)


Bu değerler ışığında eğer 41 litreyi tüketmiş olsam bile km'de 14 kuruşluk bir tüketim değerim oluyor ki bu gerçekten şu anki Türkiye şartları için harika!


Bu konuyu neden açtım? ben çok korkuyordum LPG mevzusundan ancak şu anda o kadar da korkmamam gerektiğini öğrendim. Devir saatim 3000 in üstüne öyle çok çıkmaz... Sakin bir sürücüyüm... Bu yüzden  motora zarar verme konusunda da çok sorun yaşayacağımı zannetmiyorum... İnşallah.... Eğer Yarisiniz varsa;  Siz de eğer benim gibi yakıt ekonomisini 1. öncelik olarak görüyorsanız iyi bir serviste iyi bir kit ile dönüşümü yaptırın, keyfinize bakın... :)

Umarım bilgilendirici bir yazı olmuştur... Herkese bol tasarruflu yolculuklar dilerim...

Allah utandırmasın!
"bu denli hastalıklı bir topluma iyi eklemlenmiş olmak, sağlıklı olmanın bir ölçüsü olamaz."

Toyota Club Türkiye

Yarisimle 1500 km LPG sonrası
« : Nisan 15, 2015, 12:37:32 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: Yarisimle 1500 km LPG sonrası
« Yanıtla #1 : Nisan 15, 2015, 12:57:44 »
verdğiniz bilgiler çok iyi olmuş bencede güle güle kazasız belasız kullanın.

LPG'ye kesinlikle karşı olan birisi değilim.hem atmosferi kirletmiyoruz hemde paramız cebimizde kalıyor.varsın olsun performanstan %10 kayıp olsun.

Bende bu LPG konusunu 2-3 aydır çok araştırdım.genelde hep buluşma noktası PRİNS marka oluyor.

özellikle valvematic motorlarda sorunusuzluk çok iyi deniyor.

evet fiyatı biraz daha pahalı diğerlerine göre ama kısa sürede amörti eder gibime geliyor.

iyi bir usta ve işçilik ile bence yıllarca sorunusuz şekilde kullanılabilir.
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Yarisimle 1500 km LPG sonrası
« Yanıtla #2 : Nisan 15, 2015, 13:19:28 »
Lpg'ye karşı olmamakla birlikte karlı-olup olmadığının analizinin yapılması gerektiğini düşünenlerdenim. Fazla km yapılması ve aracın uzun yıllar elde tutulması LPG kullanımını uzun vadede karlı duruma geçirmekte. Ancak LPG kullanımının her geçen dönem artması fiyatının da uzun vade de artarak benzine yaklaşması bu avantajı ortadan kaldırabilir, bunu da düşünmekte yarar var bence.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Yarisimle 1500 km LPG sonrası
« Yanıtla #3 : Nisan 15, 2015, 13:46:57 »
Vakti zamanında çok yazdım, ama hazır yaris ile ilgili bir konu açılmışken ben de paylaşayım.
Yaris 2. kasa sahibiyim. 2007 model 1.3 motor. Tam olarak 65bin km.de Ankara Şaşmazlar'da Quattro Garage'da Atiker OBDII kit taktırdım. 1 hafta araştırdım ve ikamet ettiğim yerdeki hiç kimseye güvenemediğimden çok önerilen Bekir Usta'ya gittim. Tüm gün sürmüştü montaj. En ince ayrıntısına kadar gerekeni güleryüzle yaptılar. Regülatörün daha çabuk ısınması için, uğraşlı ve meşakatli olmasına rağmen motorun arkasına (kabin-motor arası) regülatörü monte ettiler. Maliyeti 1200 kit ve montaj, 250-300 civarı da ruhsata işletme, gaz sızdırmazlık, TüvTürk vs. tuttu.

Kışın bile yokuş aşağı çok gaza basmadığımda 2 km, yokuş yukarı 500-800m. de gaza geçer, yazın zaten 2.-3. saniyede gaza geçiyor.
Gazda ya da benzinde olduğu anlaşılmıyor. İrtifa ya da sıcaklık değişimleri sonucu değişen hava-yakıt karışımını sınırlar içinde tutuyor, lpg beyni güncelliyor.
Tüm devir aralığında bir miktar benzin püskürtecek şekilde ayarlattım.

Rekorum 41 lt.lik tank ile (36-37 lt lpg alıyor genelde) 590 km. Fakat uzun yolda genelde 90 km/saat ortalama hızla gidersem 550 km. den fazla götürüyor. 120 km/saat hızlarda 490-520 km arası, daha üstünde ise 425-475 km götürmekte. Benzinde 5 lt yakarken lpgde 6-6.3 lt arası bir değer yakıyor. Birazcık fazla yakmasına da göz yumuyorum, yanma odası içinde fakir karışım olmasındansa birazcık fazla yaksın, biraz benzin püskürtsün zengin karışım olsun, motora uzun vadede sıkıntı çıkarmasın görüşündeyim. Kuruş hesabında ise rekorum 13 kuruş. Lpg 2.00 iken 550 km olan yolculuğuma 90 km/saat hızla sakin sakin gideceğim diye başlamıştım, ve yolculuğun son 2-3 saatini 120 ve üstünde gitmiştim, 6.5 lt mi ne gösteriyordu yol bilgisayarı en son. Biraz sabredip sakin gidebilsem 10 kuruşu görebilirdim. :)

Şehiriçinde ise agresif kullanım ve motor soğukken yokuş aşağı işe gidiş 8km, akşam 8 km yokuş yukarı eve dönüş düşünürsek 41 lt lik tank tam olarak 400 km. götürüyor. 10-11 lt/100 km, 23-25 kuruş/km yani. Daha düz bir yerde yaşasam ve daha sakin kullansam artırmak mümkün.

Aracımı 55bin km.de almıştım. 10bin km. boşuna beklemişim, yazık o kadar benzin parasına dedim.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 45000
  • Model Yılı: '13
  • 103 kere teşekkür etti
  • 157 kere teşekkür edildi
Ynt: Yarisimle 1500 km LPG sonrası
« Yanıtla #4 : Eylül 15, 2015, 12:21:34 »
Kısa bir güncelleme yapmak istiyorum.... Malum forumdan da biraz uzak kaldım. LPG konusu çok popüler ve insanlar bilgi arayışında olabiliyor.


Araca 28.000 de lpg montajını yaptırmıştım. şu an 42.000 civarında kilometrem. 14.000 km olmuş... Ufak tefek pinpirikliğimden ince ayarlarla uğraşıp güzel bir ayar oturttuktan sonra şu an (nazar değmesin) 0 sorunla yoluma devam ediyorum. Geçen hafta yetkili serviste 40.000 bakımına girdim özellikle motor ve yakıt sistemlerinin incelenmesini bir sıkıntı varsa bildirilmesini istedim. Allah'a şükür hiç bir sorun çıkmadı. Aracı teslim almaya gittiğimde benle ilgilenen arkadaşla da bayaa bir sohbet ettik lpg konusunda. Klasik montaj yapan ustada iş bitiyor geyiklerini yaptık...


Tüketim değerlerim şehir içinde 37 litre LPG ile 500 km uzun yolda 540 - 550 civarı olmakta. LPG fiyatı düşünüldüğünde (teb total kredi kartı ile %5 indirimle 1.88 tl den alıyorum, bu da 100 km de 14 kuruş gibi bir değere tekabül ediyor) dizel ve hibritlere kafa tutmaya devam etmekteyim! :)



"bu denli hastalıklı bir topluma iyi eklemlenmiş olmak, sağlıklı olmanın bir ölçüsü olamaz."